Jump to content
GrzesiekS

SWAP hamulców

Recommended Posts

Zrobię mały odkop.

Czy sam Swap przodu dla legacy N/A z wersji SpecB ma szansę dać odczucie w poprawie działania hamulców? Jestem "przyzwyczajony" do takich jak fabrycznie mam teraz, ale wolałbym "ostrzejsze" heble (kwestie klocków/tarcz chwilowo pomijam - miałem kiedyś wrzucone zielone EBC z jakąś sportową tarczą do Hondy i szału nie było).

Interesuje mnie tylko rozwiązanie P&P. Jak się nie da to zostaje jak jest :) Chyba, że bez wymiany przód + tył w ogóle nie warto podchodzić do tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, kamul napisał:

bez wymiany przód + tył w ogóle nie warto podchodzić do tematu.

 

21 godzin temu, kamul napisał:

Czy sam Swap przodu dla legacy N/A z wersji SpecB ma szansę dać odczucie w poprawie działania hamulców?

Tak/J.W.- bez wymiany tyłu abs robi się bardziej nerwowy.

21 godzin temu, kamul napisał:

Interesuje mnie tylko rozwiązanie P&P

Spec B i zwykłe Legacy H6 to te same heble i są dla Ciebie P&P

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Basmanek napisał:

Spec B i zwykłe Legacy H6 to te same heble i są dla Ciebie P&P

 

Czy może do H6, specB były stosowane tarcze i 294 i 316 (i wychodziły różne wersje zacisków)? Przeglądając tarcze w sklepach internetowych widzę po prostu, że 294mm mają niby pasować do 3.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekłamania mogą występować, ponieważ OBK H6 ma 294, L. specB i zwykły H6 mają 316

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Basmanek napisał:

Przekłamania mogą występować, ponieważ OBK H6 ma 294, L. specB i zwykły H6 mają 316

 

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. To tylko rodzi pytanie czy swap ma sens czy zmiana tarcz i klocków na "lepsze" nie będzie wydajniejsza. Po swapie i tak taka sytuacja byłaby raczej wymuszona więc wynik pewnie byłby nieco przekłamany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10/31/2017 o 23:32, kamul napisał:

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. To tylko rodzi pytanie czy swap ma sens czy zmiana tarcz i klocków na "lepsze" nie będzie wydajniejsza. Po swapie i tak taka sytuacja byłaby raczej wymuszona więc wynik pewnie byłby nieco przekłamany.

Jak dla mnie sens miało. Wcześniej co pół roku miałem pogięte tarcze. Teraz od ponad roku jest spokój (po swapie przodu i tyłu). Generalnie samo hamowanie też wydaje mi się że się poprawiło. Widać to przede wszystkim na autostradach. Jak coś się dzieje, to muszę się teraz skupiać by nie hamować zbyt ostro, by tym z tyłu "dać szansę". Wiadomo, nie jest to złoty brembo, ale jak na moje subiektywne odczucia jest lepiej - chyba że sobie wmawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie jeszcze co do tyłu, bo w sumie info cały czas mam, że pasuje z H6 ważne żeby było legacy IV, ale (tak mnie teraz dopadło):

- czy bez różnicy czy polift/przedlift?

- czy bez różnicy kombi/sedan?

- i czy obk h6 też są te same?

Sorry jeśli się powtarzam, ale trochę już się zagmatwałem ;) 

I jeszcze jedno bo przód będzie montowany ze spec'a (na 316mm) , z tego co wiem to z tyłu w 2.0NA mam tarczobębny, to po wymianie (np. na zaciski specowe lub któreś z ww.- jeśli pasują) będzie typowo tarcza? I to też jest P&P?

Edited by kamul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Outback H6 ma inne zaciski niz 3.0R i specB. Tyl z 3.0R/specb H6 ma tarcze wentylowaną i o wiekszej średnicy. W 2.0R tarcza z tylu nie jest wentylowana. Przed i polift 3.0R/specB maja te same zaciski, tak samo jak sedan i kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, AR2R_K19DLA napisał:

Outback H6 ma inne zaciski niz 3.0R i specB. Tyl z 3.0R/specb H6 ma tarcze wentylowaną i o wiekszej średnicy. W 2.0R tarcza z tylu nie jest wentylowana. Przed i polift 3.0R/specB maja te same zaciski, tak samo jak sedan i kombi

Dzięki wielkie za cierpliwość i pomoc :) zaciski już ogarnięte. Coś jeszcze powinienem wiedzieć przed swapem do legacy, jakieś podpowiedzi, sugestie? (Oddaję do regeneracji na zacisk.com, bo sam się nie podejmę, a chcę żeby było profi). Dodam, że wszystko u siebie mam sprawne a chcę po prostu poprawić hamowanie.

