ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Czy laik jest w stanie stwierdzić sam, czy olej został rozrzedzony? Żadnych akcji typu mrugająca kontrolka nie było. do 10% wg algorytmu ECU nie informuje w żaden sposób zapach rozgrzanego oleju, wyraźnie wyczuwalna woń ropy bagnet częściowo nie był pokryty filmem olejowym, takie pół-oczka na brzegach tworzyły się po wyciągnięciu bagnetu Czemu tak jest. Zawsze jest taki efekt po zabrudzeniu DPF-u ? nie po zabrudzeniu tylko po wielokrotnych wymuszonych przez ECU próbach wypalania DPF-u, wine za ten stan rzeczy ponosi post-wtrysk paliwa, który ma miejsce tylko w trakcie tej procedury Dzwonili z serwisu ,że poziom oleju przekroczył maksimum. Oczywiście olej do wymiany - X razy już był wymieniany. pisałem wcześniej odczytać parametry, wymienić olej i dopiero wypalać DPF ludzie maksymalny czas pracy wymuszonego wypalania to 30 minut, dramat dla silnika a do tego jeszcze robić to z olejem w którym więcej jak 10% stanowi ropa chcecie te silniki zarżnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 @ketiv Czyli jak laik jak ja chcący tylko jeździć samochodem mam postępować ? Trzy lata było całkowitego spokoju. Teraz co 200/400 km mam wymieniac olej ? Czy jak zapali się DPF to mam stawać i wołać lawetę ? Przecież to jakiś absurd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) tego pseudoekologicznego wynalazku. DPF nie jest "pseudo", jest dramatyczną upierdliwością i próbą zastosowania Diesla w coraz bardziej wymagającym otoczeniu Ja bym się jednak skłaniał ku stwierdzeniu, że to pseudo ekologia. Jak doświadczenie pokazuje DPF poprawia czystość spalin. Ale jakim kosztem? Wypalanie - zwiększa zużycie paliwa. Czyszczenie mechaniczne i chemiczne - "czarna chmura na całą przecznicę" jak mi powiedział mechanik w pewnym renomowanym serwisie Subaru. Specjalnie robienie niepotrzebnych kilometrów aby procedura się zakończyła. I wreszcie co wszyscy potwierdzają - skrócenie żywotności silników - co przecież też wþlywa znacząco na ekologię (uszkodzony silnik trzeba przetworzyć jakoś... a czasem i pewnie cały samochód który jeszcze by pojeździł) Czy bilans wychodzi dodatni? Wątpię. Więc ja uważam, że to pseudo ekologia. Takie przeniesienie problemu w inne miejsce. To tak jak z samochodami elektrycznymi. Poprawiają ekologię w miejscu użytkowania ale pogarszają w miejscu produkcji prądu czy też składowania i recyclingu akumulatorów. nie jest to pseudo ekologia bo ten system działa, tylko jest niesamowicie restrykcyjny i bez wątpienia nie jest kompatybilny z każdym kierowcą - krótkie trasy miejsce - zdecydowanie odpada - lubisz pocisnąć autem, często go rozpędzasz (nie od 0-100 ;-) ) - odpuść sobie diesla z DPF - wpadasz na autostradę i jedziesz ze stałą "umiarkowana" prędkością powiedzmy 2/3 prędkości maksymalnej - nic złego mu się nie będzie działo - jeździsz krajówkami mniej więcej "przepisowo" - powinien się bez większych problemów sprawdzić Czyli jak laik jak ja chcący tylko jeździć samochodem mam postępować ? zapomnieć o Dieslu z DPF-em kupić benzynę, najlepiej Forestera XT (jeśli odpowiada Ci SUV) i cieszyć się życiem Trzy lata było całkowitego spokoju. Teraz co 200/400 km mam wymieniac olej ? Czy jak zapali się DPF to mam stawać i wołać lawetę ? nie bez powodu kontrolka DPF ma kolor żółty, to ostrzeżenie a nie zaniechanie jazdy, nie trzeba wzywać lawety tylko udać się do serwisu (jeśli kontrolka DPF mruga ) lub w dłuższą trasę (jeśli kontrolka DPF świeci się światłem ciągłym) ja miałem czysty DPF i wymieniałem olej co 