cybel Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 W naszych warunkach klimatycznych pewnie do amatorskich pojeżdżawek wystarczające,ale tam gdzie upala @@aki001 chłodnica oleju zbytkiem czy na wyrost nie będzie nawet łącznie z większą chłodnicą wody i wentylatorami pracującymi na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 ten zestaw HKSa za 5600 to jakiś obłęd... problem z chłodnicami jest taki, że jak się ustawi w szeregu FMICa, chłodnicę oleju i klimy, to nawet trzyrzędowy chłodnica KOYORAD już nie wystarcza, jak na zewnątrz jest powyżej 30 stopni, dlatego dostałem po głowie od speców i mam szukać chłodu, więc szukam... ta chłodnica oleju w obudowie z boku zderzaka nie wydaje się głupim pomysłem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 A nie lepiej wsadzić gdzieś w zderzak jak diesle mają IC i zrobić jakiś dolot do niej? Nie zasłania nic... Kolega tak robił, dolot w zderzak z rury bass reflexu :-P Kolega tak robił, dolot w zderzak z rury bass reflexu :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 jak się ustawi w szeregu FMICa, chłodnicę oleju i klimy Słyszałem, że jedyne wyjście to rezygnacja z chłodzenia kierowcy na rzecz chłodzenia silnika... czyli klima-out... ale w arabskich klimatach to może nie wchodzić w rachubę i koło się zamyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Słyszałem, że jedyne wyjście to rezygnacja z chłodzenia kierowcy na rzecz chłodzenia silnika... czyli klima-out... ale w arabskich klimatach to może nie wchodzić w rachubę i koło się zamyka no póki co dziurawimy chłodnicę klimy i kombinujemy z tym co jest Ja klimy tak łatwo nie oddam!!!! Nie ma mowy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 A może chlodnicę oleju zamontować jak Tmic.Gdzieś widziałem taki patent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Po ostatniej wizycie w Map-teku, remapie i konsultacji z Piotrem postanowiłem mimo wszystko zadbać o dobre warunki pracy podkręconego silnika . Jak koledzy piszą wyżej, ważne są 2 elementy - zarówno chłodnica oleju ale też i wody. Warto o tym pamiętać, bo w wysilonych silnikach temperatura obydwu czynników po kilku ostrych przyspieszeniach dość mocno idzie w górę więc stabilność tu jest niezwykle istotna. Jak ktoś lubi na torze pojechać więcej niż jedno czy dwa okrążenia to trzeba o tym pomyśleć . Zatem zamówione 2 komplety Mishimoto . Tu z miejscem montażu chłodnicy oleju nie ma problemu, bo zestaw dedykowany do konkretnego modelu ze wszystkimi wspornikami i mocowaniami. A i jak pisze @@aki001, dziurawienie chłodnicy klimy to też dobry patent . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bremas Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Matsil ma racje, po remapie i do ostrych pojeżdżawek chłodnica oleju wskazana, ja poruszyłem wątek a chłodnica leżała w garażu . Tydzień temu panewa zapukała do mych uszu.Teraz zakuwam silnik, choć chciałem to zrobić na zime, no cóż prezentów na święta nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Matsil ma racje, po remapie i do ostrych pojeżdżawek chłodnica oleju wskazana, Tydzień temu panewa zapukała do mych uszu. W przypadku 2,5T wskazana,chociaż znam przypadki 2,5T z mocami 350KM+ które jej nie miały i żyły,ale nie miały tez klimy a chłodnica płynu chłodzącego była powiększona. W silnikach 2,0T nie jest konieczna,trochę inny rozkład temperatur i olej się tak nie nagrzewa,mowa oczywiście o mocach do 350KM. Panewka nie zastukała z powodu braku chłodnicy oleju,panewki w 2,0 są wrażliwe na odpływ oleju spod smoka podczas przyspieszania,na szybkich i ostrych łukach gdy poziom oleju jest w pobliżu minimum itd. Trzeba też zmieniać olej często,szczególnie jak się upala,wtedy jeszcze częściej zmieniamy. Nie mam chłodnicy oleju,silnik po słusznym remapie,auto upalane bardzo często i na temperaturę oleju nie narzekałem,max co było to ~115*C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bremas Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Cybelku, autko mam po remapie, dobrze zestrojone a olej wymieniałem naprawde często, poziom