Skocz do zawartości

Aż mnie wzieło i zatkało


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ja jeszcze z braku wiedz zapytam o naped quattro. Czy na przyklad ten zalozmy z audi a4 1.9 tdi to ten sam co siedi w audi tt 3.2 quattro? Tzn chodzi mi o to czy ich budowa jest taka sama i zasada dzialania opiera sie na stalym napedzie czy cos jak haldex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na przyklad ten zalozmy z audi a4 1.9 tdi to ten sam co siedi w audi tt 3.2 quattro? Tzn chodzi mi o to czy ich budowa jest taka sama i zasada dzialania opiera sie na stalym napedzie czy cos jak haldex?

 

W TT jest Haldex, a w A4 TorSen (poprzednia miała tak na pewno, nowa jest już chyba Haldexowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Merce 4motion, z którymi kilku forumowiczy miało traumatyczne przygody, nie?

 

 

Plus X-Drive w BMW.

 

Tylko tam nie ma szper, glupia robote odwalaja hamulce ktore podobno po ostrzejszej jezdzie bez dotykania hamulca potrafia uwaga zagotowac hamulce ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leonem 1.8T z haldexem i mi się podoba jak to jezdzi

 

Zależy, jak się jeździ.

 

Widywałem zaspy z których haldex by VAG nie potrafił się wykopać, a ja przejeżdżałem tam ośką na dobrych zimówkach - no, fakt, że haldexa używał "pan w kapeluszu", natomiast ja trochę wprawy w jeździe terenowej mam.

 

Przy szybszej jeździe Skodą z tym ustrojstwem raz czy dwa zdarzyło mi się mieć lekkiego pietra, gdy znienacka napęd tyłu mi się dołączyl w zakręcie i poszła ostra nadsterowność. No, ale z kolei wprawy w wyprowadzaniu auta z poślizgu przy prędkościach powyżej stu to ja nie mam za grosz.

 

Natomiast bodajże na poprzednim ALT-cie w Poznaniu ktoś wyleciał w plener takim Seatem, właśnie w w/w typowo haldexowych okolicznościach (za szybkie przejście od pod- do nadsterowości), i chyba był to kierowca, który "umi"... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widywałem zaspy z których haldex by VAG nie potrafił się wykopać, a ja przejeżdżałem tam ośką na dobrych zimówkach - no, fakt, że haldexa używał "pan w kapeluszu", natomiast ja trochę wprawy w jeździe terenowej mam.

 

Z Haldexem jest ten problem, że jak się zakopie przód - to koniec :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leonem 1.8T z haldexem i mi się podoba jak to jezdzi

 

Zależy, jak się jeździ.

 

Widywałem zaspy z których haldex by VAG nie potrafił się wykopać, a ja przejeżdżałem tam ośką na dobrych zimówkach - no, fakt, że haldexa używał "pan w kapeluszu", natomiast ja trochę wprawy w jeździe terenowej mam.

 

Przy szybszej jeździe Skodą z tym ustrojstwem raz czy dwa zdarzyło mi się mieć lekkiego pietra, gdy znienacka napęd tyłu mi się dołączyl w zakręcie i poszła ostra nadsterowność. No, ale z kolei wprawy w wyprowadzaniu auta z poślizgu przy prędkościach powyżej stu to ja nie mam za grosz.

 

Natomiast bodajże na poprzednim ALT-cie w Poznaniu ktoś wyleciał w plener takim Seatem, właśnie w w/w typowo haldexowych okolicznościach (za szybkie przejście od pod- do nadsterowości), i chyba był to kierowca, który "umi"... :roll:

 

Fakt, na torze nigdy nie testowany, ale w warunkach szybszej jazdy na polskich torach przeszkod (patrz-> drogi), a podobnych historii nie było :smile: Moze tak: póki co nie było :) na mokrym jedzie jak po sznurku, no prawie bo szerokosc opon swoje doklada na koleinach, ale znowu jakiegos wielkiego kuku z tym nie bylo :) moze jakby go tak rzeczywiscie extremalnie przycisnac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...