Skocz do zawartości

Konkurencja dla estiaja


shodan

Rekomendowane odpowiedzi

A ja jeździłem jednym i drugim - na płytach poślizgowych, asfaltach i czym tam jeszcze. Po trzech godzinach wiedziałem, że to porażka. Właściciele GTA, którzy wyskoczyli z grubych pieniędzy na te szybko wyglądające autka, do podobnych wniosków dochodzą po jakichś sześciu miesiącach.

Dobrze prowadzące się auto przednionapędowe to Mini, ITR, Celica, nawet od biedy Corolla TS prowadzi się w miarę jak cię mogę. AR - nie.

 

Widzę, że Alfa Romeo to twój wróg numer jeden. Ja szczerze mówiąc jestem słabym kierowca wiec taka GTA w zupełności by mi wystarczyła(ale bez tych fatalnych skórzanych foteli) i tak nie wykorzystałbym jej możliwości.

 

AdamK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Alfa Romeo 147 GTA sie bardzo dobrze prowadzi. Oczywiście nie jest to samochód wyścigowy, ale daje sporo frajdy z jazdy a właśnie o to producentowi chodzilo.

 

,,The Alfa sounds and looks lovely but can't offer more than

slightly soft-edged thrills.''

 

,,And it tested. That heavy engine make for constant understeer

-- slightly annoying in most cases, truly disconterting in the

wet. You quickly learn to tether your instincts to go quicker.

It's that or a meeting with the lake.''

 

Weź pod uwagę to, że masa samochodu nie wzięła się tylko z bajerów, w które producenci wyposażają swoje produkty ale też ze wzmocnień karoserii jakie musieli zastosować.

 

Wynika to z niczego więcej, jak z przesunięcia nacisku z bezpieczeństwa czynnego na bezpieczeństwo bierne. Jeśli popatrzeć na przeciętnego kupującego, jakiego wyprodukowali sobie marketoidzi, to w sumie nie dziwne, że tak jest -- aut jest więcej, jeździ się szybciej, ale umiejętności nie idą w parze z rozwojem motoryzacji.

 

K.Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzę, że Alfa Romeo to twój wróg numer jeden. Ja szczerze mówiąc jestem słabym kierowca wiec taka GTA w zupełności by mi wystarczyła(ale bez tych fatalnych skórzanych foteli) i tak nie wykorzystałbym jej możliwości.

 

AdamK.

 

Hehe, ale są różne gusta.. Ja w 147 GTA siedziałem tylko na targach i fotele podobały mi się bardzo (zaraz za fotelami w 206 RC, które sa moim zdaniem wprost genialne) , ogólnie autko ładne, szczególnie czerwone, ale też słyszałem, że nie jeździ :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Alfa Romeo to twój wróg numer jeden.

 

Nie AR. Robili kiedyś piękne auta. Ja jestem wrogiem imitacji. GTA to imitacja samochodu o sportowym zacięciu. Marne ksero obłożone kilogramami ABS, EBD, TCS, ChGW i czym tam jeszcze.

 

Ja szczerze mówiąc jestem słabym kierowca wiec taka GTA w zupełności by mi wystarczyła(ale bez tych fatalnych skórzanych foteli) i tak nie wykorzystałbym jej możliwości.

 

Lepiej jest IMO ćwiczyć umiejętności, niż kupować samochody, które tych umiejętności nie wymagają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Alfa Romeo to twój wróg numer jeden.

 

Nie AR. Robili kiedyś piękne auta. Ja jestem wrogiem imitacji. GTA to imitacja samochodu o sportowym zacięciu. Marne ksero obłożone kilogramami ABS, EBD, TCS, ChGW i czym tam jeszcze.

 

"ChGW" - hmm.. jakiś nowy system :D potrafisz to rozwinąć:?: :D

Zapomniałeś jeszcze o ASR.

 

Ja szczerze mówiąc jestem słabym kierowca wiec taka GTA w zupełności by mi wystarczyła(ale bez tych fatalnych skórzanych foteli) i tak nie wykorzystałbym jej możliwości.

 

Lepiej jest IMO ćwiczyć umiejętności, niż kupować samochody, które tych umiejętności nie wymagają...

