Skocz do zawartości
szubaruh6

Outback H6 2001r kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

wcześniej nie miałem przyjemności zapoznać się z Subaru, więc nie mam pojęcia jak to jest z niektórymi rzeczami:) 

Czy w ASO Subaru chętnie podają historię pojazdów? Czy trzeba mieć jakiegoś znajomego? A może na forum jest ktoś życzliwy i pracuje w ASO lub ma dostęp :D

Czy ktoś wie gdzie na śląsku najlepiej się zajmą moim autkiem? Chodzi mi o normalne wymiany oleju, nie wiem kiedy będę musiał świece robić, chciałbym żeby ktoś rzucił okiem na łańcuch rozrządu.

 

Macie jakieś ciekawe drobne mody tego modelu? :)

 

Czy ktoś miał radio kenwood kvt-1000 z navi kna-dv2200 i coś ciekawego z tym zrobił? Np polskie albo angielskie menu, bo moje jest włoskie- subru przyjechało do mnie z Bergamo.

 

Ma ktoś na sprzedaż lewy halogen?

 

Robiliście coś z wydechem? Na wiosnę planuję żeby zaczął gadać :)

 

no i czy posiadacze tego modelu mają jakieś bolączki? 

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oto kilka fotek, z czasem stworzę galerię i jakieś filmiki powrzucam :) Radyjko to mega magia :D tylko nie wiem czemu foto mi się obraca

 

post-28709-0-05006500-1484513619_thumb.jpg

 

post-28709-0-51788600-1484513603_thumb.jpeg

post-28709-0-81238800-1484513823_thumb.jpeg

Edytowane przez szubaruh6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum, zawsze bardzo mi się podobały te outbacki :) Co do Twoich pytań:

Subaru nie ma centralnej bazy, więc nawet gdyby ktoś bardzo chciał to Ci nie powie nic o historii auta. Jak masz książkę serwisową to możesz próbować pisać maile to miejsc z których są pieczątki.

 

H6 - UPG, sprawdź, zrób test. Uważaj na LPG.

 

Mody: Nie znam, ja bym dał do obszycia kierę. 200zł a przyjemniej się jedzie.

 

Radio: Ja bym wywalił i kupił coś z Androidem, albo jak chcesz w oryginalnie to 2DINa seryjnego. 

 

Wydech: W H6 jakoś tak chyba ludzie rzadko dłubią, nie wiem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Radio to myślę że jakiś ogarnięty uczeń technikum informatycznego da radę "zangielszczyć".

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale czytałem opinie że z H6 bardzo ciężko jest wydobyć subarowy bulgot.

 

Z innych modów to to co do normalnego Legacy: przyciemnienie tylnych szyb. Do charakteru auta pasują też jakieś dodatkowe lampy dalekosiężne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem, że ciężko o bulgot, zobaczymy co MG motorport zrobi mi w nim, Za miesiąc powinien juz gadać :) zdecydowałem się na nich bo znajomy robił tam nowszego legacy H6 i jest git, zdecydowałem się na uklad catback bo moj tłumik zaraz bedzie prosił o wyminę.

 

Hehe chwile mi zajęło rozszyfrowanie UPG :D żadne przesłanki nie wskazują na problem z uszczelką

 

Kiery na razie nie ruszam bo jest jak nówka :)

 

Z radyjkiem poczekam aż bedzie cieplej żeby coś podłubać.

 

Przyciemniać szyb na razie nie chciałem bo strasznie mi się podoba taki klasyczny wygląd :)

 

Jedno co mnie gryzie to brudna podsufitka :( jakieś sprawdzone sposoby? Cała jest strasznie zakurzona, No a jest jasna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

Uważaj na LPG.

 

A z jakiegoż powodu? 

 

 

Może źle się wyraziłem. Trzeba sobie policzyć czy przy tym roczniku i w tym silniku opłaca się montaż LPG. 

 

 

Jedno co mnie gryzie to brudna podsufitka :( jakieś sprawdzone sposoby? Cała jest strasznie zakurzona, No a jest jasna.

 

No tak, to też typowe, może gdzieś na forum są na to pomysły, jak nie to dobre studio detalingu powinno temat ogarnąć.

 

BTW, jak zrobisz wydech to koniecznie wrzuć filmik :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem, że ciężko o bulgot, zobaczymy co MG motorport zrobi mi w nim, Za miesiąc powinien juz gadać :)

 

Niestety żadnego bulgotu z EZ30D nigdy nie będzie, z racji kolejności zapłonów (naprzemiennie prawa - lewa strona) i zbiorczych kanałów wydechowych w głowicach. Może jedynie mruczeć mniej lub bardziej uciążliwie, ale wysoki zakres obrotów będzie ciekawy na przelotowym catback'u  ;) Pochwal się efektem przebudowy wydechu.

