GrzesiekS Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Witam, zamierzam wymienić hamulce w moim Outbacku 3.0 2005 i tu się pojawiają pytania: 1. Jakich zacisków szukać (pewnie na allegro), na co zwrócić uwagę? Czy jakiekolwiek zaciski z imprezy STI podejdą, cz nie. Czy szukać z wersji, WRX, STI, GT ? 2. Czy warto wymienić wszystkie cztery, czy wystarczy przód? I druga sprawa, mam zamiar w najbliższym czasie wymienić przewody hamulcowe na takie w metalowym oplocie. Jeśli kupię ww. przewody do standardowych zacisków, czy podejdą później do zacisków po swapie? (czy swap hamulców obejmuje: przewody, zaciski, tarcze, klocki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Fabryczne zaciski nie dają rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 No tu Japońce jakoś dziwnie wykombinowali, że do prawie 100 kg lżejszego legaca wsadzili mocniejsze (316mm) heble a do OBK (294) - (wymiary podaje z pamieci, moge sie mylic) i nie wentylowany tył. Ja w pewnym momencie myślałem o przejsciu na legacowe heble bo p&p, ale są droższe i kłopotliwe ze względu na wichrujące sie przednie tarcze, a skuteczność raczej pomijalnie lepsza, chyba ze chodzi o poprawę nastroju sobie A jak już wymieniac to komplet, co by było były zachowane proporcje, no i żeby to miało sens to wydaje mi się że należało by celować w najmocniejsze zaciski (nie wiem na ile dadzą sie zamontować) bo reszta to raczej taka zabawa (oczywiście jak masz nadmiar gotówki, to kto bogatemu zabroni ). Pytanie czy na pewno potrzebujesz hebli z STI, ewentualnie WRX ? Nie wiem też po co Ci przewody w stalowym oplocie? Chyba że "latasz" po takich drogach i terenie że możesz uszkodzic przewody szutrem kamieniami itd. W motocyklach japońskich (szczegolnie nie nowych) takie zabiegi mają sens bo fabryczne gumiaki puchną i jak ktoś lubi miec pełną kontrole nad siłą hamowania to cos takiego przeszkadza... ale w normalnych warunkach to trochę widzimiśie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Piszesz, że zestaw 316 ma skuteczność "pomijalnie lepszą"... Robiłeś taki swap, jeździłeś, sprawdzałeś, czy tylko słyszałeś?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 27 Stycznia 2017 przez MikeZorro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekS Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Z tego co poczytałem trochę to SWAP ma sens, szczególnie w OBK ze względu na masę samochodu. Mieszkam w górach i codziennie przejeżdżam przez 9-kilometrowy odcinek serpentyn, także hamulce się przydają. Jeżeli wydaje się około 5 tyś. na zaciski, tarcze, klocki, to głupotą moim zdaniem jest zaoszczędzenie 300 zł na przewodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Nie wiem jaki skutek w Outbacku miałby taki swap ale założenie wszystkich 4ech zacisków ze specB do 2.0 plus przewody w oplocie zatrzymują Legacy w miejscu Dodam, że zaciski poddałem pełnej regeneracji: Usuniecie korozji, malowanie, wymiana skorodowanych tłoczków, wymiana wszystkich uszczelnień, przesmarowanie tłoczków i bolców dedykowanymi smarami, na koniec montaż i wymiana płynu i odpowietrzenie układu. Piszę, to wszystko po to by zasugerować, że zanim zaczniemy narzekać na fabryczne zaciski należy zadbać o ich właściwy serwis. Moje zaciski montowałem do Legacy 2.0 2009, zestaw hamulców specB również pochodził z tego rocznika. Oba zestawy miał skorodowane tłoczki i sparciałe uszczelnienia, więc nie mogły dobrze hamować. Jeśli chcemy od hamulców nagłej reakcji polecam poza powyższym użycie płynu RBF600 Motula i wymiane wszystkich 6ciu przewodów na te w oplocie ( nie służą one do ochrony przed kamieniami jak pisze kolega powyżej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Oczywiście, że zmiana na zestaw przód i tył ze spec B jest odczuwalna. Nie ma porównania do serii. I z ekonomicznego punktu widzenia też jest w miarę ok, bo ceny tarcz i klocków niewiele się różnią od zestawu 294 mm. Sama tarcza z przodu to 316/30, STI to 326/30 czyli grubość ta sama. Oczywiście zaciski czterotłoczkowe itd. ale za tym idą mega drogie klocki no zmiana felg. Jak ktoś nie potrzebuje aż tyle, to zestaw ze spec B robi robotę. I nie jest to jedynie poprawa samopoczucia;) Tylko zmień sobie przód i tył, wtedy będziesz zadowolony. Edytowane 27 Stycznia 2017 przez MikeZorro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 OK przesadziłem że różnica jest pomijalna, oczywiscie jest odczuwalna (tak jeździłem dla porównania legacem H6 - spec B ma identyczny heblunek), ale wg mojego subiektywnego odczucia nie na tyle duża aby pakować sie w kolejne koszty dla ponad 10 letniego dupowozu ( a