Skocz do zawartości

Awaria koła pasowego


sebachon

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prawdopodobne że koło do wymiany pójdzie, u mnie też się to zdarzyło i klinek na wale wyrezał ok centymetra rowka po obwodzie no ale ja jakieś 10 km przejechałem z hałasującym kołem pasowym. Na klinku śladów nie było praktycznie widać że robił za nóż tokarski :). wymieniłem koło i po problemie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko, co mogło spowodować tę awarię. Przy jakich czynnościach serwisowych koło mogło być zdejmowane?

 

Koło jest zdejmowane, gdy trzeba zdjąć obudowę rozrządu. To jednak nie ma nic wspólnego z serwisem. Po prostu nastąpiło zmęczenie materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? :biglol:  NIe zmęczenie materiału a błąd ludzki. Dociągnięcie śruby koła pasowego jest dość problematyczne bo trzeba zablokować wał, przy automatycznej skrzyni nie ma tego problemu( koło zamachowe) ma otwory które pozwalają szybko i skutecznie zablokować wał by dociągnąć śrubę z właściwym momentem. Przy manualu nie ma tak łatwo bo koło zamachowe ma inną konstrukcję. Ja prewencyjnie teraz przy wymianie rozrządu stosuję klej do śrub i mam spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? :biglol:

Czytaj ze zrozumieniem. Serwis nie ma nic wspólnego z rozwulkanizowaniem koła pasowego.

Gdyby obcięło wypust(klin) to by znaczyło, że źle dokręcili, ale tu się odkleiła guma od stali.

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i  prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii.

Jutro będzie wszystko sprawdzone przez mechanika, który nota bene robił właśnie rozrząd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok od wymiany rozrządu minął jak mi śruba się poluzowała. Skocz do serwisu niech sprawdzą czy koło nie jest uszkodzone jeśli nie jest, to niech dokręcą i klej do śrub zastosują i będzie ok.Rozrząd wymieniam sam, więc skoro taka sytuacja się zdarzyła, to owszem uważam że zrobiłem błąd nie stosując kleju do śrub który zapobiegł by tej awarii.Błędów nie robi ten co nic nie robi.Owszem można zwalić winę na zmęczenie materiału niekorzystne biometeo czy starość ale zamiast szukać winnych lepiej naprawić i  prewencyjnie zadziałać tak by nie powtarzać historii.

 

 

Wytłumacz mnie lajkonikowi- co ma wspólnego śruba do rozwarstwienia dwóch różnych materiałów ? Drążysz temat który wielu z nas już przerabiało i nigdy nie było innej opcji niż zmęczenie materiału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzebanie przy rozrządzie nie ma nic wspólnego z serwisem? :biglol: NIe zmęczenie materiału a błąd ludzki. Dociągnięcie śruby koła pasowego jest dość problematyczne bo trzeba zablokować wał, przy automatycznej skrzyni nie ma tego problemu( koło zamachowe) ma otwory które pozwalają szybko i skutecznie zablokować wał by dociągnąć śrubę z właściwym momentem. Przy manualu nie ma tak łatwo bo koło zamachowe ma inną konstrukcję. Ja prewencyjnie teraz przy wymianie rozrządu stosuję klej do śrub i mam spokój.

Jest bardzo prosty trik na zablokowanie walu (bez znaczenia czy AT czy MT) podczas od i dokrecania. Wystarczy w sprytny sposob zalozyc i zablokowac pakiem od alternatora kolo pasowe. Zobacz moj post wyzej jak sobie poradzilem w kosmodromie z od i dokreceniem...

 

o tutaj jest trik:

Edytowane przez ppmarian
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ADK90

być może masz rację, ale ja oglądałem takie koła subaru, co miały ponad 20 lat i żadne nie miało najmniejszego luzu na gumie ;)

 

 

stare koła  były bez tłumika drgań , całe metalowe, w nowszych zrobili  wulkanizowane które czasem się rozpadają,  wystarczy wymiana na nowe i po temacie :)

 

No to u mnie chyba było jakieś wyjątkowe, oba zresztą ;)

Ten rowek na środku to własnie jest warstwa gumy, rocznik '90 ;)

 

20141108_165710.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już u doktora. Diagnoza, tak jak podejrzewaliście- padło koło pasowe, ale więcej odnośnie przyczyn będzie wiadomo po rozbiórce. Na razie Piotrek zauważył, że rolka kompresora klimy nie chodzi płynnie, tylko skokowo...

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa błyskawicznie załatwiona! Koło pasowe wymienione! Auto odebrane i śmiga jak ta lala. :D;) Jednak ZMĘCZENIE MATERIAŁU (gumy). Poniżej zdjęcia:

 

post-1150-0-60565500-1432138759_thumb.jpgpost-1150-0-15655100-1432138773_thumb.jpg

 

Na szczęscie w porę usłyszałem telepiący się pasek klinowy i nie doszło do dalszych uszkodzeń. Czop wału i osłona rozrządu nietknięte i w bardzo dobrym stanie. Rolka klimy też w porządku.

 

Warto jednak wsłuchiwać się w odgłosy spod maski... ;) Chociaż pierwszym zauważonym objawem w trakcie jazdy była niechłodząca klima.

 

Mam nadzieję, że mój przypadek będzie ważną wskazówką dla innych Forumowiczów.

Edytowane przez sebachon
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...