Skocz do zawartości

napięcie w gniazdach zapalniczek


Kola1958

Rekomendowane odpowiedzi

Forester 2003 2l brak napięcia w zapalniczce w schowku /podłokietnik/ a było do tej pory. Pozostałe popielniczka i bagażnik jest ok. Czy każda jest na innym bezpieczniku i jak tak to na którym - nie mam schematu. Może ktoś to już przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2003 2l brak napięcia w zapalniczce w schowku /podłokietnik/ a było do tej pory. Pozostałe popielniczka i bagażnik jest ok. Czy każda jest na innym bezpieczniku i jak tak to na którym - nie mam schematu. Może ktoś to już przerabiał?

Podłokietnik i bagażnik jest po jednym bezpieczniku.To ostatni na dole po prawej nr 19 chyba 20A
Prawdopodobnie padło Ci zabezpieczenie przy samym gnieździe zapalniczki.To taki drucik, który się lubi przerwać przy obciążeniu.Lutownica i masz po temacie

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Stellarium napisał:

Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar.

 

zamiast tego "drucika" można zastosować warystor, taki jak do czajników elektrycznych. Jest to rodzaj bezpiecznika, który zapobiega przegrzewaniu się gniazda zapalniczki w przypadku długotrwałego poboru dużego prądu/obciążenia, a co za tym idzie nadmiernego nagrzewania się.

Jedna uwaga: oryginalny "drucik" jest zagniatany na końcach, więc warystor też powinno zagnieść na końcach (mnie się to nie udało) lub przylutować, uważając, bo zbyt długie lutowanie może uszkodzić warystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar.

Ciekaw jestem, jak można polutowac bezpieczniki o których wspominasz.Nie są czasem zatopione w plastiku? Co wyklucza możliwość jego naprawy/lutowania.Ja miałem na myśli lutowanie zabezpieczenia w gnieździe zapalniczki, oczywiście nie przesadzajac z gruboscią dokladanego połączenia.Po zakupie zrobiłem takie operacje w dwóch gniazdach, wstawiając dla bezpieczeństwa cieńszy drucik.Wszystko działa jak należy, nic się nie spaliło, i nic nie dymi.A sam Forester lata juz ponad rok.Choć korzystam z nich przy codziennej jeździe kamera+ CB

A jeśli ktoś chce, zawsze można kupić nowe.

 

A to dla ułatwienia sytuacji... by nie było że nie chciałem pomóc

5eb2ea97080a19c7bd696dd5b433c185.jpgb04c1b0e1c65817e9be51fe3fafdfd34.jpg

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiku, bezpieczniki o których pisałem mają różną budowę. Są albo całkowicie zatopione w plastiku przeźroczyste i w przypadku przepalenia widzisz przerwę, albo zatopione w plastiku nieprzeźroczyste. Są też takie, które od strony nóżek, którymi wkładasz w gniazdo, mają na całej długości nacięcie i możesz wyciągnąć "wkład" na zewnątrz - umożliwia to wszelkie "grzebactwo".

 

Nie zrozumiałem o co Ci chodzi - myślałem, że właśnie o bezpiecznik w skrzynce a nie przy gnieździe ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, miroman napisał:

 

zamiast tego "drucika" można zastosować warystor, taki jak do czajników elektrycznych. Jest to rodzaj bezpiecznika, który zapobiega przegrzewaniu się gniazda zapalniczki w przypadku długotrwałego poboru dużego prądu/obciążenia, a co za tym idzie nadmiernego nagrzewania się.

Jedna uwaga: oryginalny "drucik" jest zagniatany na końcach, więc warystor też powinno zagnieść na końcach (mnie się to nie udało) lub przylutować, uważając, bo zbyt długie lutowanie może uszkodzić warystor.

Chyba kolega nie wie do czego służy warystor... Ja tu nie widzę zastosowania dla takiego elementu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termistor / bezpiecznik termiczny :)  teraz lepiej? (myślałem termistor wpisałem warystor),

 

a problem był tez opisany w tym wątku:

https://forum.subaru.pl/topic/80115-zniknął-prąd-w-zapalniczce-bezpieczniki-ok-ki-diabeł/

 

Edytowane przez miroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nieco odświeżę temat .  Mam forka 2008 . 230 km. benzyna.  działa tylko zapalniczka pod regulacja nawiewów. W podłokietniku nie działa, w bagażniku też nie działa. Zdemontowałem gniazda ( nie bez bólu ) - te nazwimy bezpieczniki topikowe są ok - nie ma prądu w kablach. Gdzie szukać przyczyny...dodam , ze forka mam 2 dni . Dzieki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 9.04.2017 o 12:55, fiku napisał:


Podłokietnik i bagażnik jest po jednym bezpieczniku.To ostatni na dole po prawej nr 19 chyba 20A
Prawdopodobnie padło Ci zabezpieczenie przy samym gnieździe zapalniczki.To taki drucik, który się lubi przerwać przy obciążeniu.Lutownica i masz po temacieemoji6.png

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
 

A dokładnie który drucik masz może zdjęcie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...