Skocz do zawartości

Koszt zbudowania takiego potworka


Marcin Simiński

Rekomendowane odpowiedzi

:facepalm:

 

Już mi się nie chce, poważka ;)

 

Ale co?

 

One nie są identyczne a Subaru dla zabawy nadało temu samemu elementowi 108 kodów?

 

Nie bardzo wiem jak rozumieć tą listę względem Twojej tezy o identyczności wobec dołączonej specyfikacji jasno określającej różnice pomiędzy nimi.  

 

Poważnie nie wiem co chcesz przekazać. 

 

 

 

Przykład: masz moje auto czyli: UK/Europe Impreza Turbo 2000 / GT MY99. 

 

Który samochód z listy ma identyczny zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, niech Ci będzie. Załóżmy, że faktycznie nie zrozumiałeś mojego przekazu...

 

Poniżej przykłady dla typoszeregu TY752: (przełożenia biegów od 1 do 5, przełożenie główne, centralny dyfer, przedni dyfer)

 

legac turbo RS i GT:_____3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/zapewne wiskoza 4kg/otwarty

WRX 93:______________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX RA 93:___________3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI 94:___________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX 94 aus.:__________3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/3.900/wiskoza 4kg/otwarty

GT 94-95 (i McRae 95):__3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX/STI 95:___________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI RA 95:________3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/3.900/DCCD/otwarty

WRX STI RA 96 (i 555):__3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/3.900/DCCD/otwarty

GT 98:_______________3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/3.900/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI RA 98:________3.083/2.062/1.545/1.151/0.852/4.444/DCCD/Helical 

 

Wszystko zamknięte w tej samej obudowie, zrobione wg tych samych standardów. Podobieństwa, by nie nie powiedzieć identyczne rozwiązania, rzucają się same.

Podwójny synchronizator na 3. nie ma żadnego znaczenia praktycznego.

Możliwe, że z ostatnich lat produkcji w tym typie, skrzynie do sti mogły być trochę mocniejsze, ale nie jestem w stanie tego potwierdzić.

Tym bardziej, że i te widziałem padnięte. Zmielone jak każda piątka...

 

Dla mnie to wszystko, dziękuję za dyskusję :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiałem.

 

Dla Ciebie wszystkie te cyferki, symbole, oznaczające zasadnicze różnice techniczne, są takie same więc jakby nie moim zadaniem jest Ci tłumaczyć jaki ma/może mieć to wpływ na osiągi, wytrzymałość, prowadzenie auta czy chociażby zgodność z homologacją. 

 

 

 

Jeżeli jest to dla Ciebie nieistotne to faktycznie może nie doradzaj przy pytaniu o budowę A-grupy. 

 

 

 

 

Zmielone jak każda piątka...

 

Każda?

 

Moja nie była, jest jak wyszła z fabryki od 18 lat więc znowu się mylisz.


 

 

Przykład: masz moje auto czyli: UK/Europe Impreza Turbo 2000 / GT MY99.    Który samochód z listy ma identyczny zestaw?
 

 

Rozumiem że nie znalazłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oznaczające zasadnicze różnice techniczne

Te zasadnicze różnice techniczne, to kwestia kilku zębów mniej czy więcej. Nic więcej.

 

 

 

nie moim zadaniem jest Ci tłumaczyć jaki ma/może mieć to wpływ na osiągi

Spokojnie, raczej każdy wie jaka jest różnica między krótkim a długim przełożeniem.

 

 

 

wytrzymałość

Sugerowałem już, żeby tą wytrzymałością w przypadku 752 tak nie szastać ;) 

 

 

 

czy chociażby zgodność z homologacją

Ani razu nie rozmawialiśmy o homologacji. Nigdzie.

Mówimy, jak mi się wydawało, o różnicach i podobieństwach w obrębie GC turbo. 

 

 

 

Jeżeli jest to dla Ciebie nieistotne to faktycznie może nie doradzaj przy pytaniu o budowę A-grupy. 

Skąd to u Ciebie? Czy ja chociaż jednym słowem zasugerowałem cokolwiek a propos budowy A-grupy?

 

Niemniej zrobię to tutaj - ktokolwiek ma taki zamysł, niech śmiało uderza do MTS Dzierżoniów, gdyż nie ma drugiego takiego jak Maras, co tak ogarnia temat. 

 

 

 

Moja nie była, jest jak wyszła z fabryki od 18 lat więc znowu się mylisz.

