Skocz do zawartości

DPF itd itd itd


Lolaśny

Rekomendowane odpowiedzi

ja to wszystko rozumiem tyle ze niedogadaliśmy sie o 500 zł :/ skoro ma sie gotówke a 46 tys a poznie zszedłem o 5 tyś ale chciał jeszcze wysepic na aprawe wydechu 1000 zł zgodziłem sie ze 500 opuszcze na wydech ot i to było za mało ....gdzie chwile wczesniej chciał juz spisywac umowe. Kij mu w oko ...bo odbieglismy od tematu...jak to jest z tym dpf ?

 

 

dpf bo "nie trzyma juz sadzy" . Diagnoza mechanika była oparta na podstawie brudnego palca wyciągnietego z wydechu.  Po diagnozie która zrobiłem pozniej kompem ...sadza w dpf 42% a popioły dzisiaj po ciezkich przejsciach na drodze aby utrzymać oborty dopaliły sie do 17 % ...wiec jak to jest z tym dpf ile jeszcze przed nim ?

????  

Cześć!

Sprawdzić palcem wsadzając go w otwór (niezależnie który: czy to wydechu czy inny...) można mnóstwo ciekawych parametrów, ale o stopniu zabrudzenia DPF jeszcze nie słyszałem.

 

Analizując stopień zanieczyszczenia DPF ważne są 2 parametry:

1. - soot accumulation ratio (stopień nagromadzenia SADZY)

2. - cumulative ash ratio (stopień nagromadzenia POPIOŁU)

 

W wyniku normalnej pracy DPF, w cyklu codziennej eksploatacji dopala się SADZA, a POPIÓŁ się gromadzi i odkłada. Stopień nagromadzenia sadzy zmienia się bardzo szybko, zatem jeśli rano ktoś sprawdził, że wynosi np. 45%, nic nie stoi na przeszkodzie, aby po jeździe w korku miał 70%, a 15 minut później znów 15% (odbyła się aktywna regeneracja).

Popiół się nie dopala i należy go mechanicznie / chemicznie usunąć z filtra, który wcześniej wyciągamy z samochodu --> regeneracja filtra. Ten parametr więcej mówi o tym, kiedy należy się spodziewać konieczności regeneracji lub w skrajnym przypadku wymiany filtra.

 

Pozdrowienia!

Luke

Edytowane przez Luke Skywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdzić palcem wsadzając go w otwór (niezależnie który: czy to wydechu czy inny...) można mnóstwo ciekawych parametrów, ale o stopniu zabrudzenia DPF jeszcze nie słyszałem.
 

 

chyba nie o zawartość sadzy w DPF-ie chodziło  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

za pomocą aplikacji na androida Active OBD , tu dzieki za pomoc Tomasz Korczynski. 

Zdradzisz więcej szczegółów jak się łączysz, czy telefonem przez wifi/bluetooth z adapterem obd2 czy lapkiem i kabelkiem?

 

 

U mnie niestety nie ma tej wartości. Nie wiem czemu. Moj forek jest z 2011 roku. Połączyłem się przez bluetooth telefonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

za pomocą aplikacji na androida Active OBD , tu dzieki za pomoc Tomasz Korczynski. 

Zdradzisz więcej szczegółów jak się łączysz, czy telefonem przez wifi/bluetooth z adapterem obd2 czy lapkiem i kabelkiem?

 

 

U mnie niestety nie ma tej wartości. Nie wiem czemu. Moj forek jest z 2011 roku. Połączyłem się przez bluetooth telefonem.

 

 

 

Torque Pro trzeba sobie zrobić dodatkowy PID

 

Soot Accumulation Ratio
 
Name: "Soot"
 
PID:  22114D
 
Equation: A
 
min value - 0
 
max value 255
 
unit type - %
 
 
jakby kogoś interesowało to poniżej ściągawka do innych 
 
Name, "ShortName", "ModeAndPID", "Equation", "Min Value", "Max Value", "Units", "Header"
Glow Relay Switch, "Glow Relay", "22124F", "A", "0", "255", "on/off"
Oil Dilution Ratio, "Oil Dilution", "22114E", "A", "0", "255", "%"
Estimated DPF Temperature, "Est. DPF Temp", "22114C", "5*A-40", "-50", "1000", "°C"
Estimated Catalyst Temperature, "Est. Cat Temp", "22114B", "5*A-40", "-50", "1000", "°C"
Soot Accumulation Ratio, "Soot", "22114D", "A", "0", "255", "%"
DPF Active Regeneration Count, "DPF Regen Count", "221157", "A*256+B", "0", "65535", ""
DPF Active Regeneration Switch, "DPF Regen", "22125B", "A", "0", "255", "on/off"
Exhaust Gas Temp at DPF, "EGT@DPF", "22003E", "(A-2)*25+B/10", "-50", "1000", "°C"
 
