Jump to content

bicie na kierownicy ponad 100km/h...


M_isza

Recommended Posts

tak, tak, nie wywazone kola wiekszosc by zaczela pisac..

po zabawie w blotku, pekla oslona gumowa magla i szlam poszedl na listwe. magiel zregenerowany, zamontowany sporotem, potem ustawienie zbieznosci/geometrii u Sylwka. potem kola zmienione na letnie, wywazone, podwozie porzadnie umyte z blota na podnosniku...

niestety ciagle ponad 100km/h bije kierownica przy jezdzie. przy hamowaniu jest ok, wiec tarcze powinny byc proste. 

od blota gdzies w otworach wentylacyjnych albo miedzy tarcza a piasta, moze tak bic?

ktos ma jakies pomysly?

Link to comment
Share on other sites

Krzywe felgi?

To samo bym podejrzewał, miałem kiedyś taką sytuację w Nissanie. Koła wyważone, opony bez guza, tarcze proste, itd. Aż w końcu po 3 wyważaniu pojechałem do innego mądrzejszego wulkanizatora, który spojrzał na felgę w trakcie wyważania. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

który spojrzał na felgę w trakcie wyważania.
To raz, a poza tym na Hunterze wyjdzie również bicie dynamiczne. U mnie też juz  kiedyś przymierzano się do wymiany połowy auta, a winne okazały się zwichrowane (całkiem niezużyte) opony.
Link to comment
Share on other sites

Podłączam się. U podobnie się objawia - powyżej 100 km/h, ale za 140/150 nic już nie czuć. Magiel i tak do roboty, ale obstawiałbym tuleje, bądź sworznie. O łożyskach w zasadzie nie pomyślałem.. Za głośno w tym samochodzie, żeby usłyszeć czy coś huczy :D

Link to comment
Share on other sites

Pytalem w zaprzyjaznionym sklepie z czesciami do aut JP i powiedzieli mi ze wewnetrzne to ciezki temat.Zero zamiennikow,tylko oem na zamowienie i cena minimum 500. W mazdach v6 jest ten sam problem.U mnie kierownica bije przy ok 100-120km/h i lewy przegub wewn. faktycznie ma luz Kupilem uzywke ale niewiele ponoglo,pi kilkudziesieciu kilometrach okazalo sie ze jeat w nie lepszym stanie .Chyba oddam do regeneracji.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie.. podobne objawy. No to jednym słowem zaczynam się martwić o swój portfel.. Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację. 8 razy wyważałem koła i przekładałem opony miejscami (w różnych serwisach), dopiero teraz temat ciągnę dalej kiedy przy braniu ostrzej zakrętów z prędkością 100-120 km/h ledwie jestem w stanie utrzymać kierownicę..

Link to comment
Share on other sites

Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację.

Tym bardziej sprawdzaj koła do oporu. Na zwykłej wyważarce wszystko może być ok, a koła i tak będą biły. Taka życzliwa rada, zanim wymienisz pół auta za bilion PLN, a problem może pozostać... ;) Ja wyważałem jeszcze więcej razy niż Ty, aż w końcu ASO podniosło auto na podnośniku, rozpędziło i wyszło, że są krzywe opony. Po wymianie - jazda jak po stole przy każdej prędkości.

Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

 

Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację.

Tym bardziej sprawdzaj koła do oporu. Na zwykłej wyważarce wszystko może być ok, a koła i tak będą biły. Taka życzliwa rada, zanim wymienisz pół auta za bilion PLN, a problem może pozostać... ;) Ja wyważałem jeszcze więcej razy niż Ty, aż w końcu ASO podniosło auto na podnośniku, rozpędziło i wyszło, że są krzywe opony. Po wymianie - jazda jak po stole przy każdej prędkości.

 

Sęk w tym, że przekładałem już wszystko, opony, felgi, fakt że przy 17" objawy nie były tak widoczne, ale przy ostrych zakrętach tłukło i to mocno. Boję się przegubu, obstawiam nadal tuleje i sworznie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

ale przy ostrych zakrętach tłukło i to mocno.
Jeżeli tak, to może rzeczywiście coś powazniejszego, ale chyba warto obejrzeć rozpędzone auto na podnośniku.
Link to comment
Share on other sites

Miałem rozerwaną osłonę i nie wiem jak długo z tym jeżdziłem. Nic nie klekotało, zero "standardowych objawów" Tylko drganie kierownicy, szczególnie przy przyspieszaniu.

 

Przegub jest osobnym elementem, ale nigdzie nie mogłem go znależć. Zamówiłem całą półoś z alledrogo marki ODM (mejd in czajna) i wszystko teraz śmiga jak trzeba.

 

Jak na zimówkach, nie było tego objawu, to zmień koła raz jeszcze i sprawdź. Lepiej poświęcić godzinke jak wydać worek pesos :)

Edited by logicsys
Link to comment
Share on other sites

Czyli wracam do podstaw i znow wywaze kola... Przed zima bylo ok. Ale nie mialem czym opisac i mogly na przod pojsc te z tylu...

Link to comment
Share on other sites

Czyli wracam do podstaw i znow wywaze kola... Przed zima bylo ok. Ale nie mialem czym opisac i mogly na przod pojsc te z tylu...

Sprawdź auto na podnośniku w biegu. Chyba że wyważysz na porządnym Hunterze.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kola przekladane, p/t, wywazane i ciagle bije. wlasnie wrocilem po wizji lokalnej na podnosniku. wyszlo, ze przednie poloski od strony skrzyni drgaja... na podnosniku ponad 100km/h czuc tluczenie na budzie a nie na kierownicy, w przeciwienstwie do drogi, gdzie wszystko czuc na kierownicy...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...