Skocz do zawartości

Forester SG 2006r 2.0x AT - wymiana olejów wszelakich


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wymiany oleju silnikowego (Motul 8100 ECO-nergy 5W-30) postanowiłem powymieniać pozostałe płyny kleiste ;)
 
Czy mógłby ktoś napisać co najlepiej wlać i ile wchodzi (jakie ilości kupić, żeby starczyło) do:
- skrzyni AT
- dyferencjałów
- układu wspomagania (płyn)
 
Z tego co szukałem do skrzyni i wspomagania poleca się Motul Multi ATF. Ilości nie znalazłem.
Do dyferencjałów nie znalazłem, w sklepie mają coś takiego:

MOTUL HD
MOTUL Motylgear LD
MOTUL HD 80W90

dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy dużych obciążeniach.

MOTUL EPL 90
dyferencjały hipoidalne bez układów z ograniczonych tarciem (Limimted Slip) pracujące przy średnich obciążeniach i niewielkich prędkościach.

MOTUL Hypo Synt LS
specjalnie dla mostów tylnych BMW z dyferencjałami o ograniczonym poślizgu i dla mostów z mechanizmem różnicowym typu EH.

MOTUL Trans MB
Olej mineralny do skrzyń biegów, dyferencjałów i przekładni redukcyjnych.

 

 

 
O czymś jeszcze zapomniałem? 
Hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku (Motul 5.1)
 
Przebieg 135k km (na 90% autentyczny, fabryczne SLS'y mają się dobrze), skrzynia działa ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę oleju w skrzyni AT zrób w serwisie. Warto pamietać ze robi sie to grawitacyjnie albo umiejętnie dynamicznie ale noe oddawaj w ręce kogoś kto nigdy nie wymieniał w automacie subaru oleju, bo mnie to psobiscie pózniej trochę kosztowało . Pisałem o tym w innym wątku. W ASO za wymianę oleju zapłaciłem ok 300 złociszy polskich.

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika mam ogarniętego. Firma ojciec-synowie. Serwisuję u niego samochody od 12 lat, z polecenia znajomych którzy serwisowali przez 17 lat wstecz ;) Robił wszystkie silniki, od 1.3 do 4.7, stare i nowe, automaty i manuale. Subarynę ogarniał mi po zakupie, o wymianie oleju w skrzyni już rozmawiałem, wie co z czym się je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni ok 4 do 4,5 litra, dynamicznej wymiany nikt raczej nie poleca, nawet ktoś z dyrekcji chyba pisał w tym temacie.

Dyfry to po ok. 1 .

Plyn od wspomagania też bym kupił 1 litr , bo odpowietrzenie i takie tam i trochę go wyleci.

 

No i są jeszcze filtry od skrzyni , jeden zewnętrzny drugi wewnętrzny, przy tym przebiegu może go już czas wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni ok 4 do 4,5 litra, dynamicznej wymiany nikt raczej nie poleca, nawet ktoś z dyrekcji chyba pisał w tym temacie.

Dyfry to po ok. 1 .

Plyn od wspomagania też bym kupił 1 litr , bo odpowietrzenie i takie tam i trochę go wyleci.

 

No i są jeszcze filtry od skrzyni , jeden zewnętrzny drugi wewnętrzny, przy tym przebiegu może go już czas wymienić. 

4-5 litrów schodzi przy grawitacyjnej wymianie.. Przy dynamicznej zdaje się ok 8-10 L z tego co pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy taki plyn do wspomagania bedzie ok? Zostalo mi po poprzednim aucie a musze dolac. http://zmienolej.pl/...fluid-psf-0473l

Nie powielaj wątków i lej to co masz obecnie i co zaleca producent. W ogólnym napisałem co konkretnie

Edytowane przez irek200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie do skrzyni kupiłbym plyn oem ATF Subaru, który dostepny jest albo w ASO albo w sklepach specjalizujacych się w czesciach oem Subaru typu carsport, subarak , spacecar w łodzi. Cena nie jest jakas straszana a bedziesz miał w skrzyni to co zalewa fabryka ( chyba istotne przy wymianie grawitacyjnej w której cały płyn nie schodzi ze skrzyni zeby płyny sie nie "pogryzły" )  .

