Skocz do zawartości

Forester XT MY04 seria+


555marcin

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu znalazłem chwilę, żeby stworzyć temat :)

 

Garść suchych faktów:

 

Przebieg przy zakupie 169kkm, potwierdzony w niemieckim ASO. Jestem pierwszym właścicielem w kraju, drugim w ogóle. Zakupiony od... lekarza, serio :biglol:

Przy 155kkm w ASO grubszy serwis - rozrząd, świece, paski klinowe, sprzęgło. Wpadło też nowe turbo :)

 

To moje trzecie turbosubaru, ale pierwsze bez piston slapa :D Oleum nie bierze w ogóle, nawet po jeździe autostradowej, co mnie niezmiernie cieszy.

Lakier wszędzie oryginał, poza narożnikiem klapy. Szyby wszystkie z jednego roku. Jeździ prosto więc raczej bezwypadek :)

 

Stan obecny:

 

ry562_20160513-untitled-68.jpg

 

fn9_20160513-untitled-12.jpg

 

gp316_20160513-untitled.jpg

 

ld868_20160513-untitled-10.jpg

 

mu659_20160513-untitled-18.jpg

 

wp716_20160513-untitled-22.jpg

 

he253_20160513-untitled-25.jpg

 

ca998_20160513-untitled-33.jpg

 

jf814_20160513-untitled-44.jpg

 

ks699_20160513-untitled-51.jpg

 

ix186_20160513-untitled-58.jpg

 

by65_20160513-untitled-65.jpg

 

 

Po zakupie:

 

lp390_IMAG2209.jpg

 

hd862_IMAG2214.jpg

 

 

Kolejność prac przypadkowa.

 

W liczniku przepalone były dwie żarówki, prewencyjnie wymieniłem wszystkie:

 

ji30_IMAG2280.jpg

 

To samo dotyczyło panelu przycisków, dwie były przepalone:

 

xv776_IMAG2291.jpg

 

Niestety jedna w panelu klimatyzacji również była przepalona. A jako iż fabryczne radio 1DIN nie zawsze czytało płyty, postanowiłem wrzucić 2DIN z polifta:

 

up568_IMAG2303.jpgh

 

if714_IMAG2672.jpg

 

Po zakupie i autostradowej jeździe wszystko grało jak należy. Parę dni po zakupie, podczas wyjazdu z placu poczułem zapach płynu chłodniczego. Chłodnica miała już dość i puściła w standardowym miejscu - na górnym grubym króćcu. Wpadła więc nówka KOYO:

 

oc784_IMAG2398.jpg

 

Przy okazji odratowałem dolną osłonkę chłodnicy:

 

be357_IMAG2353.jpg

 

Całość zalana świeżutkim Prestone:

 

bf440_IMAG2399.jpg

 

Silnik został przepłukany płukanką Millersa, którą polecam :) Do tego OEM filter i Motul 0W40 X-max:

 

if45_IMAG2445.jpg

 

 

Do skrzyni oraz dyfra wleciał Motul GEAR 300 75W90. Ukłony dla Motula za bardzo wygodny "dzióbek" który bardzo ułatwia wlewanie do dyfra:

 

uj607_IMAG2482.jpg

 

at198_IMAG2487.jpg

 

...i kroplóweczka :D

 

la663_IMAG2489.jpg

 

Niestety zdjęć brak, ale na przód i tył wpadł komplet tarcz i klocków ATE. Przy okazji przegląd zacisków, gumek, prowadnic. Malowanie zacisków oraz malowanie-ratowanie osłon tarcz (jakaś farba która po zaschnięciu jest lekko gumowa). Dorwałem też w fajnej cenie felgi z GTka, które również prysnąłem na antracyt + bezbarwny mat. Na tym siedzą letnie Michelin Primacy HP w fabrycznym rozmiarze 215/60r16:

 

tr390_IMAG2511.jpg

 

Na zimę idą OEM alu a na to Hankooki Winter I*CEPT Evo. Zdjęcia pod koniec roku :D

 

Dokupiłem belki bagażnika bazowego THULE i kit dopasowujący do Forka (nr 4005, jeśli ktoś by potrzebował :) ). Uchwyty rowerowe miałem:

 

dp554_IMAG2624.jpg

 

Jako że dźwięk OEMowego tłumika nie satysfakcjonował mnie, więc poszedłem na kompromis:

 

hw748_IMAG2632.jpg

 

 

Wymieniłem też żarówki podświetlenia tablicy na LEDy, dokupiłem pierdoły typu siatki do bagażnika, brelok ze świniakiem, świnie na lusterka i klapę, itd itp.

 

Mała ciekawostka odnośnie mojego rekordu spalania. Nie w ramach oszczędności, a raczej z ciekawości połączonej ze zmęczeniem 1000km trasą Skodą... Tankowanie pod korek do drugiego odbicia, trasa 130km, tankowanie do drugiego - weszło 8,93l czyli 6,87l/100km :biglol:

Ale bardzo przepisowo i bardzo delikatnie. Normalne spalanie oscyluje w granicach 8-10l.

