Skocz do zawartości

!! Nie ładuje albo przeładowuje !!! - wykresy


santiag83

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Siema,

Miałem dokładnie tak samo. Czasem turbo gwizdalo, ciśnienie ponad 1.5bar, przyspieszenie żadne, czasem tylko 0.3-0.4 bara, brak mocy. Walczyłem z tym dwa dni, wymieniłem profilaktycznie solenoid, wszystkie wężyki, wszystkie złączki które łączą wężyki, łącznie z ta od turbo co idzie w kształcie T, ściągnąłem IC, rozkrecilem Y Pipe przy IC, zmieniłem uszczelkę pod DV no i teraz działa jak trzeba, ja jestem pewien że to wężyki, należy wszystko wymienić aby mieć spokój o powinno być ok, te koło turbo lubią często wyglądają ok ale są sparciałe, nie są elastyczne i mogą mieć mikro pęknięcia, pozatym jak są sparciale nie dociskaja dobrze do złączek, i powietrze z nich ucieka

Trzeba się przylosyc i zrobić to sumiennie.

 

-==-

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Za brak ciśnienia doładowania odpowiedzialny był przepływomierz - przeczyściłem go specjalnym środkiem i zaczęło ładować. Za przeładowanie, złej średnicy restryktor (1mm).

 

Musiałem zainstalować restryktor o średnicy 1,3 mm. Ze średnicą 1,2 mm przeładowywało do 1,12 bar. Natomiast ze średnicą 1,4 mm ładowało 0,84 bar. Obecnie występuje małe przeregulowanie (tabele poniżej), czy jest ono akceptowalne????

 

Widać też, że pełne ciśnienie doładowania osiągalne jest dopiero przy ok 3500 obr./min., czy tak ma być???

 

A oto efekty moich zmagań:

 

536_doladowanie_1.png

 

388_doladowanie_2.png

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i gratki - tak max boost jest gdzieś przy 3,5k rpm.

Witam!

 

"Gratki" raczej nie zasłużone, bo natknąłem się na to:

 

299_target_b_wrx_05.png

 

gdzie 13,61 PSI = 0,94 bar

 

A u mnie jadąc na 3 biegu z 1000 obr./min. i gaz w podłogę przebieg ciśnienia doładowania wygląda tak :( :

 

442_ladowanie.png

 

 

Czyli zadane ciśnienie doładowania osiągane jest bardzo późno, czym może to być spowodowane???

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczyłoby gdybyś wiedział jak się takie tabelki konstruuje. wyłączasz internet, komputer, zaczynasz jeździć i nagle wszystko jest w porządku. dziwne, prawda? podłączasz komputer nie mając absolutnie żadnego pojęcia o parametrach na które patrzysz i szukasz na siłę problemów tam gdzie ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczyłoby gdybyś wiedział jak się takie tabelki konstruuje. wyłączasz internet, komputer, zaczynasz jeździć i nagle wszystko jest w porządku. dziwne, prawda? podłączasz komputer nie mając absolutnie żadnego pojęcia o parametrach na które patrzysz i szukasz na siłę problemów tam gdzie ich nie ma.

 

Może mnie oświecisz jak takie tabelki się konstruuje???

Dlaczego sądzisz, że nie mam pojęcia?

Moje zebrane parametry obrazują jak wolno samochód się zbiera - jak wolno narasta ciśnienie doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie 3... a 4 bieg to raz. 2 wiesz czym są trimy i samoustawienie ecu ? Wiesz ile czasu to zajmuje oraz jak to zrobić poprawnie ?

Abstrahując od tego że według 1 tabeli max boost winien być przy 2380... Wsadź se to między książki...


I niestety przyzwyczaj się bo to auto z silnikiem 2.0 zaczyna jechać dopiero od 3,5k rpm...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie 3... a 4 bieg to raz. 2 wiesz czym są trimy i samoustawienie ecu ? Wiesz ile czasu to zajmuje oraz jak to zrobić poprawnie ?

Abstrahując od tego że według 1 tabeli max boost winien być przy 2380... Wsadź se to między książki...

I niestety przyzwyczaj się bo to auto z silnikiem 2.0 zaczyna jechać dopiero od 3,5k rpm...

 

Jechałem na 3 po prostym, na 4 wyszło jeszcze gorzej.

Co to są trimy i na czym polega samoustawienie ECU? i jak to się robi???

 

Nawet jak odpiąłem wężyk od siłownika wastegate to nic szybciej nie ładuje!!!

 

Niepokoi mnie również duża ilość tlenu w spalinach - Rear O2 sensor:

 

536_o2.png

 

Co może to powodować, zapchane katalizatory???

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 0,6 bara przy 3kRPM.. To już całkiem fajne doładowanie. Czemu nie zrobisz mapy jeśli chcesz lepiej?

A tak trochę poza tematem. Ja bym miesiąc przepraszał swój silnik jakbym nawet do testu na 3 biegu wcisnął gaz w podłogę przy 1000 obrotów :D chyba serio powinieneś jeździć dieslem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 0,6 bara przy 3kRPM.. To już całkiem fajne doładowanie. Czemu nie zrobisz mapy jeśli chcesz lepiej?

A tak trochę poza tematem. Ja bym miesiąc przepraszał swój silnik jakbym nawet do testu na 3 biegu wcisnął gaz w podłogę przy 1000 obrotów :D chyba serio powinieneś jeździć dieslem :P

 

Mam kompa Prodrive i nie jest lepiej, dlatego szukam co może być nie tak.

 

Co sądzicie na temat teorii zapchanych katalizatorów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co sądzicie na temat teorii zapchanych katalizatorów???

Wtedy powinien się pojawić check.

 

 

Mam kompa Prodrive i nie jest lepiej, dlatego szukam co może być nie tak.

Czy to oznacza,że oczekujesz doładowania na poziomie ~1,2 bara?

Pamiętasz swoje zabawy z restryktorem?Wsadź restryktor o seryjnej średnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...