Skocz do zawartości

bicie na kierownicy ponad 100km/h...


M_isza

Rekomendowane odpowiedzi

tak, tak, nie wywazone kola wiekszosc by zaczela pisac..

po zabawie w blotku, pekla oslona gumowa magla i szlam poszedl na listwe. magiel zregenerowany, zamontowany sporotem, potem ustawienie zbieznosci/geometrii u Sylwka. potem kola zmienione na letnie, wywazone, podwozie porzadnie umyte z blota na podnosniku...

niestety ciagle ponad 100km/h bije kierownica przy jezdzie. przy hamowaniu jest ok, wiec tarcze powinny byc proste. 

od blota gdzies w otworach wentylacyjnych albo miedzy tarcza a piasta, moze tak bic?

ktos ma jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe felgi?

To samo bym podejrzewał, miałem kiedyś taką sytuację w Nissanie. Koła wyważone, opony bez guza, tarcze proste, itd. Aż w końcu po 3 wyważaniu pojechałem do innego mądrzejszego wulkanizatora, który spojrzał na felgę w trakcie wyważania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

który spojrzał na felgę w trakcie wyważania.
To raz, a poza tym na Hunterze wyjdzie również bicie dynamiczne. U mnie też juz  kiedyś przymierzano się do wymiany połowy auta, a winne okazały się zwichrowane (całkiem niezużyte) opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się. U podobnie się objawia - powyżej 100 km/h, ale za 140/150 nic już nie czuć. Magiel i tak do roboty, ale obstawiałbym tuleje, bądź sworznie. O łożyskach w zasadzie nie pomyślałem.. Za głośno w tym samochodzie, żeby usłyszeć czy coś huczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie o tym też nie pomyślałem. Przegub oberwał przy zwierzynie leśnej, ale nic nie "pykało" to jeździ się dalej :P w środę się rozdłubie i będzie wiadomo co i jak.. Wiecie może jak z ceną przegubu wewnętrznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytalem w zaprzyjaznionym sklepie z czesciami do aut JP i powiedzieli mi ze wewnetrzne to ciezki temat.Zero zamiennikow,tylko oem na zamowienie i cena minimum 500. W mazdach v6 jest ten sam problem.U mnie kierownica bije przy ok 100-120km/h i lewy przegub wewn. faktycznie ma luz Kupilem uzywke ale niewiele ponoglo,pi kilkudziesieciu kilometrach okazalo sie ze jeat w nie lepszym stanie .Chyba oddam do regeneracji.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie.. podobne objawy. No to jednym słowem zaczynam się martwić o swój portfel.. Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację. 8 razy wyważałem koła i przekładałem opony miejscami (w różnych serwisach), dopiero teraz temat ciągnę dalej kiedy przy braniu ostrzej zakrętów z prędkością 100-120 km/h ledwie jestem w stanie utrzymać kierownicę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację.

Tym bardziej sprawdzaj koła do oporu. Na zwykłej wyważarce wszystko może być ok, a koła i tak będą biły. Taka życzliwa rada, zanim wymienisz pół auta za bilion PLN, a problem może pozostać... ;) Ja wyważałem jeszcze więcej razy niż Ty, aż w końcu ASO podniosło auto na podnośniku, rozpędziło i wyszło, że są krzywe opony. Po wymianie - jazda jak po stole przy każdej prędkości.

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żeby było śmieszniej problem się pojawił po zmianie opon na letnie, więc winą obarczyłem wulkanizację.

Tym bardziej sprawdzaj koła do oporu. Na zwykłej wyważarce wszystko może być ok, a koła i tak będą biły. Taka życzliwa rada, zanim wymienisz pół auta za bilion PLN, a problem może pozostać... ;) Ja wyważałem jeszcze więcej razy niż Ty, aż w końcu ASO podniosło auto na podnośniku, rozpędziło i wyszło, że są krzywe opony. Po wymianie - jazda jak po stole przy każdej prędkości.

 

Sęk w tym, że przekładałem już wszystko, opony, felgi, fakt że przy 17" objawy nie były tak widoczne, ale przy ostrych zakrętach tłukło i to mocno. Boję się przegubu, obstawiam nadal tuleje i sworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem rozerwaną osłonę i nie wiem jak długo z tym jeżdziłem. Nic nie klekotało, zero "standardowych objawów" Tylko drganie kierownicy, szczególnie przy przyspieszaniu.

 

Przegub jest osobnym elementem, ale nigdzie nie mogłem go znależć. Zamówiłem całą półoś z alledrogo marki ODM (mejd in czajna) i wszystko teraz śmiga jak trzeba.

 

Jak na zimówkach, nie było tego objawu, to zmień koła raz jeszcze i sprawdź. Lepiej poświęcić godzinke jak wydać worek pesos :)

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kola przekladane, p/t, wywazane i ciagle bije. wlasnie wrocilem po wizji lokalnej na podnosniku. wyszlo, ze przednie poloski od strony skrzyni drgaja... na podnosniku ponad 100km/h czuc tluczenie na budzie a nie na kierownicy, w przeciwienstwie do drogi, gdzie wszystko czuc na kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...