Rafix Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Nie próbowałem ale na własne oczy widziałem w Moskwie BRZ z zaciskami od STI. Czarnymi Edytowane 29 Lipca 2016 przez Ayu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafix Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 No właśnie, ale chodzi mi o to, czy trzeba coś przerabiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? [/size] Jaką masz moc w swoim aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafix Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Na razie 200 z planami do 230, chyba, że pomysł turbo/kompresora wypali, ale wszystko zależy od funduszy. A czemu pytasz? Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź, uważam, że układ montowany w GT86/BRZ jest zbyt słaby nawet dla seryjnej mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 (edytowane) najlepiej poszukaj na forum ft86club.com, tam jest wszystko o tym Edytowane 28 Lipca 2016 przez kamilgt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Z tego co pamiętam, to Brembo z STI montowane były "odwrócone", co z kolei powodowało, że odpowietrznik stawał się bezużyteczny. Może lepiej poczekać na MY'17 i nowe zaciski? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafix Opublikowano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 No właśnie, ponoć to tyczyło się "złotych" zacisków a krążą rożne opinie o czarnych, jedna z nich to taka, że montuje się je na zasadzie plug&play Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 30 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Tutaj można się troche dowiedzieć http://m.cafe.naver.com/area86/22456 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafix Opublikowano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2016 Dzięki! Dobrze, że uczyłem sie azjatyckich języków Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 pasują P&P do zwrotnic, potrzebna jest tylko przeróbka samych zacisków tj przełożenie odpowietrzników gdyż zaciski są odwrócone o 180 stopni w stosunku do oryginału. Stare otwory po odpowietrznikach się zaślepia Wymagana jest nieseryjna felga, pod seryjne felgi zaciski nie pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafix Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 I tak dla przednich i tylnich? I jeszcze dla upewnienia, Szociu, mówisz o tych czarnych czy złotych zaciskach? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Tak się wtrące. Czy jeżeli uważacie, że seryjny uklad hamulcowy jest mało skuteczny, to nie lepiej wymienić go na inny ale nowy dedykowany do tego auta np. Alcon, AP Racing niż przerabiac coś co nie jest przystosowane do tego auta. Przecież to jest jedn z układów ktory decyduje o naszym życiu. Każda z ww firm ma kilka systemiw pasujacych i do seryjnych kół i do 18" . Można wyciąć szablon, przymierzyc i sprawdzic. Być moze maja nawet homologacje. Ja miałbym opory dawać w palnik majac swiadomosc ze zatrzymac mnie ma jakas samorobka wiec po co mi takie hample. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Alcon i AP to inna liga cenowa, chińskie wynalazki to inna liga jakościowa niż seryjne Brembo z STI - mimo wszystko wybrałbym serię z STI. Druciarni tu nie ma żadnej, cięcia dopasowywania tarcz etc. Jedynie zaślepienie starych otworów po odpowietrznikach i nawiercenie nowych i nagwitnowanie. W zaciskach jest na to miejsce w odlewie. Większość producentów aftermarketowych Jak np AP ma zaciski przystosowane do obu sposobów montażu zamieniając miejscami odpowietrzniki z rurkami łączącymi sekcję zacisków. Przody pasują P&P, czy to czarne czy złote brembo odsadzenie i rozstaw montażowy jest taki sam. Tyły złote bez adapterów nie pasują na pewno, czarne z STI 08+ - bardziej prawdopodobne. http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=61978 mała poprawka - nie trzeba wiercić, wystarczy wykręcić zaślepki i wkręcić w ich miejsc odpowietrzniki , właśnie rzuciłem okiem na Brembo które leżą mi w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Proszszz. Dedykowany do BRZ zestaw STI nowy. https://www.japanparts.com/parts/detail/45055 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2016 Super, z vatem brutto z 25 000 pln kpl do konwersji z STI 08+ bazujący na używanych zaciskach ale z nowymi tarczami klockami etc wyjdzie z 6000 pln Zapewne dlatego konwersje jw są tak popularne za oceanem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI 86 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Super porada, po co adaptować zaciski z STI lub inny mega zacisk skoro można od razu zapłacić o 20 tys więcej i się nie bawić ;-) uwielbiam takie porady ;-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Odpowiedz na pytanie tego watku: Zdecydowanie nie! Tu mozna poczytac dlaczego nie oraz co jest lepsza opcja: https://blog.racetechnologies.com/2015/03/17/can-i-use-subaru-wrx-sti-brembo-calipers-on-my-scion-fr-s-or-subaru-brz/ Subaru WRX STI calipers are made to be mounted in the trailing position (behind the axle). If mounted in front of the axle, by exchanging positions of the plugs and bleed screws on the caliper, it is not possible to bleed all the air out of the system because the fluid crossover in the caliper is the highest point and will trap air. This leads to poor brake performance and a poor pedal feel. If the calipers are mounted in front of the axle by putting the left hand STI caliper on the right side of the BRZ/FRS and vice versa, then the staggered pistons are in the wrong order, which leads to rapid and significant taper wear on the pad, which causes a number of other problems with the brake system. The piston sizes of the WRX STI calipers are not appropriate for the BRZ/FRS, they are too large (resulting in a 25% increase in front). This leads to a number of non-desireable side effects, including long brake pedal travel, greatly increased front brake bias, and ABS problems." Edytowane 9 Listopada 2016 przez Than_Junior 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 I to potwierdza to co napisałem kilka postów wyżej. Albo nowe dedykowane zestawy albo lepiej odpuścić i zostać przy serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2018 Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 5.06.2018 o 20:17, mz56 napisał: Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie. Zaciski z WRX (4tloki) pasuja dokladnie tak jak mowisz - przeklada sie lewy na prawy itp. Brembo z STI (6 tloczkow) nie jest 'symetryczny' gora/dol, dlatego nie jest to dobry pomysl - nie jest to rozwiazanie bezinterwencyjne. Edytowane 6 Czerwca 2018 przez Fiji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 W wolnej chwili muszę się dokładnie przyjrzeć jak to wygląda w moim STI. Kształt odlewu i położenie otworów do zwrotnicy. Rozumiem, że po odwróceniu, zacisk jest za wysoko/za nisko i klocek nie leży na tarczy tam gdzie powinien ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Obejrzałem sobie własne zaciski czterotłoczkowe z STI 08. Już czuję. "Pierwszy" tłoczek ma 40 mm, "drugi" 46 mm. W związku z tym, nie nadają się do wymiany prawa - lewa. Jeżeli zacisk trafia na tył, zamiast przodu tarczy, trzeba kombinować z odpowietrznikami. W przypadku zamiany stron, prawa - lewa, klocki będą rżnięte "od przodu". Przód klocka będzie ocierał blachą o tarczę, a tył będzie miał jeszcze kilka dobrych milimetrów. Nie wiem, jak w WRX. Jeżeli tłoczki mają jednakową średnicę, to być może. Ale liczy się także geometria całego zacisku. Np. przesunięcie położenia tłoczków do tyłu. W stosunku do jarzma. Czyli punktów mocowania do zwrotnicy. Co prawda, przy obustronnym nacisku na tarczę, położenie (geometria) nie powinno mieć znaczenia. Motam się trochę, ale to moje "gorące" przemyślenia. Kierunek jak najbardziej tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się