chojny Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Aż by się chciało powiedzieć, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ale ja tam zostaje przy swoim A skoro niby to nie przepaść to po co dłubiesz Rothmansa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Aż by się chciało powiedzieć, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ale ja tam zostaje przy swoim A skoro niby to nie przepaść to po co dłubiesz Rothmansa W gruncie rzeczy to ja jestem cienki Bolek i się na tym nie znam, tak tylko chciałem przycynić ale jak wróci nasz guru z wojaży, to możesz z nim zgłębić temat Ej, to był chwyt poniżej pasa - jest różnica między NA a turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 jak wróci nasz guru z wojaży, to możesz z nim zgłębić temat Nasz Guru wziął mnie onegdaj na Rościszów-Walim, przelecieliśmy GTekiem a następnie mnie zasadził do seryjnego TypeRa. To właśnie wtedy zdałem sobie sprawę jaka przepaść jest między tymi autami. Rok później z haczykiem jakimś pewnie, dostałem kluczyki od Babki to był jeden z najlepszych dni w moim życiu. Długo myślisz że masz sportowy samochód, później się dowiadujesz że nie masz a następnie się okazuje że nic nie wiedziałeś o prawdziwie sportowych samochodach. Może też rajdowe okolice i dróżki miały na to wielki wpływ a nie jazda po mieście, autostradzie czy nudnym i płaskim lotnisku Ej, to był chwyt poniżej pasa - jest różnica między NA a turbo Jakieś litr oleju na 1000km chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Nasz Guru wziął mnie onegdaj na Rościszów-Walim, przelecieliśmy GTekiem a następnie mnie zasadził do seryjnego TypeRa. To właśnie wtedy zdałem sobie sprawę jaka przepaść jest między tymi autami. Ależ absolutnie tak i zgadzam się w pełni. Poważnie. Jednak dalej uważam, że tym autom znacznie bliżej do siebie niż to się może wydawać. Jakieś litr oleju na 1000km chyba To się okaże (mam nadzieję) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Jednak dalej uważam, że tym autom znacznie bliżej do siebie niż to się może wydawać. Najbliżej miał jak zaparkowałem na przeciwko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Ej goście, jest spora różnica między GT a STi. BartZ, te auta różnią się w zasadzie wszystkim. Od silnika, napędy, magiel. W zawieszeniu aluminiowe wahacze itd. No i chyba co najważniejsze, budy z GT nie mają homologacji rajdowej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Ej goście, jest spora różnica między GT a STi. BartZ, te auta różnią się w zasadzie wszystkim. Od silnika, napędy, magiel. W zawieszeniu aluminiowe wahacze itd. No i chyba co najważniejsze, budy z GT nie mają homologacji rajdowej ? Are You sure? Are You absolutely sure? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Hmmm jakby to powiedzieć. Z STi Type-R mam bezpośrednią styczność i GT ni huhu nie jeździ tak jak to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suselek17 Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Dokładnie. Gdybym najpierw przejechał się STI lub RA to nie kupiłbym GT -ka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Tak jak pisałem wyżej, odpowiadając na wrażenia z jazdy chojnego z Markiem. W serii, bez żadnych wątpliwości, wrx/sti jeżdżą lepiej od gt. Bez dwóch zdań. Niemniej sceptyków i tak pewnie nie przekonam, że te auta są do siebie podobne jak cholera Piszesz Michał, że cyt. "te auta różnią się w zasadzie wszystkim. Od silnika, napędy, magiel. W zawieszeniu aluminiowe wahacze itd." Otóż nie do końca tak jest, a wręcz jest dokładnie przeciwnie (tu i ówdzie ). Weźmy pierwszy przykład z brzegu, akurat bardzo mnie bliski, bo się nim obecnie zajmuję i musiałem go trochę zgłębić (chcąc nie chcąc). Motor, czyli główny element każdego auta. Serce Wszystkie imprezy turbo, podkreślam wszystkie, do 1996 roku jeździły z tym samym, dokładnie, silnikiem. Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA. Wszystkie te modele używały EJ20G, kosmetyczne zmiany dotyczyły głowic. Co do konstrukcji jest to ciągle TEN SAM motor. Identiko. Później było EJ20K, EJ205 i EJ207. Znowu, inne głowice, inny kolektor, zasilanie świec, ale co do istoty, to ciągle jest dwulitrowy EJ20. Napędy. Nie pamiętam, ale nie jest to najważniejsze, chyba do 1998, wszystkie subaru w manualu używały TY752. Oczywiście oddzielić trzeba NA od turbo, ale konstrukcja jest tym samym, bazuje na tych samych pryncypiach. Różnice są przede wszystkim w zestopniowaniu i posiadaniu lub nie dccd. Natomiast można te napędy niemal dowolnie przekładać między modelami (osobno NA, osobno turbo rzecz jasna). Nadwozie. To samo. Ok, tu i ówdzie pojawiały się elementy aluminiowe, korbotronic zamiast elektryki w najbardziej hardcorowych wersjach i pewnie parę innych drobiazgów (jakaś fajera, zegary, etc.). Fotele mają tę samą konstrukcję. Różnią się tylko materiałami i kolorami. Reszta to estetyka. Z dowolnego NA można zrobić turbo i nikt się nie pozna, kompletnie. Uważam, że jednym z ważniejszych elementów (no dwóch), który ma/miał wpływ na prowadzenie tych aut i odróżniał (in minus) GT od reszty, to właśnie zawias i przekładnia kierownicza, ale... bądźmy uczciwi i dodajmy, że mówimy o wersjach EU vs JDM. Jeżeli chcielibyśmy przerobić STi na lhd, to przekładnię stracimy. Tak naprawdę zostaje adaptacja przekładni z STi GD. Nie mówię o innych producentach. Zostaje seryjny zawias, ale to akurat jest ta część, którą można łatwo, szybko i w rozsądnych pieniądzach wymienić ergo element, który na dobrą sprawę można pominąć. Jestem przekonany, że na palcach jednej, góra dwóch rąk dałoby się policzyć ilu właścicieli GT jeździ na seryjnym zawiasie Oczywiście zawias sti można wsadzić do GT. Hamulce są takie same. Chyba nie sądzicie, że aluminiowe wahacze mają kluczowe znaczenie dla trakcji? Na marginesie, o ile dobrze pamiętam, to najkrótszą w historii subaru seryjną przekładnię kierowniczą miał turbodziad RS-RA (2,2, chyba... oczywiście tylko rhd). Zostaje to, co być może nie jest najważniejsze jeśli chodzi o te auta, ale istotne, czyli moc. Różnice jednak wynikają tylko i wyłącznie z zastosowania innych turbin i map. Wsadźmy do GT td05 albo któreś vf, zróbmy mapę na 280KM (jak wiadomo żaden problem) i mamy parametry sti. Usztywnijmy zawias, załóżmy magiel z GD i hulaj dusza Kilka pierdół typu zderzak, spojler, zaślepka i nikt nigdy nie zauważy, że auto, które jest sti było pierwotnie gt. Przykłady są na forum. Zostaje VIN To my sami lubimy się nakręcać i uzasadniać przed samymi sobą, że dobrze zrobiliśmy wydając 50 tysi na 20-letnie auto. Bo jest takie inne, takie wyjątkowe, bo nie ma nic wspólnego z trzy razy tańszym gt Wyjątkowe to jest 22b, reszta to tylko wariacje na temat 1 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Piękne podsumowanie, niejako kompendium. Aż muszę to sobie gdzieś skopiować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 BartZ - Trochę tak, trochę nie... Ja wiem, że silnik ten sam, a inne tylko głowice i komp, ale jednak nie bez powodu te głowice są zauważalnie droższe (wtryski te same są?). Napęd przekładalny, zawias da się wymienić, etc. Tylko, że w sumie to każdy właśnie z tych elementów stanowi część składową efektu finalnego. Obrazując: Mamy tu 2 niebieskookie brunetki, europejki w mniej-więcej tym samym wieku. Obie mają te same części składowe i podzespoły. Drugą niewielkim nakładem inwestycji (fryzjer, makijaż) da się znacząco poprawić. Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Niemniej sceptyków i tak pewnie nie przekonam, że te auta są do siebie podobne jak cholera No nie przekonasz. Wszystkie imprezy turbo, podkreślam wszystkie, do 1996 roku jeździły z tym samym, dokładnie, silnikiem. Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA. Interesujące bardzo, szczególnie jak się porówna osiągi, spojrzy pod maskę, szuka części, kupi części a te nie pasują, ludzie kitraja jakieś magiczne bloki po piwnicach na 1000koni a tu proszę... silnik od GTeczki podobno taki sam i wytrzyma 1000koni... a 300 nie wytrzymuje. Skrzynie biegów... w GTuniach się sypią na seryjnych mocach jak tynk ze ściany w starym kinie a od STi hulają aż miło na skoksowanych motorach. Idąc tym tokiem myślenia to.. i to... to jest to samo... identyczne. Jestem przekonany, że na palcach jednej, góra dwóch rąk dałoby się policzyć ilu właścicieli GT jeździ na seryjnym zawiasie Ciekawe kto Mamy tu 2 niebieskookie brunetki, europejki w mniej-więcej tym samym wieku. Obie mają te same części składowe i podzespoły. Drugą niewielkim nakładem inwestycji (fryzjer, makijaż) da się znacząco poprawić. Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią Generalnie popieram w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Ja wiem, że silnik ten sam, a inne tylko głowice i komp, ale jednak nie bez powodu te głowice są zauważalnie droższe (wtryski te same są?) Są droższe, bo są deficytowe. Wiadomo, popyt kształtuje podaż. Mam w domu zestaw głowic do legasia i zestaw do wrx. Na pierwszy rzut oka są identyczne, różnią się tak na dobrą sprawę kształtem gniazd pod cewki (i generalnie o to tutaj chodzi) oraz sposobem regulacji zaworów, choć i tu i tu jest hydraulika. Nie mają jakiegoś istotnego przełożenia na samo funkcjonowanie silnika. Można je sobie spokojnie zamieniać. Wtryski musiałbym sprawdzić, z głowy nie powiem. Interesujące bardzo, szczególnie jak się porówna osiągi, spojrzy pod maskę, szuka części, kupi części a te nie pasują, Pawełku, ale dociera do Ciebie, to co napisałem czy udajesz ślepego i głuchego? To nie jest moja teoria, którą sobie wymyśliłem na potrzeby forum, tylko fakt... pewnie nawet autentyczny Do 1996 roku stosowane silniki w turbo były identyczne. Przeczenie temu jest jak udawanie, że 2+2 nie równa się 4, bo coś tam... ludzie kitraja jakieś magiczne bloki po piwnicach Nie żadne magiczne, tylko zamknięte. Podesłać Ci zdjęcie rozebranego? Zobaczysz na własne oczy jego legendarną solidność, a nawet mocarność Skrzynie biegów... a od STi hulają aż miło Nie daj się zwieść pozorom... Znam parę przykładów, naprawdę to jest to samo... identyczne. I mają tą samą budę (tą samą), ten sam silnik (tylko z inną mapą), tę samą skrzynię biegów (tylko z paroma przełożeniami krótszymi), etc... Ale jednak nie da się ukryć, że trochę się różnią No ale nie wyglądają jak bliźniaczki z innym makeupem Na koniec, ja nie napisałem, że GT i reszta spółki są identyczne, ale twierdzę z uporem godnym lepszej sprawy, że jest między nimi więcej podobieństw niż nam się wydaje i na dobrą sprawę, to są bardzo podobne auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Żeby się porozumieć w tej kwestii chyba musicie ustalić to, co rozumiecie pod pojęciem "przepaść technologiczna". Bo podchodząc łagodnie do tematu to oczywiście są to te same auta, kozystające ze wspólnych rozwiązań tylko bardziej lub mniej rozwiniętych. Ale wgłębiając się trochę to stawiając na przykład skrzynie z GT MY99 obok skrzyni z STI RA VER VI LTD i mówienie że nie wiele się różnią bo mają takie same obudowy to trochę mało 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 To jest dość proste. Są sobie dwie skrzynie Getrag. Obie z podobnymi przełożeniami. Jedzie auto nawet prawie tak samo. Obie pasują. Jedna używka kosztuje 75€ druga 7500€.Ten sam model auta, ta sama fabryka, ta sama marka samochodu, bardzo podobne przełożenia.Model zdeczka inny.Dla jednych prawie to samo dla innych przepaść i być albo nie być Oczywiście skoro wszystkie Subaru są takie same to Ci powiem, że kilka osób powinno się popukać po głowie skoro tyle hajsu wywalili a zwykły GT to jest dokładnie to samo. Warto poprosić Dyrekcja aby nie szalała już więcej z cenami STi skoro to to samo co wszystko inne A nie do 96... czyli jeden rocznik Imprezy albo ze dwa... to