Jump to content
Rafix

Zaciski z Imprezy STI do BRZ/GT86

Recommended Posts

Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie próbowałem ale na własne oczy widziałem w Moskwie BRZ z zaciskami od STI. Czarnymi :)

Edited by Ayu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, ale chodzi mi o to, czy trzeba coś przerabiać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, przeczytałem w internecie, iż możliwy jest montaż układów hamulcowych z Imprezy do BRZ/GT86. Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Ewentualnie z jakich roczników Imprez pasują zaciski? Doczytałem, że ponoć od 2008 roku zaciski montuje się plug&play. Pomyślałem, żeby tarcze wziąć z WRX, bo tam rozstaw jest o ile się nie mylę 5x100. Co o tym sądzicie? :)[/size]

Jaką masz moc w swoim aucie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie 200 z planami do 230, chyba, że pomysł turbo/kompresora wypali, ale wszystko zależy od funduszy. A czemu pytasz? Uprzedzając Twoją prawdopodobną odpowiedź, uważam, że układ montowany w GT86/BRZ jest zbyt słaby nawet dla seryjnej mocy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej poszukaj na forum ft86club.com, tam jest wszystko o tym

Edited by kamilgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam, to Brembo z STI montowane były "odwrócone", co z kolei powodowało, że odpowietrznik stawał się bezużyteczny. Może lepiej poczekać na MY'17 i nowe zaciski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, ponoć to tyczyło się "złotych" zacisków a krążą rożne opinie o czarnych, jedna z nich to taka, że montuje się je na zasadzie plug&play :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! Dobrze, że uczyłem sie azjatyckich języków :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasują  P&P do zwrotnic,  potrzebna jest tylko przeróbka samych zacisków  tj  przełożenie odpowietrzników  gdyż zaciski są odwrócone o  180 stopni w stosunku do oryginału.  Stare otwory po odpowietrznikach się zaślepia

 

Wymagana jest nieseryjna felga, pod seryjne felgi zaciski nie pasują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak dla przednich i tylnich? I jeszcze dla upewnienia, Szociu, mówisz o tych czarnych czy złotych zaciskach? :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się wtrące. Czy jeżeli uważacie, że seryjny uklad hamulcowy jest mało skuteczny, to nie lepiej wymienić go na inny ale nowy dedykowany do tego auta np. Alcon, AP Racing niż przerabiac coś co nie jest przystosowane do tego auta. Przecież to jest jedn z układów ktory decyduje o naszym życiu. Każda z ww firm ma kilka systemiw pasujacych i do seryjnych kół i do 18" . Można wyciąć szablon, przymierzyc i sprawdzic. Być moze maja nawet homologacje. Ja miałbym opory dawać w palnik majac swiadomosc ze zatrzymac mnie ma jakas samorobka wiec po co mi takie hample.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcon i AP to inna liga cenowa, chińskie wynalazki to inna liga jakościowa niż  seryjne Brembo z STI - mimo wszystko wybrałbym serię z STI.

 

Druciarni tu nie ma żadnej, cięcia  dopasowywania tarcz etc. Jedynie zaślepienie starych otworów po odpowietrznikach i nawiercenie nowych i nagwitnowanie.  W zaciskach  jest na to miejsce w odlewie.  Większość producentów  aftermarketowych Jak np AP  ma zaciski przystosowane do obu sposobów montażu zamieniając  miejscami  odpowietrzniki z  rurkami łączącymi sekcję zacisków.

 

Przody pasują  P&P, czy to czarne czy złote brembo odsadzenie i rozstaw montażowy jest taki sam. Tyły złote bez adapterów nie pasują na pewno, czarne z STI 08+  -  bardziej prawdopodobne.