max max, no chyba że panewki się zmęczyły teraz zakuwam i wjedzie chłodnica oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 autko mam po remapie, dobrze zestrojone a olej wymieniałem naprawde często, poziom max max, Czyli jak często ten olej wymieniałeś? teraz zakuwam i wjedzie chłodnica oleju Potem czeka Cię "upojne" docieranko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 A ja jestem przeciwnikiem montowania chłodnic oleju (szczególnie w 2.0 ) , chyba że zostanie to zrobionie z głowa i na odpowiednich elementach , z podstawką ze Spec C , i pełnym izolowaniem , i przynajmniej raz na rok/dwa ( w zależnosci od ekspolatacji ) obowiazkowa wymiana przewodów. Inaczej to bomba zegarowa . Ileż to już aut sie od tego spaliło lub podpaliło…. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 A ja jestem przeciwnikiem montowania chłodnic oleju (szczególnie w 2.0 ) , chyba że zostanie to zrobionie z głowa i na odpowiednich elementach , z podstawką ze Spec C , i pełnym izolowaniem , i przynajmniej raz na rok/dwa ( w zależnosci od ekspolatacji ) obowiazkowa wymiana przewodów. Inaczej to bomba zegarowa . Ileż to już aut sie od tego spaliło lub podpaliło…. Oho, to widze że jeden z moich pomysłów na mody w STI odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 A ja jestem przeciwnikiem montowania chłodnic oleju (szczególnie w 2.0 ) , chyba że zostanie to zrobionie z głowa i na odpowiednich elementach , z podstawką ze Spec C , i pełnym izolowaniem , i przynajmniej raz na rok/dwa ( w zależnosci od ekspolatacji ) obowiazkowa wymiana przewodów. Inaczej to bomba zegarowa . Ileż to już aut sie od tego spaliło lub podpaliło…. mówisz o oleju kapiącym na kolektor wydechowy? możesz rozwinąć temat bomby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 mówisz o oleju kapiącym na kolektor wydechowy dokładnie , poza tym już niejednokrotnie przewody nawet teflonowe i w oplocie , zwyczajnie po latach nie wytrzymują i pękają , nawet te renomowane jak Mocal. Dlatego izolacja termiczna to totalna podstawa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) Dlatego izolacja termiczna to totalna podstawa .Dobrze wiedzieć i od razu o to zadbać . Dzięki!U mnie taka decyzja, bo przy spokojnej jeździe olej czasem ponad 100st a przy 2 ostrzejszych okrążeniach łatwo wchodził pod 115-120. Na pewno znaczenie ma też jaki olej jest stosowany... Edytowane 10 Września 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Dobrze wiedzieć i od razu o to zadbać . Dzięki! U mnie taka decyzja, bo przy spokojnej jeździe olej czasem ponad 100st a przy 2 ostrzejszych okrążeniach łatwo wchodził pod 115-120. Na pewno znaczenie ma też jaki olej jest stosowany...ja się po torze przejechałem na 5W30 i tydzien później na 20W60 przy 30 stopniach w nocy ... różnica jest kolosalna - 5W30 nagrzewa się super szybko i robi się z niego woda - po pierwszym kółku augo gauge piszczy, bo ciśnienie na luzie spada do poziomu 0.5 bara, a temperatura przekracza 110... podczas gdy z 20W60 przy 110 stopni ten problem nie występuje. Pytanie za 10 punktów - jeździcie dalej, czy wymiana oleju po pół godziny zabawy na torze? ;-) aki001 powiedział mówisz o oleju kapiącym na kolektor wydechowy dokładnie , poza tym już niejednokrotnie przewody nawet teflonowe i w oplocie , zwyczajnie po latach nie wytrzymują i pękają , nawet te renomowane jak Mocal. Dlatego izolacja termiczna to totalna podstawa . Dodać też trzeba że miejsce, z którego przeważnie ciągnie się rury (podstawka filtra) jest o tyle nieszczęśliwe, że przewody olejowe muszą jakoś się wydostać spod kolektora, a Tobie zależy, żeby przebiegały jak najwyżej patrząc na prześwit samochodu (bo przecież nie mogą wisieć pod samochodem). Inna sprawa, że jak tylko się coś zacznie dziać, to pod samochodem są najpierw czarne kropki, zanim olej zacznie sikać na rozgrzany metal, więc ryzyko jest niewielkie o ile kierowca ma głowę tam gdzie trzeba... Ja swoje już dwa razy wymieniałem z tego właśnie powodu. Ostatni komplet wpuściłem w firesleeve-a, ale cały czas mówimy o 3-4cm od kolektora (owiniętego nimbusem). No i nie mam osłony pod silnikiem, więc nawet optycznie mogę badać stan podwozia bez problemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Pytanie za 10 punktów - jeździcie dalej, czy wymiana oleju po pół godziny zabawy na torze? Wszystko zależy od "okoliczności przyrody" i ilości upalanych kilometrów. Ale przy Twoich modach i nakładach na silnik,zmieniałbym olej po każdym intensywnym pobycie na torze,no chyba,że przebiegi nie są zbyt okazałe to po dwóch wizytach torowych. Najtańszy sposób zadbania o dobra kondycję silnika i jego dłuższą i bezproblemową pracę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 A ja jestem przeciwnikiem montowania chłodnic oleju (szczególnie w 2.0 ) , chyba że zostanie to zrobionie z głowa i na odpowiednich elementach carfit, w takim razie co montujesz aby temp oleju była niższa? Ja również przymierzałem się do montażu chłodnicy, jako jednej z części przebudowy auta, mam teraz dylemat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 (edytowane) A ja jestem przeciwnikiem montowania chłodnic oleju (szczególnie w 2.0 ) , chyba że zostanie to zrobionie z głowa i na odpowiednich elementach carfit, w takim razie co montujesz aby temp oleju była niższa? Ja również przymierzałem się do montażu chłodnicy, jako jednej z części przebudowy auta, mam teraz dylemat... Sportową chłodnicę wody + ręczny włącznik wentylatorów na 2 bieg + otwory w płycie silnika , efekt znakomity Oczywiście jeśli i to nie wystarcza trzeba zamontować chłodnicę oleju , ale w odpowiedni sposób, ale trzeba też pamietać , że jak ktoś jeżdzi np. w Kielcach , czy KJS-ach , to chłodnica oleju na niewiele sie zda... bo potrzebna jest predkość samochodu , albo montować wentylator do chłodnicy oleju Edytowane 10 Września 2015 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Sportową chłodnicę wody + ręczny włącznik wentylatorów na 2 bieg + otwory w płycie silnika , efekt znakomity Oczywiście jeśli i to nie wystarcza trzeba zamontować chłodnicę oleju , ale w odpowiedni sposób, ale trzeba też pamietać , że jak ktoś jeżdzi np. w Kielcach , czy KJS-ach , to chłodnica oleju na niewiele sie zda... bo potrzebna jest predkość samochodu , albo montować wentylator do chłodnicy oleju Reasumując - trzeba w takim razie zamontować wszystkie z tych rzeczy bo gdyż ponieważ nie wiadomo kiedy i na jak długo znajdziemy się czy to w Kielcach czy to w Poznaniu czy w to w innej sytuacji Subarowego życia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Reasumując - trzeba w takim razie zamontować wszystkie z tych rzeczy bo gdyż ponieważ nie wiadomo kiedy i na jak długo znajdziemy się czy to w Kielcach czy to w Poznaniu czy w to w innej sytuacji Subarowego życia! Wojtek nie szalej. Załóż większą chłodnicę z wiatrakami,zrób włącznik do wiatraków,może "sportowy" termostat,jak nie zamierzasz jeździć po szutrach czy innych wyrypach,to płytę pod silnik sobie daruj i śmigaj upalać dbając o świeży olej i właściwy jego poziom. Wkładkę do miski olejowej jak jeszcze nie masz,to proponuję założyć. Dopiero jak w takiej konfiguracji zacznie Ci się silnik "podgrzewać",zaczniesz myśleć jak temu zaradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martinez3433 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Ja mam wkładkę do miski oleju Cosworth, sportowy termostat Cosworth , chłodnice oleju Mohimoto i na Kielcach jak byłem Zlot Subaru to dochodziło mi do prawie 120 stopni było ciepło , ale przecież tam są prędkości i taka temperatura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Ja mam wkładkę do miski oleju Cosworth, sportowy termostat Cosworth , chłodnice oleju Mohimoto i na Kielcach jak byłem Zlot Subaru to dochodziło mi do prawie 120 stopni było ciepło , ale przecież tam są prędkości i taka temperatura Jaki olej? P.S. Wkładka miski nie ma wpływu na temp. oleju, ma jedynie zabezpieczyć na zakrętach ssak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 U mnie na torze max chwilowego to 110 stopni... na Motul 15w50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się