też o tym myślałem). Ktoś inny może uważać inaczej, mieć inne podejscie do auta, a także mieć luźne siano do wydania. H6 felgi ma akurat 17" wiec jeden koszt odpada, no ale trzeba kupic zaciski, zregenerować je, nowe tarcze i klocki, te lepsiejsze oczywiście, co by faktycznie lepiej hamowało i nie powichrowało się jak to lubi byc w tych 316 hamulcach i robią sie koszty... Przewody w oplocie też oczywiście można założyć jak ktoś lubi. Wydaje mi się tylko, że gra nie jest warta świeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekS Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Czyli szukać zestawu hamulcowego z taczą 316/30 i z zaciskami czterotłoczkowymi z 2005 roku i powinno pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Tak, szukaj ze specB lub GT, one są dwutłoczkowe z przodu a jedno z tyłu. Nie muszą być z 2005 roku. Mają być z IV gen legacy;)To prawda, że trzeba pewnie je zregenerować, ale jak masz na wykończeniu tarcze, klocki itd, to masz okazje na upgrade;) Ww. zestaw zarówno na przód jak i na tył jest p&p. Moim zdaniem jest to bardzo sensowna modyfikacja, zwłaszcza w H6. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekS Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Czyli nie szukać hamulców z imprezy GT, czy STI, tylko szukać z legacy IV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Przymierzałem się kiedyś do zmiany na dwutłoczkowe, ale ponoć nie mieściły się. Prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 nie mieszczą się tylko pod 16tkami, od 17ek w górę nie ma problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 no właśnie ja mam 16 stąd kłopot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Czyli nie szukać hamulców z imprezy GT, czy STI, tylko szukać z legacy IV? Jak chcesz p&p to z legaca. Edytowane 29 Stycznia 2017 przez Basmanek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Z STI (złote) też podejdą, tylko trzeba inne felgi (np: ATS DTM 17'), bo na OEM nie da rady. A to w połączeniu z droższymi tarczami i klockami sprawia, że koszty sporo rosną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzesiekS Opublikowano 29 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Podsumowując najlepiej jest wymienić zestaw hamulcowy z Legacy IV Przód Przed - średnica tarczy 293, zacisk jednotłoczkowy Po - średnica tarczy 316, zacisk dwutłoczkowy felgi 17" zostają OEM ale tył chyba jest taki sam: średnica tarczy 290, zacisk jednotłoczkowy, średnica tłoczka 38 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Powyższe jeśli chodzi o przód to dane są poprawne, poza tyłem gdzie średnica tarczy jest delikatnie większa( nie pamietam dokładnie o ile chyba 277->290mm) do tego podstawowa różnica to to, że tarcza tylna jest wentylowana a standardowa nie (solid). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Podsumowując najlepiej jest wymienić zestaw hamulcowy z Legacy IV Przód Przed - średnica tarczy 293, zacisk jednotłoczkowy Po - średnica tarczy 316, zacisk dwutłoczkowy felgi 17" zostają OEM Też sobie chciałem zrobić tak jak Ty - po Tarcza - nie ma problemu Zaciski na tarczę 316 (oczywiście używki) raczej nie do zdobycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Widziałem przed chwilą, że są jakieś na przód na znanym portalu aukcyjnym;) Tylko tylnie jeszcze trzeba gdzieś dorwać, bo z samym przodem zbyt często abs się włącza. Jak dołożyłem tył to zrobiło się ok. Edytowane 30 Stycznia 2017 przez MikeZorro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Jaki może być koszt takiego SWAPa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 zdarzają się czasem na alledrogo jeśli chodzi o zaciski Legacy h6: http://allegro.pl/subaru-legacy-03-09r-h6-zaciski-tarcze-przod-316mm-i6698049906.html Do tego zestawy naprawcze, np. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaciskow-przod-legacy-h6-i6518565306.html http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaciskow-tyl-legacy-h6-i6518518390.html Polecam również zakupić nowe tłoczki, no chyba ze istniejące przetrwały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 zdarzają się czasem na alledrogo jeśli chodzi o zaciski Legacy h6: jak szukałem to cholera mać ani sztuki nie było... Jaki może być koszt takiego SWAPa? zaciski 500, klocki 500, tarcze 1000 i można heblować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frommert Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 dziękuję za informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Czterotłoczki z WRX pasują P&P do Legacy/Outback 2005r? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się