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynka AT Subaru nie lubi dynamicznej wymiany, atf subaru, plus odpowiednie filtry + statyczna wymian oleju powinna zaoszczędzić problemów. Mimo to przy przebiegach ponad 200kkm trzeba się nastawić na przygody z konwerterem i jego regeneracją plus inne fajności. Nie dajcie się namówić na super dynamiczne wymiany z płukankami, to tylko zabije waszą skrzynię. Życzę fajnej  jazdy z subru at, natomiast mi nie poszło tak fajnie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja w "poMaćkowym SG 2.5US" po zalaniu do 4EAT statycznie motula atf (tak jak poprzedni właściciel) gdzieś doczytałem że jednak w rocznikach 06< można, acz nie jest zalecane stosowanie dexIII. Grzebałem, czytałem o zaletach i przeciwwskazaniach do dynamicznej.. I mimo że nic się nie działo nigdy z moją AT to dokuczała mi sama myśl że wciąż większa część oleju jest prawdopodobnie wyeksploatowana. Znalazłem toto :

http://legacygt.com/forums/showthread.php/4eat-transmission-fluid-change-differential-fluid-change-questions-144370.html

Kupiłem kilkanaście litrów (zgodnego z Subaru Atf i polecanego na forum) oleju gulf i wymieniłem całość tj.

-zlałem grawitacyjnie ile chciało i dolałem nowego dokładnie tyle samo

-odłączyłem przewód wskazany na zdjęciach w wątku (link) i przedłużyłem go jakimś przezroczystym gumowym wężykiem

-przewód wsadziłem w spory pojemnik z podziałką na litry i posadziłem kumpla na fotelu kierowcy

-i na przemian uruchomienie i zgaszenie silnika  (kilka sekund)+ kontrola przy upuszczaniu jednorazowo po około 0,7L i dolewka nowego 0,7L

I tak kilkanaście razy aż z przewodu zaczął zlatywać czysty olej. Niby można jednorazowo ponad litr ale wolałem nie sprawdzać.

Potem korekta +/-  za pomocą bagnetu i tyle. Uważam że praca skrzyni troszkę zyskała na płynności, no i ten spokój ducha :)

W każdym razie od wymiany wszystko super .

Edytowane przez weedxxx
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie którego oleju używałeś:

Olej Przekładniowy Gulf ATF DX III

 

czy 

Gulf ATF Synth

 

sam jestem także zwolennikiem=fanem wymiany dynamicznej ale z jednoczesnym demontażem i oczyszczeniem misy olejowej i ewentualnie filtra stałego jeżeli takowy występuje.

 

Reasumując który olej i czy 8 litrów wystarcza na pełną zabawę?

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie którego oleju używałeś:

Olej Przekładniowy Gulf ATF DX III

 

czy 

Gulf ATF Synth

 

sam jestem także zwolennikiem=fanem wymiany dynamicznej ale z jednoczesnym demontażem i oczyszczeniem misy olejowej i ewentualnie filtra stałego jeżeli takowy występuje.

 

Reasumując który olej i czy 8 litrów wystarcza na pełną zabawę?

Gulf Multi-Vehicle ATF  (norma subaru atf-hp).  Stary ATF DX III (koniec produkcji) to niby tylko inne opakowanie i ten jest jego następcą. 8 za mało, te 4 które uzupełnisz po zlaniu przez spust w jakimś stopniu mieszają się ze starym. Potem do czystego jednak większość trzeba znowu podmienić. Ja kupiłem 12L za bodaj 300zł i śmignąłem około 10-11. Może mogłem i litr mniej ale tak dla pewności..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...