Brzoza-RageRace Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Witam , jestem w trakcie remontowania swojego gc8 , Jak w temacie , podczas odkręcania jednej ze śrub od tylnych sanek urwałem nakrętkę , która jest przyspawana w podłużnicy.Pytanie czy ktoś przerabiał ten temat i jak to naprawiał ?Jedyne co mi przychodzi do głowy to przewiercenie się od strony bagażnika nad nakrętkę. Wydaje mi się to rozsądniejsze niż ciecie podłużnicy z boku....Kolejne pytanie do znawców , tak na szybko patrząc nakrętka tej śruby ( tylna śruba ) wychodzi mniej więcej w miejscu zaznaczonego na powyższym zdjęciu prostokąta - jest to jakby "nacięte/zaznaczone" miejsce...W jaki celu to jest tak zaznaczone ? Specjalnie , żeby było wiadomo , którędy się dostać do tych śrub ? z prawej strony juz tego nie ma....Kolejne pytanie , co to są te placki ciemniejszej blachy ? W bagazniku są 3W jakim one są celu ? jakieś wzmocnienie ? Są niesymetryczne - z prawej mniejszy kawałek jeden na środku nad zbiornikiem i jeden spory po lewej....Na razie pytam tutaj bo jeszcze nie zebrałem się na wątek w nielegalu :]Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jak wytniesz od strony bagażnika, to wejdziesz tam migomatem aby to pospawać? Ja ciąłbym podłużnicę, przyspawał nakrętkę a następnie zaspawał okienko. Z góry można przewiercić otwór aby zabezpieczyć antykorozyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoza-RageRace Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Myślałem , nad dwoma rozwiązaniami.1. Jeśli uda się wstrzelić idealnie nad nakrętkę ( otwór średnicy nasadki) to po prostu ją złapać i skręcić a otwór zabezpieczyć antykorozyjnie i dać zaślepkę.2. Tak jak mówisz migomat i spawanie. Tylko zastanawiam się gdzie lepiej ciąć/wiercić podłużnice , z góry czy z boku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Aha, te wzmocnienia są pod hak kolego, pod montaż haka. Ten trzeci nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 w Gt od znajomego też coś takiego się stało - rozwiązanie może i druciarskie ale działa wyciął dziurę nad nakrętką i skręcił to normalnie bez spawania a otwór zaślepił później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ja również obstawiłbym pomysł Daroot-a. Robisz 3 nacięcia w podłużnicy, odchylasz do góry nadcięty fragment i robisz co chcesz w środku podłużnicy. Oczywiście "okienko rewizyjne" nie robić zbyt duże. Potem spawasz i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon666666 Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 (edytowane) Hej. Jak to się skończyło ?? Jak do tego podeszedles @Brzoza-RageRace Edytowane 4 Lipca 2020 przez dragon666666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wade Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 Jeśli też masz taki problem to ja bym na twoim miejscu zrobił otwór nad nakrętką, chwycił zwykłą nasadka, odkręcić i tyle. A przy montażu też wrzucić nakrętke , chwycić nasadką, skręcić i tyle. Za często raczej się nie odkreca tylnej belki więc wydaje mi się że zabawa w ciecie i spawanie podluznicy to chyba trochę za dużo roboty. Przy mojej propozycji potrzebujesz tylko klucze nasadowe i wkretarke a tak to spawarka, szlifierka, porządna antykorozja i ogólnie więcej pracy. Ale to tylko moja opinia i to nie poparta doświadczeniem bo nigdy mi się tak nie przytrafiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon666666 Opublikowano 4 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2020 2 godziny temu, Wade napisał: Jeśli też masz taki problem to ja bym na twoim miejscu zrobił otwór nad nakrętką, chwycił zwykłą nasadka, odkręcić i tyle. A przy montażu też wrzucić nakrętke , chwycić nasadką, skręcić i tyle. Za często raczej się nie odkreca tylnej belki więc wydaje mi się że zabawa w ciecie i spawanie podluznicy to chyba trochę za dużo roboty. Przy mojej propozycji potrzebujesz tylko klucze nasadowe i wkretarke a tak to spawarka, szlifierka, porządna antykorozja i ogólnie więcej pracy. Ale to tylko moja opinia i to nie poparta doświadczeniem bo nigdy mi się tak nie przytrafiło. Pomysł dobry . Narazie jeszcze tego problemu nie mam ale widzę po stanie śrub i belki ze temat przyjdzie dość szybko i nie będzie to prosta wymiana . Próbowałem testowo odkręcić jedna śrubę belki i trzyma strasznie mocno wiec najpewniej zostanie urwana . Co do rzekomego urwania to są filmiki pokazujące rozwiercania otwornice od góry ( w bagażniku ) i tam łapanie nakrętki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 9 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2020 Jak ja odkręcałem te śruby to kilka dni przed demontażem wywierciłem otwory 6mm i pryskałem penetrantem, jest dobry wpływ w zwoje gwintu pionowo od góry, Nie było łatwo ale bez tego nie było by szansy odkręcić bo podłużnica w środku mocno zeżarta tak jak i śruby. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się