wozwo Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Witam Temat SLS-ów był wielokrotnie poruszany na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy możliwa jest wymiana SLS-ów z Forka 2.5 XT z 2006r na SLS-y z Forka 2.0 z 2008r. Oba modele oczywiście to SG II Europa. Jednak amortyzatory różnią się od siebie: te z pierwszego auta mają dodatkowy zbiornik, te z 2008 roku są bez zbiornika i są nieco grubsze, a mechanizm działania SLS jest w środku. Pytanie czy można nimi zastąpić te zużyte które maja zbiorniki, czy będą pasować PnP? Czy ktoś spotkał się z tym problemem? ASO nie dało jednoznacznej odpowiedzi, nawet na pytanie czy te amortyzatory bez zbiorników są na pewno typu SLS... podaję oznaczenia amortyzatorów lewy/prawy: z 2006r: 20360SA102 i 103 z 2008r: 20360SA220 i 230 Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 A że tak zapytam z innej beczki, czemu nie zmienisz na bezawaryjne i tańsze KYB lub Peddersy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozwo Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Jestem zwolennikiem oryginału ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Bardzo ciekawe pytanie, dlatego podbije.Jestem obecnie na etapie sprzedaży mojego Forka i na pewno do zrobienia jest tylne zawieszenie.Nie robię tego ja ale przyszłemu nabywcy przedstawiam jedyną realna formę naprawy czyli wywalenie SLS-ów i wstawienie zamienników (czy to KYB, Pedders itp.itd) SLS-y z naszych roczników te ze zbiorniczkiem to jest zestaw na jeden raz. Znam kilka osób co zdecydowały się na regeneracje i żadna nie zrobiła tego błędu ponownie. Ciekawe jak jest z trwałością tych bez zbiorniczka, bo z obserwacji (kilku innych posiadaczy + obserwacja całej populacji Forków ) SLS-y ze zbiorniczkiem to mają wytrzymałość ~70.000 tyś km ale co ciekawe można na nich jeździć dalej i tutaj to chyba nie ma granicy rozpadu hahahaha Po regeneracji kolejne 50.000 tyś km i znowu dupa nie trzyma poziomu ale można jeździć dalej To jest bezsensu bo za 1300 PLN mamy nowy zestaw na tył a regeneracja to gwarancja 1 rok bez limitu kilometrów. Cena za komplet 1290 Jakby te bez zbiorniczka wytrzymywały PEWNE (ale tak pewne jak w szwajcarskim banku) 100.000tyś to można by było pomyśleć o kombinacji podmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) Dokładnie czytamy ....wymiana SLS-ów z Forka 2.5 XT z 2006r na SLS-y z Forka 2.0 z 2008r. Oba modele oczywiście to SG II Europa. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Lutego 2017 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrezesKrecina Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 nie wiem czy dobrze kombinuje ale jeżeli zestaw dedykowanych KYB jest dokładnie ten sam dla obu aut to chyba powinny pasować P&P różnice są pewnie w samej budowie amortyzatorów, a nie w wymiarach długości, mocowaniu itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 A znowu w tym temacie SLS To podobno jeszcze żaden właściciel polifta SH nie wymieniał tylnych amorów SLS-y to złoPowtórzę się z innego tematu: "Ten japoński inżynier co to zaprojektowała, nigdy więcej nie powinien pic Sake"PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) A co mnie obchodzi zupełnie inny samochód (na rynek USA) A amerykanie to mi mogą Cry me a river Edytowane 9 Lutego 2017 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2020 Ktoś doszedł do tego czy pasują 20360SA220 i 230 w miejsce 20360SA103 / 113 ? U mnie temat powrócił - oryginalny, nie regenerowny sls wylał - wyszło to na przeglądzie technicznym (od dłuższego czasu już nie trzymał poziomu) . Zaczyna mnie kusić wymiana na amortyzatory Kayaba Excel-G + sprężyny Kayaba K-Flex ... ale gdzieś czytałem, że auto jednak się gorzej prowadzi (Forester XT z 2006, stock - bez zmian, bez gazu, jeżdżą 2 osoby, przeważnie bez bagażu - a wiec lekki tył) Doradźcie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) No więc ja wymieniałem na regenerowane i padły szybko. Ostatecznie założyłem KYB, długo służyły w 2.0 i teraz służą w 2.5XT (przełożyłem bo siedział na gorszych zamiennikach) - nie jestem w stanie powiedzieć o nich nic złego oprócz tego że przy zamianie nabawiłem się przepukliny pachwinowej. Nie ciągnę przyczep i nie wożę kamieni. Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Kayaba Excel-G + sprężyny Kayaba K-Flex ? I nie widzisz różnicy w stosunku do sls'ów w prowadzeniu ? nie podskakuje (pusty) na progach zwalniających np. ? Kusi ... co prawda slsy teraz po "tylko" 1170, czyli mniej więcej tyle co komplet KYB ... ale za sztukę ;-) No i przede wszystkim jak znowu mają mi "siąść" / opaść po 15 tys. km (a jak wiadomo gwarancji na to w Polsce nie ma) to było by słabo ... Rozumiem, że nikt (w tym autor tematu) nie zmierzył się z tematem wymiany na 20360SA220 / 230 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 (edytowane) Nie powiem w tej chwili jakie dokładnie mam modele. Ale właśnie tak było że regenerowane znów siadły po roku góra dwóch. Przy normalnej jeździe drogowej różnice są ciężkie do wyczucia. Dużo bardziej zauważalne jest ocieranie oponą o nadkole na garbach jak się wiezie z tyłu 2 pasażerów z niewielkim bagażem przy siadniętych SLS'ach Ale jak pisałem nie jeżdżę z przyczepami, a "na granicy" sporadycznie. Edytowane 9 Sierpnia 2020 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się