autor tematu zaszaleje Po 96 rozumiem że przyjmujemy iż dopuszczasz istnienie różnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 zwykły GT to jest dokładnie to samo Nie napisałem tego, a wręcz podkreśliłem, że tak nie uważam Dobra, zostawiam temat, w końcu zrobił się off top do kwadratu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Nie napisałem tego, a wręcz podkreśliłem, że tak nie uważam Impreza turbo (czyli nasze GT), WRX, WRX RA, WRX STI i WRX STI RA plus wcześniej oczywiście wszystkie turbodziady: Turbo, GT, RS, RS-RA. Wszystkie te modele używały EJ20G, kosmetyczne zmiany dotyczyły głowic. Co do konstrukcji jest to ciągle TEN SAM motor. Identiko. Nie chce tylko aby ktoś kupił GT i się dziwił, że kumple upalają STI nic się nie dzieje a GTunio umiera w męczarniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 TEN SAM motor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Dodaj proszę w jakim roczniku i wyrażaj się bardziej dokładnie bo naprawdę ciężko się czyta takie ogólniki wiedząc jakie są różnice. Ten sam motor a oznaczenia jak niżej: EJ20D EJ20E EJ20G EJ20H EJ20J EJ20R EJ20K EJ202 EJ203 EJ204 EJ205 EJ206 EJ207 EJ208 14 identycznych silników. tę samą skrzynię biegów (tylko z paroma przełożeniami krótszymi) nie no spoko, faktycznie identyczne Ostatnio jestem bardziej obeznany w BMW więc na szybko przykład dla jednego modelu... Przełożenie 5,43 do mojego dyfra pasuje, 4,1 też pasuje, jak również dostępne.... 4.45; 4.27; 3.91; 3.73; 3.64; 3.46; 3.25; 3.23; 3.15; 2.93; 2.79; albo jeszcze opcjonalne pomiędzy 4,75; 5,00; 5,28... znaczy że to też wszystko dokładnie to samo Oczywiście to powyżej to tylko przełożenia główne, gdyż do tego dochodzą różne skrzynie biegów ale pewnie nie ma to na nic znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Dodaj proszę w jakim roczniku Napisałem tak wyraźnie, że wyraźniej się nie da nie no spoko, faktycznie identyczne Paweł, ja naprawdę nie zamierzam Cię przekonywać do niczego Tu masz przykład pierwszy z brzegu: http://www.gearhack.com/myink/ViewPage.php?file=docs/Subaru%20Transmission%20Chart Ostatnio jestem bardziej obeznany w BMW Widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Paweł, ja naprawdę nie zamierzam Cię przekonywać do niczego Tu masz przykład pierwszy z brzegu: http://www.gearhack....nsmission Chart A jako przykład i potwierdzenie, że auta mają identyczne komponenty wrzucasz mi listę ze 108 typami skrzyń biegów/przeniesienia napędu? TY752V2DAA TY752V2DCA TY752VA5AA TY752VAAAA TY752VAABA TY752VABAA TY752VABBA TY752VACAA TY752VACBA TY752VACCA TY752VB2DA TY752VB3AA TY752VB3BA TY752VB3CA TY752VB3DA TY752VB3EA TY752VB4AA TY752VB4BA TY752VB4CA TY752VB5BA TY752VB5CA TY752VB6EA TY752VB6SZ TY752VBAAA TY752VBBAA TY752VBCAA TY752VBCBA TY752VN3BA TY752VN4BA TY752VN5BA TY752VN6AA TY752VT3AA TY752VT4AA TY752VT5AA TY752VX3AA TY752VX3CA TY753VB1AA TY753VJ1AA TY754VA1AA TY754VAAAA TY754VB1AA TY754VB1BA TY754VB1CA TY754VB1EA TY754VB4AA TY754VBAAA TY754VBACA TY754VBBAA TY754VBBBA TY754VBBCA TY754VC2AA TY754VC2BA TY754VC4AA TY754VC4BA TY754VC4CA TY754VCAAA TY754VCAAB TY754VCAAB TY754VCACA TY754VCACB TY754VCADA TY754VCBAA TY754VCBCA TY754VCBDA TY754VCDAA TY754VCDCA TY754VCDDA TY754VFBBA TY754VHEAA TY754VN1AA TY754VN2AA TY754VN2BA TY754VV4AA TY754VV5AA TY754VZ6AA TY755VB1AA TY755VB2AA TY755VC1AA TY755VC1BA TY755VC2AA TY755VC3AA TY755VC4AA TY755VH4AA TY755VW5AA TY757VBAAB TY757VBAAB TY757VBABB TY757VBBAB TY757VBBBB TY757VCACA TY757VWAAB TY856WB1AA TY856WB1BA TY856WB1CA TY856WB2DA TY856WB2GA TY856WB3AA TY856WB3JA TY856WB3KA TY856WB4AA TY856WB4JA TY856WB4KA TY856WB6CA TY856WB6JA TY856WB6KA TY856WH3MA TY856WH4MA TY856WW6MA Doskonały argument Może się skup na wybranych dwóch modelach, które są ze sobą jakoś zbierze bardziej to będzie łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Już mi się nie chce, poważka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się