 

 

Piękne słowa musze je zapamiętać :) , ale póki co brakuje chęci i pieniędzy.

 

AdamK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Civic Type-R b. dobrze sie prowadzi, we wszystkich testach porownawczych, ktore czytalem, i w ktorych nie bylo Imprezy ( :wink: ) wygrywal. Mowili, ze sie wprost swietnie prowadzi. Ciekawe, czy w aktualnym modelu 04 cos zmienili pod tym wzgledem? A jesli tak, to co i jak sie teraz prowadzi? :roll:

 

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester bazuje na plycie Imprezy - tu sie moge zgodzic, ze naped tez bedzie ten sam. Ale Legacy ma calkiem inna plyta (wieksza) .....

A wiesz, że w sumie płyta Imprezy pochodzi od Legacy? :)

Ale Subaru faktycznie używa jednego wytrycha we wszystkich autach. Nawet silniki mają w USA raptem 4 a modeli znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael - zapraszam na stronę: http://www.asknik.co.uk/history.html

Tam różnica stanie się jasna. System Forda to typowy add-on do modelu bazowego. Wyprowadzony w bok napęd przekazywany na decentralnie umieszczony przedni dyfer (różne długości półosi!). I podwyższony środek ciężkości - bo silnik musi się znaleźć nad lewą półośką. Podobne pryncypialnie rozwiązanie (layout), jak add-on w BMW czy Mercedesie, czy też wielu samochodach terenowych. Ponadto system taki jest cięższy od zintegrowanego ( na temat wpływu masy na dynamikę powiedziano już w tym wątku wystarczająco dużo).

Mój, półżartobliwy komentarz został wywołany Twoim brakiem lojalności wobec strony, którą będąc moderatorem prezentujesz. Nie chodzi mi o narzucanie komukolwiek jakichkolwiek poglądów. ALE STANOWISKO ZOBOWIĄZUJE. Choć jak widać - nie każdego. :P Na forum, na którym jesteś moderatorem nie reprezentujesz już tylko swej własnej prywatnej opinii. A w dotychczasowej dyskusji, a szczególnie na jej początku wyraźnie o tym zapomniałeś. I najwidoczniej nawet nie zrozumiałeś jasno postawionego co do tego zarzutu - a cóż to za ptak, co swe własne gniazdo...

Co do hamowania z wyłączonym ABS - cytowałem własne doświadczenie praktyczne. A związane z tym prawo fizyki mówi o zależności siły od ciśnienia i powierzchni działania. 8)

Być może mam przestarzałe zasady moralne - ale wolę takie, niż ich brak :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, że w sumie płyta Imprezy pochodzi od Legacy?

 

Wiem. Z Legacy, ALE - z rocznika 1992. Od tej pory, jak mniemam, w plytach zarowno Legacy jak i Imprezy zmienilo sie...duzo wiec raczej nie mozna powiedziec teraz, ze sa identyczne? :wink:

 

http://www.subaru-global.com/about/history/1992-001.html#subhead-002 :

 

"The Impreza's engine, suspension, AWD system, and packaging followed those of the Legacy, and the high-performance driving and feeling of quality were further enhanced"

 

TJ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael - zapraszam na stronę: http://www.asknik.co.uk/history.html

Tam różnica stanie się jasna. System Forda to typowy add-on do modelu bazowego. Wyprowadzony w bok napęd przekazywany na decentralnie umieszczony przedni dyfer (różne długości półosi!). I podwyższony środek ciężkości - bo silnik musi się znaleźć nad lewą półośką.

 

Tutaj się zgadza wszystko.

 

 

 

Podobne pryncypialnie rozwiązanie (layout), jak add-on w BMW czy Mercedesie, czy też wielu samochodach terenowych. Ponadto system taki jest cięższy od zintegrowanego ( na temat wpływu masy na dynamikę powiedziano już w tym wątku wystarczająco dużo).

