Jump to content

Wymiana backboxa a remap !?


Machoń
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Zastanawiam się nad wymianą samego końcowego tłumika.

 

Moje autko STI '04 ma przelotowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem komorowym H&S. Taki zestaw przeszedł remap i został wystrojony już jakiś czas temu. 

 

Teraz planuję wymienić końcowego komorowego H&S'a na coś przelotowego ( Nur Spec lub Invidia N1).

 

I moje pytanie czy wymiana końcowego tłumika z komorowego na przelotowy pociąga za sobą konieczność kontroli mapy ? 

 

Do wczoraj sądziłem, że można śmiało wymieniać ale podobno są opinie, że kontrola mapy jest potrzebna po takiej zamianie. 

 

Proszę o poradę, z góry dzięki za info

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

W subaru trzeba robic remap nawet po zmianie wycieraczek :)

AMI ....no proszę Cię  ;) nie rób sobie jaj  :D

 

Podobno nawet taka banalna sprawa jak wymiana samego BB może mieć wpływ ..... w sumie trochę inny przepływ będzie.... i co teraz robić ? 

Link to comment
Share on other sites

najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac :D

 

tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem

Link to comment
Share on other sites

@@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. ;) 

 

 

Czyli gt-ka ktory ma wymieniony DP i wydech nie kupowac jak nie mial remapu? Ehh a juz myslalem ze poszukiwania zakonczone :(

Jak ma nieremapowalne Ecu to i nie było remapu. ;)

Zwróć uwagę na sterowanie turbiną,jeśli jest zamontowane MBC czy EBC,to oznacza,że były kłopoty z przeładowaniami po wymianie wydechu,jeśli nie ma takich dodatków i auto jeździ dobrze,bez szarpania,strzałów i przeładowań,to sprawdzenie auta w ogarnięty serwisie pomoże w podjęciu decyzji. ;)  

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Miałem wydech (center i końcowy) bez remapu i nic się nie działo.

 

nic się nie działo bo nie wywalili katalizatora i nie było powodu do przeładowania.
Wiem, tylko odpowiedziałem na pytanie
Link to comment
Share on other sites

najlepiej pogadaj z tunerem, ktory Ci stroil auto... "madrosc ludowa" glosi, ze w 2.0T remap jest konieczny tylko przy wymianie DP, natomiast w 2.5T "bezinwazyjnie" to se mozna tylko BB wymieniac :D

 

tak jak pisalem: najlepiej skonsultuj to ze swym tunerem

 

 

 

Dobrze piszesz eddie_gt4.... wydaje się to tak banalne, że co tam jest zmienić sobie tylko BB, nie zapominajmy, że chodzi o auto z turbiną, gdzie np. w wolnymssaku nie ma to znaczenia.

 

I zapytałem swojego tunnera.... tzn. firmę, która stroiła auto za kadencji poprzedniego właściciela i dostałem info, że:

 

zmiana tłumika w przypadku STI 04 na turbinie Vf35 musi być sprawdzona 

ze względu na zjawisko boost creepu.

 

abecer wyjaśnił mi co to za zjawisko, że WG nie daje rady ze spalinami i turbina może przeładowywać.

 

 

 

@@Machoń wymieniaj,po wymianie sprawdzisz czy nic się nie dzieje na pełnym gwizdku,będzie wszystko ok. to jeździć i się nie przejmować,jak będą jakieś niespodzianki w postaci przeładowania,nadmiernych strzałów z wydechu,wtedy podjechać na sprawdzenie parametrów. ;)

Myślę Romuś, że to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie..... z informacji od tunnera zrozumiałem, że wymienić BB mogę ale powinienem skontrolować lub ewentualnie skorygować mapę w razie potrzeby. Chociaż przy komorowym i tak przy redukcji słyszę czasami strzały.... podejrzewam, że przy N1 lun Nur Specu to j**bnie zdrowo.

 

 

A tak każdy śmiało zachęca... weź zmieniaj i nie marudź, nic Ci nie będzie... a jednak   ;)

 

A tak z ciekawości to zmiana z H&S na przelotowy (mała puszka) powoduje, że spaliny szybciej opuszczają układ (?!) i jak to ma się do turbiny? Ciśnienie rośnie bo WG nie zdąży wypuścić spalin ? Nie umiem sobie tego wyobrazić !?

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

nie. katalizator działa jak korek w tyłku mniej więcej, blokuje przepływ spalin - do tego konstrukcja dp, gdzie spaliny się tam kotłują nie ułatwia zadania. odpinasz wydech i auto zaczyna się zachowywać zupełnie inaczej - bo spaliny opuszczają turbo z normalną prędkością, bo nie maja przeszkód. ale z racji tego, wirnik się szybciej kręci, bo owe spaliny go nie hamują i doładowanie rośnie...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...