divarius Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Witam, Jestem na etapie poszukiwania STI z lat 2000-2008. Moje pytanie może wydać się lamerskie więc proszę o wyrozumiałość. Wiele ofert przewijających się w necie to oferty z zakutymi silnikami 2.5. Jeden ze sprzedających powiedział mi że w takiej sytuacji oznacza to że wcześniej ten silnik musiał mieć jakąś awarię. W związku z tym mam pytanie. Czy warto szukać aut z silnikiem 2.5 w ogóle a jeśli tak to zakutych czy nie? Z góry dziękuje za pomoc i wyrozumiałość dla początkującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Ogólnie wyglada to tak że silnik kiedyś się skończy i trzeba mu zrobić remont, jeśli trafi na Ciebie to ból. Jeśli silnik jest po remoncie i jest to w jakiś sposób udokumentowane to dobra propozycja. Jeśli było to robione dobrze to wartość dodana do samochodu. Mam na imię Michał i jestem 4 tys. po remoncie generalnym silnika który zrobiłem miesiąc po kupnie auta:) A jeszcze taki strzał kontrolny w potylice: w pierwszym poście dobrym gestem jest przywitanie się w wątku do tego przeznaczonym 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Godzinę temu, SAAB2.3AERO napisał: Mam na imię Michał i jestem 4 tys. po remoncie generalnym silnika który zrobiłem miesiąc po kupnie auta:) Mam na imię Przemek i jestem 5 tys. po remoncie generalnym. Od tego czasu nie pije (mój silnik oleju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 To prawda, że są to silniki najczęściej po awarii. W moim przypadku padła UPG, silnik został naprawiony, zakuty i zostały poprawione błędy fabryczne typu pękający smok olejowy, a na koniec założone grubsze uszczelki pod głowicami. Ogólnie po tym auto jeździ jak wściekłe już dłuższy czas, konsumpcja oleju na poziomie zerowym. Nie masz się czego bać. A silnik 2,5 jest warty grzechu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Oczywiście kluczową sprawą jest to żeby remont był zrobiony dobrze i na dobrych częściach. W innym przypadku i tak Cię czeka ponowne dlubniecie silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Niektorzy tak twierdza, ze krotkir trasy sa szkodliwe. Ja uzytkuje zakute auto juz od dawna i nic sie nie dzieje. Czasem sa to krotkie a czasem dlugie odcinki, zalezy jak sie trafi. Jedynie z rana jak silnik zimny to po odpaleniu czekam chwilke az zacznie temperature lapac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
divarius Opublikowano 29 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Dzięki wszystkim za odpowiedź! @SAAB2.3AERO - przywitam się w odpowiednim miejscu. Dzięki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Co do krótkich odcinków to ja założyłem sobie że minimalny odcinek zimnego silnika to 15-20 km. Też sporo zależy od tego jak jest spasowany. I wyprzedzając pytania: tak, jak jadę do sklepu to wychodzę wcześniej z domu po to żeby chwilę pokrazyc po mieście żeby silnik się dogrzal I polecam tak robić bo szanowany silnik będzie cieszył Ciebie i potencjalnego następnego nabywcę Twojego samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) Dnia 29.09.2017 o 08:45, SAAB2.3AERO napisał: Co do krótkich odcinków to ja założyłem sobie że minimalny odcinek zimnego silnika to 15-20 km. Też sporo zależy od tego jak jest spasowany. I wyprzedzając pytania: tak, jak jadę do sklepu to wychodzę wcześniej z domu po to żeby chwilę pokrazyc po mieście żeby silnik się dogrzal I polecam tak robić bo szanowany silnik będzie cieszył Ciebie i potencjalnego następnego nabywcę Twojego samochodu To wychodzi na to, że to Ty jesteś dla samochodu a nie samochód dla Ciebie. Edytowane 2 Października 2017 przez Polak821 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Po prostu nie stać mnie na pomyłkę w tej kwestii bo jak by nie było ja za to płacę i to moje godziny spędzone w garażu przy składaniu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 Polak821, to się nazywa "symbioza" ! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Mały offtop: @SAAB2.3AERO czy to Twój ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 hehehe nie, ale mój SAAB kręci się po Warszawie moja teraz niebieska wanna a swoją drogą to połączenie Subaru i Saaba to mało udany projekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 W dniu 29.09.2017 o 08:45, SAAB2.3AERO napisał: Co do krótkich odcinków to ja założyłem sobie że minimalny odcinek zimnego silnika to 15-20 km. Też sporo zależy od tego jak jest spasowany. Tak BTW ostatnio przez parę dni sprawdzałem temperaturę oleju i 70 stopni osiągam po ok 3 km a 75-80 po ok. 5 km bardzo spokojnej jazdy / stania w korku (temperatura na zewnątrz 10-15 st). Wydaje mi się że 10 km to już absolutny maks i to tylko ciężką zimą dla samochodu garażowanego pod chmurką. 