Skocz do zawartości

Wymiana backboxa a remap !?


Machoń

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad wymianą samego końcowego tłumika.

 

Moje autko STI '04 ma przelotowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem komorowym H&S. Taki zestaw przeszedł remap i został wystrojony już jakiś czas temu. 

 

Teraz planuję wymienić końcowego komorowego H&S'a na coś przelotowego ( Nur Spec lub Invidia N1).

 

I moje pytanie czy wymiana końcowego tłumika z komorowego na przelotowy pociąga za sobą konieczność kontroli mapy ? 

 

Do wczoraj sądziłem, że można śmiało wymieniać ale podobno są opinie, że kontrola mapy jest potrzebna po takiej zamianie. 

 

Proszę o poradę, z góry dzięki za info

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek :)

AMI ....no proszę Cię  ;) nie rób sobie jaj  :D

 

Podobno nawet taka banalna sprawa jak wymiana samego BB może mieć wpływ ..... w sumie trochę inny przepływ będzie.... i co teraz robić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac :D

 

tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. ;) 

 

 

Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone :(

Jak ma nieremapowalne Ecu to i nie było remapu. ;)

Zwróć uwagę na sterowanie turbiną,jeśli jest zamontowane MBC czy EBC,to oznacza,że były kłopoty z przeładowaniami po wymianie wydechu,jeśli nie ma takich dodatków i auto jeździ dobrze,bez szarpania,strzałów i przeładowań,to sprawdzenie auta w ogarnięty serwisie pomoże w podjęciu decyzji. ;)  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo.

 

nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania.
Wiem, tylko odpowiedziałem na pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac :D

 

tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem

 

 

 

Dobrze piszesz eddie_gt4.... wydaje się to tak banalne, że co tam jest zmienić sobie tylko BB, nie zapominajmy, że chodzi o auto z turbiną, gdzie np. w wolnymssaku nie ma to znaczenia.

 

I zapytałem swojego tunnera.... tzn. firmę, która stroiła auto za kadencji poprzedniego właściciela i dostałem info, że:

 

zmiana tłumika w przypadku STI 04 na turbinie Vf35 musi być sprawdzona 

ze względu na zjawisko boost creepu.

 

abecer wyjaśnił mi co to za zjawisko, że WG nie daje rady ze spalinami i turbina może przeładowywać.

 

 

 

@@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. ;)

Myślę Romuś, że to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie..... z informacji od tunnera zrozumiałem, że wymienić BB mogę ale powinienem skontrolować lub ewentualnie skorygować mapę w razie potrzeby. Chociaż przy komorowym i tak przy redukcji słyszę czasami strzały.... podejrzewam, że przy N1 lun Nur Specu to j**bnie zdrowo.

 

 

A tak każdy śmiało zachęca... weź zmieniaj i nie marudź, nic Ci nie będzie... a jednak   ;)

 

A tak z ciekawości to zmiana z H&S na przelotowy (mała puszka) powoduje, że spaliny szybciej opuszczają układ (?!) i jak to ma się do turbiny? Ciśnienie rośnie bo WG nie zdąży wypuścić spalin ? Nie umiem sobie tego wyobrazić !?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. katalizator działa jak korek w tyłku mniej więcej, blokuje przepływ spalin - do tego konstrukcja dp, gdzie spaliny się tam kotłują nie ułatwia zadania. odpinasz wydech i auto zaczyna się zachowywać zupełnie inaczej - bo spaliny opuszczają turbo z normalną prędkością, bo nie maja przeszkód. ale z racji tego, wirnik się szybciej kręci, bo owe spaliny go nie hamują i doładowanie rośnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...