Skocz do zawartości

DPF itd itd itd


Lolaśny

Rekomendowane odpowiedzi

Łatwo powiedziedzieć.

 

Aczkolwiek nastawiłem się na wywalenie DPFa jak teraz nawali. Wtedy to auto powinno być użytkowe normalnie.

 

 

Jest ktoś kto ma diesla Subaru i to zrobił i może coś opowiedzieć. Jakieś problemy ?

Edytowane przez Lolaśny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

EGR padł - koszt z wymianą 2tys.

 

Bez przesady , EGR ok 1000zl , komplet uszczelek ok 100 zl , a wymiana 900 ? coś mi tu nie gra ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak dawno, dawno temu  ;) tez padło przypuszczenie EGR 

 

wymontowany, czysty, niezablokowany, zębatki jak i sprężyna całe - ten w Suabru działa całkiem sprawnie 

 

innymi słowy tak pochopnie to go nie usuwać (jak tez nie "po łebkach")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem temat n szybko z grubsza , powiem tak niewiem albo stykam sie z wyjatkowym szczesciem albo poporstu potrafie użytkować samochody z DPF bo moj forester ma 105 tys w tym  myśle ze 70% miasto w tym 15% to ultra krótkie trasy ! i mniej wiecej tak był używany od poczatku i kontrolka ze dpf jest zatkany nigdy sie nieaswieciła nieprugała nic nic nic ! drugi samochod audi 3.0 tdi z 2011r. przelotu 350 tyś i również kontrolka od dpf niedaje o sobie znać. O subaru dbam leje różne uszlachetniacze i duperele a do audi leci normalna tania bajura z orlenu i nic sie niedzieje! Spodziewam sie problemow z dpf za jakiś czas w subaru bo ja namprawde jezdze głównie na krótkie odcinki ale traktuje go bardziej jak benzyne niz jak typowe3go klekota jesli chodzi o użytkowanie, niema kaleczenia gdy turbo niepracuje, i dynamiczna jazda na niższch biegach, w miescie w zasadzie to tylko do 3 biegu dochodze ciezko znaleźć miejsce zeby wbic 4. Subaru tak lubi i tak ma jezdzic wtedy mało pali i wszystko działa jak nalzey. Wiem ze przebieg w SBD u mnie niejest jeszcze imponujacy ale widze niektórzy do tego przebiegu nietylko przerabiali problemy z dpf a i juz posiadaja drugi silnik wiec...

tle z mojej strony co ja moge powiedzieć na ten temat. 

(forek jest juz 5 tys po remapie i wywaleniu egr, choć egr dzisiaj własnie wraca na miejsce)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jakiś czas zalewam jakies uszlachetniacze do diesla STP które podnosza liczbe cetanowa ON , badz do czyszczenia wtryskiwaczy, jak trzeba co jakis czas zalewam śrdoki do diesla z firmy liqui moly z seri Pro Line które dobze działają na wtryskiwacze itp itd co w efekcie powoduje mniejsze dymienie i mniejsza ilośc sadzy w spalanym paliwie(Może któryś wtrysk leje przez co kopci mocno i zatyka DPF). Kilka razy zalałęm olej 2t z orlenu ale teraz szukam LM 1052 który niweluje dymienie i spala sie niemal bez sadzy, mozna poczytac wiele w necie na ten temat.   Ale czy to ogolnie coś mega pomaga na dobra kondycje dpf ciezko stwierdzić (sa srodki z LM typowo do DPF ale niestosowałęm) ja twierdze ze ostra jazda dobze działa na DPF wysoka predkosc obrotowa silnika i tak jazda kilkanascie minut, mimo wiekszej ilosci wytwarzanej sadzy podczas takiej jazdy daje to relatywnie lepsze efekty , najważniejsze aby ta predkosc utrzymywać a nie cagle rozpedzac samochod bo wtedy juz sadzy jest za duzo (ja robie 4 bieg i tak 4/4,5 tys obrotów) to jest dopalanie passywne które w moim miemaniu jest zdrowsze dla silnika i reszty gratów niż dopalanie aktywne i przelewanie silnika ON który spala sie w DPF i rozciecza olej. WIem ze niektózy na forum maja inne zdanie, z mojego doswiadczenia oraz wiedzy internetowej pozwala mi wysnuć wniosek ze takie traktowanie dobze robi SBD , no i jak wspomniałem we wczesniejszym poscie jazda tym dieslem powinna bardziej przypominac jazde silnikiem benzynowym...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

