arek_sz Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Ja miałem problem żeby sprzedać swojego za 38k (My10, nowy silnik, 150k km przebiegu)... (na allegro identyczne stały za 60k zł) ale w końcu znalazłem wybrańca/szczęśliwca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 (edytowane) ja to wszystko rozumiem tyle ze niedogadaliśmy sie o 500 zł :/ skoro ma sie gotówke a 46 tys a poznie zszedłem o 5 tyś ale chciał jeszcze wysepic na aprawe wydechu 1000 zł zgodziłem sie ze 500 opuszcze na wydech ot i to było za mało ....gdzie chwile wczesniej chciał juz spisywac umowe. Kij mu w oko ...bo odbieglismy od tematu...jak to jest z tym dpf ? dpf bo "nie trzyma juz sadzy" . Diagnoza mechanika była oparta na podstawie brudnego palca wyciągnietego z wydechu. Po diagnozie która zrobiłem pozniej kompem ...sadza w dpf 42% a popioły dzisiaj po ciezkich przejsciach na drodze aby utrzymać oborty dopaliły sie do 17 % ...wiec jak to jest z tym dpf ile jeszcze przed nim ? ???? Cześć! Sprawdzić palcem wsadzając go w otwór (niezależnie który: czy to wydechu czy inny...) można mnóstwo ciekawych parametrów, ale o stopniu zabrudzenia DPF jeszcze nie słyszałem. Analizując stopień zanieczyszczenia DPF ważne są 2 parametry: 1. - soot accumulation ratio (stopień nagromadzenia SADZY) 2. - cumulative ash ratio (stopień nagromadzenia POPIOŁU) W wyniku normalnej pracy DPF, w cyklu codziennej eksploatacji dopala się SADZA, a POPIÓŁ się gromadzi i odkłada. Stopień nagromadzenia sadzy zmienia się bardzo szybko, zatem jeśli rano ktoś sprawdził, że wynosi np. 45%, nic nie stoi na przeszkodzie, aby po jeździe w korku miał 70%, a 15 minut później znów 15% (odbyła się aktywna regeneracja). Popiół się nie dopala i należy go mechanicznie / chemicznie usunąć z filtra, który wcześniej wyciągamy z samochodu --> regeneracja filtra. Ten parametr więcej mówi o tym, kiedy należy się spodziewać konieczności regeneracji lub w skrajnym przypadku wymiany filtra. Pozdrowienia! Luke Edytowane 4 Maja 2016 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Sprawdzić palcem wsadzając go w otwór (niezależnie który: czy to wydechu czy inny...) można mnóstwo ciekawych parametrów, ale o stopniu zabrudzenia DPF jeszcze nie słyszałem. chyba nie o zawartość sadzy w DPF-ie chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 za pomocą aplikacji na androida Active OBD , tu dzieki za pomoc Tomasz Korczynski. Zdradzisz więcej szczegółów jak się łączysz, czy telefonem przez wifi/bluetooth z adapterem obd2 czy lapkiem i kabelkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 za pomocą aplikacji na androida Active OBD , tu dzieki za pomoc Tomasz Korczynski. Zdradzisz więcej szczegółów jak się łączysz, czy telefonem przez wifi/bluetooth z adapterem obd2 czy lapkiem i kabelkiem? U mnie niestety nie ma tej wartości. Nie wiem czemu. Moj forek jest z 2011 roku. Połączyłem się przez bluetooth telefonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 za pomocą aplikacji na androida Active OBD , tu dzieki za pomoc Tomasz Korczynski. Zdradzisz więcej szczegółów jak się łączysz, czy telefonem przez wifi/bluetooth z adapterem obd2 czy lapkiem i kabelkiem? U mnie niestety nie ma tej wartości. Nie wiem czemu. Moj forek jest z 2011 roku. Połączyłem się przez bluetooth telefonem. Torque Pro trzeba sobie zrobić dodatkowy PID Soot Accumulation Ratio Name: "Soot" PID: 22114D Equation: A min value - 0 max value 255 unit type - % jakby kogoś interesowało to poniżej ściągawka do innych Name, "ShortName", "ModeAndPID", "Equation", "Min Value", "Max Value", "Units", "Header" Glow Relay Switch, "Glow Relay", "22124F", "A", "0", "255", "on/off" Oil Dilution Ratio, "Oil Dilution", "22114E", "A", "0", "255", "%" Estimated DPF Temperature, "Est. DPF Temp", "22114C", "5*A-40", "-50", "1000", "°C" Estimated Catalyst Temperature, "Est. Cat Temp", "22114B", "5*A-40", "-50", "1000", "°C" Soot Accumulation Ratio, "Soot", "22114D", "A", "0", "255", "%" DPF Active Regeneration Count, "DPF Regen Count", "221157", "A*256+B", "0", "65535", "" DPF Active Regeneration Switch, "DPF Regen", "22125B", "A", "0", "255", "on/off" Exhaust Gas Temp at DPF, "EGT@DPF", "22003E", "(A-2)*25+B/10", "-50", "1000", "°C" P.S. na własną odpowiedzialność :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) albo sciagnąc doddatek do torque ACTIVE OBD taka łatka typowo do subaru i tam jest wszystko , chwile klikania i widac wszystko jak na dłoni, ELM i Bluetooth i mamy juz w sumie dosc obszernie przeskanowany samochód Edytowane 5 Maja 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.activeobd.tq Jak sadze chodzi o ten plugin do Torque Czyli nie używasz do odczytu app Active OBD for Subaru tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 ja to u siebie mam jako plugin do torque ale rowniez jako