:biglol:  :biglol:  :biglol: 

Życzę Ci aby jak najdłużej pozostała w takim stanie :) Mocarna niczym w RA B)

 

 

 

chojny powiedział Przykład: masz moje auto czyli: UK/Europe Impreza Turbo 2000 / GT MY99.    Który samochód z listy ma identyczny zestaw?     Rozumiem że nie znalazłeś? 

Czyżby TY754? To wiele tłumaczy :D 

 

 

Pawełku ja myślę tak, zostańmy przyjaciółmi (szczerze Cię lubię :) ), tylko w równoległych światach.

W Twoim WRX/STi/RA są  szczytem szczytów, topowym osiągnięciem FHI i tylko z nazwy są imprezami, w moim to po prostu seryjne mody na gamie tego samego produktu ;)

 

Peace brachu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zasadnicze różnice techniczne, to kwestia kilku zębów mniej czy więcej. Nic więcej.

 

To diametralna różnica.

 

 

 

Spokojnie, raczej każdy wie jaka jest różnica między krótkim a długim przełożeniem.

 

Patrząc na to co piszesz wnioskuje że Ty nie masz zielonego uznając dwa różne przełożenia za technicznie identyczne.  

 

 

 

Sugerowałem już, żeby tą wytrzymałością w przypadku 752 tak nie szastać  

 

Nic na ten temat nie pisałem, pisałem o różnicach technicznych a zmiana przełożeń ma wpływ na wytrzymałość i obciążenia jakie tryby przenoszą.

 

 

 

Ani razu nie rozmawialiśmy o homologacji. Nigdzie. Mówimy, jak mi się wydawało, o różnicach i podobieństwach w obrębie GC turbo. 

 

Przeczytaj o co pyta autor tematu, co piszą Twoi przedmówcy i z czym Ty raczyłeś wyjechać... np. w kwestii zakupu obojętnie jakiej budy i rozpoczęcia projektu. Nawet jak ma to być tylko zabawka to sugerowanie aby użyć klamotów do mocnego auta z GTka, gdyż jest w sumie tym samym co STi to wręcz życzenie prowadzącemu projekt niepowodzenia. 

 

 

 

Skąd to u Ciebie? Czy ja chociaż jednym słowem zasugerowałem cokolwiek a propos budowy A-grupy?

 

Przeczytaj dyskusje jeszcze raz od początku i złap w jej kontekście swoją wypowiedź.  

 

 

 

Życzę Ci aby jak najdłużej pozostała w takim stanie Mocarna niczym w RA

 

Nie wiem co Cie tak bawi? Nigdzie nie napisałem że to mocarna skrzynia, wręcz przeciwnie ale pewnie nie doczytałeś.

 

 

 

Czyżby TY754? To wiele tłumaczy  

 

TY754VN1AA przy czym wyboldowane cyferki sprytnie przez Ciebie pominięte  oznaczają że zestaw nie występował w żadnym z pozostałych i linkowanych 107 pozycji.  Taka to identyczność rozwiązań technicznych. 

 

 

 

Pawełku ja myślę tak, zostańmy przyjaciółmi (szczerze Cię lubię ), tylko w równoległych światach. W Twoim WRX/STi/RA są  szczytem szczytów, topowym osiągnięciem FHI i tylko z nazwy są imprezami, w moim to po prostu seryjne mody na gamie tego samego produktu

 

Zwyczajnie podjedź na BK i wytłumacz sędziom technicznym że :

 

legac turbo RS i GT:_____3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/zapewne wiskoza 4kg/otwarty

WRX 93:______________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX RA 93:___________3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI 94:___________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX 94 aus.:__________3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/3.900/wiskoza 4kg/otwarty

GT 94-95 (i McRae 95):__3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX/STI 95:___________3.454/2.062/1.448/1.088/0.825/4.111/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI RA 95:________3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/3.900/DCCD/otwarty

WRX STI RA 96 (i 555):__3.454/2.333/1.750/1.354/0.972/3.900/DCCD/otwarty

GT 98:_______________3.454/1.947/1.366/0.972/0.738/3.900/wiskoza 4kg/otwarty

WRX STI RA 98:________3.083/2.062/1.545/1.151/0.852/4.444/DCCD/Helical

 

to wszystko to jest to samo i nie mają się doczepiać bo jeden ząbek w tą czy w tamtą nie robi żadnej różnicy. 

 

 

 

 

 

 

 

W ramach przygotowań mojego auta do sportu mam w excelu bardzo precyzyjne wyliczenia poszczególnych dostępnych na rynku rozwiązań, ich miksów a następnie ich wpływu na osiągi oraz przydatności w zakresie prędkości z jakimi się poruszamy, konfiguracji odcinków wobec dostępnej mocy samochodu... innymi słowy jak każdy ząbek wpływa na osiągi, czas, wytrzymałość...

