Skocz do zawartości

Koszt zbudowania takiego potworka


Marcin Simiński

Rekomendowane odpowiedzi

Aż by się chciało powiedzieć, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ale ja tam zostaje przy swoim ;)

 

A skoro niby to nie przepaść to po co dłubiesz Rothmansa :P

W gruncie rzeczy to ja jestem cienki Bolek i się na tym nie znam, tak tylko chciałem przycynić  :biglol: ale jak wróci nasz guru z wojaży, to możesz z nim zgłębić temat ;)

 

Ej, to był chwyt poniżej pasa - jest różnica między NA a turbo  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wróci nasz guru z wojaży, to możesz z nim zgłębić temat

 

Nasz Guru wziął mnie onegdaj na Rościszów-Walim, przelecieliśmy GTekiem a następnie mnie zasadził do seryjnego TypeRa. 

 

To właśnie wtedy zdałem sobie sprawę jaka przepaść jest między tymi autami. 

 

Rok później z haczykiem jakimś pewnie, dostałem kluczyki od Babki to był jeden z najlepszych dni w moim życiu.  ;)

 

 

Długo myślisz że masz sportowy samochód, później się dowiadujesz że nie masz a następnie się okazuje że nic nie wiedziałeś o prawdziwie sportowych samochodach.  ;)

 

 

Może też rajdowe okolice i dróżki miały na to wielki wpływ a nie jazda po mieście, autostradzie czy nudnym i płaskim lotnisku ;) 

 

 

Ej, to był chwyt poniżej pasa - jest różnica między NA a turbo 

 

Jakieś litr oleju na 1000km chyba   :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nasz Guru wziął mnie onegdaj na Rościszów-Walim, przelecieliśmy GTekiem a następnie mnie zasadził do seryjnego TypeRa.    To właśnie wtedy zdałem sobie sprawę jaka przepaść jest między tymi autami.

Ależ absolutnie tak i zgadzam się w pełni. Poważnie.

Jednak dalej uważam, że tym autom znacznie bliżej do siebie niż to się może wydawać. 


 

 

Jakieś litr oleju na 1000km chyba  

To się okaże (mam nadzieję) :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej goście, jest spora różnica między GT a STi. BartZ, te auta różnią się w zasadzie wszystkim. Od silnika, napędy, magiel. W zawieszeniu aluminiowe wahacze itd. 

No i chyba co najważniejsze, budy z GT nie mają homologacji rajdowej ?

Are You sure? Are You absolutely sure?  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej, odpowiadając na wrażenia z jazdy chojnego z Markiem. W serii, bez żadnych wątpliwości, wrx/sti jeżdżą lepiej od gt. Bez dwóch zdań.

Niemniej sceptyków i tak pewnie nie przekonam, że te auta są do siebie podobne jak cholera ;)

 

Piszesz Michał, że cyt. "te auta różnią się w zasadzie wszystkim. Od silnika, napędy, magiel. W zawieszeniu aluminiowe wahacze itd." 

Otóż nie do końca tak jest, a wręcz jest dokładnie przeciwnie (tu i ówdzie ;) ).

 

Weźmy pierwszy przykład z brzegu, akurat bardzo mnie bliski, bo się nim obecnie zajmuję i musiałem go trochę zgłębić (chcąc nie chcąc).

Motor, czyli główny element każdego auta. Serce :)

Wszystkie imprezy turbo, podkreślam wszystkie, do 1996 roku jeździły z tym samym, dokładnie, silnikiem.

Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA.

Wszystkie te modele używały EJ20G, kosmetyczne zmiany dotyczyły głowic. Co do konstrukcji jest to ciągle TEN SAM motor. Identiko.

Później było EJ20K, EJ205 i EJ207. Znowu, inne głowice, inny kolektor, zasilanie świec, ale co do istoty, to ciągle jest dwulitrowy EJ20.

 

Napędy. Nie pamiętam, ale nie jest to najważniejsze, chyba do 1998, wszystkie subaru w manualu używały TY752. Oczywiście oddzielić trzeba NA od turbo, ale

konstrukcja jest tym samym, bazuje na tych samych pryncypiach. Różnice są przede wszystkim w zestopniowaniu i posiadaniu lub nie dccd. Natomiast można

te napędy niemal dowolnie przekładać między modelami (osobno NA, osobno turbo rzecz jasna). 

 

Nadwozie. To samo. Ok, tu i ówdzie pojawiały się elementy aluminiowe, korbotronic zamiast elektryki w najbardziej hardcorowych wersjach i pewnie parę

innych drobiazgów (jakaś fajera, zegary, etc.). Fotele mają tę samą konstrukcję. Różnią się tylko materiałami i kolorami. Reszta to estetyka.

