Skocz do zawartości

!! Nie ładuje albo przeładowuje !!! - wykresy


santiag83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pacjent to WRX z 2005r. Odkąd go kupiłem miałem wrażenie, że nie uzyskuje pełnej mocy. Pomiar na hamowni potwierdził moje subiektywne wrażenia - 190 KM.

Wkrótce okazało się, że jest padnięta uszczelka pod głowicą - wymiana upg i remont głowic. W trakcie składania silnika okazało się, że brakuje restryktora w układzie turbo.

Po uzupełnieniu restryktora zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Raz czuję, że turbo ładuje, a czasami jest tak jak bez restryktora (brak mocy).

 

Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał) i check engine się pojawił:

 

181_ecu.png

 

Podłączyłem kompa i wykonałem kilka pomiarów w ECU-Explorer. Wykresy przedstawiają wartości doładowania w zależności od obrotów i otwarcia przepustnicy.

 

Wykres 1, nie ładuje - maksymalne doładowanie 0,48 bar:

 

652_wykres_1_max_0_48_bar_.png

 

Wykres 2, nie ładuje - maksymalne doładowanie 0,51 bar:

 

142_wykres_2_max_0_51_bar_.png

 

 

Wykres 3, przeładowanie - maksymalne doładowanie 1,27 bar:

 

788_wykres_3_max_1_27_bar_.png

 

 

Wykres 4, przeładowanie - maksymalne doładowanie 1,08 bar:

 

292_wykres_4_max_1_08_bar_.png

 

Dlaczego czasami nie ładuje, a czasami przeładowuje. Proszę o pomoc..

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czujni położenia przepustnicy.


Kolego, na spokojnie, wszystkie wężyki od wastegate do turbo do przeczyszczenia. Widać że coś gdzieś nieszczelne jest, być może solenoid robi problem, wypnij go na próbę i zaślep przewód który idzie do trójnika w stronę turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie:

Właśnie powinieneś... - mówisz że nie ładuje a nie dałeś w palnik - tak na polski :D

Może wężyki sparciały i ucieka bokiem - stąd przeładowanie. Solenoid jest normalnie otwarty. Jak zbuduje sobie odpowiednie ciśnienie to zamyka go aby otworzył się WG.

Jak leci przez przewody albo gdzieś na łączeniach to turbo może przeładowywać.

 

 

Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał)

Przy jakichś tam wartościach doładowania ECU wpada w fail-safe i właśnie tak się kończy.

 

No i jest jeszcze ew. możliwość źle dobranego restryktora którego rolą jest stabilizacja ciśnienia w układzie...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostowanie:

Właśnie powinieneś... - mówisz że nie ładuje a nie dałeś w palnik - tak na polski :D

Może wężyki sparciały i ucieka bokiem - stąd przeładowanie. Solenoid jest normalnie otwarty. Jak zbuduje sobie odpowiednie ciśnienie to zamyka go aby otworzył się WG.

Jak leci przez przewody albo gdzieś na łączeniach to turbo może przeładowywać.

 

 

Czasami na III-biegu przy ok. 6000 obr./min. czuć wyraźne "przymulenie". Ostatnio przy wyprzedzaniu na III-biegu ok. 5500 obr./min. potężne szarpnięcie hamujące (aż napinacz pasa zadziałał)

Przy jakichś tam wartościach doładowania ECU wpada w fail-safe i właśnie tak się kończy.

 

No i jest jeszcze ew. możliwość źle dobranego restryktora którego rolą jest stabilizacja ciśnienia w układzie...

 

 

Tylko na pierwszym wykresie przepustnica nie jest otwarta na 100%, na pozostałych jest.

 

Co do restryktora to faktycznie zastanawiałem się, czy jest odpowiednia średnica otworu. Jaka powinna być??? wie ktoś może???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujni położenia przepustnicy.

Kolego, na spokojnie, wszystkie wężyki od wastegate do turbo do przeczyszczenia. Widać że coś gdzieś nieszczelne jest, być może solenoid robi problem, wypnij go na próbę i zaślep przewód który idzie do trójnika w stronę turbo. 

 

Tak jak narysowałem???

 

52619046575704371411.jpg

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie powinno być podciśnienia... przynajmniej z restryktorem ( na pewno nie takie jak przy DV ). W wrx MY04 w tamtym obiegu powinno dmuchać max 0,6 bara - albo mój hiperhommade czujnik jest źle skalibrowany i przekłamuje ~0,2 bara. Może niech ktoś to potwierdzi - ale chyba tez gdzieś o tym czytałem że przy seryjnej sprężynie WG zaczyna się otwierać właśnie przy takiej wartości.

