Skocz do zawartości

SMT6 w WRX czyli jednak sie da.


Aniolek

Rekomendowane odpowiedzi

Tez sie wlasnie nad tym zastanawialem, po co kupowac SMT6 jak mozna wystroic seryjne ECU jesli i tak piszemy mape od podstaw.

 

W SMT nie ma czegoś takiego jak pisanie mapy od podstaw, nie ma w ogóle podstawowej mapy. Inną, chyba najistotniejszą w tej dyskusji rzeczą jest, jak napisał Kuba, problem CL/OL. Już wielokrotnie okazywało się, że próby strojenia aut OBD2 takimi narzędziami jak SMT kończyły się nieszczęściem po kilku tygodniach, mimo, że wydawało się początkowo, że jest OK. Ale wcale nie znaczy to, że SMT jest do dupy, po prostu w WRX może nie spełniać swojego zadania. O ile wiem starsze SI są OBD1 i tam powinno zabanglać koncertowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokladnie sie nie znam, ale z tym CL/OL problem polega na tym ze przy uzyciu piggybacka (np SMT6), wszystko moze wygladac ladnie przy pelnym bucie (WOT), ale przy spokojnej jezdzie i czesciowym otwarciu przepustnicy, ECU korzysta z innych map i uzywa pierwszej sondy O2 do ustalania skaldu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie sie nie znam, ale z tym CL/OL problem polega na tym ze przy uzyciu piggybacka (np SMT6), wszystko moze wygladac ladnie przy pelnym bucie (WOT), ale przy spokojnej jezdzie i czesciowym otwarciu przepustnicy, ECU korzysta z innych map i uzywa pierwszej sondy O2 do ustalania skaldu mieszanki.

 

Generalnie tak, dodatkowo chodzi o coś jeszcze. Otóż w przypadku WOT wszystko będzie fajnie, ale przy częściowym otwarciu przepustnicy auto zaczyna sobie kompensować dziwnie wyglądające parametry i z czasem SMT po prostu przestanie działać, gdyż na jego "-1" ECU zareaguje "+1" (albo nawet jakąś inną, jeszcze groźniejszą wartością) wracając do stanu pierwotnego. Pewnym, połowicznym rozwiązaniem jest przerzucenie piggybacka w specjalny tryb, w którym pracuje (podaje wartości niezerowe) tylko powyżej zadanego uchylenia przepustnicy. Ale to takie strojenie....hmmm...mocno kontrowersyjne. Dlatego też tuż po wystrojeniu SMT jest radość, jeździ i bangla fajnie, a po kilku tygodniach szukamy nowego motoru i nikt nie wie dlaczego, bo przecież było pomierzone i wszystkie parametry idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , to ja zakladalem i stroilem auto Aniolka , moge Was uspokoic ze wszystko dziala poprawnie i nic nie bedzie sie z czasem przestawiac. Oczywiscie nie liczcie na taki efekt z przepisowym i zalecanym schematem podlacznia swinki.Sprzet i sygnaly zostaly dopasowane i zmodyfikowane , podlaczenia rowniez sa bardzo ciekawe. Mysle ze osoby ktore naprawiaja sterowniki nie tylko do SUBARU wiedza o czym mowie.Kolejnym etapem Aniolkowego SUBARU bedzie wywalenie przeplywki , zdecydowanie nie nadaje sie przy dalszych modywfikacjach.Podobnie wyglada z wtryskiwaczami , wyleca przy najblizszej okazji :) .

 

Pozdrawiam

 

JACEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego płynie wniosek, że świnka jest podłączona w sposób nieprzepisowy i niezalecany, a wszystko owiane tajemnicą, której zdradzić nie możesz? Nie wiem jak się taką świnkę wpina by jednocześnie działała, pełniąc swoje podstawowe zadanie (przede wszystkim korekcję MAFa i zapłonu), i nie działała tak jak zwykle. Jednak chętnie, pewnie nie tylko ja, przeczytałbym w czym rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JP, dlaczego chcecie sie pozbyc MAF'u?

