Jump to content

Zmiana silnika w GD 1.6TS


irakleo

Recommended Posts

Silnik w mojej imprezie GD z 2003 roku jest ciut za słaby(95KM)....dlatego myślę o przekładce na 2.0 125KM. Zdaję sobie sprawę że trochę zabawy z tym będzie - ECU, wiązka, wydech, skrzynia itd. Może ktoś na tym forum przerabiał już ten temat ? Proszę o rady ;)

Edited by irakleo
Link to comment
Share on other sites

Usłyszysz jedna radę. Kasę którą masz na swap dołóż do kasy za sprzedane auto i kup młodsze i mocniejsze.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ajarski napisał:

Którym się przejedziesz, zobaczysz jak chodzi, posłuchasz. coocer dobrze prawi, tym bardziej, że 2.0 n/a szybko Cię znudzi

Potwierdzam :) ale jako codzienny dupowoz sie nadaje :)

Link to comment
Share on other sites

A czy przypadkiem 1.6 TS to nie jest silnik Phase II? Co do zasady silniki w obrębie jednej "fazy" (Phase I to np. 2.0 115KM, Phase II to 2.0 125KM) powinny być swapowalne w dość prosty sposób - tzn. sam silnik + ECU, wiązka chyba nawet zostaje bez zmian. Wtedy możesz nawet pójść ciut grubiej i wsadzić 2.5 NA.

Link to comment
Share on other sites

ja przeszedlem droge w gc, 1.6 do 2.0, niestety nie znalazlem skrotow, i musialem zmieniac cala elektryke w aucie, wyciaganie foteli, wykladziny, deski itd. drugi raz bym sie nie podjal tej przemiany, choc skutki sa dosc przyjemne :)

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, diabel_215 napisał:

ja przeszedlem droge w gc, 1.6 do 2.0, niestety nie znalazlem skrotow, i musialem zmieniac cala elektryke w aucie, wyciaganie foteli, wykladziny, deski itd. drugi raz bym sie nie podjal tej przemiany, choc skutki sa dosc przyjemne :)

 

A z jakiego 1.6 na jakie 2.0?

Link to comment
Share on other sites

1.6 95 a 2.0 97 albo 98, napewno nowy motor z polifta i to tez nie ulatwilo sprawy

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

No, jak stary motor Phase I (95KM) a nowy Phase II (125KM) to trzeba wszystko pruć. Gdybyś wsadzał 115KM to by mogło się obyć bez zmiany wiązki - ale to teoretyzowanie na podstawie tego, co wyczytałem na NASIOC. Skoro jednak da się P&P swapować 2.0 115KM na 2.2, to nie może być wielkiej różnicy.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. wydaje mi sie ze to 2.0 co wsadzilem to phase 1 115 koni.. 
2.0 a 2.2 jest na tyle latwy ze nie zmienia sie wiazki. Ja probowalem odpalic 2.0 na wiazce 1.6, palilo i jezdzilo, ale powyzej 4 k obrotow przestawalo jechac, a nizej i tak pelnej mocy nie mial, probowalem rozne wtryski, rozne regulatory cisnienia paliwa i rozne przeplywki..
wiazka w 1.6 jest po prostu inaczej zaprojekotwana do tego w polifcie inna deska, inne rozwiazania i koniec koncow roboty bylo duzo

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, coocer napisał:

 

Usłyszysz jedna radę. Kasę którą masz na swap dołóż do kasy za sprzedane auto i kup młodsze i mocniejsze.

 

Zgadzam się ;)

 

Jam mam ej253 który jest dość elastyczny, chodź ma jedną wadę uszczelki pod głowicą ... tak to mogę polecić ten motor.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, diabel_215 napisał:

hmm.. wydaje mi sie ze to 2.0 co wsadzilem to phase 1 115 koni.. 
2.0 a 2.2 jest na tyle latwy ze nie zmienia sie wiazki. Ja probowalem odpalic 2.0 na wiazce 1.6, palilo i jezdzilo, ale powyzej 4 k obrotow przestawalo jechac, a nizej i tak pelnej mocy nie mial, probowalem rozne wtryski, rozne regulatory cisnienia paliwa i rozne przeplywki..
wiazka w 1.6 jest po prostu inaczej zaprojekotwana do tego w polifcie inna deska, inne rozwiazania i koniec koncow roboty bylo duzo

 

A samego kompa z 2.0 próbowałeś przełożyć? Wsadzałeś 2.0 z całym osprzętem, czy osprzęt z 1.6?

Link to comment
Share on other sites

Komp 2.0 ma inne wtyczki. Ssacy mialem 1.6 ze wzgledu na inna przepustnice i inne czujniki

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za uwagi i wszelkie rady ;)

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby zaadoptowanie silnika EJ25 DOHC z Imprezy 2.5RS z lat 2002-2007, ale znalezienie kompletnego dawcy graniczy z cudem. Angliki raczej nie występują z tymi silnikami a rozbitka ciężko upolować. Silniki 2.5 SOHC lub DOHC łatwiej trafić z calym Legacy lub Outbackiem sprowadzonym z UK, ale byłaby straszna rzeźba z wiązką i ECU. Nie przeraża mnie to jednak...zastanawia mnie kilka kwestii mechanicznych:

- czy EJ25 wejdzie na skrzynię od mojego EJ16 ?

