Jump to content

Arkadiusz Małecki

Nowy
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About Arkadiusz Małecki

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..
  • Birthday 09/01/1982

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Subaru Impreza WRX
  • Zainteresowania
    Rajdy samochodowe, muzyka

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/blogtorlodz/

Recent Profile Visitors

217 profile views
  1. Czyli na wstępie obu Panów wykluczyło ewentualny problem po stronie nie oryginalnej pompy sprzęgła?
  2. Witam, jestem świeżo po wymianie sprzęgła w Subaru Impreza WRX Blobeye. Skrzynię mam 5 biegową. Mechanik włożył oryginalne, japońskie sprzegło EXEDY (tarcza, docisk, łożysko nowe). Wymienił również koło zamachowe (używane, ale w dobrym stanie). Po włożeniu zestawu sprzęgła pojawił się problem: biegi nie chciały wchodzić - na postoju i podczas jazdy. O jedynce i wstecznym nie było mowy. W dodatku, jak się udało wrzucić bieg, to przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła słychać dość wyraźnie "buczenie". Odpowietrzył układ, przy okazji wyszło, że jest założona pompa sprzęgła prawdopodobnie nie od Subaru (moja pompa nie ma zbiorniczka "na" sobie, tylko zupełnie obok) Po odpowietrzeniu, nadal słychać "buczenie" przy puszczaniu sprzęgła, jak się rusza z miejsca i biegi wchodzą lepiej... ale nadal dość mocno trzeba je "wbijać" (jakby się coś blokowało). Przed wymianą sprzęgła też kolorowo nie było (skrzynia się kończy?), ale głównie z jedynką był problem - reszta chodziła bardzo ok. Dodam, że pedał sprzęgła łapie przy samej podłodze, więc aby wrzucić bieg trzeba dość mocno wyprostować lewą nogę. Nie chce nic sugerować, mam jakieś podejrzenia, ale już mnie krew zalała, więc wolę aby ktoś "świeżym" okiem podszedł do tematu. Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi i porady
  3. Lepszy skręt? Przejechałem się z takimi ustawieniami po wilgotnym torze, skręca dobrze, tył z tendencją do "uciekania", ale to przy ostrzejszych manewrach. Co do zużywania się opon, to ja Subaru wykorzystuje głównie na torze i na rallysprintach (taki plan), na co dzień jeżdżę nim od czasu do czasu:)
  4. Z tego co wiem, to jest to seryjny zawias WRX - przynajmniej tak twierdzi poprzedni właściciel, żadnych camber plates'ów czy innych ciekawostek nie stwierdziłem:)
  5. Temat rozwiązany, banał... przetarty kabelek dotykał karoserii i wywalało bezpiecznik. Dwóch elektryków szukało z miernym rezultatem, mnie zajęło to godzinę, ale zawzięty jestem Ale drugie pytanie, może ktoś zna odpowiedź: imo spięty jest z centralnym (anglik) i po otwarciu auta, jeszcze raz trzeba po wejściu zamknąć się w środku, otworzyć i dopiero imo pozwala odpalić auto - a i tak mam na to jakieś 5 sekund Jakieś pomysły?
  6. Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Imprezy blobeye. W tej chwili założone 18 calowe felgi OZ z oponami DMACK Track Day. Z przodu i z tyłu dołożone dystanse. Dzisiaj auto było na ustawianiu geometrii i oto wyniki (zdjęcie załącznik). Czy ktoś może się wypowiedzieć czy będzie OK, czy może macie jakieś sugestie co do ustawień. Planuje jazdę po torze (kręty, techniczny) i imprezach typu KJS (rallysprint) z dużą ilością szykan, wygrodzeń itp.
  7. Punkt 1 testowałem i jest OK. Spróbuje punkt drugi. Bezpiecznik jest o oznaczeniu "15"
