Skocz do zawartości

!! Nie ładuje albo przeładowuje !!! - wykresy


santiag83

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Miejsce, w którym ma być zainstalowany restryktor jest oczywiste. Czy istotna jest jego polaryzacja? - z jednej strony jest bardziej ścięty niż z drugiej.

Powalczyłem trochę wczoraj i wychodzi mi na to, że:

 

- przeładowanie wynika ze złej średnicy restryktora, bo mam o numerze kodowym: 22326AA010 - czyli 1mm;

 

- brak doładowania wynika z "wieszającego" się solenoidu - jak go wymontowałem i podawałem napięcie na piny otwierał się, ale dzisiaj pomimo napięcia we wtyczce (zmierzone miernikiem przy odpalonym silniku) nie mogłem uzyskać przepływu dmuchając w wężyk biegnący do solenoidu.

 

Także zamówię nowy solenoid i odpowiedni restryktor (22326KA120 ???) i dam znać czy problem został rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przepraszam... wydawało mi się że istnieje również możliwość "ułatwienia produkcyjnego". Gdzie nie ma sensu obrabiać go dokładniej - ale jak widać mogę się mylić.

 

Ok sprawdziłem to sobie... i nie za bardzo rozumiem jak zew. cześć "obudowa" (ścięcie obudowy ) może mieć wpływ... na różnicę w ciśnieniu... Z tego równania : https://pl.wikipedia.org/wiki/Zw%C4%99%C5%BCka_Venturiego

 

Mowa jest o polu przekroju poprzecznego rurki - które się nie zmienia ... Tzn. ścięcie obudowy nie ma na nią wpływu. Ale mogę się mylić i czegoś nie rozumieć...

A1 - to rurka przed restryktorem

A2 - to restryktor.

 

Czyli nie ważna jest obudowa... - ważne jest tylko pole przekroju poprzecznego otworu.


 

To jest dobre pytanie... Ale chyba raczej nie. Wątpię aby miało to jakiś znaczący wpływ.

Co do miejsca - w wężyku OEM jest na środku.

 

Zastanawiające jest to dlaczego restryktor nie jest symetryczny, przecież po coś to jest???

 

 

A może tak być aby np. łatwiej go było tam włożyć ...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli nie ważna jest obudowa... - ważne jest tylko pole przekroju poprzecznego otworu.

Masz rację. Przy  przepływach  płynów generalnie kształt ma znaczenie ,ale tu płyn jest za mało gęsty i lepki,żeby miało to zauważalne znaczenie.

 

Dokładnie tak mi się zdawało że przy powietrzu to chyba nie za bardzo...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie podmuchasz w restryktor - to jak Ci się dmucha... - tak na chłopski rozum ?

Ciśnienie przed i za jest identyczne - ale już sam przepływ powietrza jest dość mocno utrudniony - przez co wahania ciśnienia nie są tak gwałtowne.

 

W momencie kiedy ciśnienie jest "budowane", solenoid jest otwarty (obojętnie, czy jest restryktor czy go nie ma) - zatem brak restryktora powoduje zbyt duży ubytek powietrza (aby osiągnąć zadane ciśnienie)?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak sobie podmuchasz w restryktor - to jak Ci się dmucha... - tak na chłopski rozum ?

Ciśnienie przed i za jest identyczne - ale już sam przepływ powietrza jest dość mocno utrudniony - przez co wahania ciśnienia nie są tak gwałtowne.

 

W momencie kiedy ciśnienie jest "budowane", solenoid jest otwarty (obojętnie, czy jest restryktor czy go nie ma) - zatem brak restryktora powoduje zbyt duży ubytek powietrza (aby osiągnąć zadane ciśnienie)?????

 

o jakim ubytku cisnienia mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest  bardziej zła "częstotliwość" owego powietrza. I na pewno nie do kolektora a z - i wiąże się to właśnie z ww. zjawiskiem.

Z kolektora leci za dużo powietrza na raz i zbyt gwałtownie jest budowane.


a ja mam dziwne wrażenie, że chodzi o ubytek ciśnienia z kolektora ssącego...