 

Oczywiście cyfry opatrzone odpowiednimi wykresami aby porównywać przydatność poszczególnych rozwiązań i przeciwdziałać niekorzystnym wpływom narzuconych przez homologacje ograniczeń. 

 

 

Jak ktoś buduje "coś" i mu wszystko jedno co wrzuci, bo musi tylko jakoś wyglądać, na papierze co by wypluło cyferki aby wstydu na spocie nie było, w razie "W" się śrubka pokręci i fuknie 0,1 bara więcej.... byle to coś jeździło jakoś a jak się sypnie, spłynie, zmienili to mu faktycznie wszystko jak pasuje to pasuje ale jak się bierze za zbudowanie poważnego i przemyślanego samochodu to wymaga taki projekt myślenia o każdym ząbku i cyferce na obudowie czy elemencie. 

 

Są różne drogi ale ważne aby wybrać świadomie i od początku więc jak już pisałem proszę nie wprowadzaj czytających w błąd na temat identyczności poszczególnych rozwiązań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzymy na sprawę z dwóch diametralnie rożnych perspektyw. 

Dla mnie temat się wyczerpał.

 

Na koniec:

TY754VN1AA

T - skrzynia biegów

Y - manualna AWD

75 - odległość w mm osi wałka 

4 - mocowanie dzwonu do bloku (4 - 8 śrub, 2 - 4 śruby)

V - 5 biegów

N1AA - dodatkowe wyposażenie skrzyni (np. centralny i przedni dyfer) i drobne zmiany w trakcie cyklu produkcyjnego

faktycznie, różnice jak cholera...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N1AA - dodatkowe wyposażenie skrzyni (np. centralny i przedni dyfer) i drobne zmiany w trakcie cyklu produkcyjnego faktycznie, różnice jak cholera...

 

Tak, są to różnice jak cholera albo jeszcze bardziej.  

 

Dyfer tylny otwarty a zeszperowany, centralny Visco albo jednak DCCD, przedni dyfer otwarty czy Helical LSD, przełożenie główne 3,54 a 4,44... i to tylko w ramach wspomnianego TY754.

 

Jeżeli faktycznie uważasz że te elementy nie mają żadnego znaczenia to się zastanawiam po co Ty montujesz to turbo, skoro i tak nie poczujesz różnicy  :P

 

A najlepiej kup o takie Subaru... generalnie takie samo jak wszystkie inne Subaru, po co przepłacać, po co targać te techniczne zbędności jak turbo, szpery czy inne bajery, bez sensu ;)  

 

Zatankować i do walki na odcinki.  :twisted:

 

subaru_casablanca__10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upalania w grupie A to nie patrzy na 5MT tylko wstawia 6MT

6 MT z nowszych modeli nie jest homologowane w A grupie....

 

BartZ, bez urazy, ale zgadzam się z chojnym. Mam wrażenie, że próbujesz nam wmówić, że dwie rzeczy, które się oczywiście różnią są w zasadzie identyczne. Nie kupuję tego. Dlaczego ?

Przykład, napędy. W GT dostajemy ledwo poszperowany napęd z przełożeniami długimi jak cholera. Nie bez powodu ludzie szukają napędów i dopłacają do nich z wersji WRX/STi. Robią to po to żeby auto się lepiej prowadziło (szpery) i żeby było bardziej dynaiczne (inne przełożenia)... więc jak dla mnie te napędy nie są takie same. No i dyfer, w sti mamy R180 a w GT?

 

Silnik... ok być może blok silnika jest taki sam, ale jesteś pewny, że tłoki, korby są takie same ? W silnikach są inne turbiny i pewnie większość osprzętu też się różni. Więc tylko dlatego, że są takie same bloki nie nazwałbym silników identycznych.

 

GT to nic innego jak ugrzeczniona i wykastrowane wersja imprezy turbo na europę. Wybacz ale jedąc najpierw STi GC8 a potem GT od razu czuć, że to nie są te same auta.

Dla mnie różnica jest na poziomie WRX a STI w new age. I prosze nie mów, że to też są w zasadzie takie same auta, bo mają ten sam blok silnika ;)

 

PS. nie chce umniejszać Twojej wiedzy i widać, że wiesz co piszesz ale wydaje mi się, że różnice w poglądach występują między nami dlatego, że każdy z nas trochę inaczej rozumie pojęcie "takie samo" ;)

Edytowane przez Harvester
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...