Machoń Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Witam, Zastanawiam się nad wymianą samego końcowego tłumika. Moje autko STI '04 ma przelotowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem komorowym H&S. Taki zestaw przeszedł remap i został wystrojony już jakiś czas temu. Teraz planuję wymienić końcowego komorowego H&S'a na coś przelotowego ( Nur Spec lub Invidia N1). I moje pytanie czy wymiana końcowego tłumika z komorowego na przelotowy pociąga za sobą konieczność kontroli mapy ? Do wczoraj sądziłem, że można śmiało wymieniać ale podobno są opinie, że kontrola mapy jest potrzebna po takiej zamianie. Proszę o poradę, z góry dzięki za info PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 To ja sie dolacze. Czy po wymianie DP, wydechu i IC konieczny jest remap czy mozna na tym jezdzic az do nazbierania kasy na kompa i remap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek AMI ....no proszę Cię nie rób sobie jaj Podobno nawet taka banalna sprawa jak wymiana samego BB może mieć wpływ ..... w sumie trochę inny przepływ będzie.... i co teraz robić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzyndzel Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 i co teraz robić ? Wymieniać i nie marudzić! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 @@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone Jak ma nieremapowalne Ecu to i nie było remapu. Zwróć uwagę na sterowanie turbiną,jeśli jest zamontowane MBC czy EBC,to oznacza,że były kłopoty z przeładowaniami po wymianie wydechu,jeśli nie ma takich dodatków i auto jeździ dobrze,bez szarpania,strzałów i przeładowań,to sprawdzenie auta w ogarnięty serwisie pomoże w podjęciu decyzji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Oo czyli jest nadzieja, dzieki, dowiem sie jeszcze, a na sprawdzenie w serwisie raczej wezme bo sam tylu rzeczy nie sprawdze bo nie mam takiej wiedzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1damii Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Przy wymiane ostatniego tłumika nie ma potrzeby robić remap. Co innego gdy zmienisz DP ( czyli usuwasz z niego kata) to wtedy koniecznie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania. Wiem, tylko odpowiedziałem na pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saadek Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Mój tuner twierdzi że nie trzeba robić remapu przy wymianie backboxa ani centerpipe. Przy wymianie downpipe jest to konieczność. Pzdr Sadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem Dobrze piszesz eddie_gt4.... wydaje się to tak banalne, że co tam jest zmienić sobie tylko BB, nie zapominajmy, że chodzi o auto z turbiną, gdzie np. w wolnymssaku nie ma to znaczenia. I zapytałem swojego tunnera.... tzn. firmę, która stroiła auto za kadencji poprzedniego właściciela i dostałem info, że: zmiana tłumika w przypadku STI 04 na turbinie Vf35 musi być sprawdzona ze względu na zjawisko boost creepu. abecer wyjaśnił mi co to za zjawisko, że WG nie daje rady ze spalinami i turbina może przeładowywać. @@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. Myślę Romuś, że to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie..... z informacji od tunnera zrozumiałem, że wymienić BB mogę ale powinienem skontrolować lub ewentualnie skorygować mapę w razie potrzeby. Chociaż przy komorowym i tak przy redukcji słyszę czasami strzały.... podejrzewam, że przy N1 lun Nur Specu to j**bnie zdrowo. A tak każdy śmiało zachęca... weź zmieniaj i nie marudź, nic Ci nie będzie... a jednak A tak z ciekawości to zmiana z H&S na przelotowy (mała puszka) powoduje, że spaliny szybciej opuszczają układ (?!) i jak to ma się do turbiny? Ciśnienie rośnie bo WG nie zdąży wypuścić spalin ? Nie umiem sobie tego wyobrazić !? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 nie. katalizator działa jak korek w tyłku mniej więcej, blokuje przepływ spalin - do tego konstrukcja dp, gdzie spaliny się tam kotłują nie ułatwia zadania. odpinasz wydech i auto zaczyna się zachowywać zupełnie inaczej - bo spaliny opuszczają turbo z normalną prędkością, bo nie maja przeszkód. ale z racji tego, wirnik się szybciej kręci, bo owe spaliny go nie hamują i doładowanie rośnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się