 

Systemu BMW i Mercedesamają inne zasady działania a ja o tym mówię (co do BMW nie jestem pewien, Merc tona pewno napęd dołączany)

 

Kompromis waga/serwisowalność/wytrzymałośc to oczywiscie trudna sprawa. Jednak np. Escort jest nadal lżejszy niż Impreza. Oczywiście wynika to z rozmiarów auta. Ma ten system pewne przewagi w serwisowaniu ale ma też swoje wady jak chocby wyzsze umieszczenie silnika (co o tyle traci na znaczeniu że ze względu na kształt miski olejowej i bloku silnika YBT i tak nie mógłby być niżej.

 

 

Mój, półżartobliwy komentarz został wywołany Twoim brakiem lojalności wobec strony, którą będąc moderatorem prezentujesz. Nie chodzi mi o narzucanie komukolwiek jakichkolwiek poglądów. ALE STANOWISKO ZOBOWIĄZUJE. Choć jak widać - nie każdego. :P Na forum, na którym jesteś moderatorem nie reprezentujesz już tylko swej własnej prywatnej opinii. A w dotychczasowej dyskusji, a szczególnie na jej początku wyraźnie o tym zapomniałeś. I najwidoczniej nawet nie zrozumiałeś jasno postawionego co do tego zarzutu - a cóż to za ptak, co swe własne gniazdo...

 

Znaczy przepraszam jaką mam jedynie słuszną linię partii reprezentować? Ze jezlei coś nie ma 5 gwiazdek to nie może dobrze jeździć? Nie żartuj, nie mam 5 lat i nie chcę się zachowywać jakbym miał. Moderator ma pilnować kultury, porządku pisania na temat i takich tam. Co to ma wspólnego ze skądinąd ciekawym zagadnieniem merytorycznym np. przewagi systemu napędowego Subaru nad innymi? Mogę sobie o tym podyskutować bo trzeba być wariatem żeby twierdzić że Subaru jest lepsze bo to Subaru. Trzeba mieć argumenty. Argument o masie wreszcie się zrobił merytoryczny, argumenty o tym że Ford zrobił mniej aut z napędem na 4 koła.. cóż pozostaje rzucic hasło - Mitsubishi Lancer Evolution... długo Subaru się musiało pocić żeby dojść do poziomu osiągów tego auta.

 

 

Co do hamowania z wyłączonym ABS - cytowałem własne doświadczenie praktyczne. A związane z tym prawo fizyki mówi o zależności siły od ciśnienia i powierzchni działania. 8)

 

Własne doświadczenie bywa zwodniczym informatorem. Wiem to z doświadczenia. Dodatkowo zafałszowywać sprawę może wpływ układu napędowego na hamowanie w STI...

 

Być może mam przestarzałe zasady moralne - ale wolę takie, niż ich brak :twisted:

 

A to do czego? Ja też wolę mieć jakieś zasady, nie za wiele ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, że w sumie płyta Imprezy pochodzi od Legacy?

 

Wiem. Z Legacy, ALE - z rocznika 1992. Od tej pory, jak mniemam, w plytach zarowno Legacy jak i Imprezy zmienilo sie...duzo wiec raczej nie mozna powiedziec teraz, ze sa identyczne? :wink:

 

 

 

Identyczne może nie, ale to trochę takie auta z klocków. Skrzynie biegów niby inne ale dają się zamieniać, mosty, półosie, piasty i tak dalej. Nawet główna wiązka elektryczna niczym się nie różni. Spotkałem Legacy z silnikiem Imprezy Turbo, Imprezę Turbo ze skrzynią Legacy Turbo, Forestera z silnikiem z STI (to nie na żywo), LEgacy Turbo ze skrzynią z Forestera Turbo (to ze słyszenia). Wszystkie kombinacje z powodzeniam działają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba!!! Właśnie rozmnożyłeś layouty AWD w Subaru. Than Junior siada do tabliczki mnożenia i liczy ile w sumie jest layoutów AWD Subaru, jeśli można w Subaru zostosować 5 skrzyń, cztery rodzaje mostów (pomnożyć razy typy szper), 6 silników i cztery karoserie. Policzmy jeszcze ilość przedniopędnych Subaru i podzielmy przez dwa, wyjdzie jakby były AWD.

Than, pamiętaj, że na samym końcu trzeba pomnożyć przez ilość kolorów w jakich dostępnych są i były wszystkie możliwe Subaru :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi Lancer Evolution... długo Subaru się musiało pocić żeby dojść do poziomu osiągów tego auta.

