Jump to content

wrx - problem z silnikiem


medusa

Recommended Posts

witam.

od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem WRX 2004.

wczoraj wróciłem z wakacji samolotem, a wybrałem się na nie "niebieską maszynką do spalania etyliny" :cry:

w trakcie pobytu u "makaronów" jechałem autostradą, gdy nagle usłyszałem dziwny dźwięk dochodzący z za radia.

dźwięk można by opisać jakby jakiś mały element metaliczny wpadał w drgania - ok. 3 sek.

samochód jedzie dalej bez problemu.

myślałem że najechałem na linię rozdzielającą pas ruchu.

dźwięk się powtarza z częstotliwością ok. 1 raz na 5 min.

potem stopniowo narasta i częstotliwość dochodzi do 1 raz na 30 sek.

samochód jedzie dalej bez problemu, ale dźwięk jest coraz bardziej nie do zniesienia.

pod maską stuka i brzęczy jak u rozklekotanego diesla.

staje na parkingu i wzywam pomoc drogową. :twisted:

od tygodnia sam. stoi w serwisie we włoszech. z pierwszych oględzin - rozrząd.

dodam że auto jeszcze na gwarancji a dzień przed wyjazdem bylem w serwisie wymienić olej i klocki. /wszystko udokumentowane/. wszystkie wcześniejsze przeglądy robione z pośrednimy wymianami oleju- jak przystało na motor.

jak to u makaroniarzy wszystko trwa! od tygodnia obiecują że otworzą silnik żeby zobaczyć co się stało, sprawdzają czy nie ma chipa i sportowych przeróbek :shock:

czy ktoś może mi powiedzieć co się stało w silniku /oczywiście po tym opisie/

samochód odpala, ale się tłucze po dodaniu gazu.

olej na bagnecie sprawdzałem - jest!

co to może być? :sad: czy mieliście podobny problem?

czy ktoś miał problem z gwarancją? jak to wygląda?

dzięki za informacje.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rozrząd to raczej nie, po pierwsze jak by się urwał auto nie jedzie, po drugie jak by się przestawił, wyraźny spadek mocy do 3-4 tys. obr., po trzecie zapailiał by sie kontrolka check engine ( czujnik wałka rozrządu ).

Trudno powiedzieć na odległość co się stało, ale wyglada na usterkę mechaniczna nie związaną z elektronika silnika. ( no chyba chyba że check engine sie zapalił a nie napisałęś). Po za tym co się przejmujesz masz auto na gwarancji, szkoda tylko że na włochów trafiło.

Powodzenia, napisz jak bedziesz wiedział co się stało.

Link to comment
Share on other sites

dzięki.

nie zapaliła się kontrolka.

spadku mocy nie poczułem, może dla tego, że nie chciałem już deptać na pedał jak dochodziły te dźwięki.

też myślę że to nie rozrząd, raz już mnie to spotkało w innym samochodzie /pasek przeskoczył/ i auta się już nie dało odpalić. z opinii włochów /wstępnej/ i z bezpośredniego tłumaczenia wyszło że chodzi o korbowód! :sad:

dzięki za odzew i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

dodam jeszcze że z autem nie bylo nigdy problemów.

całość zdażenia miała miejsce na autostradzie przy prędkości ok 140 km/h

carabinieri namierzają jak cholera!!! / w autach prywatnych i laserowymi radarami/.

nie było innych symptomów jak ten dźwięk, który na początku myślałem że dochodzi z za konsoli z radiem. po otwarciu maski dźwięk wyraźnie dochodził z pod chłodnicy turbo.

Link to comment
Share on other sites

rozumię. dzięki marcin za info.

czy ta diagnoza oznacza kilka poważnych interwencji w moim silniku?

dziwi mnie fakt braku jakiegoś sygnału - brak zapalenia kontrolki , itp..

olej wymieniałem 7 dni wcześniej w autoryzowanym serwisie.

przed awarią przejechałem w tym dniu 40 km na autostradzie. czy to normalne???

