Jump to content

Wyrzuca plyn po otwarciu korka chlodnicy


mati2610

Recommended Posts

Witam 

Niedawno kupielm forester SH wolnossacego, po tygodniu jazdy gdy stalem na stacji a silnik pracowal zadymilo z pod maski, zagladam a tam gorny waz od chlodnicy sie odlaczyl. Ostudzilem silnik i pojechalem wolno do domu okolo 5km nastepnie otworzylem  maske i wszystko chlodne. Dolalem plynu i odpalilem silnik, po kilkunastu minutach pracy po otwarciu korka przy pracujacym silniku wysadzilo korek a potem potroszku wypychalo plyna na zewnatrz.

 

Pomocy. Co to jest?????

Link to comment
Share on other sites

A jak to rozróżnić? Jak się upewnić czy to czasem nie uszczelka?

Auto pracuje dobrze cichutko. Czy po otwarciu korka od chłodnicy przy zapalonym 

Silniku nic nie powinno wyplywac z chłodnicy? Jeździć autem i coś obserwowac czy od razu do mechanika?

Link to comment
Share on other sites

A jak to rozróżnić? Jak się upewnić czy to czasem nie uszczelka?

Auto pracuje dobrze cichutko. Czy po otwarciu korka od chłodnicy przy zapalonym 

Silniku nic nie powinno wyplywac z chłodnicy? Jeździć autem i coś obserwowac czy od razu do mechanika?

Pożyczyć sprawny na godzinkę. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

A jak to rozróżnić? Jak się upewnić czy to czasem nie uszczelka? Auto pracuje dobrze cichutko. Czy po otwarciu korka od chłodnicy przy zapalonym  Silniku nic nie powinno wyplywac z chłodnicy? Jeździć autem i coś obserwowac czy od razu do mechanika?

A od kiedy to otwieramy korek od chłodnicy przy gorącym silniku? Nie czytał napisów? W systemie chłodzącym silnik jest utrzymywane ciśnienie które podwyższa temperaturę wrzenia czynnika chłodzącego. Dlatego nie otwieramy korka chłodnicy przy rozgrzanym silniku tylko czekamy aż sobie ostygnie i ewentualnie pobierze płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.


 

 

Witam  Niedawno kupielm forester SH wolnossacego, po tygodniu jazdy gdy stalem na stacji a silnik pracowal zadymilo z pod maski, zagladam a tam gorny waz od chlodnicy sie odlaczyl. Ostudzilem silnik i pojechalem wolno do domu okolo 5km nastepnie otworzylem  maske i wszystko chlodne. Dolalem plynu i odpalilem silnik, po kilkunastu minutach pracy po otwarciu korka przy pracujacym silniku wysadzilo korek a potem potroszku wypychalo plyna na zewnatrz.   Pomocy. Co to jest?????

Sprawdź do tego czy załącza się wentylator chłodnicy, może masz uszkodzony czujnik temperatury i po prostu gotuje płyn przy dłuższej jeździe w korku lub dłuższym postoju z włączonym silnikiem. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dzęki Włąsnie sie biorę za sprawdzanie, chociaż wydaje mi sie ze korek chlodnicy jest ok, srawdze te wentylatory.

A czy weze od chlodnicy powinny byc twarde czy miekie podczas pracy silnika? 

Czy sa jakieś typowe oznaki żebym sobie mogl sprawdzić które potwierdzą lub wykluczą UPG.?

Link to comment
Share on other sites

Kolego, podjedź do mechanika, niech zrobi test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Będzie wszystko wiadomo. Dziwnym trafem zrzuciło Ci wąż z chłodnicy, a to oznacza nic innego jak duże ciśnienie w układzie. No chyba że nie miałeś opaski, albo coś w tym stylu.

 

Korka nie odkręca się na gorącym silniku, ale to już Ci koledzy pisali. 

Edited by Daroot
Link to comment
Share on other sites

Kolego, podjedź do mechanika, niech zrobi test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Będzie wszystko wiadomo. Dziwnym trafem zrzuciło Ci wąż z chłodnicy, a to oznacza nic innego jak duże ciśnienie w układzie. No chyba że nie miałeś opaski, albo coś w tym stylu.

 

Korka nie odkręca się na gorącym silniku, ale to już Ci koledzy pisali. 

Jutro tak mam zrobic ale byly na forum rozmowy o tych spalinach i wcale to nie jest takie oczywiste, bo ktos tam napisal ze mial a uszczelka ok  i pewnosci to nie daje. Oczywiście warsztat odwiedzę, Zastanawiaja mnie tylko ten waz bo auto posiadam od tygodnia, przebieg 230000 serwisowane do 220510 pierwszy wlasciciel w niemczech naprawde ladnie utrzymane, Czy ta uszczelka nie powinna byla byc wymieniona przy tym przebiegu, moze wąż po prostu byl kiepsko zalozony chociaz mial solidna opaske ale nie zwrocilem uwagi jak byla zalozona.

Link to comment
Share on other sites

 

 

A czy weze od chlodnicy powinny byc twarde czy miekie podczas pracy silnika? 

Skoro w układzie panuje ciśnienie (chyba 0,9 bara nie jestem pewien) to już sobie wymyśl jakie będą węże. 

Link to comment
Share on other sites

Po właczeniu silnika nie właczaja sie wentylatory dopiero gdy wlaczy sie klime to zaczynaja sie krecic, waz gorny goracy. Mozliwe ze termostat nie puszcza plynu?