Który notabene otwiera WG... Czy może chodzi o jeszcze jakieś inne ciśnienie ?

Czy w ogóle mowa o "lewym powietrzu" ? Bo ja już się gubię... - solenoid otwarty... a kolektor ssie za mocno bez restryktora.

Z tym że tam prawie podciśnienia nie ma...

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest  bardziej zła "częstotliwość" owego powietrza. I na pewno nie do kolektora a z - i wiąże się to właśnie z ww. zjawiskiem.

Z kolektora leci za dużo powietrza na raz i zbyt gwałtownie jest budowane.

a ja mam dziwne wrażenie, że chodzi o ubytek ciśnienia z kolektora ssącego...

Który notabene otwiera WG... Czy może chodzi o jeszcze jakieś inne ciśnienie ?

Czy w ogóle mowa o "lewym powietrzu" ? Bo ja już się gubię... - solenoid otwarty... a kolektor ssie za mocno bez restryktora.

Z tym że tam prawie podciśnienia nie ma...

 

 

Chodzi o taką sytuację - wastegate zamknięty:

 

474_689_tech_boostcontrol_oemsolen.jpg

 

Powietrze uchodzi do kolektora.

Więc dlaczego brak restryktora powoduje, że nie jest osiągane zadane ciśnienie skoro wastegate jest zamknięty???

Edytowane przez santiag83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKĄD to powietrze ma uchodzić DO tego kolektora ?

Chodzi Ci że uchodzi do kolektora w miejscu gdzie masz owe "boost source" na obrazku, czy w miejscu wyjścia z solenoidu do dolotu ?

Bo ja nadal nie rozumiem...

 

Albo problem rozwiązałeś połowicznie i np. przycina Ci się zaworek DV lub masz nieszczelność - w takiej sytuacji również nie będzie poprawnie budowane ciśnienie.

 

Tam jest trochę więcej składowych niż WG,Solenoid i restryktor i przedstawiony układ nie jest kompletny ( to na zdjęciu to tylko sterowanie turbiny), po drodze masz również IC które może być gdzieś pęknięte... Y-pipe... miliard rzeczy - nie koniecznie to co wyżej ( twój obrazek ) jest powodem złego ładowania. Tylko nie wiem czy wtedy miał byś jak na jednym z wykresów ponad 1 bara...

 

Ok chyba już czaje OCB...

Mówię czysto teoretycznie - ale może tak być - że zbyt dużo powietrza ucieka właśnie przez solenoid i trafia z powrotem przed turbinę ( restryktor utrudnił by ten przepływ) - ale to moje gdybanie.

Chociaż nie wiem czy owa średnica rurek ( turbo - solenoid - dolot ) umożliwi taki manewr powietrza a w rezultacie spadek ładowania.

O to chodziło ?


 

o jakim ubytku cisnienia mowa?

 

 

Gdy solenoid jest otwarty to powietrze uchodzi do kolektora dolotowego.

Taa to się nazywa czytanie ze zrozumieniem :D ( myślałem że chodzi o owe boost source ( stąd moje średnie zrozumienie ) ... przez solenoid nie idzie bezpośrednio do kolektora dolotowego - tylko przed turbine w dolot - a to różnica.)

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem trochę i stwierdzam, że dalej jestem w dup...

 

A więc tak:

- wykręciłem solenoid, zmierzyłem rezystancję cewki = 32 Ohm;

- po podłączeniu "na krótko" zamyka otwiera zawór - nic się nie zacina;

- po odpaleniu silnika napięcie we wtyczce ok 14V;

- po podłączeniu wtyczki do solenoidu zawór zamknięty, a prąd płynący przez cewkę ok 0,8 mA;

- po odpięciu wtyczki oczywiście check engine, że nie ma cewki.

 

Wychodzi mi na to, że owy prąd płynący przez cewkę to prąd sprawdzający obecność cewki.

 

Teraz pytanie - kiedy zawór powinien być otwarty??? Czy ktoś może mi to sprawdzić, czy na postoju, przy odpalonym silniku powinien być otwarty zawór solenoidu?

Czy można jakoś wymusić sygnał sterujący solenoidu???

 

Może broi nie solenoid, a jego sterowanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...