BelegUS Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 13 minut temu, irakleo napisał: Jedyny, dobry, 6-cio cylindrowy boxer jest w......Porsche A próbowałeś EG33 z SVX? Dość powiedzieć, że ludzie swapują je do 914'tek i innych Porsche... a także mnogiej ilości SambaBusów i VanaGonów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irakleo Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 (edytowane) 43 minuty temu, SubBlackbird napisał: ps. najlepsze jest to jak piszą forumowicze "kup gotowiznę" bo się nie uda, a tematu w ogóle nie znają Jestem tego samego zdania. Opinie sprzed kilku lat mnie nie dziwią ponieważ "dawcy narządów" byli dość drodzy. Dzisiaj są dostępni za banalne pieniądze, a moja buda ma 125kkm przebiegu, zero rdzy tam gdzie większość modeli z tego rocznika już przegrała walkę z korozją. Wolę pobawić się z silnikiem i kablami niż rzeźbić z reparaturkami tylnych nadkoli itd. Ponadto wszystkie Imprezy RS pochodzą z prywatnego importu zza Oceanu - codziennie przejeżdżam w Gdyni obok parkingu celnego i widzę co trafia do Polski... całych aut raczej nie widuję. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez irakleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Jeżeli masz zdrową budę to tym bardziej decyzja jest tylko jedna - przekładać silnik. Nie ma nic gorszego niż rzeźbienie blachy, która i tak nie będzie "jak za młodu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Jestem w fazie końcowej projektu swapa z 1.6 na 2.5 z legacy '04 i skrzyni z sti 96 z RWD także niezły frankesztajn :). Wszystko się da,robiłem juz wiele dziwnych swapów w różną stronę,bawi mnie to . Jeśli masz 1.6 phase II i wkładasz 2.0 phase II to wszystko pasuje p&p, w elektryce wymieniasz tylko ecu,immo i pestkę w kluczyku a przy cewce zamieniasz dwa kabelki i włala ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irakleo Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 No i właśnie ten 2.5 z Legacy kręci mnie bardziej niż 2.0. Drążę jeszcze tylko z ktorego Legasia podszedłby do mojej 1.6 najbardziej bezboleśnie w kwestii osprzętu/elektroniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Ja wkładam od legasia '04 ,jedyny problem to czujnik prędkości,legaś bierze z czujnika ABS a impreza niema takowegoż systemu więc będzie rzeżbione , ale to sprawa czwartorzędna ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2017 Szukaj silnika z auta z skrzynią at, są z reguły mniej umęczone, ej25 sohc ma regulację zaworów na śrubki ( tanio) dohc ma szklanki ( drogo) to też powinieneś brać pod uwagę. Masz auto z skrzynią at to ecu ma być z auta z skrzynią at , najlepiej jak byś kupił silnik z lat 2002-2003 z legacy z ecu immo i resztą gratów, plus tego rozwiązania jest taki że kostki do ecu powinny być identyczne u ciebie w aucie jak i w nowym ecu ( odpada rzeźba wiązki) sciągnij pinologię ecu od ej 16 i ej25 z tego roku i porównaj. Ogólnie swap nie jest jakąś mega trudną sprawą wszystko możesz ogarnąc sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semperit Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Panowie oto jest EJ25D czyli Legacy '98 jeszcze przed Phase I, który zastąpi zmodyfikowany 1.6, który ma aktualnie 110 KM. Oczywiście DOHC ale jak kolega powyżej zauważył zawory na szklankach, EGR - który trzeba zaślepić, inna przepustnica, w ogóle inny kolektor i co najgorsze inne wtyczki końcowe wiązki i inny komp Chłopaki na NASIOC twierdzą, że każdy silnik 2.5 jeździ nawet na kompach z 1.6 i 1.8 Ja postanowiłem po prostu zmienić kolektor, tym bardziej, że tutaj sa jeszcze wtryskiwacze "side feed". Zaślepiłem EGR i przełożyłem wiązkę z 1.6. Komp mam z 2.5 automatu i zapewne wywali błędy, ze nie widzi skrzyni AT - to kwestia uziemienia kilku przewodów - te ECU sa używane i w automatach i manualach. CDN... ponieważ na razie walka z silnikiem Mazdy W każdym bądź razie nie sadzę, żeby był problem ze swapem, tak jak napisałem zmiana kolektora i nowsza wiązka załatwiają sprawę kompatybilności.Oczywiście silnik jest cięższy i wymaga modyfikacji zawieszenia i hamulców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikusik Opublikowano 21 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2017 komputer kolektor wiazka z 1,6 w 2.5? to bedzie jezdzilo? wtryski pewnie inna wydajnosc, mapa w ecu tez moze byc inna czy moze wtryski z 2.5 zostawiasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semperit Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 (edytowane) Nie, nie. Może niedokładnie opisałem. Kolektor ssący i wtryski (280ccm) są z 2.5 ale z Imprezy RS (silnik SOHC) - tak jak pisałem tutaj są jeszcze wtryski zasilane z boku więc zupełnie inna szyna paliwowa - bo wiązka i czujniki i wtyczki wtedy pasują do tego wszystkiego co jest w komorze silnikowej. Komp z 1.6 daje radę ale jak słusznie zauważyłeś nie wykorzystuje całej mocy i potencjału wtryskiwaczy - dlatego docelowo należy go zmienić na odpowiedni do silnika 2.5 Edytowane 24 Lipca 2017 przez semperit polskie znaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 A właśnie wsadziłem 2.5 z legacy V do imprezy '99 ze skrzynia od sti '96 RWD i wszystko ma sie dobrze i aż posrany jestem zeby w koncu na tor jechać bo auto strasznie wyrabia na drodze i nawet do pracy mam strach nim jeżdżić ,pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 10 godzin temu, lucza napisał: A właśnie wsadziłem 2.5 z legacy V do imprezy '99 ze skrzynia od sti '96 RWD i wszystko ma sie dobrze i aż posrany jestem zeby w koncu na tor jechać bo auto strasznie wyrabia na drodze i nawet do pracy mam strach nim jeżdżić ,pozdro. Oj aż się prosi o jakiś wątek z opisem krok po kroku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
semperit Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Dnia 25.07.2017 o 00:39, lucza napisał: A właśnie wsadziłem 2.5 z legacy V do imprezy '99 ze skrzynia od sti '96 RWD i wszystko ma sie dobrze i aż posrany jestem zeby w koncu na tor jechać bo auto strasznie wyrabia na drodze i nawet do pracy mam strach nim jeżdżić ,pozdro. Super. Kurcze w RWD to musi być ogień Ja właśnie kombinuję jaką w przyszłości skrzynię tam przewidzieć...Mam z Forka z reduktorem i FD 4.111 ale strasznie już toporna, a synchrony zmieniać chyba się nie opłaca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się