oddzielna aplikacja z przeznaczeniem dla subaru bo np audi juz ta aplikacja zupełnie mi nie działa. Ale moze tez jeszcze nie wszystko wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 (edytowane) Osobna app to SBD raczej nie obsłuży Forumowicze pytają się szukając rozwiązania działającego a takim jest ogólnie dostępny Torque Pro z dostosowanymi PID-ami lub z zainstalowana "wtyczka". Przykłady użycia Torque Pro dla SBD podawalem już wcześniej na tym forum, działa bez większego problemu. tapatalk Edytowane 5 Maja 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 tzn. ja niejestem specjalnie biegły w tych spawach. Mam Torque PRo , dodawanie pidów dla mnie to troche niejasne choc moze jak bym przysiadł to pewnie bym sobie poradził, ale szybciej mi było sciagnac ACTIVE OBD i widnieje mi jako łatka do Torque ale mam oddzielną ikonke na pulpicie i wchodze w to bezposrednio....działą wiec wiecej niedłubie przy tym. Jako ciekawostke moge podać ze mam dwa smartfony starego htc i smiga wszystko elegancko odrazu zainstalowane , dziekuje, chodzi. Drugi tel xperia z2 i za chiny ludowe niemoge nakłonić go do pracy z tymi programami ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Chyba nagram filmik i zapodam, bedzie latwiej niz tlumaczyc problem bo tez nie jestem programista.. I mam sciagniety zarowno torque pro jak i active obd, jedno i drugie platne oczywiscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 ketivv - dzięki za info. 5 min i te PIDy ustawione. A jest jakaś lista tych PIDow do SBD? Albo ogólnie wszystkie parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Teraz dopiero sprawdzilem parametry i soot jest 2% a liczba wypaleń 82 na 76tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Cześć. Jak masz 82 UKOŃCZONE regeneracje na 76 kkm, to znaczy, że masz mnóstwo nieukończonych. Właściwa proporcja: co 150 - 200 km. Jesteś pewien, że soot = 2% a nie ASH?... Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Cześć. Jak masz 82 UKOŃCZONE regeneracje na 76 kkm, to znaczy, że masz mnóstwo nieukończonych. Właściwa proporcja: co 150 - 200 km. Jesteś pewien, że soot = 2% a nie ASH?... Zdrówka! Luke Soot 2% na pewno. Rano bylo 1%. Ash nie znam ustawien. Czemu mnostwo nieukonczonych? To zle? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Nie musi byc mnostwo nieukończonych, zalezy jak eksplatujesz auto. tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 A jak sprawdzic nieukonczone i ten ash? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Cześć. Jak miałeś na tyle szczęścia, że złapałeś wskazanie soot = 2%, to jest naprawdę dobrze. Tak jak wyżej pisze Ketivv: jeśli eksploatujesz auto w sposób, który gwarantuje przewagę odparowania oleju napędowego nad stopniem rozrzedzania silnikowego w wyniku aktywnych regeneracji - śpij spokojnie. Jak sprawdzić ash? Tak samo jak soot - to po prostu jeden z parametrów (nazywa się: "cumulative ash ratio") Idąc rozpędem zerknij jeszcze na oil dilution oraz estimated distance to oil change... O ile pamiętam, nieukończone regeneracje nie są rejestrowane (przynajmniej nie w starszych ECU). W nowszych jest - zdaje się - parametr: "regeneration attempts" czy jakoś tak... Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Pomyłka :-) Rozrzedzenie oleju to 2% Soot rano 20% a po moze 50km 60% Ash stałe 31% Regeneracje 84 Ilosc nieukonczonych niby jest jak piszesz ale nie pokazuje. PrEz pospiech pomylilem sie w tych pidach. Dpf juz do wymiany ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Nie gnieść, nie miąć, trzymać w okładce - dwa lata będzie służyć... Te 2% rozrzedzenia oleju to ile km od jego wymiany? Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 3k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Zakładając liniowy przyrost, masz szansę doturlać się do 15000 km. Im więcej długich tras, tym algorytm odparowania oleju będzie "silniejszy" niż szacunkowe rozrzedzanie w wyniku regeneracji (oil dilution będzie spadać). Każda pełna regeneracja (min. 12,5 minuty) to średnio 0,3% rozrzedzenia w górę. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby jakas kontrolka sie zaswiecila. Sprobuje to sprawdzic przed wymianą. A jest jakis sposob na rozpoznanie rozpoczęcia regeneracji? Tak zeby dojezdzic te 12,5 min jak juz sie rozpocznie? Bez podlaczania sie do obd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Hej, Można to rozpoznać wyraźnie, ponieważ samochód staje się ociężały i reaguje na gaz z dużym opóźnieniem. Dodatkowo zużycie paliwa strzela w kosmos jak szalone. Oprócz tego w sieci krąży modyfikacja (nieoficjalna, więc pewnie można o tym napisać w nielegalu...) która wykorzystuje kontrolkę DPF-u do sygnalizowania regeneracji. Wróć do mnie na priv, jeśli chcesz więcej szczegółów. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się