Z dowolnego NA można zrobić turbo i nikt się nie pozna, kompletnie.

 

Uważam, że jednym z ważniejszych elementów (no dwóch), który ma/miał wpływ na prowadzenie tych aut i odróżniał (in minus) GT od reszty, to właśnie zawias i przekładnia kierownicza, ale... bądźmy uczciwi i dodajmy, że mówimy o wersjach EU vs JDM. Jeżeli chcielibyśmy przerobić STi na lhd, to przekładnię stracimy. Tak naprawdę zostaje adaptacja przekładni z STi GD. Nie mówię o innych producentach. Zostaje seryjny zawias, ale to akurat jest ta część, którą można łatwo, szybko i w rozsądnych pieniądzach wymienić ergo element, który na dobrą sprawę można pominąć. Jestem przekonany, że na palcach jednej, góra dwóch rąk  dałoby się policzyć ilu właścicieli GT jeździ na seryjnym zawiasie ;) Oczywiście zawias sti można wsadzić do GT. Hamulce są takie same. Chyba nie sądzicie, że aluminiowe wahacze mają kluczowe znaczenie dla trakcji? :P Na marginesie, o ile dobrze pamiętam, to najkrótszą w historii subaru seryjną przekładnię kierowniczą miał turbodziad RS-RA  (2,2, chyba... oczywiście tylko rhd).

 

Zostaje to, co być może nie jest najważniejsze jeśli chodzi o te auta, ale istotne, czyli moc. Różnice jednak wynikają tylko i wyłącznie z zastosowania innych turbin i map.

Wsadźmy do GT td05 albo któreś vf, zróbmy mapę na 280KM (jak wiadomo żaden problem) i mamy parametry sti. Usztywnijmy zawias, załóżmy magiel z GD i hulaj dusza :) Kilka pierdół typu zderzak, spojler, zaślepka i nikt nigdy nie zauważy, że auto, które jest sti było pierwotnie gt. Przykłady są na forum. Zostaje VIN ;)

 

To my sami lubimy się nakręcać i uzasadniać przed samymi sobą, że dobrze zrobiliśmy wydając 50 tysi na 20-letnie auto.

Bo jest takie inne, takie wyjątkowe, bo nie ma nic wspólnego z trzy razy tańszym gt :twisted:

Wyjątkowe to jest 22b, reszta to tylko wariacje na temat ;)

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ - Trochę tak, trochę nie... Ja wiem, że silnik ten sam, a inne tylko głowice i komp, ale jednak nie bez powodu te głowice są zauważalnie droższe (wtryski te same są?). Napęd przekładalny, zawias da się wymienić, etc. Tylko, że w sumie to każdy właśnie z tych elementów stanowi część składową efektu finalnego.

 

Obrazując:
ampcj04pms3.jpg&h=450&w=728

real-teenage-girl-11961051.jpg

 

Mamy tu 2 niebieskookie brunetki, europejki w mniej-więcej tym samym wieku. Obie mają te same części składowe i podzespoły. Drugą niewielkim nakładem inwestycji (fryzjer, makijaż) da się znacząco poprawić. Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią ;)

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej sceptyków i tak pewnie nie przekonam, że te auta są do siebie podobne jak cholera

 

No nie przekonasz. :P

 

 

 

Wszystkie imprezy turbo, podkreślam wszystkie, do 1996 roku jeździły z tym samym, dokładnie, silnikiem. Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA.

 

 

 

Interesujące bardzo, szczególnie jak się porówna osiągi, spojrzy pod maskę, szuka części, kupi części a te nie pasują, ludzie kitraja jakieś magiczne bloki po piwnicach na 1000koni a tu proszę... silnik od GTeczki podobno taki sam i wytrzyma 1000koni... a 300 nie wytrzymuje. 

 

Skrzynie biegów... w GTuniach się sypią na seryjnych mocach jak tynk ze ściany w starym kinie a od STi hulają aż miło na skoksowanych motorach.

 

Idąc tym tokiem myślenia to..

 

2015-06-25-13.18.53-800x440.jpg

 

i to...

 

JohnsE30M3SportEvo9.jpg

 

to jest to samo... identyczne.  ;)

 

 

 

 

 

Jestem przekonany, że na palcach jednej, góra dwóch rąk  dałoby się policzyć ilu właścicieli GT jeździ na seryjnym zawiasie

 

Ciekawe kto  B)

 

 

 

Mamy tu 2 niebieskookie brunetki, europejki w mniej-więcej tym samym wieku. Obie mają te same części składowe i podzespoły. Drugą niewielkim nakładem inwestycji (fryzjer, makijaż) da się znacząco poprawić. Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią

 

 

Generalnie popieram w 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że silnik ten sam, a inne tylko głowice i komp, ale jednak nie bez powodu te głowice są zauważalnie droższe (wtryski te same są?)