P.S. Możesz podzielić się jakiego zestawu klocki/tarcze używasz u siebie bo z postu wynika, że jesteś zadowolony ;) 

Edited by kamul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do testów zakupiłem takie  http://allegro.pl/tarcze-subaru-legacy-iv-v-3-0r-outback-3-6r-316mm-i7354241546.html i jestem zaskoczony ich dobrym sprawowaniem ;)

Klocki miałem OEM z Subaru już wcześniej.

 

PS: U mnie przyszedł czas na kolejny level ;) ( Brembo z STI 2015 ). 

Jakby ktoś był zainteresowany przednimi zaciskami z 3.0R specB po regeneracji to pisać (obecnie sa czerwone, nowe tłoczki i gumki). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, AR2R_K19DLA napisał:

Do testów zakupiłem takie  http://allegro.pl/tarcze-subaru-legacy-iv-v-3-0r-outback-3-6r-316mm-i7354241546.html i jestem zaskoczony ich dobrym sprawowaniem ;)

Klocki miałem OEM z Subaru już wcześniej.

 

PS: U mnie przyszedł czas na kolejny level ;) ( Brembo z STI 2015 ). 

Jakby ktoś był zainteresowany przednimi zaciskami z 3.0R specB po regeneracji to pisać (obecnie sa czerwone, nowe tłoczki i gumki). 

 

 

Heh a za ile? Może już jak jestem w szale zakupów to nie będę się bawił w regenerację tylko w gotowca.

Edited by kamul

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kamul napisał:

Heh a za ile? Może już jak jestem w szale zakupów to nie będę się bawił w regenerację tylko w gotowca.

Wyslij mi PW z ofertą, moge sprzedać komplet, zaciski, tarcze, klocki. Może się zgodze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że jestem dogadany z kolegą @AR2R_K19DLA jeśli ktoś ma chęć na zaciski ze Spec'ki (na 316mm) do regeneracji to zapraszam na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, kamul napisał:

Jako, że jestem dogadany z kolegą @AR2R_K19DLA jeśli ktoś ma chęć na zaciski ze Spec'ki (na 316mm) do regeneracji to zapraszam na PW.

Jakie miałeś felgi do tych zacisków?

Standardowe 16 wchodzą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, WOJO napisał:

Jakie miałeś felgi do tych zacisków?

Standardowe 16 wchodzą?

Hej, ja kupuję gotowce też od Specki od kolegi, po prostu będę miał mniej zachodu z oddawaniem do regeneracji ;)  - dlatego mogę je odsprzedać, a czy wchodzą na nie 16" to nie wiem, bo moje oba komplety to 17".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tarcze 316mm minimum 17cali felga

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, AR2R_K19DLA napisał:

Na tarcze 316mm minimum 17cali felga

Tak podejrzewałem. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 2.07.2018 o 15:17, kamul napisał:

Jako, że jestem dogadany z kolegą @AR2R_K19DLA jeśli ktoś ma chęć na zaciski ze Spec'ki (na 316mm) do regeneracji to zapraszam na PW.

czy zaciski podejdą do outbacka IV??

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.07.2018 o 14:52, mironig napisał:

 

czy zaciski podejdą do outbacka IV??

Podejda z tarczami 316

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odkopie temat.

Zakupiłem przód zaciski pod tarczę 316 ze specB lecz tył jest nie do zdobycia w tej chwili. 

I tutaj mam pytanie - co mogę założyć na tył żeby to fajnie działało ? Fabryczne z Legacy IV raczej nie dotrzymaja przodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przód widziałem niegdyś na żywo założone w Outbacku od Spec B na przodzie, w trakcie poszukiwań auta, także pasują - skuteczne były, ale nie mam porównania, gdyż wówczas miałem zerowe doświadczenie z Subaru :) Obecnie mam fabryczne i uważam, że samochód dęba nie staje, ale nie ma co narzekać w porównaniu do poprzednich aut, które posiadałem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probowal ktos albo orientuje sie czy na przod wejda Brembo of STI z tarczami do 2015 OBK p&p?  Na NASIOC czytalem ze Tribeca i OBK maja te same tarcze, no i widziale na forum Technicznym Tribeci tutaj ze wchodza p&p, wiec chcialbym sie upewnic ze podobna sytuacja ma sie w OBK 2015. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orientuje się ktoś czy zaciski tył z Legacy V 2.5GT (tarcza 286mm wentylowana) będą pasować do Legacy IV 2.5 (obecnie 274mm niewentylowane)?

Jestem przed wymianą tarcz i klocków na tył i zastanawiam się nad swapem z 2.5GT (legacy V)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na przód polecam taki zestaw 4-tłoczków + tarcza 316/30mm

cf342c950598ed32gen.jpg

6779794e795d782dgen.jpg

cc01aeae3e16f9d0gen.jpg

86fd4a348c4312c4gen.jpg

0576c70a06c0797fgen.jpg

5f7bcc38070e8367gen.jpg

 

 

Temat omówiony tu:

 

Edited by Galant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...