 

 

Przy doładowaniu 1.2 Bara od 6100 obr/min przeplywka osiaga maxymalna wartosc , nie wiem czy w tym modelu one tak maja , czy poprostu z ta akurat jest cos nie tak. Zdecydowanie MAP+MAT sie tu sprawdzi a i dolocik bedzie odrobinke bardziej przepustowy.

 

 

Nie ma zadnego problemu z OL i CL ...

 

Z tego płynie wniosek, że świnka jest podłączona w sposób nieprzepisowy i niezalecany
- podłaczenie to juz tylko kwestia fantazji podlaczajacego :) , mozna to zrobic na kilka sposobow , ja trzymam sie sprwdzonego.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doładowaniu 1.2 Bara od 6100 obr/min przeplywka osiaga maxymalna wartosc , nie wiem czy w tym modelu one tak maja , czy poprostu z ta akurat jest cos nie tak. Zdecydowanie MAP+MAT sie tu sprawdzi a i dolocik bedzie odrobinke bardziej przepustowy.

 

U mnie w WRX nawet przy 1.3 nie było problemu z przepływką. W STi na większym turbo i doładowaniu 1.6 bara przepływka rzeczywiście jest wymaxowana. Natomiast prostym sposobem na usunięcie tego problemu jest zastosowanie dolotu o większej średnicy, np. big maf perrina i oczywiście zestrojenie tego na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego płynie wniosek, że świnka jest podłączona w sposób nieprzepisowy i niezalecany, a wszystko owiane tajemnicą, której zdradzić nie możesz? Nie wiem jak się taką świnkę wpina by jednocześnie działała, pełniąc swoje podstawowe zadanie (przede wszystkim korekcję MAFa i zapłonu), i nie działała tak jak zwykle. Jednak chętnie, pewnie nie tylko ja, przeczytałbym w czym rzecz.

 

Pewnie ze chetnie chciałbys to wiedzieć, tylko ze Jacek nie po to siedzi dlugimi godzinami zeby tak poprostu wyłozyć kawe na lade.Spróbuj zadzwonic do którejś z szanowanych firm tuningowych z pytaniem : jak wy to zrobiliscie bo przeciez spece z firmy xxx twierdzili ze sie nie da no jak ,no jak?Usłyszysz tylko jedno TAJEMNICA ZAWODOWA, mysle ze to wiele tłumaczy i nie ma co tu snuc jakis podejżeń poprostu.

 

Tak swoją droga to dzis troszke jeszcze posiedzieliśmy na moim autem i teraz mam :mrgreen::mrgreen::mrgreen: takiego banana,ciekawosta jest to ze przed załozeniem SMT palonca sie u mnie pomaranczowa lampka po strojeniu zgasła co dodatkowo mnie cieszy,na hamownie specjalnie sie nie bede wybierał bo nie mam czasu,trudno jest okreslic ile tych PS-ów mam wiem ze wtryski seryjne z WRX sa do 290KM i juz niestety nie daja u mnie rady i musimy zchodzic z zaplonem i cisnieniem doładowania :twisted:, nie bedziemy zgadywac bo to bez sensu.Jak auta nie sprzedam w ciagu najblizszego czasu to smiało idziemy do przodu z modami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zadzwonic do którejś z szanowanych firm tuningowych z pytaniem : jak wy to zrobiliscie bo przeciez spece z firmy xxx twierdzili ze sie nie da no jak ,no jak?Usłyszysz tylko jedno TAJEMNICA ZAWODOWA

 

