Jump to content

Sprężyny Forester STI + wymiana staba


dr.elich
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

zakupiłem Forestera XT model SG. Auto obecnie stoi na sprężynach Ironman, SLSy wymienione na Kayaby (nie jestem pewien jakie). Ta charakterystyka auta mi niezbyt odpowiada. Chcę wymienić sprężyny, jednak obawiam się, że na OEM nie będzie tak, jak bym chciał. Auto w teren praktycznie wyjeżdżać nie będzie, ma być połykaczem zakrętów. Stąd moje pytania:

 

- na forum przewijają się pozytywne wypowiedzi nt. sprężyn z Forka STI. Czy takie coś da się gdzieś dostać? ja nie wyśledziłem

 

- jakie sprężyny bardziej "na asfalt" niż seryjne można włożyć? Z Imprezy raczej nie podejdą?

 

- chcę wrzucić stab tylny 20mm z STI. Wiem, że mocowaniami trzeba coś pokombinować, ale szczegółów nie znalazłem. Proszę o podpowiedź.

 

 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

 

 

na forum przewijają się pozytywne wypowiedzi nt. sprężyn z Forka STI. Czy takie coś da się gdzieś dostać? ja nie wyśledziłem

i nie wyśledzisz :) 

Cos  o tym wiem    :)  Ja mam oryginalne zwieszenie Forka Sti i powiem Ci tak jest genialne .

Link to comment
Share on other sites

Widziałem, cena dość spora jak za same sprężyny. Jakaś tańsza alternatwa istnieje?

 

Eibach Pro Kit? Ok 1300 Pln

Vogtland? Ok 600 Pln

 

Kris ma jakieś doświadczenia?

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

Warte tych pieniędzy? Jak się na nich jeździ?

 

 

Edit. Nie zauważyłem, że cena w dolcach. To dla mnie za drogo jak za sprężyny do ponad 10 letniego auta, którym żona będzie dziecko wozić..

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

Warte tych pieniędzy? Jak się na nich jeździ?

Warte tutaj są springi już z amorami. Jak się  jeździ hmmmmmmmmmmm bosko!

Kto jechał potwierdzi. 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja powiem że ja za tą cenę czyli 2tys zł za amory i sprężyny obniżające to fajny zestaw nie powiem jak w stosunku do innych. Na bank prowadzi sie lepiej jednak dla mnie to wciąż za mało pewnie w przyszłości bedzie gwint w specyfikacji rally co by miało fajna regulacje i żeby nie było betonowo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

 

Warte tutaj są springi już z amorami. Jak się  jeździ hmmmmmmmmmmm bosko! Kto jechał potwierdzi. 

ja mam, jest zdecydowanie sztywniej niż na serii ale to i tak jest bardzo daleko do imprezy 2.0D z 2009 którą też mam.

 

po założeniu sprężyn od STI, forek bardzo traci w jeździe w teranie.Cała buda aż trzeszczy. Do tego jak dołożysz staby od STI to może się skończyć jak u mnie czyli wyrwane mocowanie staba z podłużnicy a w terenie prawie w ogóle nie jeżdżę tyle co czasami zjazd z drogi do lasu.

Link to comment
Share on other sites

Masz sprężyny z Forka STI czy Imprezy?

Staby będę zmieniał, jestem w trakcie dogrywania zamiany na Cobby. Obawiam się, że może to być przegięcie, ale zobaczymy.

 

Celem jest usztywnienie ale bez istotnego obniżenia. Przy obecnych Ironmanach nie jeździ się zbyt dobrze w zakrętach. Impreza NA znacznie pewniejsza w prowadzeniu.

Link to comment
Share on other sites

z sprężyny forka STI czyli progresywne, staby z imprezy sti

 

róznica na tyle jest kolosalna. seryjny forek sti ma stab jak xt czyli rurka 17mm, a impreza sti ma pręt 20mm

 

na spręzynach sti forek siediz o 2,5 cm niżej

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...