Kola1958 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Forester 2003 2l brak napięcia w zapalniczce w schowku /podłokietnik/ a było do tej pory. Pozostałe popielniczka i bagażnik jest ok. Czy każda jest na innym bezpieczniku i jak tak to na którym - nie mam schematu. Może ktoś to już przerabiał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 sprawdzałeś czy ta w schowku jest podpięta? Może ktoś tam łapy wsadzał i zapomniał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Forester 2003 2l brak napięcia w zapalniczce w schowku /podłokietnik/ a było do tej pory. Pozostałe popielniczka i bagażnik jest ok. Czy każda jest na innym bezpieczniku i jak tak to na którym - nie mam schematu. Może ktoś to już przerabiał? Podłokietnik i bagażnik jest po jednym bezpieczniku.To ostatni na dole po prawej nr 19 chyba 20A Prawdopodobnie padło Ci zabezpieczenie przy samym gnieździe zapalniczki.To taki drucik, który się lubi przerwać przy obciążeniu.Lutownica i masz po temacie Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stellarium Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kola1958 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 A może jakaś podpowiedz jak zdemontować to gniazdo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 10 minut temu, Stellarium napisał: Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar. zamiast tego "drucika" można zastosować warystor, taki jak do czajników elektrycznych. Jest to rodzaj bezpiecznika, który zapobiega przegrzewaniu się gniazda zapalniczki w przypadku długotrwałego poboru dużego prądu/obciążenia, a co za tym idzie nadmiernego nagrzewania się. Jedna uwaga: oryginalny "drucik" jest zagniatany na końcach, więc warystor też powinno zagnieść na końcach (mnie się to nie udało) lub przylutować, uważając, bo zbyt długie lutowanie może uszkodzić warystor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 A może jakaś podpowiedz jak zdemontować to gniazdo Musisz zdemontować tunel środkowy.Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kola1958 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Dzięki. Jutro spróbuję to uczynić. Jak naprawię dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Żadnego lutowania/drutowania bezpieczników! Po to są bezpieczniki, aby chronić przed zwarciem, przeciążeniem i w konsekwencji pożarem auta. Jak zadrutujesz, polutujesz i dojdzie do zwarcia, dużego przeciążenia obwodu to wtedy termicznie kabelki stanowią bezpieczniki. Izolacja się topi i masz pożar. Ciekaw jestem, jak można polutowac bezpieczniki o których wspominasz.Nie są czasem zatopione w plastiku? Co wyklucza możliwość jego naprawy/lutowania.Ja miałem na myśli lutowanie zabezpieczenia w gnieździe zapalniczki, oczywiście nie przesadzajac z gruboscią dokladanego połączenia.Po zakupie zrobiłem takie operacje w dwóch gniazdach, wstawiając dla bezpieczeństwa cieńszy drucik.Wszystko działa jak należy, nic się nie spaliło, i nic nie dymi.A sam Forester lata juz ponad rok.Choć korzystam z nich przy codziennej jeździe kamera+ CB A jeśli ktoś chce, zawsze można kupić nowe. A to dla ułatwienia sytuacji... by nie było że nie chciałem pomóc Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stellarium Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Fiku, bezpieczniki o których pisałem mają różną budowę. Są albo całkowicie zatopione w plastiku przeźroczyste i w przypadku przepalenia widzisz przerwę, albo zatopione w plastiku nieprzeźroczyste. Są też takie, które od strony nóżek, którymi wkładasz w gniazdo, mają na całej długości nacięcie i możesz wyciągnąć "wkład" na zewnątrz - umożliwia to wszelkie "grzebactwo". Nie zrozumiałem o co Ci chodzi - myślałem, że właśnie o bezpiecznik w skrzynce a nie przy gnieździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 9 godzin temu, miroman napisał: zamiast tego "drucika" można zastosować warystor, taki jak do czajników elektrycznych. Jest to rodzaj bezpiecznika, który zapobiega przegrzewaniu się gniazda zapalniczki w przypadku długotrwałego poboru dużego prądu/obciążenia, a co za tym idzie nadmiernego nagrzewania się. Jedna uwaga: oryginalny "drucik" jest zagniatany na końcach, więc warystor też powinno zagnieść na końcach (mnie się to nie udało) lub przylutować, uważając, bo zbyt długie lutowanie może uszkodzić warystor. Chyba kolega nie wie do czego służy warystor... Ja tu nie widzę zastosowania dla takiego elementu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) termistor / bezpiecznik termiczny teraz lepiej? (myślałem termistor wpisałem warystor), a problem był tez opisany w tym wątku: https://forum.subaru.pl/topic/80115-zniknął-prąd-w-zapalniczce-bezpieczniki-ok-ki-diabeł/ Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez miroman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 to raczej bezpiecznik termiczny bo termistor to rodzaj rezystora który zmienia swoje właściwości (tutaj oporność) w zależności od temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgb14 Opublikowano 3 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 Nieco odświeżę temat . Mam forka 2008 . 230 km. benzyna. działa tylko zapalniczka pod regulacja nawiewów. W podłokietniku nie działa, w bagażniku też nie działa. Zdemontowałem gniazda ( nie bez bólu ) - te nazwimy bezpieczniki topikowe są ok - nie ma prądu w kablach. Gdzie szukać przyczyny...dodam , ze forka mam 2 dni . Dzieki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 No ale bezpieczniki sprawdzałeś? Są na dole po lewej tam gdzie schowek koło kolana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konradooo Opublikowano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2021 W dniu 9.04.2017 o 12:55, fiku napisał: Podłokietnik i bagażnik jest po jednym bezpieczniku.To ostatni na dole po prawej nr 19 chyba 20A Prawdopodobnie padło Ci zabezpieczenie przy samym gnieździe zapalniczki.To taki drucik, który się lubi przerwać przy obciążeniu.Lutownica i masz po temacie Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka A dokładnie który drucik masz może zdjęcie tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masteritos Opublikowano 30 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2022 Jakie jest napięcie w gnieździe zapalniczki subaru forester XJ ? 12v czy 24v ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2022 Nie spotkałem 24V nigdzie indziej jak w ciężarówkach. W samochodach osobowych zawsze jest 12V. W XJ także 12V. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się