sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Mam nadzieję. Jutro dam znać, jak sprawę zdiagnozuje mechanik. Wielkie dzięki wszystkim za sugestie. :bowdown: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) W 23letnim kosmodromie mialem to samo: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74647-SVX-Alcyone Post z poptrzedniej strony Edytowane 19 Maja 2015 przez ppmarian 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Bardzo prawdopodobne że koło do wymiany pójdzie, u mnie też się to zdarzyło i klinek na wale wyrezał ok centymetra rowka po obwodzie no ale ja jakieś 10 km przejechałem z hałasującym kołem pasowym. Na klinku śladów nie było praktycznie widać że robił za nóż tokarski . wymieniłem koło i po problemie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Zastanawiam się tylko, co mogło spowodować tę awarię. Przy jakich czynnościach serwisowych koło mogło być zdejmowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Starosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Zastanawiam się tylko, co mogło spowodować tę awarię. Przy jakich czynnościach serwisowych koło mogło być zdejmowane? Koło jest zdejmowane, gdy trzeba zdjąć obudowę rozrządu. To jednak nie ma nic wspólnego z serwisem. Po prostu nastąpiło zmęczenie materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? NIe zmęczenie materiału a błąd ludzki. Dociągnięcie śruby koła pasowego jest dość problematyczne bo trzeba zablokować wał, przy automatycznej skrzyni nie ma tego problemu( koło zamachowe) ma otwory które pozwalają szybko i skutecznie zablokować wał by dociągnąć śrubę z właściwym momentem. Przy manualu nie ma tak łatwo bo koło zamachowe ma inną konstrukcję. Ja prewencyjnie teraz przy wymianie rozrządu stosuję klej do śrub i mam spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? Czytaj ze zrozumieniem. Serwis nie ma nic wspólnego z rozwulkanizowaniem koła pasowego. Gdyby obcięło wypust(klin) to by znaczyło, że źle dokręcili, ale tu się odkleiła guma od stali. Edytowane 19 Maja 2015 przez lojszczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Rozrząd miałem robiony 3 lata temu, (przejechane już ponad 60 tys, km) myślisz, że dopiero po takim czasie wyszedł ewentualny błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 (edytowane) Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii. Edytowane 19 Maja 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii.Jutro będzie wszystko sprawdzone przez mechanika, który nota bene robił właśnie rozrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii. Wytłumacz mnie lajkonikowi- co ma wspólnego śruba do rozwarstwienia dwóch różnych materiałów ? Drążysz temat który wielu z nas już przerabiało i nigdy nie było innej opcji niż zmęczenie materiału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? NIe zmęczenie materiału a błąd ludzki. Dociągnięcie śruby koła pasowego jest dość problematyczne bo trzeba zablokować wał, przy automatycznej skrzyni nie ma tego problemu( koło zamachowe) ma otwory które pozwalają szybko i skutecznie zablokować wał by dociągnąć śrubę z właściwym momentem. Przy manualu nie ma tak łatwo bo koło zamachowe ma inną konstrukcję. Ja prewencyjnie teraz przy wymianie rozrządu stosuję klej do śrub i mam spokój.Jest bardzo prosty trik na zablokowanie walu (bez znaczenia czy AT czy MT) podczas od i dokrecania. Wystarczy w sprytny sposob zalozyc i zablokowac pakiem od alternatora kolo pasowe. Zobacz moj post wyzej jak sobie poradzilem w kosmodromie z od i dokreceniem... o tutaj jest trik: Edytowane 20 Maja 2015 przez ppmarian 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 ADK90 być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie stare koła były bez tłumika drgań , całe metalowe, w nowszych zrobili wulkanizowane które czasem się rozpadają, wystarczy wymiana na nowe i po temacie No to u mnie chyba było jakieś wyjątkowe, oba zresztą Ten rowek na środku to własnie jest warstwa gumy, rocznik '90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) Auto już u doktora. Diagnoza, tak jak podejrzewaliście- padło koło pasowe, ale więcej odnośnie przyczyn będzie wiadomo po rozbiórce. Na razie Piotrek zauważył, że rolka kompresora klimy nie chodzi płynnie, tylko skokowo... Edytowane 20 Maja 2015 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Czekamy... Oby nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Uszkodzenie tak jak sugerowano, to wywalona guma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Uszkodzenie tak jak sugerowano, to wywalona guma?Tego jeszcze nie wiem. Bedę wiedział dzisiaj zaraz po demontażu. Mam nadzieję, że to nie przez cieżko chodzącą rolkę klimy..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Albo to musiałaby być guma do żucia, albo rolka musiałaby się całkiem blokować No nic, czekamy i trzymamy kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 (edytowane) No i sprawa błyskawicznie załatwiona! Koło pasowe wymienione! Auto odebrane i śmiga jak ta lala. Jednak ZMĘCZENIE MATERIAŁU (gumy). Poniżej zdjęcia: Na szczęscie w porę usłyszałem telepiący się pasek klinowy i nie doszło do dalszych uszkodzeń. Czop wału i osłona rozrządu nietknięte i w bardzo dobrym stanie. Rolka klimy też w porządku. Warto jednak wsłuchiwać się w odgłosy spod maski... Chociaż pierwszym zauważonym objawem w trakcie jazdy była niechłodząca klima. Mam nadzieję, że mój przypadek będzie ważną wskazówką dla innych Forumowiczów. Edytowane 20 Maja 2015 przez sebachon 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Choć jestem zdziwiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Choć jestem zdziwiony W sensie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 To jest tak typowa usterka, że nie wiem dlaczego kogoś to dziwi. U mnie w jednym aucie poszło po ok 220kkm a w drugim ponad 300kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 To jest tak typowa usterka, że nie wiem dlaczego kogoś to dziwi. U mnie w jednym aucie poszło po ok 220kkm a w drugim ponad 300kkm. Ale też w Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Mega! I zajefajnie, że nic więcej się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się