Skocz do zawartości

Geometria kół na tor i KJS


Arkadiusz Małecki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem Imprezy blobeye.

 

W tej chwili założone 18 calowe felgi OZ z oponami DMACK Track Day. Z przodu i z tyłu dołożone dystanse.

Dzisiaj auto było na ustawianiu geometrii i oto wyniki (zdjęcie załącznik).

 

Czy ktoś może się wypowiedzieć czy będzie OK, czy może macie jakieś sugestie co do ustawień.

Planuje jazdę po torze (kręty, techniczny) i imprezach typu KJS (rallysprint) z dużą ilością szykan, wygrodzeń itp.

 

 

20170320_194002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie całkiem,bo w wrx nie zrobi się w serii 2 i pół stopnia przodu , a tył też ma 1 i pół i pewnie są camber bolty.

Na śliskie są to za duże pochylenia. Geometria to sprawa indywidualna . jeśli chcesz nadsterowność to jeszcze to lekko rozbieżny tył, ale to juz masz ( może trzeba więcej) i stab gruby na tył. Ale uwaga na szybkie łuki.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, respect napisał:

raczej nie całkiem,bo w wrx nie zrobi się w serii 2 i pół stopnia przodu , a tył też ma 1 i pół i pewnie są camber bolty.

Na śliskie są to za duże pochylenia. Geometria to sprawa indywidualna . jeśli chcesz nadsterowność to jeszcze to lekko rozbieżny tył, ale to juz masz ( może trzeba więcej) i stab gruby na tył. Ale uwaga na szybkie łuki.

pozdr.

1. Tył 1st. 30min to fabryczne ustawienie.

2. Gdzie wyczytałeś że tył jest rozbieżny? Przecież napisane jest +33 min co oznacza że są zbieżne.

P.S.

Po co Ci taki duży negatyw w przedniej osi?  Jedyne co zyskasz w jeździe na co dzień to szybsze zużycie opon i jeżeli masz asymetryczne to ich nie rotujesz chyba że masz kierunkowe to wydłużysz ich życie (rotując je z lewej na prawą stronę). Moja rada przejedź się po torze z takimi nastawami jak masz obecnie, potem zmień na fabryczne i sam wybierz co bardziej Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polak821 napisał:

Po co Ci taki duży negatyw w przedniej osi?

 

Lepszy skręt? 

Przejechałem się z takimi ustawieniami po wilgotnym torze, skręca dobrze, tył z tendencją do "uciekania", ale to przy ostrzejszych manewrach. 

Co do zużywania się opon, to ja Subaru wykorzystuje głównie na torze i na rallysprintach (taki plan), na co dzień jeżdżę nim od czasu do czasu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polak, masz rację ,rąbnąłem się w zbieżności się w prosty sposób.

Co do tematu to jakie grube masz dystanse?  I jakie ET? Jeśli wyraźnie odbiegłeś od serii to znacznie mogłeś zmienić promień zataczania-tego nie mierzą na geometrii,,a daje nieraz różne efekty właśnie na stabilność na prostej lub w hamowaniu (i niestety na zasadzie coś za coś). Zbieżność też na tą stabilność  wpływa - w różnych autach róznie. Jeśli zmienisz jeden parametr to inne(niektóre też się zmieniają). Do tego staby ,balans hamulców ,rozkład mas itd... Dlatego nie odbiegaj bardzo od serii przy eksperymentach ,albo korzystaj ze sprawdzonych ustawień, ale kompleksowo. 

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...