 
 
P.S.
na własną odpowiedzialność :-)
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo sciagnąc doddatek do torque ACTIVE OBD taka łatka typowo do subaru i tam jest wszystko , chwile klikania i widac wszystko jak na dłoni, ELM i Bluetooth i mamy juz w sumie dosc obszernie przeskanowany samochód 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to u siebie mam jako plugin do torque ale rowniez jako oddzielna aplikacja z przeznaczeniem dla subaru bo np audi juz ta aplikacja zupełnie mi nie działa. Ale moze tez jeszcze nie wszystko wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobna app to SBD raczej nie obsłuży ;)

 

Forumowicze pytają się szukając rozwiązania działającego a takim jest ogólnie dostępny Torque Pro z dostosowanymi PID-ami lub z zainstalowana "wtyczka".

 

Przykłady użycia Torque Pro dla SBD podawalem już wcześniej na tym forum, działa bez większego problemu.

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. ja niejestem specjalnie biegły w tych spawach. Mam Torque PRo , dodawanie pidów dla mnie to troche niejasne choc moze jak bym przysiadł to pewnie bym sobie poradził, ale szybciej mi było sciagnac ACTIVE OBD i widnieje mi jako łatka do Torque ale mam oddzielną ikonke na pulpicie i wchodze w to bezposrednio....działą wiec wiecej niedłubie przy tym. Jako ciekawostke moge podać ze mam dwa smartfony starego htc i smiga wszystko elegancko odrazu zainstalowane , dziekuje, chodzi. Drugi tel xperia z2 i za chiny ludowe niemoge nakłonić go do pracy z tymi programami ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć.

Jak masz 82 UKOŃCZONE regeneracje na 76 kkm, to znaczy, że masz mnóstwo nieukończonych. Właściwa proporcja: co 150 - 200 km.

 

Jesteś pewien, że soot = 2% a nie ASH?...

 

Zdrówka!

Luke

Soot 2% na pewno. Rano bylo 1%. Ash nie znam ustawien.

 

Czemu mnostwo nieukonczonych? To zle? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jak miałeś na tyle szczęścia, że złapałeś wskazanie soot = 2%, to jest naprawdę dobrze.

Tak jak wyżej pisze Ketivv: jeśli eksploatujesz auto w sposób, który gwarantuje przewagę odparowania oleju napędowego nad stopniem rozrzedzania silnikowego w wyniku aktywnych regeneracji - śpij spokojnie.

 

Jak sprawdzić ash? Tak samo jak soot - to po prostu jeden z parametrów (nazywa się: "cumulative ash ratio")

Idąc rozpędem zerknij jeszcze na oil dilution oraz estimated distance to oil change...

 

O ile pamiętam, nieukończone regeneracje nie są rejestrowane (przynajmniej nie w starszych ECU). W nowszych jest - zdaje się - parametr: "regeneration attempts" czy jakoś tak...

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka :-)

 

Rozrzedzenie oleju to 2%

Soot rano 20% a po moze 50km 60%

Ash stałe 31%

Regeneracje 84

 

Ilosc nieukonczonych niby jest jak piszesz ale nie pokazuje.

 

PrEz pospiech pomylilem sie w tych pidach.

 

Dpf juz do wymiany ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając liniowy przyrost, masz szansę doturlać się do 15000 km. Im więcej długich tras, tym algorytm odparowania oleju będzie "silniejszy" niż szacunkowe rozrzedzanie w wyniku regeneracji (oil dilution będzie spadać). Każda pełna regeneracja (min. 12,5 minuty) to średnio 0,3% rozrzedzenia w górę.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby jakas kontrolka sie zaswiecila. Sprobuje to sprawdzic przed wymianą.

 

A jest jakis sposob na rozpoznanie rozpoczęcia regeneracji? Tak zeby dojezdzic te 12,5 min jak juz sie rozpocznie? Bez podlaczania sie do obd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Można to rozpoznać wyraźnie, ponieważ samochód staje się ociężały i reaguje na gaz z dużym opóźnieniem. Dodatkowo zużycie paliwa strzela w kosmos jak szalone.

Oprócz tego w sieci krąży modyfikacja (nieoficjalna, więc pewnie można o tym napisać w nielegalu...) która wykorzystuje kontrolkę DPF-u do sygnalizowania regeneracji. Wróć do mnie na priv, jeśli chcesz więcej szczegółów.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...