Są droższe, bo są deficytowe. Wiadomo, popyt kształtuje podaż. 

Mam w domu zestaw głowic do legasia i zestaw do wrx. Na pierwszy rzut oka są identyczne, różnią się tak na dobrą sprawę kształtem gniazd pod cewki (i generalnie o to tutaj chodzi)

oraz sposobem regulacji zaworów, choć i tu i tu jest hydraulika. Nie mają jakiegoś istotnego przełożenia na samo funkcjonowanie silnika. Można je sobie spokojnie zamieniać.

Wtryski musiałbym sprawdzić, z głowy nie powiem.

 

 

Interesujące bardzo, szczególnie jak się porówna osiągi, spojrzy pod maskę, szuka części, kupi części a te nie pasują,

Pawełku, ale dociera do Ciebie, to co napisałem czy udajesz ślepego i głuchego?

To nie jest moja teoria, którą sobie wymyśliłem na potrzeby forum, tylko fakt... pewnie nawet autentyczny :rolleyes:

Do 1996 roku stosowane silniki w turbo były identyczne. Przeczenie temu jest jak udawanie, że 2+2 nie równa się 4, bo coś tam... 

 

 

ludzie kitraja jakieś magiczne bloki po piwnicach

Nie żadne magiczne, tylko zamknięte. Podesłać Ci zdjęcie rozebranego? Zobaczysz na własne oczy jego legendarną solidność, a nawet mocarność :)

 

 

Skrzynie biegów... a od STi hulają aż miło

Nie daj się zwieść pozorom... Znam parę przykładów, naprawdę ;)

 

 

to jest to samo... identyczne. 

I mają tą samą budę (tą samą), ten sam silnik (tylko z inną mapą), tę samą skrzynię biegów (tylko z paroma przełożeniami krótszymi), etc... :D  

 

 

Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią

No ale nie wyglądają jak bliźniaczki z innym makeupem  :biglol:  :biglol:  :biglol:  

Na koniec, ja nie napisałem, że GT i reszta spółki są identyczne, ale twierdzę z uporem godnym lepszej sprawy, że jest między nimi więcej podobieństw niż 

nam się wydaje i na dobrą sprawę, to są bardzo podobne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się porozumieć w tej kwestii chyba musicie ustalić to, co rozumiecie pod pojęciem "przepaść technologiczna".

 

Bo podchodząc łagodnie do tematu to oczywiście są to te same auta, kozystające ze wspólnych rozwiązań tylko bardziej lub mniej rozwiniętych. Ale wgłębiając się trochę to stawiając na przykład skrzynie z GT MY99 obok skrzyni z STI RA VER VI LTD i mówienie że nie wiele się różnią bo mają takie same obudowy to trochę mało ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość proste. Są sobie dwie skrzynie Getrag. Obie z podobnymi przełożeniami. Jedzie auto nawet prawie tak samo. Obie pasują. Jedna używka kosztuje 75€ druga 7500€.

Ten sam model auta, ta sama fabryka, ta sama marka samochodu, bardzo podobne przełożenia.

Model zdeczka inny.

Dla jednych prawie to samo dla innych przepaść i być albo nie być ;)


Oczywiście skoro wszystkie Subaru są takie same to Ci powiem, że kilka osób powinno się popukać po głowie skoro tyle hajsu wywalili a zwykły GT to jest dokładnie to samo. Warto poprosić Dyrekcja aby nie szalała już więcej z cenami STi skoro to to samo co wszystko inne ;)

A nie do 96... czyli jeden rocznik Imprezy albo ze dwa... to autor tematu zaszaleje ;)

Po 96 rozumiem że przyjmujemy iż dopuszczasz istnienie różnic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem tego, a wręcz podkreśliłem, że tak nie uważam

 

 

 

 

 

Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA. Wszystkie te modele używały EJ20G, kosmetyczne zmiany dotyczyły głowic. Co do konstrukcji jest to ciągle TEN SAM motor. Identiko.

 

 

;)

 

Nie chce tylko aby ktoś kupił GT i się dziwił, że kumple upalają STI nic się nie dzieje a GTunio umiera w męczarniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj proszę w jakim roczniku i wyrażaj się bardziej dokładnie bo naprawdę ciężko się czyta takie ogólniki wiedząc jakie są różnice. 