 

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=61978


mała poprawka - nie trzeba wiercić, wystarczy wykręcić zaślepki i wkręcić w ich miejsc odpowietrzniki , właśnie rzuciłem okiem na Brembo które leżą mi w garażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super,  z vatem  brutto z 25 000 pln :) 

 

kpl  do konwersji z STI 08+ bazujący na używanych zaciskach ale z nowymi tarczami klockami etc  wyjdzie z  6000 pln

 

Zapewne dlatego konwersje jw  są tak popularne za  oceanem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super porada, po co adaptować zaciski z STI lub inny mega zacisk skoro można od razu zapłacić o 20 tys więcej i się nie bawić ;-)   uwielbiam takie porady ;-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedz na pytanie tego watku: Zdecydowanie nie!  Tu mozna poczytac dlaczego nie oraz co jest lepsza opcja:

 

https://blog.racetechnologies.com/2015/03/17/can-i-use-subaru-wrx-sti-brembo-calipers-on-my-scion-fr-s-or-subaru-brz/

 

 

  • Subaru WRX STI calipers are made to be mounted in the trailing position (behind the axle).  If mounted in front of the axle, by exchanging positions of the plugs and bleed screws on the caliper, it is not possible to bleed all the air out of the system because the fluid crossover in the caliper is the highest point and will trap air.  This leads to poor brake performance and a poor pedal feel.  If the calipers are mounted in front of the axle by putting the left hand STI caliper on the right side of the BRZ/FRS and vice versa, then the staggered pistons are in the wrong order, which leads to rapid and significant taper wear on the pad, which causes a number of other problems with the brake system.
  • The piston sizes of the WRX STI calipers are not appropriate for the BRZ/FRS, they are too large (resulting in a 25% increase in front).  This leads to a number of non-desireable side effects, including long brake pedal travel, greatly increased front brake bias, and ABS problems."
Edited by Than_Junior
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to potwierdza to co napisałem kilka postów wyżej. Albo nowe dedykowane zestawy albo lepiej odpuścić i zostać przy serii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.06.2018 o 20:17, mz56 napisał:

Nie znam się, nie widziałem, ale nie rozumiem. Jak odpowietrznik ląduje na dole ? Zastawa 1100 miała zaciski dokładnie takie jak fiat 125. Tyle, że jedne były przed tarczą, a drugie za tarczą. Sam zakładałem fiatowskie do zastawki. Tyle, że prawy przód fiata na lewy przód zastawy. I odwrotnie.

 

Zaciski z WRX (4tloki) pasuja dokladnie tak jak mowisz - przeklada sie lewy na prawy itp. Brembo z STI (6 tloczkow) nie jest 'symetryczny' gora/dol, dlatego nie jest to dobry pomysl - nie jest to rozwiazanie bezinterwencyjne.

Edited by Fiji

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wolnej chwili muszę się dokładnie przyjrzeć jak to wygląda w moim STI. Kształt odlewu i położenie otworów do zwrotnicy. Rozumiem, że po odwróceniu, zacisk jest za wysoko/za nisko i klocek nie leży na tarczy tam gdzie powinien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzałem sobie własne zaciski czterotłoczkowe z STI 08. Już czuję. "Pierwszy" tłoczek ma 40 mm, "drugi" 46 mm. W związku z tym, nie nadają się do wymiany prawa - lewa. Jeżeli zacisk trafia na tył, zamiast przodu tarczy, trzeba kombinować z odpowietrznikami. W przypadku zamiany stron, prawa - lewa, klocki będą rżnięte "od przodu". Przód klocka będzie ocierał blachą o tarczę, a tył będzie miał jeszcze kilka dobrych milimetrów.

Nie wiem, jak w WRX. Jeżeli tłoczki mają jednakową średnicę, to być może. Ale liczy się także geometria całego zacisku. Np. przesunięcie położenia tłoczków do tyłu. W stosunku do jarzma.

Czyli punktów mocowania do zwrotnicy.

Co prawda, przy obustronnym nacisku na tarczę, położenie (geometria) nie powinno mieć znaczenia. Motam się trochę, ale to moje "gorące" przemyślenia. Kierunek jak najbardziej tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...