samochody z DPF bo moj forester ma 105 tys w tym  myśle ze 70% miasto w tym 15% to ultra krótkie trasy ! i mniej wiecej tak był używany od poczatku i kontrolka ze dpf jest zatkany nigdy sie nieaswieciła nieprugała nic nic nic !
 

 

 

 

Spodziewam sie problemow z dpf za jakiś czas w subaru bo ja namprawde jezdze głównie na krótkie odcinki ale traktuje go bardziej jak benzyne niz jak typowe3go klekota jesli chodzi o użytkowanie, niema kaleczenia gdy turbo niepracuje, i dynamiczna jazda na niższch biegach, w miescie w zasadzie to tylko do 3 biegu dochodze ciezko znaleźć miejsce zeby wbic 4
 

 

jakie masz obroty na 3-cim biegu w mieście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam ,że całe 3.5 pierwsze lata jeździłem ostro nim. Potem padła mi turbina i od tego czasu zaczynam go traktować jak jajko. Pierwsze 3 lata z hakiem nie działo mi sie dosłownie nic. Teraz to jakaś masakra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ja robie 4 bieg i tak 4/4,5 tys obrotów) to jest dopalanie passywne

 

termiczne, przy tej temperaturze w wydechu o pasywnym nie mam mowy

 

 

wszystko jest cacy o ile DPF się wypala poniżej magicznych 30% a jak się nie wypala to "pupa zbita"

przerobiłem na 2 szt. DPF-ów jakbym nie jeździł obydwa odmówiły współpracy, co ciekawe "w mieście" nic się nie działo, żadnych kontrolek DPF-u, tylko degradacja oleju w trasie

 

wszystko w aucie było sprawdzone, EGR, wtryski, czujniki, paliwo, filtr paliwa i zero efektu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha wiedziałem ze sie KETIVV odezwiesz, to jest własnie ten użytkownik który sie ze mną i moimi teoriami nie zgdza  :D

 

niewiem jakie mam oborty na 3 biegu, staram sie o ile to możliwe nieschodzić poniżej 2 tyś tak jak to mowia ze SBD bardzo nielubi, a ze mieszkam w małym miescie to wyzej jak 3 niema opcji. 

 

Problemów z dpf pomimo takich zachowań NARAZIE niemam wiec upieram sie przy swoim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

haha wiedziałem ze sie KETIVV odezwiesz, to jest własnie ten użytkownik który sie ze mną i moimi teoriami nie zgdza 
 

 

to nie tak, uważam tylko, że jazda z wysokimi obrotami to nie jest jedyne remedium, tym bardziej jeśli mowa o ponad 4000 obrotów

 

 

 

 

Problemów z dpf pomimo takich zachowań NARAZIE niemam wiec upieram sie przy swoim. 
 

 

ja miałem natomiast nieprzyjemność przerobić problem od drugiej strony, czego nikomu nie życzę

 

a największa hecą moich doświadczeń było to, że obydwa DPF były czyste od sadzy i nic im po dopalaniu bo nie było co dopalać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest własnie swoja droga ciekawe dlaczego jeden DPF żyje i zyje pomimo niesprzyjajacych ku temu czynnikom a drugi Dpf to niekończace sie pasmo problemów. Jest to napewno wynalazek któego wolałbym uniknąc w swoim samochodzie. Ale w razie problemów odrazu zostanie wywalony niebede sie zasanawiał nad tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to samo zrobię finalnie. Jeszcze jeden problem mi wyskoczy tylko. Chyba ,że za 20k km to wtedy przemyślę.

