FelipoF1 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Wymiana świec zapłonowych Subaru Impreza GH 2.0 R 2008 r Witam, zapraszam do zapoznania się z krótkim poradnikiem c cyklu "zrób to sam" Zakupione świece wg książki serwisowej NGK SILFR6A11 (5468) Do wymiany świec należy przygotować: Śrubokręt płaski i krzyżak Grzechotka średnia z nasadkami 10, 12, przedłużka do odkręcania świec o długości i wymiarze 16 nasadka łamana klucz płaski 10 sztyl od siekiery lub brechę Pracę rozpoczynamy od prawej strony pojazdu (od strony akumulatora) 1. Odłączamy i wyciągamy akumulator (klucz płaski 10), podwieszamy przewody z akumulatora aby nie przeszkadzały w dostępie do cewki. 2. Widoczne na zdjęciu cewki 1 i 2 odkręcamy całkowicie kluczem z nasadką 12 (dość długi gwint). Najlepiej rozpocząć od lewej cewki. Po wykręceniu śrubki należy delikatnie pociągnąć za prostokątny element cewki - nie odłączamy wtyczek od cewki! Wyciągamy delikatnie cewkę do góry. 3. to samo wykonujemy z drugą cewką (prawą na zdjęciu). Prawa cewka jest umieszczona bliżej karoserii więc jest mały problem aby ją wyciągnąć. Należy w tym celu włożyć sztyl lub breszkę między silnik a nadkole i delikatnie odsunąć silnik, wówczas drugą cewkę wyciągniemy bez problemu do góry (miejsce zaparcia na zdjęciu strzałki nr 3) 4. Mamy gniazda na świece. (Ja przedmuchałem gniazda na świece i w miarę dostępu wyczyściłem) 5. Nasadzamy przedłużkę do świec o rozm 16 na świecę zapłonową, następnie na przedłużkę nasadkę łamaną (chyba że macie dłuższą nasadkę do świec lub dwie krótkie) i grzechotką odkręcamy świecę. Taka długość jest idealna i wygodna. 6. Po odkręceniu pierwszej świecy najlepiej od razu wkręcić nową. Ja przesmarowałem delikatnie gwint nowej świecy smarem miedziowym przez co bardzo lekko wkręciłem ją do gniazda oczywiście trzymając ją w przedłużce. Następnie należy z wyczuciem dokręcić świece lub użyć klucza dynamometrycznego. To samo wykonujemy z drugą świecą. 7. Delikatnie wkładamy cewki i tak samo jak przy wyjęciu odsuwamy breszką silnik aby nie uszkodzić prawej cewki. Zakręcamy z wyczuciem. GOTOWE Lewa strona: 1. Odkręcamy wlot powietrza (śrubokręt krzyżak) Delikatnie wyciągamy. 2. Odłączamy wtyczkę przepływomierza, odkręcamy opaski i wyciągamy rurę dolotową. 3. Wyciągamy filtr powietrza i odkręcamy obudowę filtra (jedna nakrętka jest wkręcona w nadkole a druga wewnątrz obudowy filtra) klucz z nasadką 10. Wyjmujemy obudowę filtra wraz ze zbiornikiem. Mamy dostęp do cewek. 4. Dalej postępujemy jak w przypadku strony prawej. (Pamiętać że lewa cewka wyjdzie i wejdzie tylko przy naciągnięciu silnika breszką - strzałka 3) GOTOWE Na koniec wkładamy wg. kolejności obudowę filtra powietrza, rurę dolotową, wlot powietrza i podłączamy wtyczkę przepływomierza. Następnie wkładamy akumulator, podłączamy i GOTOWE. Mam nadzieję że pomogłem a przy tym na pewno zaoszczędzicie trochę czasu i oczywiście pieniędzy - POWODZENIA 1 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Czy jakiś MODERATOR czy ktoś z obsługi może takie fajne rzeczy jak poradniki instrukcje przypiąć do góry strony? Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Gratulacje, przejrzysty manual . Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gamsiu Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Dnia 9.11.2016 o 20:19, FelipoF1 napisał: Mam nadzieję że pomogłem a przy tym na pewno zaoszczędzicie trochę czasu i oczywiście pieniędzy - POWODZENIA Przy jakim przebiegu wymieniałeś świece ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Nie byłbym tylko pewien tego smarowania gwintu świecy smarem miedziowym. Łatwo wtedy przesadzić z dokręcaniem. No i dla św. spokoju użyłbym klucza dynamometrycznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FelipoF1 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Nie miałem klucza dynam., ale z wyczuciem dokręciłem. Wymieniałem świece przy 127 tyś. tak poprostu żeby były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zamiast smaru miedziowego można zastosować smar ceramiczny /zazwyczaj koloru białego do 1200 st.C/ zwykle także w dieslach przy świecach żarowych. Z własnego doświadczenia nie smaruję tego gwintu jeżeli nie ma korozji na gwincie, dla pedantycznych warto jedynie leciutko natłuścić aby pomiar z klucza dynamometrycznego był miarodajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturro5 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Świetna pomoc, tak spróbowałem. W moim przypadku pojawiły się "drobne" problemy. Najtrudniejsze okazało się wykręcanie świec od strony tylu samochodu. Ustawiając klucz grzechotkę w poziomie i próbując odkręcić naciskałem do dołu dość mocno. Klucz się zeslizgnąl i uszkodził izolator świecy. Zdecydowanie lepiej jest odkręcać bądź dokręcać ustawiając klucz pionowo. Jedną dłonią mozemy podtrzymywać klucz od spodu a drugą z ewentualną przedłużką odkręcać. Z uwagi na brak miejsca grzechotka przeskakuwala o dwa ząbki . Więc długo to trwało. Wyciąganie kawałków izolatora trwało godzinę. Jeszcze jedno. W drugiej świecy wyciągając klucz na świecy została gumka z klucza. Pół godziny męczarni z pensetą i w końcu udało się ją wyciągnąć. Można tą gumkę z klucza ściągnąć. Aha może lepiej byłoby użyć nasadki bez przedłużki. Zdażyło mi się wyciągnąć przedłużkę bez nasadki, ktora przyklinowała się na świecy. Pierwsza wymiana poza mną. Wszystko hula i następnym razem zajmie mi tp znacznie mniej czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Proponuję jedną istotną poprawkę kroku 3: zamiast machać siekierą, od tylnej cewki odłączamy wtyczkę. Przekręcamy cewkę o 180st. i wyciągamy. Poza tym OK. Połowa czasu to dopasowywanie końcówek (bo albo kombinacja jest zbyt krótka i nie można klucza przekręcić albo nie wchodzi w szczelinę przy podłużnicy). Moment dokręcania świecy 21Nm gdyby kto chciał się bawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal92 Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca Witam mam klucz dynamometryczny ale zaczyna się od 28 nm czy dokręcać na 28 czy na wyczucie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maszp Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca zobacz na stronach producenta świec, sposób dokręcania powinien być na opakowaniu świecy - da się bez klucza dynamometrycznego ale świece nowe, świece używane powinny być dokręcane tyko z kluczem. Wartości dokręcania mogą być od 10Nm do ponad 20Nm zależy jak jest wykonana świeca więc lepiej nie przesadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca (edytowane) W dniu 6.02.2018 o 08:29, Knurek1111 napisał(a): Proponuję jedną istotną poprawkę kroku 3: zamiast machać siekierą, od tylnej cewki odłączamy wtyczkę. Przekręcamy cewkę o 180st. i wyciągamy. Poza tym OK. Połowa czasu to dopasowywanie końcówek (bo albo kombinacja jest zbyt krótka i nie można klucza przekręcić albo nie wchodzi w szczelinę przy podłużnicy). Moment dokręcania świecy 21Nm gdyby kto chciał się bawić Czas przyniósł rozwiązanie problemu żonglerki końcówkami klucza: Edytowane 5 Marca przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się