Jump to content

Forester SG 2006r 2.0x AT - wymiana olejów wszelakich


camel00
 Share

Recommended Posts

Przy okazji wymiany oleju silnikowego (Motul 8100 ECO-nergy 5W-30) postanowiłem powymieniać pozostałe płyny kleiste ;)
 
Czy mógłby ktoś napisać co najlepiej wlać i ile wchodzi (jakie ilości kupić, żeby starczyło) do:
- skrzyni AT
- dyferencjałów
- układu wspomagania (płyn)
 
Z tego co szukałem do skrzyni i wspomagania poleca się Motul Multi ATF. Ilości nie znalazłem.
Do dyferencjałów nie znalazłem, w sklepie mają coś takiego:

MOTUL HD
MOTUL Motylgear LD
MOTUL HD 80W90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy dużych obciążeniach.

MOTUL EPL 90
dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy średnich obciążeniach i niewielkich prędkościach.

MOTUL Hypo Synt LS
specjalnie dla mostów tylnych BMW z dyferencjałami o ograniczonym poślizgu i dla mostów z mechanizmem różnicowym typu EH.

MOTUL Trans MB
Olej mineralny do skrzyń biegów, dyferencjałów i przekładni redukcyjnych.

 

 

 
O czymś jeszcze zapomniałem? 
Hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku (Motul 5.1)
 
Przebieg 135k km (na 90% autentyczny, fabryczne SLS'y mają się dobrze), skrzynia działa ok.
Link to comment
Share on other sites

Wymianę oleju w skrzyni AT zrób w serwisie. Warto pamietać ze robi sie to grawitacyjnie albo umiejętnie dynamicznie ale noe oddawaj w ręce kogoś kto nigdy nie wymieniał w automacie subaru oleju, bo mnie to psobiscie pózniej trochę kosztowało . Pisałem o tym w innym wątku. W ASO za wymianę oleju zapłaciłem ok 300 złociszy polskich.

Edited by diamond
Link to comment
Share on other sites

Mechanika mam ogarniętego. Firma ojciec-synowie. Serwisuję u niego samochody od 12 lat, z polecenia znajomych którzy serwisowali przez 17 lat wstecz ;) Robił wszystkie silniki, od 1.3 do 4.7, stare i nowe, automaty i manuale. Subarynę ogarniał mi po zakupie, o wymianie oleju w skrzyni już rozmawiałem, wie co z czym się je.

Link to comment
Share on other sites

Do skrzyni ok 4 do 4,5 litra, dynamicznej wymiany nikt raczej nie poleca, nawet ktoś z dyrekcji chyba pisał w tym temacie.

Dyfry to po ok. 1 .

Plyn od wspomagania też bym kupił 1 litr , bo odpowietrzenie i takie tam i trochę go wyleci.

 

No i są jeszcze filtry od skrzyni , jeden zewnętrzny drugi wewnętrzny, przy tym przebiegu może go już czas wymienić. 

Link to comment
Share on other sites

Do skrzyni ok 4 do 4,5 litra, dynamicznej wymiany nikt raczej nie poleca, nawet ktoś z dyrekcji chyba pisał w tym temacie.

Dyfry to po ok. 1 .

Plyn od wspomagania też bym kupił 1 litr , bo odpowietrzenie i takie tam i trochę go wyleci.

 

No i są jeszcze filtry od skrzyni , jeden zewnętrzny drugi wewnętrzny, przy tym przebiegu może go już czas wymienić. 

4-5 litrów schodzi przy grawitacyjnej wymianie.. Przy dynamicznej zdaje się ok 8-10 L z tego co pamiętam...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

osobiscie do skrzyni kupiłbym plyn oem ATF Subaru, który dostepny jest albo w ASO albo w sklepach specjalizujacych się w czesciach oem Subaru typu carsport, subarak , spacecar w łodzi. Cena nie jest jakas straszana a bedziesz miał w skrzyni to co zalewa fabryka ( chyba istotne przy wymianie grawitacyjnej w której cały płyn nie schodzi ze skrzyni zeby płyny sie nie "pogryzły" )  .

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Skrzynka AT Subaru nie lubi dynamicznej wymiany, atf subaru, plus odpowiednie filtry + statyczna wymian oleju powinna zaoszczędzić problemów. Mimo to przy przebiegach ponad 200kkm trzeba się nastawić na przygody z konwerterem i jego regeneracją plus inne fajności. Nie dajcie się namówić na super dynamiczne wymiany z płukankami, to tylko zabije waszą skrzynię. Życzę fajnej  jazdy z subru at, natomiast mi nie poszło tak fajnie :(

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja w "poMaćkowym SG 2.5US" po zalaniu do 4EAT statycznie motula atf (tak jak poprzedni właściciel) gdzieś doczytałem że jednak w rocznikach 06< można, acz nie jest zalecane stosowanie dexIII. Grzebałem, czytałem o zaletach i przeciwwskazaniach do dynamicznej.. I mimo że nic się nie działo nigdy z moją AT to dokuczała mi sama myśl że wciąż większa część oleju jest prawdopodobnie wyeksploatowana. Znalazłem toto :

http://legacygt.com/forums/showthread.php/4eat-transmission-fluid-change-differential-fluid-change-questions-144370.html

Kupiłem kilkanaście litrów (zgodnego z Subaru Atf i polecanego na forum) oleju gulf i wymieniłem całość tj.

-zlałem grawitacyjnie ile chciało i dolałem nowego dokładnie tyle samo

-odłączyłem przewód wskazany na zdjęciach w wątku (link) i przedłużyłem go jakimś przezroczystym gumowym wężykiem

-przewód wsadziłem w spory pojemnik z podziałką na litry i posadziłem kumpla na fotelu kierowcy

-i na przemian uruchomienie i zgaszenie silnika  (kilka sekund)+ kontrola przy upuszczaniu jednorazowo po około 0,7L i dolewka nowego 0,7L

I tak kilkanaście razy aż z przewodu zaczął zlatywać czysty olej. Niby można jednorazowo ponad litr ale wolałem nie sprawdzać.

Potem korekta +/-  za pomocą bagnetu i tyle. Uważam że praca skrzyni troszkę zyskała na płynności, no i ten spokój ducha :)

W każdym razie od wymiany wszystko super .

Edited by weedxxx
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pytanie którego oleju używałeś:

Olej Przekładniowy Gulf ATF DX III

 

czy 

Gulf ATF Synth

 

sam jestem także zwolennikiem=fanem wymiany dynamicznej ale z jednoczesnym demontażem i oczyszczeniem misy olejowej i ewentualnie filtra stałego jeżeli takowy występuje.

 

Reasumując który olej i czy 8 litrów wystarcza na pełną zabawę?

Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

Pytanie którego oleju używałeś:

Olej Przekładniowy Gulf ATF DX III

 

czy 

Gulf ATF Synth

 

sam jestem także zwolennikiem=fanem wymiany dynamicznej ale z jednoczesnym demontażem i oczyszczeniem misy olejowej i ewentualnie filtra stałego jeżeli takowy występuje.

 

Reasumując który olej i czy 8 litrów wystarcza na pełną zabawę?

Gulf Multi-Vehicle ATF  (norma subaru atf-hp).  Stary ATF DX III (koniec produkcji) to niby tylko inne opakowanie i ten jest jego następcą. 8 za mało, te 4 które uzupełnisz po zlaniu przez spust w jakimś stopniu mieszają się ze starym. Potem do czystego jednak większość trzeba znowu podmienić. Ja kupiłem 12L za bodaj 300zł i śmignąłem około 10-11. Może mogłem i litr mniej ale tak dla pewności..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...