Jump to content

Centralny dyfer poszedł?


FastLane

Recommended Posts

Cześć!

 

Impreza 2004 N/A 2.0, manual z reduktorem

 

Wygląda na to że mój centralny dyferencjał chętnie się zamyka, ale już nie otwiera. Zwykle kiedy jadę dłużej niż pół godziny, w mieście czy w trasie, coś mi zaczyna wyć w samochodzie, doszedłem do tego, że to wyje kiedy dyfer jest zamknięty, bo wtedy przy parkowaniu czy innych ciasnych zakrętach auto skręca opornie i któreś z kół przeskakuje. Problem znika po dłuższej przerwie w jeździe, zarówno dźwięk jak i oporność.

 

Chciałbym Was zapywać, czy padł mi dyfer? Da się coś zrobić innego niż wymiana/regeneracja dyfra? Ktoś przechodził coś podobnego? Mam ten problem już od paru miesięcy, czy myślicie, że naraziłem się na uszkodzenie innych części?

 

Dzięki z góry za info.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Tedimy.

 

Chociaż szczerze myślałem, że jak wiskoza pada to napęd jest spięty na dobre, u mnie na początku jazdy jest ok więc może też być jakaś mniejsza usterka? 

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, FastLane napisał:

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

 

tak - przeguby półosi, ewentualnie same półosie

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, FastLane napisał:

Dzięki Tedimy.

 

Chociaż szczerze myślałem, że jak wiskoza pada to napęd jest spięty na dobre, u mnie na początku jazdy jest ok więc może też być jakaś mniejsza usterka? 

 

Z racji grudniowej biedy nie bardzo mam na taką operację, myślicie że ten dyfer może zaszkodzić na inne elementy samochodu? 

Taki jest początek padania tzw. wiskozy. Na zimno jest Ok, a po rozgrzaniu spina . Na krótkich odcinkach nic nie uszkodzisz, przy dłuższej jeździe będą występować spore naprężenia w napędzie , a to już takie zdrowe nie jest. I jeszcze padająca wiskoza lubi wypchnąć pierścień zabexpieczający , który zostanie wkręcony w tryby transferu powodując ich destrukcje.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, FastLane napisał:

Trzeba się za ten dyfer wziąć.

Tak bym zrobił-za 6 do 7 stów regeneracja (jeśli po rozgrzaniu to masz typowe objawy)

Zadbaj o cisnienia kół zgodnie z instrukcją. Im więcej prostych na trasie tym visco ma łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

problemy o których piszesz nie mają nic wspólnego z ilością przejechanych kilometrów tylko z ilością pokonywanych zakrętów,to one zabijaja napędy przez uszkodzona viskozę która przekazuje naped na poszczególne koła.Jeśli nadal jeżdzisz z ta usterką to prosze delikatnie w zakrętach i jak naj większym łukiem,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...