Skocz do zawartości

Urwana nakrętka w podłuznicy - tylne sanki gc8


Brzoza-RageRace

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem w trakcie remontowania swojego gc8 , Jak w temacie , podczas odkręcania jednej ze śrub od tylnych sanek urwałem nakrętkę , która jest przyspawana w podłużnicy.
post-2482-0-67814800-1460827152_thumb.jpg
Pytanie czy ktoś przerabiał ten temat i jak to naprawiał ?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to przewiercenie się od strony bagażnika nad nakrętkę. Wydaje mi się to rozsądniejsze niż ciecie podłużnicy z boku....
post-2482-0-99209100-1460827154_thumb.jpg
Kolejne pytanie do znawców , tak na szybko patrząc nakrętka tej śruby ( tylna śruba ) wychodzi mniej więcej w miejscu zaznaczonego na powyższym zdjęciu prostokąta - jest to jakby "nacięte/zaznaczone" miejsce...
W jaki celu to jest tak zaznaczone ? Specjalnie , żeby było wiadomo , którędy się dostać do tych śrub ? z prawej strony juz tego nie ma....
Kolejne pytanie , co to są te placki ciemniejszej blachy ? W bagazniku są 3
post-2482-0-93171900-1460827705_thumb.jpg
post-2482-0-23455200-1460827708_thumb.jpg

W jakim one są celu ? jakieś wzmocnienie ? Są niesymetryczne - z prawej mniejszy kawałek jeden na środku nad zbiornikiem i jeden spory po lewej....
Na razie pytam tutaj bo jeszcze nie zebrałem się na wątek w nielegalu :]

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wytniesz od strony bagażnika, to wejdziesz tam migomatem aby to pospawać? 

Ja ciąłbym podłużnicę, przyspawał nakrętkę a następnie zaspawał okienko. Z góry można przewiercić otwór aby zabezpieczyć antykorozyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem , nad dwoma rozwiązaniami.
1. Jeśli uda się wstrzelić idealnie nad nakrętkę ( otwór średnicy nasadki) to po prostu ją złapać i skręcić a otwór zabezpieczyć antykorozyjnie i dać zaślepkę.
2. Tak jak mówisz migomat i spawanie. Tylko zastanawiam się gdzie lepiej ciąć/wiercić podłużnice , z góry czy z boku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Gt od znajomego też coś takiego się stało - rozwiązanie może i druciarskie ale działa :)
wyciął dziurę nad nakrętką i skręcił to normalnie bez spawania a otwór zaślepił później
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli też masz taki problem to ja bym na twoim miejscu zrobił otwór nad nakrętką, chwycił zwykłą nasadka, odkręcić i tyle. A przy montażu też wrzucić nakrętke , chwycić nasadką, skręcić i tyle. Za często raczej się nie odkreca tylnej belki więc wydaje mi się że zabawa w ciecie i spawanie podluznicy to chyba trochę za dużo roboty. Przy mojej propozycji potrzebujesz tylko klucze nasadowe i wkretarke a tak to spawarka, szlifierka, porządna antykorozja i ogólnie więcej pracy. Ale to tylko moja opinia i to nie poparta doświadczeniem bo nigdy mi się tak nie przytrafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wade napisał:

Jeśli też masz taki problem to ja bym na twoim miejscu zrobił otwór nad nakrętką, chwycił zwykłą nasadka, odkręcić i tyle. A przy montażu też wrzucić nakrętke , chwycić nasadką, skręcić i tyle. Za często raczej się nie odkreca tylnej belki więc wydaje mi się że zabawa w ciecie i spawanie podluznicy to chyba trochę za dużo roboty. Przy mojej propozycji potrzebujesz tylko klucze nasadowe i wkretarke a tak to spawarka, szlifierka, porządna antykorozja i ogólnie więcej pracy. Ale to tylko moja opinia i to nie poparta doświadczeniem bo nigdy mi się tak nie przytrafiło.

Pomysł dobry . Narazie jeszcze tego problemu nie mam ale widzę po stanie śrub i belki ze temat przyjdzie dość szybko i nie będzie to prosta wymiana . Próbowałem testowo odkręcić jedna śrubę belki i trzyma strasznie mocno wiec najpewniej zostanie urwana . Co do rzekomego urwania to są filmiki pokazujące rozwiercania otwornice od góry ( w bagażniku ) i tam łapanie nakrętki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja odkręcałem te śruby to kilka dni przed demontażem wywierciłem otwory 6mm i pryskałem penetrantem,

jest dobry wpływ w zwoje gwintu pionowo od góry, Nie było łatwo ale bez tego nie było by szansy odkręcić bo podłużnica w środku mocno zeżarta tak jak i śruby.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...