 

Co do short blocka , sprzegła , panewek - jest jakieś remedium ? Mam 2010 druga połowa. Te mniej czy tak samo narażone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest własnie swoja droga ciekawe dlaczego jeden DPF żyje i zyje pomimo niesprzyjajacych ku temu czynnikom a drugi Dpf to niekończace sie pasmo problemów

 

nie mam pewności ale czasami się zastanawiam czy to nie problem związany z temperaturą, teoretycznie jest on zabezpieczony przed zbyt wysoką, która go fizycznie uszkadza, na jego powierzchni powstaje szkliwo

 

 

myślałem o rozwiązaniu alternatywnym, jakim jest otwarty, metalowy DPF - oczywiście mniejszej sprawności jak układ zamknięty - leży sobie nówka u mnie w garażu

tak wygląda jego wkład w środku 

20920400755_674eb3a27b_c.jpg

 

był to jeden z pomysłów "co dalej" jednakże wszelkie prace związane z moim XV wstrzymałem, jeśli kwestia zmiany silnika stanie się całkowicie przegrana niestety z XV trzeba się będzie pożegnać 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego chcesz mimo wszystko założyć DPF tyle ze otwarty ? problem z przeglądami jesli chodzi o emisje spalin ? Czy jakieś inne przesłąnki ku temu ?

 

Silnik chcesz zmienić na jaki ? cos z gamy benzynowej ? to juz grubszy swap ciekawy jestem ile z tym zabawy i kosztów.

 

Niewiem ale we wszystkich pojazdach tego zawsze sie bałem o normy ale naszczescie zawsze miesciłem sie w widełkach nawet jak wywaliłem 2 z 4 katów ale to w benzynie, poza motorami 2T gdzie mieszanki robiłem zabójcze :D

Znajomy miał 3.0 D bmw na pełnym przelocie i co mnie dziwiło wcale to mocno niekopciło ! wiadomo przy max to owszem ale na codzień super dzwiek silnika i turbo.

 

 

Co do short blocka , sprzegła , panewek - jest jakieś remedium ? Mam 2010 druga połowa. Te mniej czy tak samo narażone ?

złotego srodka zapobiegawczego niema, dobry olej zgodny z normami zmieniany (jesli nic sie niedzieje złego z dpf) co 10 tyś km. , niepałowanie na zimnym silniku (niebieska kontrolka dla mnie jest zbyt mało precyzyjna i nieswiadczy jeszcze o odpowiedniej temp roboczej) niejezdzenie na polsprzegle i niestrzelanie ze sprzegla i umiarkowane korzystanie z NM na niskich biegach (na wyzszych w sumie tez) pelen gaz w podłoge dopiero minimalnie od 2 tyś rpm. i nietrzymanie SBD ponizej 2 tys ( o ile to mozliwe) i korzystanie z obrotów w szerszym zakresie niz do 2,5 rpm jak to maja w nawyku użytkownicy 1.9 tdi. (i sprawdzanie poziomu oraz kondycji oleju) to tak pokrótce co mozna zrobic dla SBD aby żył mozliwie jak najdłużej .....każdy diesel to raczej długodystansowiec o tym warto pamietac

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jakieś inne przesłąnki ku temu ?

 

w skrócie, mam z tym problem natury moralnej

 

dla mnie sens stosowania rozwiązań takich jak DPF jest bezsporny, mając pełną świadomość ograniczeń dla sinika związanych z jego stosowaniem (pomijam jakiekolwiek wykorzystanie a'la sportowe Diesla tam DPF w takiej postaci jak fabryczny jest przeszkodą nie do przeskoczenia)

 

a dlaczego chcesz mimo wszystko założyć DPF tyle ze otwarty ?

 

jest to konsekwencją tego co napisałem powyżej, starałem się znaleźć jakieś rozwiązanie, zanim zrobiłem "modyfikację" poszukałem możliwego do zastosowania rozwiązania alternatywnego

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w skrócie, mam z tym problem natury moralnej 
 

 

rozumiem, w sumie to gratuluje Świadomego podejscia do tematu. Bo rozumiem ze chodzi tu o nasze zdrowie. Tu naprawde szacunek. 

