Jump to content

Awaria koła pasowego


sebachon
 Share

Recommended Posts

No i spotkała mnie pierwsza awaria mojego WRX-a. :( :( :( Na szczęście na parkingu przed domem.

 

Pierwszy objaw to była słabo chłodząca klima. Kiedy jednak zaparkowałem, usłyszałem pod maską jakieś telepanie. Okazało się, że spadł pasek od klimy, ale jednocześnie widać, jak całe koło pasowe strasznie się telepie i ósemkuje, jakby miało za chwilę wylecieć. Wyciąłem luźny pasek od klimy, ale telepanie koła pozostało. Jutro laweta i do mechanika. Ktoś może ma jakieś pierwsze prognozy? :huh: 

Link to comment
Share on other sites

To jest główne koło pasowe na wale korbowym.


Zakładając, że z motorem (czyt. układem korbowo-tłokowym) jest ok, to być może wywaliła się piasta tego koła, co IMHO jest dość dziwne.

Ono jest zakładane na wał i dokręcane potężną śrubą z równie potężną siłą.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wspomaganie działało normalnie?


sebachon

są tylko dwie możliwości takiego zjawiska - albo wał dostał luzów, co oznacza śmierć motoru, albo coś było nie tak z kołem i zakładam, że właśnie o to chodzi.

Być może za mocno napięto paski, nierównomiernie, być może źle je dokręcono, co jest kluczowe dla tego koła.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Silnik pracuje normalnie. Paski były zmieniane dwa lata temu. WTF? :(


Wspomaganie też działa bardzo dobrze.


Gdyby wał dostał luzów, to chyba silnik by się telepał, a ten pracuje idealnie.

Link to comment
Share on other sites

Amstaff

nie mam bladego pojęcia, chociaż u mnie panewki poleciały w pinć sekund i pod maską miast silnika miałem Dzwon Zygmunta ;)

 

sebachon

IMHO coś poszło nie tak podczas montażu koła. Trzeba je zdjąć i zobaczyć co się dzieje.

Nie siedzę w materii aż tak głęboko, ale zakładam, że wał jest twardszy od koła i w razie czego to w kole psuje się jego piasta, a nie czop wału.

 

Najprawdopodobniej jednak po prostu poluzowała się śruba, na 99% ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie dramatyzujcie to normalne ze ma luz. Kola pasowe sa zalane guma ktora ma tlumic drgania walu czy opor paskow wielorowkowych i po pewnym czasie guma przestaje trzymac i kolo zaczyna bic na boki lub odpada. Czesty przypadek w roznych markach. Kupic nowe zalozyc i cieszyc sie jazda.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ADK90

być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie ;)

Link to comment
Share on other sites

Sam jestem w szoku, bo nawet jeżeli koło było demontowane przy okazji jakiejś naprawy, to robiło to tylko dwóch topowych mechaników - Piotr z GRAFIXu i Piotr Duch.


ADK90, jak się próbuje nim ruszyć przy wyłączonym silniku, to ani drgnie, dopiero w czasie pracy widać gigantyczne ósemkowanie.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co, pasek od wspomagania na pewno napina to koło, co powoduje, że się nie rusza, ale dalej moja wiedza nie sięga, więc nie będę snuł dziwnych teorii.

 

Daj znać co było, bo mnie to cholernie ciekawi.

Link to comment
Share on other sites

Pasek od wspomagania normalnie się obraca, ale ósemkuje razem z kołem. Jutro w południe laweta do serwisu i się okaże. Mam nadzieję, że tak jak podejrzewa ADK - jedynie koło do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy.

Czyli wymienia się po prostu całe koło, a nie tylko ten tłumik drgań?
Link to comment
Share on other sites

Tak, całe koło. Tłumik drgań to nie jest jakaś oddzielna część tylko warstwa gumy pomiędzy piastą koła a bieżniami pasków.

Koło kosztuje 294zł netto.

Edited by docencik12
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Tak, jak napisal ktos wczesniej. Uszkodzony jest tlumik drgan na kole pasowym. Czasem sie tak zdarza, kilka razy widzialem taki objaw w Hondzie. Po wymianie kola pasowego wszystko wroci do normy.

Czyli wymienia się po prostu całe koło, a nie tylko ten tłumik drgań?

 

 

To jest nie rozbieralne. Sprawdź, czy czasem nie pocięło obudowy rozrządu. Lubi sobie wyciąć kółko w plastikowej obudowie swój obwód.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ADK90

być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie ;)

 

 

stare koła  były bez tłumika drgań , całe metalowe, w nowszych zrobili  wulkanizowane które czasem się rozpadają,  wystarczy wymiana na nowe i po temacie :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...