 

A moze Subaru dlugo sie pocilo, zeby dojsc do poziomu tego auta pod wzgledem osiagow, nie chcac tracic jednoczesnie innych pozytywnych atutow (np. komfort jazdy, ktory jest zdecydowanie wyzszy w Imprezie)?

 

Wojtku, nie zapomnij, ze mozna jeszcze zalozyc inne felgi.

 

Identyczne może nie

 

I o to mi chodzilo.

 

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia próba wytłumaczenia o co chodzi.

Azrael stwierdził, w kontekście skrytykowanego projektu Forda, że wobec tego era aut przez duże A się skończyła.

Czyli - gdyby nowy wytwór Forda był O.K., to by się nie skończyła.

A jednoczesnie, że Subaru nie są samochodami przez duże A (najwidoczniej w przeciwieństwie do 4 napędowych Fordów).

Dupuszczanie takiej konkluzji - moim zdaniem - nie przystoi moderatorowi tego Forum.

Natomiast, zgodnie z wyrażonym przypuszczeniem, zabrakło zrozumienia własnego błędu. Szkoda. Jedna z podstawowych cach dzaiałalności człowieka jest umiejętność przewidywania konsekwencji tego, co się robi (wyłączony z tej reguły jest rząd, o czym juz była mowa). Jest to tzw. związek przyczynowo-skutkowy.

I nad tym również proponuję się zastanowić :wink:

 

PS. Mercedes ma w międzyczasie stały napęd 4 kół ( o identycznym layoucie). BMW zmieniło system przekazywania napędu (pozostawiając layout !) na sprzęgło wielopłytowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Mercedes ma w międzyczasie stały napęd 4 kół ( o identycznym layoucie).

 

Który? 4Motion? Czy może jedyny sensowny napęd w Merolach czyli od 18 lat ten z G-Klasse?

 

BMW zmieniło system przekazywania napędu (pozostawiając layout !) na sprzęgło wielopłytowe.

 

Że jak? W BMW zawsze była wiskoza na środku. W X3 i X5 też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaaaa. A wiskotyczne to niby jakie jest? Jednopłytkowe? :shock:

 

Daruję Ci już ten "elektroniczny dyfer", bo wiem, że to skrót myślowy. Elektronicznie sterowany. Szpera wiskotyczna a w niej taki mały siłowniczek, który zbliża do siebie i oddala płytki zamocowane na króciutkiej osi osadzonej na wielowypuście w tylnym wale. Siłowniczek sterowany impulsami z komputera kontroli trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW miało centralny dyfer planetarny (38:62) z wiskozą jako blokadą (była za "miękka").

Teraz zarówno X3 jak i X5 mają - jak napisałem - elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytowe. Ma reagować szybciciej niz Haldex. System kupiony od Magna Steyer :)

Ta sama firma dostarcza nota bene know-how Mercedesowi.

Centralny dyfer (40:60). Dyfer otwarty, jako pomoc trakcyjna ASR.

Stara "wydumka" mercedesowska (dołączany napęd, przy którym nikt dokładnie nie wiedział, kiedy sie dołączy :wink: ) został już odstawiony do lamusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hwojtek: oczywiście wiskoza ma wiele płytek; nie w tym rzecz.

Jej funkcja bazuje na siłach scinających powstających w płynie o wysokiej lepkości (ergo: różnica obrotów decyduje o stopniu blokowania / przenoszenia napędu - w zalezności od zastosowania).

Sprzęgło wielopłytowe na ciśnienie w systemie / zbliżenie płytek. Regulowane elktronicznie, aktuator hydrauliczny (większość) lub elektryczny (BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaaaa. A wiskotyczne to niby jakie jest? Jednopłytkowe? :shock:

 

Daruję Ci już ten "elektroniczny dyfer", bo wiem, że to skrót myślowy. Elektronicznie sterowany. Szpera wiskotyczna a w niej taki mały siłowniczek, który zbliża do siebie i oddala płytki zamocowane na króciutkiej osi osadzonej na wielowypuście w tylnym wale. Siłowniczek sterowany impulsami z komputera kontroli trakcji.

