Skocz do zawartości

Zakup Subaru Impreza GD 2004-2007 Pomocy


MegaKacper32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuję na wiosnę stać się posiadaczem mojego wymarzonego auta od zawsze ,czyli Subaru Impreza GD z roku 2004-2007 z silnikiem wolnossącym 2.0 ,przez 4 miesiące chcę dowiedzieć coś o tym aucie :D 

Słyszałem że w Subaru trzeba regulować zawory i nie dowiedziałem się, w jakich modelach , silnikach i co ile kilometrów ??? Chciałbym się dowiedzieć od Was coś na ten temat :) Bo już zwątpiłem czy go kupić :mellow:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. O zawory sie nie martw jak nie masz zamiaru jeździć na LPG. Jak chcesz z LPG to celuj bardziej w modele ze 125konnym motorem (regulacja na śrubki), a jeżeli chcesz mocniejszą wersję po 2005r to kup auto bez gazu i załóż w porządnym warsztacie. Ażebyś nie płakał ;),że po zakupie pakiet startowy wyniesie  3-4kpln. Bo sama regulacja zaworów  w silniku po 2005r (DOHC) kosztuje średnio 1,5kpln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem że, zawsze kupuje się bez LPG , bo nie wiadomo ile ma nalatane na gazie . Yhy, to wnioskuję że nie będę chyba zakładał LPG , a jak się zdecyduję to LPG w fazie ciekłej. Bo mi chodzi o to żeby nie zaglądać do głowic i tego regulować. A ten pakiet startowy do auta kupionego z Lpg, to chodzi o....????

Edytowane przez MegaKacper32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MegaKacper32 napisał:

 A ten pakiet startowy do auta kupionego z Lpg, to chodzi o....????

Generalnie o pakiet startowy ,gdzie sam rozrząd to koszt od 1000-1400pln plus oleje ,filtry, a jak dojdzie regulacja zaworów w DOHC to się kwota uzbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru na gazie jeździ bez problemu, tylko podstawa to dobra instalacja, serwis lpg i regulacja zaworów w sohc co 25tys km koszt 300zł  a w silnikach dohc co 50tys km i koszt 1000-1500zł. Ja polecam silnik 2.5 wolnossący mocny i tańszy w utrzymaniu tylko impreze z tym silnikem produkowali tylko na rynek amerykański.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup 125 konną wersję i śmiało zakładaj gaz, bo ssak swoje pali. :)

Jeśli zamierzasz kupić samochód z Polski, Niemiec, Szwajcarii itp to przygotuj się na ratowanie blachy.

Zdecydowana większość krajowych i sprowadzonych z tych państw to paści pod względem blachy.

Edytowane przez melanż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote post="2633835" timestamp="1509206034" name="MegaKacper32". Bo mi chodzi o to żeby nie zaglądać do głowic i tego regulować. 

To musisz kkupić auto innej marki. Regulacja zaworow w sbROO to czynność serwisowa ( co 100kkm) i kosztuje w zależności od serwisu 2000 do 5000 pln. Pakiet zpozakupowy w sbROO tez jest większy od innych marek, zatem jak chcesz kupic za całą gotówkę to sugeruje przemyślenie tematu i kupienie kilka lat starszego ;)

Ouuu rozrząd 1000-1400 zł ??? To chyba z robocizną. Dzięki za odpowiedź i wnioskuję że do Subaru gazu nie założę by nie mieć problemu z pierdołami . 

W subaru nic kosztuje 500pln a jak chcesz cokolwiek to przygotuj sie na wielokrotność tej kwoty ;)

Mój forczyslaw za kilka dni ląduje w serwisie. Minimum 850pln ale zakładam wersje z rachunkiem na 2800pln
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, subaru nie jest takie drogie w utrzymaniu. Luzy zaworowe w 125 konnej to koszt max 300 zł, nie 2000-5000zł... Tyle to to nawet w GT nie kosztuje.
Zakup starszego samochodu to żadne wyjście. GC to już rdzowozy.

125km jest i owszem - tańsze ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2017 o 18:21, MegaKacper32 napisał:

Ouuu rozrząd 1000-1400 zł ??? To chyba z robocizną. Dzięki za odpowiedź i wnioskuję że do Subaru gazu nie założę by nie mieć problemu z pierdołami . 