 

Choć pytanie powstaje takie czy stary autosan przez 3 km pod góre niewywali tyle szkodliwych substancji co nasze SBD przez miesiac bez DPF. NO ale mimo wszystko SBD jest wiecej i gdyby tak kazdy myślał jak ja to Krakowianie niemieli by juz zupełnie czym oddychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NewSuberator

 

ile obrotów Twoim zdaniem powinien mieć samochód maksymalnie na zimnym silniku ? Czyli jak zgaśnie niebieska informacja o temperaturze to jeszcze czekac ?

 

Oraz czy po dojechaniu na miejsce czekacie ,aż silnik i turbina  "dojdzie do siebie" ? Jak tak to ile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ile obrotów Twoim zdaniem powinien mieć samochód maksymalnie na zimnym silniku ? Czyli jak zgaśnie niebieska informacja o temperaturze to jeszcze czekac ?
 

 

 

 

jakie masz obroty na 3-cim biegu w mieście ?
 

 

dlatego nie bez powodu pytałem o obroty na 3-cim begu 

 

bo - przynajmniej w XV Diesel - patrząc na "miejskie" prędkości to albo 2-ka i 2700-2900 bo 3-ka i wtedy 1600-1900 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ile obrotów Twoim zdaniem powinien mieć samochód maksymalnie na zimnym silniku ?

Są różne szkoły,jedni nie przekraczają 2 tys.obr. a dla innych tą granicą jest 2,5 tys.obr.

 

 

Czyli jak zgaśnie niebieska informacja o temperaturze to jeszcze czekac ?

Jak gaśnie ta kontrolka to temperatura płynu chłodzącego wynosi ok.50 stopni,olej odpowiednio chłodniejszy.

 

 

Oraz czy po dojechaniu na miejsce czekacie ,aż silnik i turbina  "dojdzie do siebie" ? Jak tak to ile ?

Wszystko zależy od sposobu i intensywności jazdy przed zatrzymaniem,generalnie kilkanaście sekund pracy na wolnych obrotach i ustabilizowanie temperatur czy płynów czy ich obniżenie,raczej silnikowi nie zaszkodzi,po szybkiej i długiej jeździe autostradą,ten czas pracy na wolnych obrotach,zdecydowanie się wydłuża.

 

 

bo - przynajmniej w XV Diesel - patrząc na "miejskie" prędkości to albo 2-ka i 2700-2900 bo 3-ka i wtedy 1600-1900 ;-)

Wychodzi na to,że XV ma inne przełożenia w skrzyni niż Forek. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są różne szkoły,jedni nie przekraczają 2 tys.obr. a dla innych tą granicą jest 2,5 tys.obr.
 

 

SBD CVT zimny podobno trzyma wyższe około 2700 

 

 

 

 

Jak gaśnie ta kontrolka to temperatura płynu chłodzącego wynosi ok.50 stopni,olej odpowiednio chłodniejszy.
 

 

dokładnie, to zaledwie 50 st C "wody"

 

 

 

Wychodzi na to,że XV ma inne przełożenia w skrzyni niż Forek.   

 

 

zestopniowanie tej skrzynii jest, że tak powiem dziwne pomiędzy 2 a 3 jest chyba największa różnica obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 no i koledzy powyżej w zasadzie wyczerpali temat, ja naleze do tej szkoły godzie krece do 2.5 tys e nawet ciut wyzej ale przed 3 tys. Ale robie to zawsze powoli dochodzac do tych obrotów i zazwyczaj po tym jak juz silnik pochodził ze 3 minutki na biegu jałowym. Warto sie zaopatrzec w zegary dodatkowe aby wiedziec co sie dzieje w silniku, ja mam boost pieknie widac jak pracuje turbo i tu tez mozna zobaczyc czy czasem niewymagamy od silnika zbyt duzo gdy jest jeszcze zimny, dodatkowo dzisiaj wskoczył jeszcze własnie zegar od temp oleju aby miec juz prawie całosciowy obraz sytuacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...