Wojtku, nie zaprzeczam, że masz wiedzę ale niestety ze smutkiem po raz kolejny zauważam, że jest to znajomość wielu faktów ale bez zrozumienia istoty rzeczy.

Dla twojej informacji: viscous coupling (czyli potocznie - wiskoza) jest to LSD typu mechanicznego bez jakiegokolwiek sterowania. Całość opiera się na dynamice płynów i nie ma tam elektroniki. I to od tego płynu pochodzi człon nazwy "viscous".

Wielopłytkowe sprzęgło sterowane elektronicznie to nie jest wiskoza i nie ma z nią nic wspólnego.

I bardzo bym cię prosił o nabranie trochę samokrytyki bo naprawdę nie wiesz wszystkiego najlepiej o czym, nawet w tym miesiącu, mogłeś się parę razy przekonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia próba wytłumaczenia o co chodzi.

 

Oby udana :-)

 

Azrael stwierdził, w kontekście skrytykowanego projektu Forda, że wobec tego era aut przez duże A się skończyła.

Czyli - gdyby nowy wytwór Forda był O.K., to by się nie skończyła.

 

Wnioskowanie conajmniej nieuprawnione Korsarzu. Era aut przez duże A nieodwolalnie się kończy o przyczynach napisał już K.Y. Czy nowy projekt Forda byłby nawiązaniem do tradycyjnych aut sportowych czy nie to nic by tutaj nie zmieniło. To produkty niszowe i zanikające. Wystarczy spojrzeć na rynek motoryzacyjny żeby zobaczyć te tendencje. Mimo że mam Forda nie mogę być nawet fanem firmy Ford. Jestem maniakiem aut spod znaku homoogation specials i silników firmy Cosowrth ale nic poza tym. Jeżdżę często współczesnym Fordem i mimo świetnego prowadzenia jakna grupe cenową w której po prostu żadnego Subaru nie ma to niestety to auto jest permanentnie zepsute. Nie można jednak oczywiście przenosić tego typu doświadczeń z autami wielkoseryjnymi na ręcznie produkowane limitowane wynalazki.

 

Aha żeby było jasne, jestem wrogiem wzelkiego fanatyzmu czy to spod znaku F-body, VAG, Alfy-Romeo czy też Subaru. Jeżeli to komuś przeszkadza to bardzo mi przykro, ale jeżeli nawet komus kibicujemy to warto doceniać wroga. Ja niewątpliwie kibicuje 6 widocznym i jednej niewidocznej gwiazdce plejad :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Era aut przez duże A nieodwolalnie się kończy o przyczynach napisał już K.Y.

Rzekłbym mocniej: tych przez WIELKIE ,,A''. Taka degradacja następuje chyba w większej części dziedzin technicznych. Z mojego podwórka - jestem porażony tym, co się dzieje w tzw. informatyce - pośpiech, niechlujstwo, gadżeciarstwo... No cóż - tego jednak z reguły nie widać; wolny program zawsze można nadgonić lepszym komputerem - to tak jak z kierowcą i ,,systemami''... (przez analogię)

 

Aha żeby było jasne, jestem wrogiem wzelkiego fanatyzmu czy to spod znaku F-body, VAG, Alfy-Romeo czy też Subaru. Jeżeli to komuś przeszkadza to bardzo mi przykro, ale jeżeli nawet komus kibicujemy to warto doceniać wroga. Ja niewątpliwie kibicuje 6 widocznym i jednej niewidocznej gwiazdce plejad :-)

 

Podzielam i popieram - mówię o fanatyzmie. Nie podobało mi się kiedyś potraktowanie gościa, który zakochał się w Mitsu Evo. :(

 

Poza tym daję rozgrzeszenie Azraelowi - na poprzedniej stronie mówiłeś o 5 gwiazdkach ;) Widzę, że była to jednak tylko literówka :) Co do Plejad: polecam wlaściwą dyskusję, która toczyła się kiedyś na forum. (Tak naprawdę to Plejad jest dużo, dużo więcej :) - ale 7 wyraźnie jaśniejszych od reszty (choc 2 i tak są słabo widoczne)).

 

Pozdrawiam

astank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...