  8. Coś było modzone i jest tak, że immo nie działa jak nie działa centralny. Niestety twórcy tego "systemu" nie ma i nie ma kogo zapytać co i jak - elektryk sprawdzał i potwierdził, że immo i centralny "działają razem". Niech sobie działają, tylko czemu wywala bezpiecznik jak się jedzie:P Też już słyszałem wersje z przetarta wiązką - chyba, że ktoś ma inne pomysły zanim rozgrzebiemy pół auta w poszukiwaniu defektu?
  9. Witajcie, potrzebuje podpowiedzi w sprawie przepalania się bezpiecznika. Chodzi o bezpiecznik "pod maską", odpowiedzialny m.in. za centralny zamek w aucie. Objawy: Samochód otwieram z kluczyka (centralny zamek), wyłącza się tym samym odcięcie zapłonu (immobilizer). Przekręcam kluczyk, jedziemy. Po jeździe, okazuje się, że spalony jest w/w bezpiecznik i nie działa centralny (a co za tym idzie, brak sygnału do immo spiętego z centralnym powoduje brak możliwości zamknięcia/ponownego odpalenia auta). Co ciekawe, objaw nie występuje po odpaleniu auta na postoju. Pali bezpiecznik wyłącznie podczas jazdy (czy spokojna, czy upalanie, zawsze to samo). Wstępnie wykluczyliśmy; klakson, wycieraczki/spryskiwacze, światła, nagrzewnice rajdową - bo to wszystko używane na postoju, nie powoduje palenia bezpiecznika. Jedyny niepokojący objaw jest taki (prócz samego faktu utraty centralnego zamka i braku możliwości otwarcia/zamknięcia/odpalenia auta które odcina immo w tej sytuacji), że zauważyłem wczoraj jak lewy przedni kierunek przestał działać, aby po chwili znów działał normalnie... a to chyba nienormalne Jakieś pomysły? Czy coś gdzieś w instalacji może się "zwierać" podczas ruchu auta? I wywala bezpiecznik - na postoju cisza.
  10. Wybór, po konsultacjach z elektrykiem i mechanikiem, padł na wpinaną w obieg. Jak zamontuje, podzielę się opinią nt. tych rajdowych nagrzewnic:)
  11. Posiadam Imprezę WRX z 2005. Po przekładce z anglika, nie włożono nagrzewnicy - w aucie jest zimno, szyba zamarza i paruje. Zostawiono nawiew, ale zimny. Pytanie za 100pkt. czy ktoś używał/używa tzw. rajdowych nagrzewnic? Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy coś takiego "ogrzeje auto"? Nie chodzi o żar w tropikach, ale o "normalną temperaturę" w aucie i rozwiązanie problemu z szybami zimą. Są dwa modele jak widzę, elektryczne i "wpinane w obieg" Elektryczne mają takie opisy: Nagrzewnica do samochodów sportowych: Moc grzewcza: 4,3 kW Wydajność wentylatora: 185-240 m3/h Zasilanie wentylatora: 12V Waga: 1,6-1,7 kg 2 prędkości Rozwiązanie polecane do samochdów z dwoma osobami w środku jak np. rajdy. Wpinane w obieg taki: Duża nagrzewnica rajdowa. Zapewnia optymalny obieg ciepłego powietrza w kabinie. Dodatkową zaletą jest kompaktowy wymiar i wyjątkowa wydajność, oddaje dwa razy więcej ciepła niż konwencjonalna chłodnica o tym wymiarze. Nagrzewnica zawiera wbudowany wydajny, duży, cztero-biegowy wentylator. Posiada wbudowany zawór regulacji przepływu wody. Cechy: Waga: 2800g Wydajność cieplna: 5kW Średnica węży wodnych: 16mm Średnice wylotowe: 2" (51mm) Zasilanie wentylatora: 12V Wydajność wentylatora (na 4 biegu): 300m3/h Czterobiegowa dmuchawa, z wbudowanymi rezystorami
  12. Dzień dobry, cześć i czołem. Fanatyk Subaru od zawsze, od 1990 roku fanatyk rajdów samochodowych, w wieku 34 lat w końcu spełniłem swoje marzenie i ... kupiłem Subaru Imprezę Będzie używana głównie do sportu (kjs, rallysprint, superOesy, itp), ale również na co dzień jako drugie auto:) Pozdrawiam
×
×
  • Create New...