Skocz do zawartości

Legacy - czy warto kupić


kubanow

Rekomendowane odpowiedzi

Mowisz oczywiscie o N/A. CHociaz wiekszy litraż to mysle ze juz niezle wbija w fotel. I nie swiruj ze nie. Moj turbo wbija,Lysego H6 tez. Nie wierze zeby ponad 160 koni tez nie wbijalo w fotel. Jak sie czlowiek przesiadzie ze 130 na 160 to czuc to napewno.

Chodziło mi o to, że ośka o podobnej mocy co legac sprawia wrażenie bardziej narowistego auta i tym samym szybszego. O turbo nie pisałem bo nie są w europie oferowane.

 

Możliwe, że tylko sprawia wrażenie ;) Ja jeździłem niedawno Impreza 2.0RC (160KM) i w porównianiu do mojej AR147 FWD (150KM):

0) ze startu zatrzymanego Imprezka rusza od razu - nie mieli kołami jak 147 :cool:

1) wyjeżdżam z podporządkowanej na główną - kulam się na dwójce przede mną pusta droga, więc redukcja na jedynkę i pełny gaz - znowu żadnego mielenia, auto rusza od razu do przodu

2) podobno Imprezy ryją dziobem ;) ale na serii zakrętów tam gdzie mój przednioośkowiec ryłby już ostro dziobem radośnie mrugając kontrolkami elektronicznych pasterzy w Imprezce nadal nie odczuwałem tendencji do podsterowności.

 

Generalnie to nie odczułem aby moje 147 było bardziej narowiste, no chyba, że za narowistość uznać mielenie przednią ośką i związane z tym efekty akustyczne ;) W ogóle to silnik 2.0 160KM zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Kręci się bardzo ochoczo aż do ~7tys obrotów, a operowanie gazem jest precyzyjne. Nie lubię silników turbo, a wcześniejsze wersje silników 2.0 jakoś mi nie podchodziły - teraz to jest to czego oczekiwałem. Szkoda, że nie ma w Imprezie analogicznej jednostki 2.5 N/A o mocy ~200KM. Te 2.5 o mocy bodajże 173KM jest jakby zrobione na odpierdziel, tak jakby tylko ucięli turbo i nic więcej nie zrobili ani w dolocie ani wydechu itd.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Możliwe, że tylko sprawia wrażenie ;)

I o wrażenie tylko mi chodzi :)

 

2) podobno Imprezy ryją dziobem ;) ale na serii zakrętów tam gdzie mój przednioośkowiec ryłby już ostro dziobem radośnie mrugając kontrolkami elektronicznych pasterzy w Imprezce nadal nie odczuwałem tendencji do podsterowności.

Podobne obserwacje ma mój kolega przemieszczający się na co dzień AR156 2.0TS, czasem razem jeździmy moim legacem w delegacje i jego obserwacje na temat rycia (jak podkuta świnia na terakocie - dzięki Lucek!) są podobne.

 

Generalnie to nie odczułem aby moje 147 było bardziej narowiste, no chyba, że za narowistość uznać mielenie przednią ośką i związane z tym efekty akustyczne ;)

A wielu właśnie przez to wydaje się, że ośka żwawsza :)

 

Szkoda, że nie ma w Imprezie analogicznej jednostki 2.5 N/A o mocy ~200KM. Te 2.5 o mocy bodajże 173KM jest jakby zrobione na odpierdziel, tak jakby tylko ucięli turbo i nic więcej nie zrobili ani w dolocie ani wydechu itd.

Jednostki 2.5 już trochę mają, ich zaleta to lepszy przebieg momentu obrotowego, dzięki czemu wygodniej się jeździ po mieście, zresztą w europie są obecnie tylko w OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osa551 napisał/a:

Dobrze się tylko zastanów, czy na pewno nie chcesz Imprezy, bo znam takich co kupili Legacy 2.0 a chwilę potem juz się za WRX-em oglądali.

 

swieta prawda oj swieta - ja juz kombinuje jak zonke na nowiutko zakupiona impresssssske 2.0 kombi namowic by sie przesiadla do niej bez szemrania [ma corse - koszmar taki koszmarnie koszmarny] - nic to za rok zmieknie jak sobie posmiga po warszawce [juz zaczyna czuc bluesa siedzac tylko obok - i zaczyna ja krecic ta adrenalina]a ja w tym czasie nazbieram kasy i nabede tego skrzydlatego - no poszkodowany bede przeciez - pozdrawiam - ja stary rep odkrywam stale nowe uroki jazdy samochodem - a to tylko "samochod jakich wiele"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie ma w Imprezie analogicznej jednostki 2.5 N/A o mocy ~200KM. Te 2.5 o mocy bodajże 173KM jest jakby zrobione na odpierdziel, tak jakby tylko ucięli turbo i nic więcej nie zrobili ani w dolocie ani wydechu itd.

Jednostki 2.5 już trochę mają, ich zaleta to lepszy przebieg momentu obrotowego, dzięki czemu wygodniej się jeździ po mieście, zresztą w europie są obecnie tylko w OBK.

 

To fakt moment obrotowy ma, w końcu pojemność robi swoje. No ale gdyby ten silnik był wykonany w podobnej technologii jak 2.0 160KM to osiągałby moc około 200KM :cool:

 

ja stary rep odkrywam stale nowe uroki jazdy samochodem - a to tylko "samochod jakich wiele"

 

Z tym się nie zgodzę ;) Chcę kupić nowe kombi w cenie do 100tys PLN z boxerem i stałym napędem 4x4 - tylko Subaru oferuje coś takiego :mrgreen:

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...