Skocz do zawartości

Dylemat przy zakupie Subaru... MY15


mans

Rekomendowane odpowiedzi

@sherif

 

jutro o 12:30 samochód będzie testowany w salonie innej marki... Pożyjemy-zobaczymy. :/ .

 

wracając do skupu aut przez salony...

@Karas - masz 100% racji. Gdyby nie było w Subaru żadnego problemu to dokładne dane na temat powinny zostać przedstawione klientom. A ja żadnej statystyki przed/po 2010 dla SBD nie widzę. Czy jest aż tak źle? Czy Subaru woli seppuku swoich klientów obserwować w momencie w którym samo powinno zachować sie honorowo... Jak dla mnie taki np. VW po swojej aferze z TDI i oszustwie zachowuje się o niebo poważniej... Wiedzieliśmyo problemie, są dowody?

czas postawić sprawę jasno... Tu tego nie ma :/ Widać różnice w podejściu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak jechać OBK 2,5 z rodziną na wakacje, jak on ma do setki ponad 10 sekund? Juz diesel jest szybszy.

 

Jechałem na wakacje w 4 osoby bagażnik załadowany na full + 3 rowery na haku. Z tego co sobie przypominam, to przez prawie 1000 km ani razu nie miałem potrzeby  wykorzystywania przyspieszenia 0-100 km/h. Bardziej niż ten czas w praktyce liczy się to, jak samochód zbiera się do wyprzedzania a w tej dziedzinie nie jest źle.

 

Jeśli musisz za każdym razem być pierwszy startując na światłach w sprincie do 100, to faktycznie są lepsze samochody w tej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak jechać OBK 2,5 z rodziną na wakacje, jak on ma do setki ponad 10 sekund? Juz diesel jest szybszy.

Yapco wspolczuje osoba jadacym z Tobą na wakacje skoro caly czas do 100km/h  jadac zaladowanym autem  lecisz pelnym ogniem. :superhero:
Taka podroz ani tania ani komfortowa nie jest. Natomiast z wyprzedzaniem aut jadaych 80-100km/h w obk nie ma problemu podobnie jak z utrzymaniem predkosci autostradowych rzedu 150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale jak jechać OBK 2,5 z rodziną na wakacje, jak on ma do setki ponad 10 sekund? Juz diesel jest szybszy.

Yapco wspolczuje osoba jadacym z Tobą na wakacje skoro caly czas do 100km/h jadac zaladowanym autem lecisz pelnym ogniem. :superhero:

Taka podroz ani tania ani komfortowa nie jest. Natomiast z wyprzedzaniem aut jadaych 80-100km/h w obk nie ma problemu podobnie jak z utrzymaniem predkosci autostradowych rzedu 150km/h.

Chciałem sprowokować dyskusje, bo obawiam sie, ze 2,5 litra do OBK przy tym momencie to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-100 jest bez znaczenia. Mój XV ma coś pod 11 sek. a na skrzyżowaniu w 99% przypadków jest pierwszy bez spinania się. Zasługa CVT.

Inna bajka, że 2.0 150 KM w trasie ma za mało momentu obrotowego co czasami (nieczęsto) jest odczuwalne. Podobne odczucia mam po 2.5 L w Outbacku. Moc niby większa, ale masa także więc wychodzi na to samo. Dlatego wybrałem SBD z CVT. DO tego auta idealne połączenie (nie biorąc pod uwagę H6, którego nie miałem przyjemności wypróbować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

właśnie się dowiedziałem, że Zdanowicz nie bierze w rozliczeniu :/ . Bo niby sa uwaleni i maja dużo samochodów na placu...

W tej chili rusza program SIP-u (chyba nawet na stronie subaru.pl o tym czytałem) związany z używanymi autami.

Ja swojego Legaca sbd też problemu zostawiłem w salonie, tym bardziej że auto było tam znane i serwisowane do końca.