 

Ten sam motor a oznaczenia jak niżej:

 

EJ20D

EJ20E

EJ20G

EJ20H

EJ20J

EJ20R

EJ20K

EJ202

EJ203

EJ204

EJ205

EJ206

EJ207

EJ208

 

14 identycznych silników.  :twisted: 

 

 

 

 

tę samą skrzynię biegów (tylko z paroma przełożeniami krótszymi)

 

:huh:

 

nie no spoko, faktycznie identyczne 

 

:biglol:  

 

 

Ostatnio jestem bardziej obeznany w BMW więc na szybko przykład dla jednego modelu...

 

Przełożenie 5,43 do mojego dyfra pasuje, 4,1 też pasuje, jak również dostępne.... 4.45; 4.27; 3.91; 3.73; 3.64; 3.46; 3.25; 3.23; 3.15; 2.93; 2.79; albo jeszcze opcjonalne pomiędzy 4,75; 5,00; 5,28... znaczy że to też wszystko dokładnie to samo  ;)

 

Oczywiście to powyżej to tylko przełożenia główne, gdyż do tego dochodzą różne skrzynie biegów ale pewnie nie ma to na nic znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodaj proszę w jakim roczniku

Napisałem tak wyraźnie, że wyraźniej się nie da :) 


 

 

nie no spoko, faktycznie identyczne 

Paweł, ja naprawdę nie zamierzam Cię przekonywać do niczego ;)

Tu masz przykład pierwszy z brzegu:

http://www.gearhack.com/myink/ViewPage.php?file=docs/Subaru%20Transmission%20Chart


 

 

Ostatnio jestem bardziej obeznany w BMW

Widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, ja naprawdę nie zamierzam Cię przekonywać do niczego Tu masz przykład pierwszy z brzegu: http://www.gearhack....nsmission Chart

 

A jako przykład i potwierdzenie, że auta mają identyczne komponenty wrzucasz mi listę ze 108 typami skrzyń biegów/przeniesienia napędu? 

 

 

 

TY752V2DAA

TY752V2DCA

TY752VA5AA

TY752VAAAA

TY752VAABA

TY752VABAA

TY752VABBA

TY752VACAA

TY752VACBA

TY752VACCA

TY752VB2DA

TY752VB3AA

TY752VB3BA

TY752VB3CA

TY752VB3DA

TY752VB3EA

TY752VB4AA

TY752VB4BA

TY752VB4CA

TY752VB5BA

TY752VB5CA

TY752VB6EA

TY752VB6SZ

TY752VBAAA

TY752VBBAA

TY752VBCAA

TY752VBCBA

TY752VN3BA

TY752VN4BA

TY752VN5BA

TY752VN6AA

TY752VT3AA

TY752VT4AA

TY752VT5AA

TY752VX3AA

TY752VX3CA

TY753VB1AA

TY753VJ1AA

TY754VA1AA

TY754VAAAA

TY754VB1AA

TY754VB1BA

TY754VB1CA

TY754VB1EA

TY754VB4AA

TY754VBAAA

TY754VBACA

TY754VBBAA

TY754VBBBA

TY754VBBCA

TY754VC2AA

TY754VC2BA

TY754VC4AA

TY754VC4BA

TY754VC4CA

TY754VCAAA

TY754VCAAB

TY754VCAAB

TY754VCACA

TY754VCACB

TY754VCADA

TY754VCBAA

TY754VCBCA

TY754VCBDA

TY754VCDAA

TY754VCDCA

TY754VCDDA

TY754VFBBA

TY754VHEAA

TY754VN1AA

TY754VN2AA

TY754VN2BA

TY754VV4AA

TY754VV5AA

TY754VZ6AA

TY755VB1AA

TY755VB2AA

TY755VC1AA

TY755VC1BA

TY755VC2AA

TY755VC3AA

TY755VC4AA

TY755VH4AA

TY755VW5AA

TY757VBAAB

TY757VBAAB

TY757VBABB

TY757VBBAB

TY757VBBBB

TY757VCACA

TY757VWAAB

TY856WB1AA

TY856WB1BA

TY856WB1CA

TY856WB2DA

TY856WB2GA

TY856WB3AA

TY856WB3JA

TY856WB3KA

TY856WB4AA

TY856WB4JA

TY856WB4KA

TY856WB6CA

TY856WB6JA

TY856WB6KA

TY856WH3MA

TY856WH4MA

TY856WW6MA

 

 

:huh:

 

Doskonały argument   :D

 

Może się skup na wybranych dwóch modelach, które są ze sobą jakoś zbierze bardziej to będzie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...