Skocz do zawartości

Opony letnie do OBK - konsensus forumowy ;)


piwozniak

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem w innych wątkach ale nie znalazłem propozycji do mojego OKB.

 

zastanawiam się czy patrząc przez pryzmat wielkości powinny to być opony dedykowane do samochodów SUV czy do zwykłej osobówki?

W tym rozmiarze jest slaby wybór opon. Starczą opony dedykowane do osobówek. Chyba, że często jeździsz poza asfaltem wtedy to rozważyć coś dla SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te ktoś ma i może ocenić?

 

Continental ContiPremiumContact 5 ?

 

Potrzebuję letnich opon. Jeżdżę głównie po asfalcie : na autostradzie w Polsce 140 km/ (może 150) w Niemczech nie przekraczam 170-180 km/h. Na zwykłych drogach raczej zgodnie z przepisami. Może z 10 km/h więcej. Czasem jeżdżę po lesie - drogi piaszczyste i szutrowe, ale to zwykła jazda dojazdowa do domku letniego.

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne oceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem geolanderów (mam Legacy) więc nie mogę porównać. Ogólnie głośność jest wynikiem kompromisu pomiędzy kształtem bieżnika, prowadzeniem na suchym i na mokrym, ścieralnością opony (czy jest miękka). Opony bardziej miękkie (szybciej się zużywające) są cichsze.

 

Zajrzyj sobie na testy opon i porównaj np Dunlop Sport Maxx rt i Continental premium contact 5. Obie są bardzo dobre, ale Dunlop jest znacznie cichszy (różnica 3dB znaczy 2 razy ciszej). Pewną informację o głośności daje etykieta opony - na oponeo.com etykiety są dostępne :) Oczywiście, kwestia rzetelności pomiaru, ale pewien ogólny obraz sytuacji można sobie wyrobić. Z tego co ostatnio sprawdzałem to Dunlop i Fulda mają opony o deklarowanej głośności 67-8dB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop Sport Maxx RT mają opinię na poziomie 5,1 na 42 opinie(1-6) i kosztują ponad 700 stówek

 

Conit Premium Contact 5 mają ocenę 5,4 na 508 opinii i kosztują 200zł mniej niż Dunlop (komplet 800zł mniej).

 

 

różnica 2dB a w kieszeni 800zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop Sport Maxx RT mają opinię na poziomie 5,1 na 42 opinie(1-6) i kosztują ponad 700 stówek

 

Conit Premium Contact 5 mają ocenę 5,4 na 508 opinii i kosztują 200zł mniej niż Dunlop (komplet 800zł mniej).

 

 

różnica 2dB a w kieszeni 800zł :)

 

W rozmiarze OBK nie ma modelu RT tylko TT. Z tych dwóch brałbym Conti. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica 2dB a w kieszeni 800zł :)

2dB to 1.58 raza głośniej :) Każdy kupuje pod siebie ;) Może OBK jest cichszy niż moje Legacy i głośność opon nie ma znaczenia :) Nie wiem, nie jechałem OBK 3.6:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

różnica 2dB a w kieszeni 800zł :)

2dB to 1.58 raza głośniej :) Każdy kupuje pod siebie ;) Może OBK jest cichszy niż moje Legacy i głośność opon nie ma znaczenia :) Nie wiem, nie jechałem OBK 3.6:)

 

 

Nie jest źle z wyciszeniem, ale niestety opony słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

różnica 2dB a w kieszeni 800zł :)

2dB to 1.58 raza głośniej :) Każdy kupuje pod siebie ;) Może OBK jest cichszy niż moje Legacy i głośność opon nie ma znaczenia :) Nie wiem, nie jechałem OBK 3.6:)

Nie jest źle z wyciszeniem, ale niestety opony słychać.

Czyli pewnie podobnie jak u mnie. Przy prędkościach autostradowych moje obecne Continentale są dobrze słyszalne, stąd chyba zmienię na coś innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najcichsze jakie miałem, od dwóch dni na kołach więc o ich na razie za wiele nie mogę napisać

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-crossclimate-225-50-r17-98-v-xl#107529865

 

słuchy chodzą że mają dać radę gdy podczas zimy nie będzie zimy  ;)

 

Może być dobry pomysł z tego, zwłaszcza jak się obecne "zimy" będą powtarzać ;) Napisz za jakiś czas, jak się sprawuje ta opona w gorszych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie mam Continental ContiProContact 225/60/17 ( całoroczne) zakładane (chyba) oryginalnie do subaru w USA. Na obecną zimę (śnieg) dają radę ale na mokrej nawierzchni lepiej zdjąć nogę z gazu bo już kilka razy tracilem przyczepność chociaż elektronika mnie wspomagala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

najcichsze jakie miałem, od dwóch dni na kołach więc o ich na razie za wiele nie mogę napisać   http://www.oponeo.pl...-v-xl#107529865   słuchy chodzą że mają dać radę gdy podczas zimy nie będzie zimy 
 

 

Kolega ma to od kilku miesięcy na swoim Volvo, aktualnie mieszka w UK i tam w zimę gdzie głównie jest mokro jeździł na tym pewniej niż na zimówkach. Był też w Polsce i przy błocie pośniegowym i ogólnej chlapie podobno dają radę. Nawet mnie namawiał jak mówiłem o Geolandarach w kontekście opon całorocznych.

 

Daj znać jak to się spisuje, bo jestem bardzo ciekawy, ale na ten moment sceptyczny co do opon całorocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Napisz za jakiś czas, jak się sprawuje ta opona w gorszych warunkach

 

Z gorszymi warunkami tej "zimy" chyba będzie problem  ;)

Wczoraj mały test na mokrym asfalcie - lekki deszcz, wolne ostre zakręty (ślimaki "podwiaduktowe") - super! Bardzo ciężko o uślizg 

 ale na ten moment sceptyczny co do opon całorocznych.

 

też byłem i trochę nadal jestem ale dla mnie ważnym parametrem jest zachowanie opony na mokrym bo jak pokazują ostatnie dwa lata ciężko znaleźć śnieg na drodze. 

Wczoraj szukałem kałuż ale deszczyk za słaby.Czekam na przejazd z większą prędkością przez większą wodę  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szamot te Micheliny na bank beda dobrze sie sprawowaly na deszczu. Maja "deszczowy "wzor bieznika cos jak rainexpert'y 2 i wszystkie opony o  biezniku w ksztalcie jodelki. Mnie zastanawia jak one beda sobie radzily na sniegu bo zimowych lamelek to ja na nich nie widze. Jak spadnie snieg (pewnie juz nie w tym roku) to podziel sie wrażeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opony muszą być XL (zmacniane)? Zdecydowałem kupić Fuldy Sportcontrol ale nie są XL. Rozważam również Uniroyale Rainsporty 3 (również nie XL). Miał ktoś ostatnie takie dylematy dot. wyboru opon :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsensusu forumowego nie ma, bo każdy ma inne oczekiwania, jedni na szuter, inni w góry a inni śmigają autostradami. 

Fuldy i Uniroyale miałem, i jakoś się do obu marek zraziłem, nie polecam - może miałem pecha, ale i jedne i drugie ciężko było wyważyć i miały miękkie boki, to było kilka lat temu, może coś się zmieniło... ale jednak ja wybrałbym coś innego :)

Rozważam przeniesienie tego tematu faktycznie do wątku ogólnego oponiarskiego, chyba, że naprawdę uwierzę w outback-ową wyjątkowość   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...