Jak Twój diler robi problem znajdź innego /jeśli Ci zależy na takim układzie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sherif

 

jutro o 12:30 samochód będzie testowany w salonie innej marki... Pożyjemy-zobaczymy. :/ .

Z czym porównujesz ? Coś zdecydowałeś ?

 

Ja jak pierwszy raz zobaczyłem MY15 to już wiedziałęm jakie będzie następne auto, mimo, że sobie obiecywałem, ze 3 raz Outbaka nie kupię :).

Niestety dane techniczne i cena spowodowały, że nawet nie odbyłem jazd testowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dane techniczne i cena spowodowały, że nawet nie odbyłem jazd testowych.

 

Błąd bo to fajny samochód jest

Po poprzedniku obiecałem sobie że nie wrócę do silnika 2,5 ale....

stałem się fanem skrzyni CVT i z tą skrzynią jakoś to jedzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety dane techniczne i cena spowodowały, że nawet nie odbyłem jazd testowych.

 

Błąd bo to fajny samochód jest

Po poprzedniku obiecałem sobie że nie wrócę do silnika 2,5 ale....

stałem się fanem skrzyni CVT i z tą skrzynią jakoś to jedzie 

 

Nie twierdzę, że jest zły w szczególności, że w końcu znów może się podobac :)

Niestety nie jest dla mnie, po H6 stałem się wybredny i to "jakoś" mnie nie zadawala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wybrzydzać. Czemu nie.

Jakie mamy alternatywy? Forester XT pod warunkiem, że z salonu damy prosto do wygłuszenia.

Swoją droga materiały wykończeniowe też pasowałoby wymienić. Fajne auto, ale przy tej cenie jakość nie poraża.

Z konkurencji? Mercedes GLC benzyna turbo. Moc niby na papierze jest, szkoda że znika jak się nim jedzie. BMW X3 fajny silnik (2.0 turbo 245 KM) . Rewelacyjny automat i cena z innej bajki.

Fajne diselki w Mercedesie i BMW, zwłaszcza w BMW czuć trochę mocy. Cena znowu z innej bajki.

W Outbacku myślałem nad 2.5 i stwierdziłem, że to auto zasługuje na trochę więcej momentu obrotowego. Można go znaleźć w SBD. Wystarczy mocno chcieć wierzyć, że producent uporał się z problemami z tym motorem.

Bardzo przyjemne połączenie. Ciche, dość żwawe w codziennym użytkowaniu, zwłaszcza z CVT.

Myślę, że niedostatki mocy (przy H6) nadrobi z nadwyżką lepszym układem jezdnym i skrzynią biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że niedostatki mocy (przy H6) nadrobi z nadwyżką lepszym układem jezdnym i skrzynią biegów.

 

W czym ten układ jest lepszy ?

Skrzynia to sprawa dyskusyjna, oczywiście w połączeniu z cvt auto jest szybsze, ale i tak daleko do wolnej skrzynie 5EAT w połączeniu z H6 :). Niestety słyszałem już o dwóch przypadkach wysypania się cvt w kilku letnim aucie o czym nie słyszałem w przypadku tradycyjnej skrzyni  :huh: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W czym ten układ jest lepszy ?

Odpowiedź jest prosta. Przyjemność z jazdy. Byłem przeciwnikiem skrzyń automatycznych do czasu zaprzyjaźnienia się ze skrzynią w BMW (8-biegowa ZF) i CVT w Outbacku z 2014r. 2-sprzęgłowe jakoś mnie nie zwaliły z nóg. Tym bardziej klasyczne (stare) automaty 4-5 biegowe.

Może były bardziej niezawodne. Wóz drabiniasty też był niezawodny.

Coś jak wybór między piękną kobietą, o którą będziesz zazdrosny a starym paszczurem na którego nawet nie spojrzysz, ale obiad ugotuje i śpisz spokojnie ;)

Co kto lubi.

P.S. Nie słyszałem o przypadkach wysypania się CVT w SUBARU (choć aż tak bardzo się nie interesowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...