Skocz do zawartości

Jaka jest bezpieczna predkosc przelotowa dla silnika turbo?


waka

Rekomendowane odpowiedzi

Heya.

Wszyscy wiemy, ze subaru turbo nie lubi dlugiej jazdy pod duzym obciazeniem.

Niedlugo bede smigal przez Niemcy i zastanawiam sie z jaka predkoscia moge spokojnie jechac wrxem 2.5 zeby nie myslec ze cos sie wysra. Myslicie ze 160-170 jest ok?

 

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyżej. plus korki, plus przebudowy, plus spontaniczne większe natężenie ruchu... ale generalnie przejechałem Niemcy w szerz i średnią przelotową powyżej 120 da się utrzymać.

 

Mi by było szkoda € na paliwo przy tym 160km/h i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem dwa tygodnie temu nocą przez Niemcy, średnio 120km/h bo raz że szkoda mi było benzyny, dwa robi się w Imprezie głośno, ale było pusto i prosto na autostradach, ograniczeń pamiętam kilka, spokojnie można by jechać teoretycznie ponad 180km/h, nie wiem tylko jak tam spalanie w WRX przy takiej prędkości. 

 

BTW; ciekawi mnie czy ktoś kiedyś pokusił się o wyliczenie optymalnej prędkości dla pokonywanie naprawdę dużych odległości. Jak mam przejechać 2000km i jadę 120km/h to będę dłużej jechać, ale rzadziej zjeżdżać na stacje na których w sumie sporo czasu przepada, jak będę jechać 160km/h to będę jechać krócej, ale z drugiej strony będę musiał częściej tankować, zatem pytanie czy zaoszczędzonego czasu nie stracę na liczniejszymi postojami na stacji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto robie trase Polska-Francje ok 2000km i jezdze 160-200. jak pisze @@siewcu, wazne jest EGT i temperatura oleju. temperatura wodzy nie odzwierciedla temperatury silnika (tak jast woda z zasad fizyki ze wrze bez cisnienia 100°C a przy ori korkach 1,12 bara troche wiecej)

zasada to nie tylko przedkosc ale kilka zasad.

Nie cisnac ponizej 4krpm (redukowac przy przyspieszaniu i pod gorki za szczegolnie zaladowanym autam)

Subaru wcale nie pali wiecej przy obrotach 3,5 niz 2krpm

Nie cisnac do blachy na na odcinkach wiekszych niz 1000m

a najlepiej obserwowac EGT i tamperature oleju i sam zrozumiesz czego nie trzeba robic.

Warto zainstalowac budziki jak sie jezdzi daleko po autostradch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto robie trase Polska-Francje ok 2000km i jezdze 160-200. jak pisze @@siewcu, wazne jest EGT i temperatura oleju. temperatura wodzy nie odzwierciedla temperatury silnika (tak jast woda z zasad fizyki ze wrze bez cisnienia 100°C a przy ori korkach 1,12 bara troche wiecej)

zasada to nie tylko przedkosc ale kilka zasad.

Nie cisnac ponizej 4krpm (redukowac przy przyspieszaniu i pod gorki za szczegolnie zaladowanym autam)

Subaru wcale nie pali wiecej przy obrotach 3,5 niz 2krpm

Nie cisnac do blachy na na odcinkach wiekszych niz 1000m

a najlepiej obserwowac EGT i tamperature oleju i sam zrozumiesz czego nie trzeba robic.

Warto zainstalowac budziki jak sie jezdzi daleko po autostradch.

Też zauważyłem, że do 3,5 tys obr/min, co odpowiada w Foresterze 140 km/h, nie ma wyraźnie większego zużycia paliwa. Powyżej 4 tys obr/min i więcej (jazda w zakresie 150 a 170), mój wyraźnie więcej pali benzyny i oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...