 

Zamiennik dobrej jakości pokroju SKF, INA czy Contitech to koszt ok 750-950 zł przy czym w Contim znajdziesz rolki Litens/NTN i pasek Conti a w INA pasek to chyba no name. Do tego pompa SKF czy Hepu to koszt ok 400 zł przy Hepu uważałbym bo one mają metalowe wirniki i często dają odgłos wycia jakby łożysko już było zużyte a one po prostu tak mają. Co do cen OEM się nie wypowiadam bo nawet się tym nie interesowałem (choć pewnie to jakieś KOYO czy NTN w ładnym pudełku Subaru i cenie odpowiednio wyższej). Warto zwrócić jednak uwagę co jest na OEM montowane bo Litens, Dayco czy SKF produkują na pierwszy montaż (patrz Fiat, czy chociażby grupa VAG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru o którym piszesz najdroższe z rzeczy eksplatacyjnych to na pewno rzorząd i sprzęgło. Klocki hamulcowe, stabilizatory, amortyzatory kosztują podobnie co w innych markach. Kupując Subaru zwróć uwagę na silnik czy na rozgranym nie trzęsie budą bo mając rence na kierownicy po wyłaczeni radia i dmuchawy nie poczujesz pracy silnika( po niżej 1000 obr/min) Zrób dokładne oględziny na podnośniki. Czy w okolicy kolektora wydechowego poci się czy nie pod maską za pewnie będzie sucho. Koszt wymiany uszczelek i szpikek nie jest tani. Sprawdzić skrzynie biegów, dyfer, napędy (przeguby) To jest podstawa. W okolicach baku na wysokości siedzeń ale na podnośniku sprawdź czy ruda nie pojawiła się. Z wieszku może być piękna wypolerowana a tam gdzie nie widać szajs. Sprawdź sobie dostępność części na aledrogo lampy maska ... czasem po drobnej kolizji jest z tym masakra. 

Edytowane przez llkuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy jest aż tak ciężko z dostępnością? Więcej czasu spędzi kopiac się z ubezpieczalnia niż szukaniem części, wiem po sobie. I gorzej jest z tym czego nie widać, reflektor, zderzak, błotniki tego jest dużo, gorzej z mocowaniem blotnika, okularem, slizgami, belkami itd. Pytanie czy kupując auto mam kierować się tym czy kupię blachę do niego w razie w czy chcę mieć przyjemność z wyjątkowego auta. Jeśli to pierwsze to zły adres i trzeba kierować się od razu na Vaga. Tak naprawdę masz dwie opcje albo znajdziesz igle w mocnej cenie i być może kiedyś się zdziwisz jak będzie problem z ustawieniem zbieżności czy po zdjęciu zderzaka znajdziesz spawana belkę a to nie jest coś niezwykłego w tego typu aucie albo wydasz mniej, kupisz w słabszym stanie ale będziesz mieć możliwość zrobić coś po swojemu. Ja poszedłem drugą drogą. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że to auta z min. 10-letnim przebiegiem i statystycznie trudno i "niezaczepiony" oraz systematycznie konserwowany i umyty tam gdzie nie widać to prawie nierealne, bo z założenia znaczek z plejadami kusił do "ostrego" po równym lub "błądzenia" po nierównym. Więc połączenie świadomości i eksploatacji w perspektywie marki i czasu to zawsze trzeba mieć świadomość funduszy na "pakiet startowy".

Kiedyś w słynnym vag`u zainwestowałem w mechanikę i zlekceważyłem karoserię - i to był największy błąd bo po latach stwierdziłem, że mechanikę każdą zrobisz w 2-3 dni a blacharki z rudą nigdy nie pokonasz ...

Kolejne przypadki medyczne/mechaniczne brałem już z pakietem nowych faktów.

 

Każda marka ma swoje słabsze elementy karoseryjne lub cała jest zbyt delikatna. Z subaru jest problem lokalny i jeżeli przed tobą ktoś o tym wiedział i dbał lub zapobiegał to fart, reszta to tylko wydatki mechaniczne i eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzna część nadkoli - tak jak zawinięcie blach, w foresterach dodatkowa uszczelka/guma na rancie tylnego nadkola wymaga wyjęcia lub usunięcia,

okolice wlewu paliwa, najlepiej zdemontować,

okolice nad zbiornikiem paliwa wraz z mocowaniami, pod zbiornikiem ok ale powyżej różnie i trudne do dokładnego zerknięcia,

banalne dociśnięcie zderzakiem może powodować korozję pod poszyciem,

i pewnie parę innych miejsc jak lakier pod elementami plastikowymi na progach i drzwiach. 

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępność części ma duże znaczenie mój kumpel rok temu szukał części do imprezy hawke (lampa i maska) i nie znalazł ... . Teraz widzę, że są ale leka stłuczka i 3.500 zł poszło. Jak ktoś nie ma AC a przywalił ze swojej winy to jest koszt. A wszyscy wiemy jak to wygląda mam 15 tys zł a oglądam auta za 18 .... albo mam 10 tys kupuje motor za 11 i latam w dresie bo na kompinezon i porządny kask nie starczyło. Wszystko fajnie ale gdyby k... nie te raty 

 

Edytowane przez llkuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to z tą dostępnością siejecie panikę, Edpol, Polcar, BHMD, Autoelements, jest dużo hurtowni które mają OEM i zamienniki, sam miałem stłuczke Hawkiem, xenon, błotniki, zderzak, atrapy namierzylem w ciagu popołudnia, dostępność to był max tydzień i to z OEM, jedynie na mocowanie zderzaka i dysze spryskiwacza musiałem dłużej czekać. Osobna kwestia to fakt ceny ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2017 o 13:23, Grzecho napisał:

 

Zamiennik dobrej jakości pokroju SKF, INA czy Contitech to koszt ok 750-950 zł przy czym w Contim znajdziesz rolki Litens/NTN i pasek Conti a w INA pasek to chyba no name. Do tego pompa SKF czy Hepu to koszt ok 400 zł przy Hepu uważałbym bo one mają metalowe wirniki i często dają odgłos wycia jakby łożysko już było zużyte a one po prostu tak mają. Co do cen OEM się nie wypowiadam bo nawet się tym nie interesowałem (choć pewnie to jakieś KOYO czy NTN w ładnym pudełku Subaru i cenie odpowiednio wyższej). Warto zwrócić jednak uwagę co jest na OEM montowane bo Litens, Dayco czy SKF produkują na pierwszy montaż (patrz Fiat, czy chociażby grupa VAG)

Oem pompa kosztuje  500 czy 550  i wyobraź sobie że ma metalowy wirnik i nie daje żadnych odgłosów wycia, a ty polecasz gówniany wynalazek który prócz krótszej trwałości będzie wył niczym burek do księżyca . Polecasz zamienniki a pomyślałeś o fakcie że zamiennik nie przechodzi tyle co OEM, zapłać dwa razy za wymiane rozrządu i gdzie tu oszczędność? NIe ma co się dziwić że w Polsce znaleźć zadbane Subaru jest  bardzo ciężko jak większość użytkowników kombinuje jak może aby tańsze części najlepiej w cenie złomu wpakować a później płacz że Subaru to się psuje że drogie w utrzymaniu. Taniej wychodzi kupić raz wymienić i spokój na lata niż co raz zamienniki montować , pół biedy jak sam to zrobi jeden z drugim ból jest jak trza zapłacić dla mechanika. Części zamienne jako OEM muszą mieć określoną trwałość, ta sama część danego producenta części nie musi już spełniać tych wymagań i może po połowie przebiegu się rozpaść, a nawet powinna bo sprzedaż musi rosnąć.  

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2017 o 17:45, melanż napisał:

Do subaru jest wszystko oprócz reperatur. Nie martw się dostępnością części :)

Reperaturki do Imprezy GD są już dostępne z tego co widziałem. Nie wiem nawet czy 2 różnych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytaj ze zrozumieniem, OEM Subaru to Koyo/NSK. Otwierasz pudełko INA/SKF a w środku? NSK. Hepu dziś idzie jako OEM w Audi, od początku modelu T5 w dostawczych VW również, czy więc to badziew? OEM pompy Subaru to jak wiem Aisin dostępny również na after. Kwestie czy jakościowo to co idzie na OEM a aftermarket tego samego producenta jest różne jakościowo nawet nie poruszam, gdybanie. Niech się wypowie ktoś kto przerobil kilkadziesiąt rolek i pasków. Ja przerobilem rozrzady w RS, OPC, w Vagu w typowym 1.9 td, tdi i nie widzę różnicy. Żeby było jasne, ja nie polecam bo nie mam w tym interesu a odnoszę się do tego jak wyglądają nawet nie zamienniki a rozrzady pierwszomontazowe dostarczane przez tego samego producenta na aftermarket co na OEM, natomiast generalizowanie że to co w ASO jest mega a to co na after złe jest na chwilę obecną chyba niczym nie poparte. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesci  w zamienniku do opli vagow i reszty wynalazkow jest duzo i tylko dlatego ludzie to kupuja zacznij kupowac oem graty i okaze sie ze taki opel jest drogi ale calkiem trwaly. Ale ludzie nie patrza na to wazne ze teraz kupilem tansze a to ze zaraz znow do warsztatu bedzie jechal i zostawi kase o tym nie pomysli. Przerabialem temat zamiennikow w subaru i nigdy wiecej tego badziewia nie wstawie. Moze lubisz co raz lezec pod autem i wymieniac kolejne czesci w zamienniku. Dla mnie auto ma byc przede wszystkim bezawaryjne i ma jezdzic a nie stac co raz na warsztacie.14 lat juz ujezdzam subaru wiec mam doswiadczenie jesli chodzi o czesci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dr.elich napisał:

Reperaturki do Imprezy GD są już dostępne z tego co widziałem. Nie wiem nawet czy 2 różnych producentów.

Zalinkujesz? 

1 godzinę temu, andre82 napisał:

Przerabialem temat zamiennikow w subaru i nigdy wiecej tego badziewia nie wstawie.

są ujowe zamienniki i mniej ujowe ;) trzeba się rozeznać po prostu w markach i nie kupować tych najgorszych.

No i oczywiście nie zmienia to faktu, że ori to jednak ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...