1500-2000 km robiąc minimum 80% przebiegu w trasach wymiana DPF-u na nowy pomogła na jakieś 15 k km Przecież to jakiś absurd. uwierz mi, Twoje przygody to żaden absurd Edytowane 4 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 zapach rozgrzanego oleju, wyraźnie wyczuwalna woń ropy bagnet częściowo nie był pokryty filmem olejowym ... Dzięki za info. Nic takiego nie stwierdziłem ale mam ponad 1 cm od max. Po nocy, na zimno. Po serwisie w grudniu było OK, do górnej kropki teraz mam superatę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Po serwisie w grudniu było OK, do górnej kropki teraz mam superatę ASO i odczyt danych raz miałem taka sytuację, odczyt chyba 11% a ilośc oleju i jego zapach w normie i tak wymieniłem dmuchając na zimne to jest tylko algorytm, który szacuje i wzywa do wymiany Edytowane 4 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 ASO i odczyt danych... KWA jadę. Dzięx za odzew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 ASO i odczyt danych... KWA jadę. Dzięx za odzew. jeśli % rozrzedzenia oleju będzie znaczny - odczytać dystans od ostatniego zakończonego wymuszonego wypalania - odczytać ilość nieudanych prób wymuszonego wypalania - sprawdzić poziom DPF czy nie jest wyższy jak 30% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Czyli chcąc jeżdzić tym samochodem bo żal mi go sprzedać za 40/50tys ,a dałem ponad 100 zauważalnie to tylko wywalenie na stałe DPFu ? Wtedy problemy opisane powyżej się kończą ? Sa jakieś minusy wywalenia DPFu ? Poza oczywiście kwestią ekologii i możliwym problemie przy przeglądzie corocznym od 2018 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Czyli chcąc jeżdzić tym samochodem bo żal mi go sprzedać za 40/50tys ,a dałem ponad 100 rozumiem, że auto masz od nowości ? jaki masz obecny przebieg ? Turbine regenerowałem , EGR zrobiony ,ale cały czas mama problem. 3 lata było spokoju ,a potem lawina. Juz 10 razy gdzieś czyściłem w ASO. ile płacisz za "czyszczenie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 @ketiv Samochód mam od nowości. 75tys Czyszczenie DPF kosztuje w Aso jakieś 250zł. Ale jak rozumiem jest to zwykłe programowe. Teraz w takim razie pierwszy raz czyszcze go wypalaniem - czyli mam nadzieje do zera i maja zrezetować wszystko po zrobieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) jestem nieszczęśliwym posiadaczem Forestera w dieslu z 2010 roku (wrzesień) przy przeglądzie corocznym od 2018 ? tu czegoś nie rozumiem 2010 wrzesień pierwsze badanie techniczne po 3 latach - wrzesień 2013 drugie badanie techniczne po kolejnych 2 latach - wrzesień 2015 kolejne co rok Czyszczenie DPF kosztuje w Aso jakieś 250zł. Ale jak rozumiem jest to zwykłe programowe. Teraz w takim razie pierwszy raz czyszcze go wypalaniem - czyli mam nadzieje do zera i maja zrezetować wszystko po zrobieniu. programowe, serwisowe zwał jak zwał to jest nic innego jak wymuszenie aktywnego wypalania na postoju chemiczne to wymontowanie puszki zespołu katalizator/DPF i zalanie go odpowiednim specyfikiem każda mrugająca kontrolka do dodatkowo wymiana oleju 10 x 250 pln = 2500 PLN do tego policz sobie ile razy musisz częściej wymienić olej powiedzmy że to tylko 400 zł i że robisz to tez 10 razy 10 x 400 pln = 4000 PLN razem 6500 PLN podziel sobie 6500 PLN przez cenę paliwa powiedzmy 4 zł -> 1625 l 1625 L / 750 cykli po 100 km = 2,2 l/100 i masz rekompensatę większego spalania Forestera XT Teraz w takim razie pierwszy raz czyszcze go wypalaniem - czyli mam nadzieje do zera i maja zrezetować wszystko po