Arkadiusz Małecki Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Imprezy blobeye. W tej chwili założone 18 calowe felgi OZ z oponami DMACK Track Day. Z przodu i z tyłu dołożone dystanse. Dzisiaj auto było na ustawianiu geometrii i oto wyniki (zdjęcie załącznik). Czy ktoś może się wypowiedzieć czy będzie OK, czy może macie jakieś sugestie co do ustawień. Planuje jazdę po torze (kręty, techniczny) i imprezach typu KJS (rallysprint) z dużą ilością szykan, wygrodzeń itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Geometria wyglada ciekawie. Powiedz mi, w jaki sposob udalo Ci sie osiagnac takie nastawy pochylenia kola i KWSZ z przodu, co modyfikowales w zawieszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Małecki Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Z tego co wiem, to jest to seryjny zawias WRX - przynajmniej tak twierdzi poprzedni właściciel, żadnych camber plates'ów czy innych ciekawostek nie stwierdziłem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 raczej nie całkiem,bo w wrx nie zrobi się w serii 2 i pół stopnia przodu , a tył też ma 1 i pół i pewnie są camber bolty. Na śliskie są to za duże pochylenia. Geometria to sprawa indywidualna . jeśli chcesz nadsterowność to jeszcze to lekko rozbieżny tył, ale to juz masz ( może trzeba więcej) i stab gruby na tył. Ale uwaga na szybkie łuki. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 21 godzin temu, respect napisał: raczej nie całkiem,bo w wrx nie zrobi się w serii 2 i pół stopnia przodu , a tył też ma 1 i pół i pewnie są camber bolty. Na śliskie są to za duże pochylenia. Geometria to sprawa indywidualna . jeśli chcesz nadsterowność to jeszcze to lekko rozbieżny tył, ale to juz masz ( może trzeba więcej) i stab gruby na tył. Ale uwaga na szybkie łuki. pozdr. 1. Tył 1st. 30min to fabryczne ustawienie. 2. Gdzie wyczytałeś że tył jest rozbieżny? Przecież napisane jest +33 min co oznacza że są zbieżne. P.S. Po co Ci taki duży negatyw w przedniej osi? Jedyne co zyskasz w jeździe na co dzień to szybsze zużycie opon i jeżeli masz asymetryczne to ich nie rotujesz chyba że masz kierunkowe to wydłużysz ich życie (rotując je z lewej na prawą stronę). Moja rada przejedź się po torze z takimi nastawami jak masz obecnie, potem zmień na fabryczne i sam wybierz co bardziej Ci odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusz Małecki Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 2 godziny temu, Polak821 napisał: Po co Ci taki duży negatyw w przedniej osi? Lepszy skręt? Przejechałem się z takimi ustawieniami po wilgotnym torze, skręca dobrze, tył z tendencją do "uciekania", ale to przy ostrzejszych manewrach. Co do zużywania się opon, to ja Subaru wykorzystuje głównie na torze i na rallysprintach (taki plan), na co dzień jeżdżę nim od czasu do czasu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Jeżeli tylko do upalania to ok. Musisz poeksperymentować z geometrią i dopasować do swoich preferencji nikt nie da Ci recepty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 A jaka geometria bylaby najlepsza do dynamicznej jazdy drogowej? Wedlug mnie seryjne pol kata pochylenia kola z przodu ogranicza mozliwosci tego zawiasu. Nie lepiej by bylo przod 1,5 a tyl 0,5-1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) 25 minut temu, uxon napisał: A jaka geometria bylaby najlepsza do dynamicznej jazdy drogowej? Nastawy fabryczne... Edytowane 23 Marca 2017 przez Polak821 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Arkadiusz Małecki - wg mnie bardzo dobra o ile nie idealna geometria do tego typu przeznaczenia auta poza zimą DMACK Track Day - to są słabe opony, więc jeśli będziesz chciał szybciej jechać, to zmień je najpierw - nie szukając problemów w geometrii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 (edytowane) Polak, masz rację ,rąbnąłem się w zbieżności się w prosty sposób. Co do tematu to jakie grube masz dystanse? I jakie ET? Jeśli wyraźnie odbiegłeś od serii to znacznie mogłeś zmienić promień zataczania-tego nie mierzą na geometrii,,a daje nieraz różne efekty właśnie na stabilność na prostej lub w hamowaniu (i niestety na zasadzie coś za coś). Zbieżność też na tą stabilność wpływa - w różnych autach róznie. Jeśli zmienisz jeden parametr to inne(niektóre też się zmieniają). Do tego staby ,balans hamulców ,rozkład mas itd... Dlatego nie odbiegaj bardzo od serii przy eksperymentach ,albo korzystaj ze sprawdzonych ustawień, ale kompleksowo. Edytowane 24 Marca 2017 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się