Jump to content

Opony letnie do OBK - konsensus forumowy ;)


piwozniak
 Share

Recommended Posts

Czesc Wam.

 

Domyslam sie ze temat walkowany ale jakos ciezko znalezc mi jakas w miare definitywna odpowiedz :)

 

Tak wiec zadam pytanie, co to sie ostatnio poleca na TheForum do OBK?

Chodzi mi o cos zgodnego z charakterem autka, czyli asfalt + wypady na szuter + lekki teren.

 

Dzieki!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Subaru wypuscza swoje auta albo na geolandarach g95A albo na bridgestonach dueler czy jakos tak. Ja w tym roku mam zamiar pozbyc sie moich rocznych geolandarów w rozmiarze 225/55/17 ( o przebiegu 7-8k km ) gdyz wyjatkowo mi ta opona nie odpowiada... ( mało smigam w terenie a podobno te gumy  czuja sie tam najlepiej )

Link to comment
Share on other sites

ze swojego doswiadczenia wiem ze jak cos do wszsytkiego to jest do niczego albo po prostu srednie. Postanowilem ze zmieniam na dunlopy sport maxx ze wzgledu na to ze sa cichutkie i dobrze kleja na suchym i mokrym - a na tym mi zalezy w przypaku opony letniej. Rok temu na zime sprawilem sobie blizzaki lm32 i jestem z nich mega zadowolony czego o geolandarach powiedziec niestety nie moge...



 
Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

(...) co to sie ostatnio poleca na TheForum do OBK?

Chodzi mi o cos zgodnego z charakterem autka, czyli asfalt + wypady na szuter + lekki teren.

 

Dzieki!

Pytasz co jest modne ostatnio??? Z charakterem to jest zgodna fabryczna yokohama, Karas niedługo będzie sprzedawał. ;)  Opona robi dobrze na szutrze, asfalcie i lekkim terenie, zimą tylko nie chce. Pomogłem?

 

Na poważnie to uściślij jeden czy dwa komplety, % dróg twardych, terenu. Kupiłem kiedyś turanzę, bo polecali, a na błędowskiej okazało się, że nie robi wcale, na szutrze tak sobie, a w lesie zdrowasiek może nie klepię, ale uwadze mam, gdzie się pcham.

Fabryczna yokohama g900 jako letnia mnie satysfakcjonowała, zimą miałem na nich za to lekcję fizyki zakończoną wizytą u lakiernika.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie chodzi o opony letnie.

 

% nawierzchni ciezko okreslic, w gorach mieszkam, i z racji tego czesto gesto gdzies tam podjezdzam wjezdzam ale zebym codziennie pokonywal 10km w ekstremalnych warunkach to nie powiem..

 

Teraz mam drugi komplet G900 ale jako ze juz sie koncza pomyslalem ze zapytam o opinie :)

 

EDIT:

 

Ha! Wlasnie zlapalem kapcia  :biglol:

 

Na drodze zdecydowanie nie asfaltowej :)

 

Minus lekki ze zamiast zapasu jest zbiornik z gazem, wiec musialem sie flancowac po kolo do domu i w druga strone, ale jest tez plus a to taki ze jak sobie w totalnej ciemnicy swiecac telefonem zmienialem te kolo to doslownie 3 metry ode mnie przez droge przeszedl sobie luzackim kroczkiem ... borsuk. W zyciu nie widzialem borsuka a to prosze!

 

:yahoo:

 

To jeszcze jeden EDIT:

 

A co sadzicie o tych:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-crossclimate-215-55-r17-98-w-xl#93799317

Mam zimowki ale mysle ze to by niezle rozwiazalo problem jesienny i wczesno-wiosenny, tylko ciekawe jak to sie zachowuje poza asfaltem

 

lub:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-g035-215-55-r17-94-v#92911514

 

lub:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-suv-g055-bluearth-215-55-r17-94-v#97182244

 

lub:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-primacy-3-215-55-r17-94-v#98728440

 

lub:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-performance-215-55-r17-98-w-xl#98904258

Te wydaja sie ciekawe tez...

 

Przepraszam za tyle linkow ale 2+ k PLN piechota nie chodzi :|

 

Dzieki jeszcze raz!

Edited by piwozniak
Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu podniosłem nieco swojego staruszka i w zasadzie nie różni się już prześwitem od pierwszego OBK. Jako podstawowe ogumienie dałem Dunlop Grandtrek AT3: http://www.dunlop.eu/dunlop_plpl/tires/4x4/grandtrek-at-3/

Na autostradzie powyżej 120km/h robi się głośna, ale jestem to gotów przeboleć za bardzo dobre trzymanie na asfalcie suchym i mokrym, świetną trakcję na mokrej trawie czy starym podmokłym żwirowym korcie tenisowym :D Była na ostatnich plejadach na Tur-Ter jak i zawiozła nas nad Bałtyk. Przyzwoity kompromis jazdy po twardym i naprawdę brak obaw zjechania w teren.. 