zrobieniu. jeśli jego poziom zejdzie poniżej 30 % bez większego problemu - widać to w trakcie wypalania, po cyferkach na ekranie - i zrobi to sprawnie w czasie krótszym jak maksymalny czas pracy czyli 30 minut (nawet jakby za pierwszym razem sie nie udało a np. z wysokiego poziomu 88% wyraźnie cały czas schodził do powiedzmy 35% i wyłączył by się z powodu na czas trwania, to odczekać i uruchomić procedurę ponownie, ważne żeby cały czas zaniżał poziom) to DPF w Twoim aucie jest sprawny , co najwyżej stracił swoją pierwotna skuteczność i w związku ze stylem jazdy problemy będą się powtarzać przyjmujemy, ze całość podzespołów silnika jego opomiarowania jest sprawna jeśli okaże się, ze swoją sprawność utracił (nie ma możliwości zbić poniżej 30%) to nawet jakbyś cały czas jeździł w trasy będzie dochodziło do rozrzedzania oleju, bo ECU będzie bezskutecznie dożył do poprawnego ukończenia cyklu wtedy pozostaje wymiana DPF na nowy (lub regenerowany) koszt nowego niski nie jest zresetować do zera to ja tez mogę nawet bez wymiany oleju i z całkowicie zatkanym DPF-em, nawet klient w drogę pojedzie Czyli chcąc jeżdzić tym samochodem bo żal mi go sprzedać za 40/50tys ,a dałem ponad 100 zauważalnie to tylko wywalenie na stałe DPFu ? Wtedy problemy opisane powyżej się kończą ? całkowicie się kończą Sa jakieś minusy wywalenia DPFu ? Poza oczywiście kwestią ekologii i możliwym problemie przy przeglądzie corocznym od 2018 ? w tym kontekście nie ma żadnych minusów trzeba to zrobić mądrze ale to w Poznaniu nie powinno być problemem (nie oszczędzać $ ) Edytowane 4 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 2018 rok podałem jako rok gdzieś podobno mają na corocznych przeglądach rejestracyjnych sprawdzać emisję spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 2018 rok podałem jako rok gdzieś podobno mają na corocznych przeglądach rejestracyjnych sprawdzać emisję spalin. a o to chodziło, to tak mamy czas zezłomować Diesle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Jestem dupa z uszami jeśli % rozrzedzenia oleju będzie znaczny - odczytać dystans od ostatniego zakończonego wymuszonego wypalania - odczytać ilość nieudanych prób wymuszonego wypalania - sprawdzić poziom DPF czy nie jest wyższy jak 30% % rozrzedzenia oleju: 0 ostatnie wymuszone wypalanie: brak na dystansie 14500 nieudane próby wymuszonego wypalania: 0 stan DPF: 21% Zainteresowali się bagnetem i po szarpnięciu żółta końcówka zlazła. Musiałem wyjmując lub wycierając bagnet wyrwać metalową miarkę. Po wsadzeniu do końca i pomiarze stan oleju idealnie na max. Myślałem że mnie zabiją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 ostatnie wymuszone wypalanie: brak na dystansie 14500 jaki masz przebieg auta ? Jestem dupa z uszami Zainteresowali się bagnetem i po szarpnięciu żółta końcówka zlazła. Musiałem wyjmując lub wycierając bagnet wyrwać metalową miarkę. Po wsadzeniu do końca i pomiarze stan oleju idealnie na max. Myślałem że mnie zabiją taka usterka to pikuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 aki masz przebieg auta ? 