20 km to dystans dla diesla, silniki z serii EJ generują tyle ciepła że 15-20 km to jednak gruba przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 nie upieram się że to jedyna słuszna droga i nikogo nie namawiam temperatura oleju to jedno ale jeszcze temperatura mechaniki zostaję. napisałem tylko jak ja sobie założyłem jako dobrą radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Nie no, ja też się nie upieram Też mam nowy silnik na który chucham i dmucham i jak trzeba to mogę rozgrzewać te pare km więcej ale zakładam, że jednak 'temperatura mechaniki' jest wprost proporcjonalna do temperatury oleju i 75-80 stopni jest już wystarczającym wyznacznikiem rozgrzania silnika do jazdy miejskiej (zakładając oczywiście że jest dobry sensor, we właściwym miejscu zamontowany a olej jest do jazdy cywilnej a nie wyścigów). Niemniej jednak jeśli są jakieś inne obiektywne czynniki które trzeba uwzględnić oprócz temp oleju to daj(cie) znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Temperatura oleju to dobry wyznacznik, ja narazie mam tylko ciśnienie oleju więc zawsze patrzyłem kiedy spadnie do poziomu jaki jest na rozgrzanym i wtedy uznaje ze jest jak należy. Mechanika łapie trochę wolniej temperaturę niż płyny ale nie jesteśmy na Syberii więc opóźnienie nie jest bardzo duże. Ja zalewam Valvoline VR1 5w50 tak dodam żeby informacja była kompletna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Maciejewski Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 (edytowane) Ostatnio oglądałem lanosa Sti zakutego przez carfita 30tys temu, auto generalnie bardzo ładne , ale z silnika dochodziło dziwne pukanie , wydaje mi się, ze to piston slap, ale ten dźwięk był słyszalny przy 3 tys obr na ciepłym silniku i był naprawdę głośny, na wolnych obrotach pracował ok. Dźwięk słuchać było wyraźnie w kabinie w trakcie jazdy, to chyba nie jest do końca normalne? Auto jeździło Ok , ale w trakcie jazdy rzucił checka , niby sonda lambda bo full decat , ale sam już nie wiem. Jakieś pomysły ? Edytowane 15 Października 2017 przez Karol Maciejewski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Na cieplym silniku nie powinno byc slychac zadnych odglosow stukania, pukania. Check tez nie powinien wyskakiwac. Nie chce mi sie wierzyc, iz jesli ktos usunal katalizatory to nie wylaczyl wskazywania bledow w ECU. Moje auto jest 70 tys. km po zakuciu i nic z opisanych objawow nie wystepuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 32 minuty temu, Grooby78 napisał: Moje auto jest 70 tys. km po zakuciu i nic z opisanych objawow nie wystepuje. Już niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 2 godziny temu, Karol Maciejewski napisał: Ostatnio oglądałem lanosa Sti zakutego przez carfita 30tys temu, auto generalnie bardzo ładne , ale z silnika dochodziło dziwne pukanie , wydaje mi się, ze to piston slap, ale ten dźwięk był słyszalny przy 3 tys obr na ciepłym silniku i był naprawdę głośny, na wolnych obrotach pracował ok. Dźwięk słuchać było wyraźnie w kabinie w trakcie jazdy, to chyba nie jest do końca normalne? Auto jeździło Ok , ale w trakcie jazdy rzucił checka , niby sonda lambda bo full decat , ale sam już nie wiem. Jakieś pomysły ? Takie objawy nie mają nic wspólnego z piston slapem. Jak 2 lata temu kupowałem swojego to w warsztacie na Mechaników pan ze stetoskopem powiedział mi że w okolicach nomen omen 3 tys. delikatnie słyszy panewki. I tak też było. Tutaj wygląda podobnie ale zasadniczo to sugeruję wizyte w dobrym warsztacie i wszystko bedzie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 W dniu 15.10.2017 o 20:04, Polak821 napisał: Już niedługo Nie bądźmy takimi pesymistami i nie martwmy się na zapas. Moim zdaniem to bardzo zdrowy motor dający sporo frajdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Szukanie może wynikać z pasowania silnika które przy kutych bebechach jest inne. Nie można uogulniac ze kuty rozpadnie się wtedy A nie kuty kiedy indziej. Wszystko zależy od wielu czynników. Ja swój zakulem bo nie miałem innego wyjścia ale pasowanie było pod cywilna/uliczna jazdę. Nie poprawna eksploatacja jest w stanie ubić najlepiej złożony silnik i składany na najlepszych gratach W dniu 10/15/2017 o 20:04, Polak821 napisał: Już niedługo Dlaczego tak sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 2 minuty temu, SAAB2.3AERO napisał: Nie poprawna eksploatacja jest w stanie ubić najlepiej złożony silnik i składany na najlepszych gratach święta prawda , wiem coś o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się