- sanki/kołyska różnią się w zależności od wersji silnikowych w Imprezie ?

- no i oczywiście jak z przełożeniami w szkrzyniach EJ16 vs EJ25 ?

 

Edited by irakleo
Link to comment
Share on other sites

Wszystko wejść wejdzie, skrzynia to nie problem, choć może (acz nie musi) krócej pożyć z tym silnikiem. Szukaj EJ25 z identycznego lub podobnego co Twój rocznika - największa szansa na zgodność. Nie wiem, czy fakt siedzenia w Imprezie, Legacy, Outbacku czy Foresterze ma znaczenie pod kątem wiązki. Niestety, mało osób decyduje się na taki swap, więc informacji jest niewiele.

 

Poszukaj pod hasłem EJ18 to EJ25 swap - popularny mod GC w Stanach, ale na ile ma to przełożenie na GD EJ16 nie wiem. Niemniej, daje podgląd na niezbędne zmiany i możliwe problemy.

Link to comment
Share on other sites

Kolega z forum wkladal do legasia silnik z imprezy gt, oczywiscie z wiazka, problemow sporo. Wiazka to nie tylko eiazka silnikowa, ale takze podpiecie do zegarow, dmuchawy, zegarka, wlacznika swiatel i wszystkich innych pstryczkow. Ktore w roznych modelach nie dosc ze maja inne wtyczki, to jeszcze sa w innych miejscach.
Ale oczywiscoe wszystkom
da sie zrobic. Mi sie udalo to czemu w gd mialo by sie nie udac :)
U mnie mechanika zajela dwa dni z piwkiem. A elektryka z 5 i po kazdym dniu wychodzilo czego mi brakuje

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, diabel_215 napisał:

Wiazka to nie tylko eiazka silnikowa, ale takze podpiecie do zegarow, dmuchawy, zegarka, wlacznika swiatel i wszystkich innych pstryczkow.
 

Jeśli źle rozumiem to mnie popraw - ECU w Subaru ma coś wspólnego z zegarkiem, dmuchawą, światłami itd. ?

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, diabel_215 napisał:

Ecu nie. Ale wiazka tak

 

no to mnie uspokoiłeś ;)

Muszę na początek przyjrzeć się dokładnie ECU w swojej Imprezie i Legacy z tego samego roku produkcji...bo na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie (te same wtyczki itd.)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, diabel_215 napisał:

Kolega z forum wkladal do legasia silnik z imprezy gt, oczywiscie z wiazka, problemow sporo.

 

Kluczem tutaj jest wkładanie silnika z GT (Turbo) do NA. Tutaj oczywiście bez zmiany wiązki się nie obejdzie, bo Turbo ma sporo dodatkowych czujników etc. Ale z NA do NA - w obrębie jednej generacji (Phase) silnika (czyli z grubsza z podobnego rocznika) - to się może udać. Podrzucę link do tematu znajomemu, który wkładał EJ22 do EJ20, też się pewnie jakimś przydatnym doświadczeniem podzieli.

 

EDIT: W opinii znajomego warto by zacząć od sprawdzenia, czy Twoje EJ16 ruszy na ECU z EJ25. Można wtedy próbować przerzucać sam słupek, ale np. powinieneś sprawdzić, czy kółka rozrządu mają identyczne wymiary. Generalnie zasugerował sprzedać i kupić np. Outbacka H6 :P

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Ej22 chodzi na kompie i wiazce z ej20 wiec ani pol kabla nie trzeba zmieniac ;)

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Taką instrukcję mi wysłał :P

 

Cytat

1. Policz wałki

2. Zmierz koła rozrządu

3. Odpal 1.6 na ECU z dawcy (tylko odpal...)

4. Przerzuć słupek zostawiając kolektor ssący i całą resztę.

5. Nie zmieniaj kolejności bo będzie bolało.

 

Link to comment
Share on other sites

BelegUS dobrze pisze. Tu nie ma żadnych czarów i kombinacji. Jeżeli silnik jest przedliftowy to zmieniamy na przedliftowy jeżeli poliftowy to analogicznie na poliftowy. Spokojnie wkładasz 125KM, skrzynia pasuje, wiązka też, zmieniasz ECU i po sprawie.

Jedynie występowały (z tego co udało mi się znaleźć w sieci) drobne różnice w "osprzęcie" przepustnicy - różne umiejscowienie krokowca i mapsensora. Jeżeli już trafisz dobry silnik z tą "inną przepustnicą" to ze swojego 1,6 przekładasz wiązkę silnikową + przepustnicę i jest OK.

 

ps. najlepsze jest to jak piszą forumowicze "kup gotowiznę" bo się nie uda, a tematu w ogóle nie znają

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...