Na benzynie sie to dzieje, weza wywalilo na gazie. Suegestia kolegi ze na gazie jest wieksze cisnienie i gaz sie dostaje przez uszkodzona membrane i wywala weza. Gaz holenderski oryginalny od nowosci.

Jakies sugestie Panowie????

Link to comment
Share on other sites

Sugestie? Tak - podjedź do mechanika.

 

Mam wrażenie że chcesz tutaj usłyszeć 100% trafną diagnozę, a chyba już wszystkie możliwe opcje padły. Nie da się stwierdzić tego przez internet.

Nad czym się zastanawiasz z tym mechanikiem? Możesz wymienić korek, możesz założyć nowe opaski, możesz wymienić reduktor lpg, możesz w końcu wymienić silnik. W końcu trafisz

co jest/było przyczyną. 

Dlatego moja rada jest najprostsza: test na spaliny w układzie chłodzenia. W zależności od jego wyniku szukasz dalej.

 

Pytanie jaki reduktor, bo z tego co pamiętam tylko czeski magic potrafił puszczać bąki do układu. Zależy od budowy samego reduktora.

Możesz wyłączyć gaz i jeździć na lpg jak chcesz to wyeliminować.

Ciśnienie w układzie to około 1 bar, przelicza się to jako 1kg na 1cm2, więc daje to mniej więcej pojęcie jaki powinien być twardy wąż.

 

Być może faktycznie po prostu zrzuciło wąż, nic strasznego. Możesz jeździć dalej i nie bierzesz do bani, wszystko działa dalej.

Dlatego szkoda kosztów na zastanawianie się i kombinowanie co to mogło być.

Link to comment
Share on other sites

Nie chce uslyszec diagnozy chociaz bylo by super, Miałem nadzieje ze ktos mial podobny przypadek i sie podzieli spostrzezeniami.

Dla mechanika to tez zagadka o ile wczesniej sie z takim konretnym przypadkiem nie spotkal z tąd moje dociekanie.

Jutro jade na test i sie zobaczy co dalej.

Mnie zastanawia jedno dlaczego wiatraki sie nie zalaczaja gdy silnik jest juz nagrzany a jak zalacze klime to sie wlączają?

Link to comment
Share on other sites

Gdyż jest powietrze w układzie (poprzez UPG) i czujnik temp przekłamuje LUB jest problem z sygnałem dla wentylatorów (dla klimy załącza presostat) LUB sam czujnik temp jest zwalony.

Posortowane w kolejności od najbardziej prawdopodobnych.

 

EDIT:

p.s. zmień mechanika ;)

Edited by Daroot
Link to comment
Share on other sites

Gdyż jest powietrze w układzie (poprzez UPG) i czujnik temp przekłamuje LUB jest problem z sygnałem dla wentylatorów (dla klimy załącza presostat) LUB sam czujnik temp jest zwalony.

Posortowane w kolejności od najbardziej prawdopodobnych.

 

EDIT:

p.s. zmień mechanika ;)

Należy dodać do listy najzwyklejsze uszkodzenie wentylatora głównego. Miałem taki przypadek u siebie. Pojechałem któregoś dnia do serwisu klimatyzacji w celu sprawdzenia/konserwacji układu. Przy nagrzanym silniku zwrócono mi uwagę, że główny wentylator się nie włączał, a po załączeniu klimatyzacji włączał się wentylator pomocniczy. Na wskaźniku temperatury nie było żadnego objawu. Okazało się, że delikatne puknięcie w obudowę wentylatora chłodnicy powodowało jego uruchomienie. Rozebrałem, przeczyściłem, poskładałem - działa do dzisiaj.

Co do zmiany mechanika...

Znasz takiego, który jest uczciwy? Bo mylą się prawie wszyscy... I gdybym jeszcze nie musiał jeździć po kilkaset kilometrów na naprawę... :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Przy nagrzanym silniku zwrócono mi uwagę, że główny wentylator się nie włączał, a po załączeniu klimatyzacji włączał się wentylator pomocniczy

 

U mnie żaden wentylator nie chodzi jak silnik jest nagrzany a jak tylko włacze klime odrazu zalączaja sie obydwa.

Link to comment
Share on other sites

 

Przy nagrzanym silniku zwrócono mi uwagę, że główny wentylator się nie włączał, a po załączeniu klimatyzacji włączał się wentylator pomocniczy

 

U mnie żaden wentylator nie chodzi jak silnik jest nagrzany a jak tylko włacze klime odrazu zalączaja sie obydwa.

 

Jak silnik jest nagrzany powinien włączać się jeden, a jak włączysz klimatyzację powinien załączać się dodatkowy drugi.

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko jasne, u mnie tak jak mowilem zalacza sie odrazu dwa ale dopiero przy wlaczaniu klimy.

Teraz bede szukał przyczyny.

 

 

 

Gdyż jest powietrze w układzie (poprzez UPG) i czujnik temp przekłamuje

a czy wtedy nie powinno auto byc slabsze? Nie spada kompresja?

Link to comment
Share on other sites

Dobra wszystko już wiem.

CO2 w układzie nie ma, UPG wporzadku, okablowanie ok,

A nadal się nie zalaczaja wentylatory przy ciepłym silniku (chodź tylko przy wlaczonej klimie)

Elektryk nadal szuka.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...