14500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 nie jest to pseudo ekologia bo ten system działa, tylko jest niesamowicie restrykcyjny i bez wątpienia nie jest kompatybilny z każdym kierowcą- krótkie trasy miejsce - zdecydowanie odpada - lubisz pocisnąć autem, często go rozpędzasz (nie od 0-100 ;-) ) - odpuść sobie diesla z DPF - wpadasz na autostradę i jedziesz ze stałą "umiarkowana" prędkością powiedzmy 2/3 prędkości maksymalnej - nic złego mu się nie będzie działo - jeździsz krajówkami mniej więcej "przepisowo" - powinien się bez większych problemów sprawdzić % rozrzedzenia oleju: 0ostatnie wymuszone wypalanie: brak na dystansie 14500 nieudane próby wymuszonego wypalania: 0 stan DPF: 21% jak widać nie takie pseudo rozwiązanie podobno na dystansie 100 k km taki Diesel ze "statystycznym" kierowcą wyprodukuje ok 4-5 kg sadzy o to ta cała walka, do tego nie emituje miejscach o wysokiej gęstości zaludnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) mam paru znajomych mających czy nowe kijanki czy nowe skodziawy w dieslu ( roczniki 2014 wszystkie maja przebiegi okolo 100k km) Żaden z nich nie ma problemu z dpf'em pomimo jazdy po mieście na krótkich odcinkach, butowania auta na autostradach czy np przy ruszaniu ze świateł (kazdemu z nas sie to czasami zdarza ) . Od czasu do czasu przejada sie tylko autostrada ze stalą prędkością w celu wypalenia dpf'u i koniec( mówią ze po wypaleniu auta śmigają jak nowe) Jesteście pewni ze wasze auta sa zdrowe bo byc moze warto udac sie na jakas pozadna diagnostyke do ogarniajacego sbd ASO?? Edytowane 4 Marca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 DPF to jest problem i nikt mi nie powie, nie przekona mnie, że tak nie jest. Miałem 3 samochody z tym cudem i zawsze coś się działo pomimo częstych tras. Niestety zapycha się i ma ograniczony okres eksploatacji. Po pewnym czasie eksploatacji wszystkie przepalania i serwisy to tylko podtrzymywanie jego agonii i wywalanie kasy na rzekome usunięcie usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Dziś odbierałem samochód po wypaleniu "w piecu" DPF-u . Wypalił się do 16%. Zobaczymy na ile to wystarczy . Po za mną była kolejka ludzi czekających na swoje samochody. Każdy ten sam problem - diesel w mieście. Jeżeli to na długo nie wystarczy - wycinam to w cholerę. Nie męczę się - koszty eksploatacji tego są olbrzymie. Co do diagnostyki w ASO to byłem kilka razy - zawsze odpowiedź ta sama. Tak to jest. Ode mnie mogę tylko powiedzieć tyle - nigdy diesla ! EGR już zaślepiłem - czas na DPF jak tylko znowu wyskoczy. Dziś zapłaciłem znów kilkaset złotych - czyszczenie i olej jak zwykle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Dziś odbierałem samochód po wypaleniu "w piecu" DPF-u . Wypalił się do 16%. czyli jak widać działa Jeżeli to na długo nie wystarczy - wycinam to w cholerę. nie niszcz dobrego DPF-u ten który masz jest wystarczająco sprawny i ma swoja wartość usunięcie wkładu DPF-u (nie katalizatora) ma sens jak jest on trwale uszkodzony Edytowane 5 Marca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Tak - tylko kiedyś w ASO też mi zrobili wypalanie programowe i mówili ,że wystarczyło na tydzień. Potem szybko wskoczył tryb awaryjny i znowu olej i wypalanie. Ja nie chcę wyciąć ,ale ile można z nim się bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 kiedyś w ASO też mi zrobili wypalanie programowe i mówili ,że wystarczyło na tydzień tylko wszytko wskazuje na to, że to nie wina DPF-u ten działa sprawnie skoro się z powodzeniem wypala EGR już zaślepiłem czemu zaślepiałeś EGR ? kto to robił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolaśny Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 EGR padł - koszt z wymianą 2tys. Dlatego zaślepiłem. Wcześniej turbina. Zregenerowałem. Wszystko to zapychało DPF - wiem , ale ostatnie 3 razy wszystko sprawdzane i nic nie wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 sprzedaj Diesla kup benyznę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się