 

Podsufitkę można atakować jakimiś detailerskimi szuwaksami, materiał jest jednolity i nie będzie się rozwarstwiać przy czyszczeniu. Jeżeli zabrudzenia są bardzo mocne, pozostaje okleić nowym materiałem po wyciągnięciu z auta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam z tego samego rocznika tylko inny kolor. Bolączek z H6 raczej nie ma - pilnuj oleju tylko żeby był w górnym oznaczeniu miarki. Nie wiem jaki przebieg, ale zwróć uwagę na pracę zimnego silnika - jak obroty są nie równe może Cię czekać regulacja zaworów a do tego trzeba wyciągać motor. Ja swojego użytkuję od prawie 2 lat i oprócz łączników stabilizatorów, klocków, olejów i kilku innych pierdół nie nie robiłem.. sorry - wymieniałem chłodnicę bo pękła (była z pierwszego montażu - i tu uwaga - nowa też jest używana na pierwszy montaż, bo od Legacy nie pasuje). Skrzynia biegów w zimie lubi sobie przeciągnąć ale ponoć to normalne, a jak olej się rozgrzeje jest ok. Irytujący jest tylko promień skrętu. Poprzedni właściciel mojego OBK wymieniał wydech, ale z powodu korozji - bo na nią musisz uważać. Samochód lepiej zakonserwować. Podsufitkę i ja mam brudną - uprać się nie da, prawdopodobnie klej przebija.

Aha - masz takie same lusterka jak ja - czyli większe do Legacy - te w naszych OBK są z wersji USA mino że auto europejskie. Jak swoje straciłem to szukałem nowego 4 miesiące. Oczywiści z UK nie pasuje kąt lustra.

Edytowane przez frommert

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@@frommert, Dzięki za wskazówki :) ile Ci to pali? ja tak średnio muszę liczyć 13 w zimie i niedalekich dojazdach do pracy, ale w trasie po drogach takich max 100 km/h poniżej 10l i nie starałem się jakoś specjalnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

w Olsztynie dosyć tłoczno jest, zimą 17,5, latem 16.5. Trasa - min. 9.5, mi niżej nie udało się zejść. Normalna jazda to 10-11l. Nie licz że będzie niżej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłem, jak depnę to jest 18, ale średnia cały czas okolice 13 (auto mam pierwszy miesiąc) 

 

Czy ktoś wymieniał napinacz pasów bezpieczeństwa? mój się strasznie słabo zwija. Nie znalazłem na allegro takiego w moim kolorze. Czy ktoś próbował czymś popsikać albo wyczyścić sam zwijak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłem, jak depnę to jest 18, ale średnia cały czas okolice 13 (auto mam pierwszy miesiąc)

 

Czy ktoś wymieniał napinacz pasów bezpieczeństwa? mój się strasznie słabo zwija. Nie znalazłem na allegro takiego w moim kolorze. Czy ktoś próbował czymś popsikać albo wyczyścić sam zwijak?

Gdzieś czytałem że pomaga czyszczenie pasów na tą uciążliwośc, woda z mydłem plus szczotka.Sam zabieg nie ożywi może znacząco zwijania ale poprawa ponoć jest.Z racji braku ogrzewanego garażu temat dopiero w planach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@@szubaruh6, u siebie robiłem wydech w MG, a mamy takie same samochody. Dla mnie brzmi jak jakieś Porshe, banan do tej pory.

Z typowych bolączek tego modelu to jeszcze pompa wspomagania i napinacze łańcucha - zazwyczaj około 250 tys km. przebiegu i jeszcze bym dodał SLS'y.

Tydzień temu byłem swoim w Szwajcarii - cztery osoby i bagażnik wypchany po brzegi. Spalanie poniżej 9 litrów, ale to spokojna, płynna jazda 110-130 km/h. Raz nawet, po przejechaniu 320 kilometrów, dotankowałem 24 litry, także wyszło niecałe osiem i do tej pory nie jestem w stanie tego zrozumieć. Acha - tankowane pod korek, także mały margines błędu.

W Polsce nigdy takiego spalania nie miałem. Kiedyś, jadąc przez calutką Polskę, z południa, aż do Gdyni, wyszło mi 9.6 litra, ale dobra, koniec już o spalaniu, bo wiadomo, że to nie jest Tico i jak ma być radocha z jazdy i brzmienie silnika, zamiast radia, to wtedy spalanie schodzi na odległy plan, a limit jest nie znany. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Różnica w spalaniu wynika również z jakości paliwa. Nasz polskie często jest gorszej jakości - stąd różnice.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2017 o 12:17, H4lik napisał:

@@szubaruh6, u siebie robiłem wydech w MG, a mamy takie same samochody. Dla mnie brzmi jak jakieś Porshe, banan do tej pory.

Z typowych bolączek tego modelu to jeszcze pompa wspomagania i napinacze łańcucha - zazwyczaj około 250 tys km. przebiegu i jeszcze bym dodał SLS'y.

Tydzień temu byłem swoim w Szwajcarii - cztery osoby i bagażnik wypchany po brzegi. Spalanie poniżej 9 litrów, ale to spokojna, płynna jazda 110-130 km/h. Raz nawet, po przejechaniu 320 kilometrów, dotankowałem 24 litry, także wyszło niecałe osiem i do tej pory nie jestem w stanie tego zrozumieć. Acha - tankowane pod korek, także mały margines błędu.

W Polsce nigdy takiego spalania nie miałem. Kiedyś, jadąc przez calutką Polskę, z południa, aż do Gdyni, wyszło mi 9.6 litra, ale dobra, koniec już o spalaniu, bo wiadomo, że to nie jest Tico i jak ma być radocha z jazdy i brzmienie silnika, zamiast radia, to wtedy spalanie schodzi na odległy plan, a limit jest nie znany. :P

 

 

Meeega robota wydech w MG, to buczenie na niskich obrotach <3  :) jak tylko się zrobi cieplej to nagram jakiś filmik i wrzucę! dla mnie sztos!

 

a gdzie na śląsku najlepiej zadbają mi o mojego subiego? ktoś się orientuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×