 

Plany:

- Porządne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia

- Lotka na klapę

- Wymiana kierownicy na taką ze sterowaniem, jeśli będzie w fajnej cenie i stanie

- Zakup welurowych dywaników

- Naprawa grzania stołka kierowcy - prąd dochodzi więc trzeba rozbierać z tapicerki

 

Póki co to tyle co pamiętam, będę na bieżąco aktualizował :)

Marcin

Edytowane przez monsieurboxeur
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo piękne cacko, chciałbym swojego w taki stanie (w sumie z daleka identyczne ;) ) . Niestety mój swoje przeżył i jeszcze trochę przeżyje. A spalanie to tak chyba z mało dynamicznej jazdy :P . W każdym razie udanych modów i zadowolenia z jazdy, czekam na ciąg dalszy :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje! Piękny jest! 

Radio z SF po lifcie tez jest kiepskie. Mi, tak po 5 latach zaczęło szwankować. Raz jest OK raz nie, taka kicha... Mi to nie przeszkadza, bo zwykle słucham silnika, ale jak chcesz lepszy dźwięk, to pomyśl o jakieś kompleksowej renowacji tego audio. Wygłuszenie, inne głośniki (oryginalne są chyba z tektury ;-)) no i może jakaś stacja multimedialna ... 

Baaaaardzo fajny Forester! Niech ci daje radość  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za miłe słowa :)

 

 

Masz może nagranie jak ten prodrive gada? To dedykowane do imprezy zakładam? Był jakiś problem przy montażu?

 

Mam, ale bardzo słabo odwzorowuje to rzeczywistość więc nie publikuję. Tak, to imprezowy backbox, a problemów większych nie miałem :)

 

 

 

Radio z SF po lifcie tez jest kiepskie. Mi, tak po 5 latach zaczęło szwankować. Raz jest OK raz nie, taka kicha... Mi to nie przeszkadza, bo zwykle słucham silnika, ale jak chcesz lepszy dźwięk, to pomyśl o jakieś kompleksowej renowacji tego audio. Wygłuszenie, inne głośniki (oryginalne są chyba z tektury ;-)) no i może jakaś stacja multimedialna ...

 

Bardziej zależało mi na posiadaniu zmieniarki. Audiofilem nie jestem, ale może na przyszłość pomyślę o wygłuszeniu przodu i lepszych głośnikach. Dla mnie powinno wystarczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny forek, a z tym spalaniem to mnie zagiąłeś. W życiu bym nie pomyślał, że idzie zejść do takich wartości.

Też jestem ciekaw jak to gada, ale z własnego doświadczenia wiem, że ciężko uchwycić prawdziwy dźwięk nagrywając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardziej zależało mi na posiadaniu zmieniarki. Audiofilem nie jestem, ale może na przyszłość pomyślę o wygłuszeniu przodu i lepszych głośnikach. Dla mnie powinno wystarczyć

Seryjne głośniki lipa straszna, wygłuszone drzwi i lepsze głośniki poprawiają dźwięk o 300%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardziej zależało mi na posiadaniu zmieniarki. Audiofilem nie jestem, ale może na przyszłość pomyślę o wygłuszeniu przodu i lepszych głośnikach. Dla mnie powinno wystarczyć

Seryjne głośniki lipa straszna, wygłuszone drzwi i lepsze głośniki poprawiają dźwięk o 300%. 

 

 

Pójdę chyba w tym kierunku, o wygłuszenie i tak gdzieś tam z tyłu głowy siedziało więc przy okazji mogę wrzucić nowy głośnik.

 

 

 

Felgi sam malowałeś? Wyglądają jak nowe :)

 

Sam, i sam byłem zaskoczony efektem :)

 

 

Jak bedzie 22 spot na holdach to posłucham na żywo:)

 

No to posłuchasz :D

 

 

Z tym piston slapem sie nie rozpędzaj pewnie najbliższej zimy go usłyszysz Btw Forek bardzo ładny

 

W lutym przy minusowych temperaturach nie było go, mam nadzieję, że najbliższej zimy też tak będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprejami :)

 

Remap też gdzieśtam w głowie siedzi, po cichu się oddzywa... ale pierw antykorozja porządna, żeby było co mapować :lol:

Bo te wszystkie dałnpajpy, centery, przepływki, remapy kosztują, a stan cywilny zmieniam we wrześniu :krecka_dostal:

Edytowane przez monsieurboxeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z pięknego XT!!! :clapping: auto jak marzenie....

 

A co do Twojego spalania, mogę potwierdzić - (przepisowa bez upalania) jazda skutkuje spalaniem XT na poziomie 9-10l/100km, osiągnięciem niebywałym było dla mnie w cyklu miejskim 9,8l/100km, ale zaznaczam przy 2500 obr zmiana biegów na wyższy - niestety czynność za bardzo absorbująca i męcząca kierowcę, zatem nie polecam! ;)

 

Szerokości i bezawaryjności życzę.

Edytowane przez lansab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...