Machoń Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Witam, Zastanawiam się nad wymianą samego końcowego tłumika. Moje autko STI '04 ma przelotowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem komorowym H&S. Taki zestaw przeszedł remap i został wystrojony już jakiś czas temu. Teraz planuję wymienić końcowego komorowego H&S'a na coś przelotowego ( Nur Spec lub Invidia N1). I moje pytanie czy wymiana końcowego tłumika z komorowego na przelotowy pociąga za sobą konieczność kontroli mapy ? Do wczoraj sądziłem, że można śmiało wymieniać ale podobno są opinie, że kontrola mapy jest potrzebna po takiej zamianie. Proszę o poradę, z góry dzięki za info PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 To ja sie dolacze. Czy po wymianie DP, wydechu i IC konieczny jest remap czy mozna na tym jezdzic az do nazbierania kasy na kompa i remap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Machoń Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek AMI ....no proszę Cię nie rób sobie jaj Podobno nawet taka banalna sprawa jak wymiana samego BB może mieć wpływ ..... w sumie trochę inny przepływ będzie.... i co teraz robić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzyndzel Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 i co teraz robić ? Wymieniać i nie marudzić! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 @@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone Jak ma nieremapowalne Ecu to i nie było remapu. Zwróć uwagę na sterowanie turbiną,jeśli jest zamontowane MBC czy EBC,to oznacza,że były kłopoty z przeładowaniami po wymianie wydechu,jeśli nie ma takich dodatków i auto jeździ dobrze,bez szarpania,strzałów i przeładowań,to sprawdzenie auta w ogarnięty serwisie pomoże w podjęciu decyzji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Oo czyli jest nadzieja, dzieki, dowiem sie jeszcze, a na sprawdzenie w serwisie raczej wezme bo sam tylu rzeczy nie sprawdze bo nie mam takiej wiedzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R1damii Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Przy wymiane ostatniego tłumika nie ma potrzeby robić remap. Co innego gdy zmienisz DP ( czyli usuwasz z niego kata) to wtedy koniecznie trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo. nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania. Wiem, tylko odpowiedziałem na pytanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saadek Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Mój tuner twierdzi że nie trzeba robić remapu przy wymianie backboxa ani centerpipe. Przy wymianie downpipe jest to konieczność. Pzdr Sadek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Machoń Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem Dobrze piszesz eddie_gt4.... wydaje się to tak banalne, że co tam jest zmienić sobie tylko BB, nie zapominajmy, że chodzi o auto z turbiną, gdzie np. w wolnymssaku nie ma to znaczenia. I zapytałem swojego tunnera.... tzn. firmę, która stroiła auto za kadencji poprzedniego właściciela i dostałem info, że: zmiana tłumika w przypadku STI 04 na turbinie Vf35 musi być sprawdzona ze względu na zjawisko boost creepu. abecer wyjaśnił mi co to za zjawisko, że WG nie daje rady ze spalinami i turbina może przeładowywać. @@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. Myślę Romuś, że to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie..... z informacji od tunnera zrozumiałem, że wymienić BB mogę ale powinienem skontrolować lub ewentualnie skorygować mapę w razie potrzeby. Chociaż przy komorowym i tak przy redukcji słyszę czasami strzały.... podejrzewam, że przy N1 lun Nur Specu to j**bnie zdrowo. A tak każdy śmiało zachęca... weź zmieniaj i nie marudź, nic Ci nie będzie... a jednak A tak z ciekawości to zmiana z H&S na przelotowy (mała puszka) powoduje, że spaliny szybciej opuszczają układ (?!) i jak to ma się do turbiny? Ciśnienie rośnie bo WG nie zdąży wypuścić spalin ? Nie umiem sobie tego wyobrazić !? PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 nie. katalizator działa jak korek w tyłku mniej więcej, blokuje przepływ spalin - do tego konstrukcja dp, gdzie spaliny się tam kotłują nie ułatwia zadania. odpinasz wydech i auto zaczyna się zachowywać zupełnie inaczej - bo spaliny opuszczają turbo z normalną prędkością, bo nie maja przeszkód. ale z racji tego, wirnik się szybciej kręci, bo owe spaliny go nie hamują i doładowanie rośnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now