 

Nie jest przypadkiem tak że on zaczyna w pełni ładować dopiero od 4 biegu ? Tzn. na 1-3 nigdy nie będzie max boosta ? W sumie nie sprawdzałem tego u siebie czy od 1-3 do końca ładuje do 0,9... Ale coś mi o tym chyba wspominał Pan Marek z MTS jak miałem problem z zaworkiem DV.

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie powinno być podciśnienia... przynajmniej z restryktorem ( na pewno nie takie jak przy DV ). W wrx MY04 w tamtym obiegu powinno dmuchać max 0,6 bara - albo mój hiperhommade czujnik jest źle skalibrowany i przekłamuje ~0,2 bara. Może niech ktoś to potwierdzi - ale chyba tez gdzieś o tym czytałem że przy seryjnej sprężynie WG zaczyna się otwierać właśnie przy takiej wartości.

 

Chyba masz rację 10 psi = 0,69 bar

 

W którym przypadku: 1) czy 2) podawane jest napięcie na solenoid???

 

1) Wastegate otwarty (spaliny częściowo omijają sprężarkę):

 

240_tech_boostcontrol_oemsolenoidc.jpg

 

2) Wastegate zamknięty (spaliny nie omijają sprężarki):

 

689_tech_boostcontrol_oemsolenoido.jpg

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia.

 

Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera??

 

A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia.

 

Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera??

 

A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? 

 

Silnik nie jest obciążony ... - może coś jeszcze - ale to normalne że na postoju nie ładuje...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2, normalnie jest zamkniety - bez napięcia.

 

Czyli jak ciśnienie osiągnie zadaną wartość to ECU zdejmuje napięcie z solenoidu i wastegate się otwiera??

 

A jak to się dzieje, że gdy samochód nie jedzie (na postoju) a dodaję gazu to turbina nie spręża??? 

 

Silnik nie jest obciążony ... - może coś jeszcze - ale to normalne że na postoju nie ładuje...

 

 

Chodzi mi o to, że skoro turbina nie pracuje to wastegate musi być otwarty, ale przecież żeby go otworzyć jest potrzebne ciśnienie z turbiny. Wiec jak to jest realizowane??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz podstawowych zasad, albo ich nie znasz :)

 

Na postoju, silnik , a raczej spaliny nie mają ciągu - nie rozpedzą turbosprężarki, a WG cały czas jest zamknięty. Do jego uchylenia jest potrzebne ciśnienie, jak sam to napisałeś :)

Edytowane przez Daroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz podstawowych zasad, albo ich nie znasz :)

 

Na postoju, silnik , a raczej spaliny nie mają ciągu - nie rozpedzą turbosprężarki, a WG cały czas jest zamknięty. Do jego uchylenia jest potrzebne ciśnienie, jak sam to napisałeś :)

 

Nie znam, próbuje poznać :)

 

Spaliny nie mają ciągu, ale powodują że turbina obraca się (ale nie z taką prędkością aby wytworzyć ciśnienie)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcie mi proszę jeszcze działanie zaworu DV.

Czy dobrze rozumiem, że zawór ten jest otwarty (upuszcza powietrze z IC przed sprężarkę), a w momencie przyśpieszania podciśnienie w kolektorze dolotowym (jego sterowanie) powoduje jego zamknięcie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest domyślnie zamknięty, w przypadku gdy silnik się rozkręca na obrotach, nagle zdejmujesz nogę z gazu, stwarza się ciśnienie doładowania przed przepustnicą, natomiast za nią wytwarza się podciśnienie. Te podciśnienie wężykiem poprowadzone jest do sterowania membrany zaworu dv, która pomaga jej się unieść, a z drugiej strony pcha ciśnienie doładowania od turbo, które uchyli sprężynę z membraną i zejdzie z układu dodatkowym wężem, z powrotem przed turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam ... na realną diagnostykę sadzę 15 min i po problemie

 

Jutro zacznę wszystko sprawdzać, jeśli nic nie wskóram to prawdopodobnie skorzystam z oferty :) 

Powinno być chyba 1,2mm,ale można się pobawić średnicą otworu.

 

Czy jest ważna polaryzacja restryktora oraz to w którym miejscu wężyka powinien się znajdować???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...