Easy...nikt tu nie próbuje Was okradać z know-how. Nikt tu do nikogo nie dzwoni, tym bardziej żaden klient do firmy tuningowej. To jest forum internetowe, na którym prowadzimy dyskusje wymieniając się wiedzą i doświadczeniami. Zakładając taki temat w dziale technicznym było chyba oczywiste, że zapytamy o szczegóły. Chyba nie spodziewałeś się, że wszyscy tutaj zdając sobie sprawę z "tajemnic zawodowych" tylko Ci przyklasną ustawiając się w kolejce na montaż SMT, przynosząc kapustę w zębach. To nie o to chodzi, a jeśli się mylę, i właśnie taki był cel to może trzeba było założyć wątek w sprzedam, trade..."Da się, montuję SMT w WRX, 1000zł" i już. Wówczas nikt nie spodziewałby się niczego poza ściśle określoną transakcją z korzyściami dla obydwu stron. Nikt nie pytałby także jak się to podłącza i nie zgłaszał wątpliwości. A może chodzi o zbudowanie wizerunku guru, lepszego od wszystkich "dłubiących" Imprezy w i poza PL, nie wiem jak na innych, ale na mnie to wrażenia nie robi.

No offence, życzę aby Twój WRX jeździł jak najdłużej i jak najlepiej, po prostu uważam, że ciekawość moja oraz innych użytkowników forum, którzy wzięli udział w tej dyskusji jest zrozumiała.

 

PEACE :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez nie mamy sie o co spierac :smile: ,nie mam zamiaru z nikogo robic guru ani tez nie mam zadnego zwiazku z tym czy ktos pojedzie do Jacka czy też nie, poprostu grzecznie poinformowałem was ze jednak mozna SMT wystroic na Subaru bo sam wielokrotnie słyszałem ze sie nie da, i potraktowałem to jako ciekawstke przedewszystkim dla was.

 

Jesli odebrałes to w jakis sposób negatywnie to wybacz ja poprotu tak pisze bez ciuciu ciuciu.

 

pozdrawiam goronco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doładowaniu 1.2 Bara od 6100 obr/min przeplywka osiaga maxymalna wartosc , nie wiem czy w tym modelu one tak maja , czy poprostu z ta akurat jest cos nie tak. Zdecydowanie MAP+MAT sie tu sprawdzi a i dolocik bedzie odrobinke bardziej przepustowy.

 

U mnie w WRX nawet przy 1.3 nie było problemu z przepływką. W STi na większym turbo i doładowaniu 1.6 bara przepływka rzeczywiście jest wymaxowana. Natomiast prostym sposobem na usunięcie tego problemu jest zastosowanie dolotu o większej średnicy, np. big maf perrina i oczywiście zestrojenie tego na nowo.

 

 

Wiec wszystko sie zgadza , najwyrazniej przeplywka u Aniolka jest uszkodzona , poniewasz auto przed jakimkolwiek strojeniem czy tez podlaczenieniem SMT bylo przelewne ponad wszystkie normy :) . Dolot o wiekszej srednicy , oczywiscie masz 100% racje to dobry i sprawdzony sposob , ale w przypadku tej konkretnej przeplywki to jestem za jak najszybszym pozbyciem sie jej , bo nie ma gwarancji czy jej wada nie bedzie postepowac z czasem.

 

Pozdrawiam

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz, ja naleze do tych u ktorych SMT6 w gt nie zadzialalo. Byly znaczace problemy z rozruchem w zime. Ale byc moze to byl problem z autem. Wrocilem po zimie do Unichipa. A SMT6 lezy na polce. Sluze wypozyczeniem, jak u kogos zadziala prawidlowo to moge sprzedac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Temat był już poruszany, ale mam jeszcze kilka pytań.

1. To czy warto? Plusy vs. minusy

2. Ew. zagrożenia

 

 

Nie chce uzyskac ogromnego przyrostu mocy, raczej tak, żeby było "lepiej" niż jest, ale bezpiecznie. Bez konieczności ingerencji mechanicznych.

 

Za wszystkie uwagi z góry dziękuję

Pozdrawiam

Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...