Skocz do zawartości

Stosunek paliwa do powietrza - pytań kilka


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

Nowsze, ale nieco inne przede wszystkim.

 

EDIT

Tak z drugiej strony - po chwili namyslu, w sumie chyba sporo producentow obecnie uzywa LSU 4.9 fabrycznie w niektorych setupach, wiec pewnie problemu tez byc nie powinno.

Jest naturalnie pewna roznica w technikaliach, ale - tak odswiezajac sobie temat na szybko teraz w wolnej chwili - z tego co widze, to nie ma chyba jakiegos wiekszego problemu z uzywaniem LSU 4.9, wiec wlasciwie tylko kwestia wyboru "technologii" (glownie w odniesieniu do sposobu "kalibracji" i punktu odniesienia dla pomiarow)

 

Trzeba pamietac jedynie, ze te sondy nie sa zamienne - jesli idziemy w LSU 4.9 to w razie potrzeby trzeba bedzie uzyc kompatybilnej sondy.

 

No i pamietac trzeba, ze duzo zalezy od jakosci uzywanego kontrolera :) A to niestety czesto idzie w parze z cena.
Ale jak nie walczymy o jakas super dokladnosc, to pewnie w wielkie koszta isc nie ma potrzeby.

 

Ale moze ktos z praktykow uzywajacych tego sprzetu na codzien, a nie od swieta - jak ja :) - sie wypowie lepiej.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no to się dowiedziałem co nieco teraz... jeśli chodzi o mnie to nie widzę sensu wstawiania zegarów żeby ładnie świeciły, głównie chodzi o praktyczne zastosowanie użyteczność. Generalnie fajnie jak jest niebieski pod kolor zegarów , znalazłem więc coś chyba warte uwagi podążając za wskazówkami Waszymi, a więc zastanawiam się na dwoma poniżej i teraz pytanie czy to dział po instalacji , czy trzeba to jeszcze jakoś kalibrować, ustawiać ?

 

AEM

Innovate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako że ostatnio rozlałem czwarty tłok ;) to mogę z autopsji powiedzieć, że AFR nie uratuje Cię od kosztownych i przykrych niespodzianek. I już piszę dlaczego ;) są 4 cylindry a mierzysz jeden stosunek powietrza do paliwa... ;) z resztą tak samo nie uratuje Cię EGT chyba żezamontowany w obu kolektorach i wówczas będziesz miał dwie wartości i w zasadzie bezpieczną możliwość obserwowania parametrów silnika...

Co więcej np. w motorówkach i to takich o wartości kilku STI ;) nadzoruje się jedynie temperaturę spalin ;)

 

Wracając do Subaru, EGT powyżej 925 powinno zapalać czerwoną lampkę!! A ogólnie nie przekraczaj 850..

 

Acha nie obserwuj EGT zamontowanego seryjnie. Ono jest na tyle daleko od kolektora że nie daje wymiernych danych. Co więcej nie przekładaj go bliżej, bo rozjedziesz wartości sondy, która to w subaru jest szerokopasmowa, ale bez czujnika temperatury i dlatego ten czujnik jest blisko sondy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio rozlałem czwarty tłok ;) to mogę z autopsji powiedzieć, że AFR nie uratuje Cię od kosztownych i przykrych niespodzianek. I już piszę dlaczego ;) są 4 cylindry a mierzysz jeden stosunek powietrza do paliwa... ;) z resztą tak samo nie uratuje Cię EGT chyba żezamontowany w obu kolektorach i wówczas będziesz miał dwie wartości i w zasadzie bezpieczną możliwość obserwowania parametrów silnika...

Co więcej np. w motorówkach i to takich o wartości kilku STI ;) nadzoruje się jedynie temperaturę spalin ;)

 

Wracając do Subaru, EGT powyżej 925 powinno zapalać czerwoną lampkę!! A ogólnie nie przekraczaj 850..

 

Acha nie obserwuj EGT zamontowanego seryjnie. Ono jest na tyle daleko od kolektora że nie daje wymiernych danych. Co więcej nie przekładaj go bliżej, bo rozjedziesz wartości sondy, która to w subaru jest szerokopasmowa, ale bez czujnika temperatury i dlatego ten czujnik jest blisko sondy ;)

 

Dlatego aby było Pro montujesz to na każdy cylinder...

 

Sorry za Off-top.

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego aby było Pro montujesz to na każdy cylinder...

 

Sorry za Off-top.

 

 

Można faktycznie mieć cztery wskaźniki (w niektórych Boeingach mają to czemu by do Subaru nie zamontować? :) ) tylko że przy okazji czterokrotnie rośnie ryzyko że któraś z sond poleci sobie w turbinę więc zwalczając jeden problem tworzymy następny... 

Wracając do Subaru, EGT powyżej 925 powinno zapalać czerwoną lampkę!! A ogólnie nie przekraczaj 850..

 

 

Różni lekarze różnie mówią..., jeden przy 38.5 zaleca już środki zbijające gorączkę, inny każe czekać do 41. Podobnie jest z egt...

Edytowane przez pb2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...