Rozmiar opon to 205/70R15.

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim H6 mam takie:

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-zline-215-55-r17-98-w-xl#98884849

 

Jestem bardzo z nich zadowolony - zwróć uwagę na parametr hamowanie na mokrej nawierzchni. Przyznam się szczerze że ten parametr zaważył na wyborze, ale naprawdę nie żałuję. 

Link to comment
Share on other sites

 w gorach mieszkam,

Ta jasne  :biglol:  a ja na pojezierzu  :)

Sorki piwko za ofa- nie dałem rady się powstrzymać  :rolleyes:

 

A żeby nie było.... nie kupuj takich

 

http://www.24opony.pl/opony,0,99550/taurus-touring-401-225-50-r17-98-w-xl.html

 

Se kupiłem z braku funduszy

Mają tylko jedną zaletę - są tanie 

Edited by szamot
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Czy kupno opon letnich w rozmiarze 215/60/17 ma sens? Obecnie mam zimówki 225/55/17 (rozmiar fabryczny) ale wszędzie piszą że to za szerokie opony na polskie drogi, no i węższa opona będzie bardzie cicha (chyba?). Przerabiał ktoś taką zmianę rozmiaru (przejście na 16" nie wchodzi w grę)?

Link to comment
Share on other sites

Czy kupno opon letnich w rozmiarze 215/60/17 ma sens? Obecnie mam zimówki 225/55/17 (rozmiar fabryczny) ale wszędzie piszą że to za szerokie opony na polskie drogi, no i węższa opona będzie bardzie cicha (chyba?). Przerabiał ktoś taką zmianę rozmiaru (przejście na 16" nie wchodzi w grę)?

A letnie to nie czasami 215/55 R17? W moim 2004 taki na słupku jest, a 2007 to przecież nie tak odległy rocznik. Zimowe mam właśnie 215/60 R17 i powiem szczerze że latem nie czułbym się na takich komfortowo  :)

Edited by KrisKristoffers
Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie potrzebuje szerokich opon na lato żeby mieć dobrą przyczepność na suchej nawierzchni ale opon które będą stawiać mniejszy opór, były bardziej ciche i ekonomiczniejsze. Wiem że najprościej kupić fabryczny rozmiar ale "głośno" zastanawiam się nad zejściem do rozmiaru 215 i byłem ciekaw czy ktoś to robił. Wychodzi na to że nikt :)

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie potrzebuje szerokich opon na lato żeby mieć dobrą przyczepność na suchej nawierzchni ale opon które będą stawiać mniejszy opór, były bardziej ciche i ekonomiczniejsze. Wiem że najprościej kupić fabryczny rozmiar ale "głośno" zastanawiam się nad zejściem do rozmiaru 215 i byłem ciekaw czy ktoś to robił. Wychodzi na to że nikt :)

jak nikt jak ktoś.

Ja miałem 215 a obecnie używam 225

Różnica w spalaniu żadna ale o cichości się nie wypowiem bom se szersze dość badziewne kupił i się pierony moment wyząbkowały

Przez chwilę jak były nowe były ciche, ale to znowu porównanie do już zużytych 215... 

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie potrzebuje szerokich opon na lato żeby mieć dobrą przyczepność na suchej nawierzchni ale opon które będą stawiać mniejszy opór, były bardziej ciche i ekonomiczniejsze. Wiem że najprościej kupić fabryczny rozmiar ale "głośno" zastanawiam się nad zejściem do rozmiaru 215 i byłem ciekaw czy ktoś to robił. Wychodzi na to że nikt :)

 

Przecież wiele opon w szerokości 215 i 225 ma taką samą głośność  i stawia takie same opory toczenia, co łatwo stwierdzić po etykietach. Ile oszczędzisz na spalaniu? Nie rozumiem takiego kombinowania, szersza letnia opona to lepsze prowadzenie i hamowanie, czyli bezpieczeństwo jest lepsze...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witajcie,

 

zbliża się lato i zaczyna się zastanawiać nad zakupem nowych opon letnich do OKB 3.6

 

wybiorę prawdopodobnie:

 

Continental ContiPremiumContact 5 225/60/17 99V

lub

Nokian Line SUV 225/60/17 103V XL.

 

 

które byście polecili?

może macie jakieś swoje typy?

 

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Michelin PRIMACY 3 225/60/17 99V jak na razie sobie chwalę jedyna wada to, że po jednym sezonie trochę wyją. Inne propozycje w wątkach "oponowych". 

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

szukałem w innych wątkach ale nie znalazłem propozycji do mojego OKB.

 

zastanawiam się czy patrząc przez pryzmat wielkości powinny to być opony dedykowane do samochodów SUV czy do zwykłej osobówki?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...