Link to comment
Share on other sites

rozumię. dzięki marcin za info.

czy ta diagnoza oznacza kilka poważnych interwencji w moim silniku?

dziwi mnie fakt braku jakiegoś sygnału - brak zapalenia kontrolki , itp..

olej wymieniałem 7 dni wcześniej w autoryzowanym serwisie.

przed awarią przejechałem w tym dniu 40 km na autostradzie. czy to normalne???

 

A sprawdzales poziom oleju po wymianie?

Link to comment
Share on other sites

to musialby miec chyba zepsuta pompe oleju zeby nie bylo cisnienia, ja swoim gt pare dni temu jechalem autostrada przez godzine nie schodzac ponizej 200 i inc mi sie nie stalo.

 

takze wydaje mi sie ze przyczyna obrocenia panewki prawdopodobnie jest awaria pompy oleju

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jechałeś na autostradzie z prędkością powyżej 160 kph, to pewnie panewka. Ilość oleju może być ok, ale ciśnienie było za niskie.

 

To co subaru nie mozna jechac autostrada powyzej 160 km? :shock: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

To co subaru nie mozna jechac autostrada powyzej 160 km? :shock: :mrgreen:

 

Może, i więcej też, ale powyżej tej prędkości temp. oleju bardzo się podnosi, i jeśli z jakiegoś powodu jest nawet chwilowy spadek ciśnienia panewka mówi dobranoc. Generalnie Impreza nie jest stworzona do jazdy autostradowej. W Anglii kilkanaście P1 wybuchło własnie po dłuższej jeździe po autostradzie z prędkością ok. 100mph.

Link to comment
Share on other sites

Przyjżyj się z boku jak wygląda wlot na masce, jego górna krawędz schodzi lekko w dół. Powyżej ok 160 kph powietrze omija wlot i przepływa nad nim, w tym momencie intercooler przestaje chłodzić i zaczyna podgrzewać.

 

opis David'a z firmy API Engines, który naprawił więcej silników EJ20 niż którykolwiek z nas widział:

 

Our experience here at APi Engines after close on 600 rebuilds in 4 1/2 years comes down to the following.

 

Many cars have only been in the possession of the current driver [ who broke the engine ] for less than 3 weeks. Supposition is that they've not learnt how to drive it properly yet and rev the brains out of it and it won't take it. The red line is created by Subaru, but in practise the actual advisable red line on a standard car is some 500 rpm below the mark on the dial.

 

Running on wrong fuel on an import car. Detonation.

 

Inappropriate mods - nitrous fitted badly etc etc., un-remapped ecu's after an induction set and decat system fitted. Shift more air through the system you WILL NEED to add more fuel through the ecu.

 

OR perhaps most tellingly, 90 % of the cars that arrive here with broken engines are either on the fuel light or nearly on the fuel light. Suggesting that low fuel creates a weak mixture - detonation sets in and off she goes.

 

OR high road speed creating less air going through the top mount Intercooler heat soak sets in, fuel /air ratio weakens, detonation - bang. The bonnet scoop in standard form is remarkably inefficient above about 110 MPH

 

NEVER seen a 'failed' oil pump. In all those jobs, only ever fitted 3 new pumps because of debris damage.

 

David APi Engines / APi Impreza

Link to comment
Share on other sites

NEVER seen a 'failed' oil pump. In all those jobs, only ever fitted 3 new pumps because of debris damage.

 

No wlasnie.

Reasumujac przecietny Kowalski wsiadajc do imprezy moze ja szybciej popsuc niz mu sie zdaje :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

czy to oznacza że to moja wina???? :shock:

mój wcześniejszy samochodzik to v40 t4.

nigdy takiego problemu nie miałem.

w instrukcji nic nie pisali że mam jeździć do pracy drogami osiedlowymi a nie autostradą!

jak wy jeździcie? ciągle ponniżej 160 km/h???

nie wierze!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

jak wy jeździcie? ciągle ponniżej 160 km/h???

nie wierze!!! :lol:

 

Nie, jeźdze dużo szybciej, ale mam zmieniony wlot na masce, i intercooler. Tak naprawde dopóki nie dowiesz się dokładnie co się stało, nie będziemy wiedzieli czyja to wina. Ja poprostu przytoczyłem fatky z którymi się spotkałem jak miałem podobny przypadek.

 

Nie jest powiedziane że każda Impreza wybuchnie w czasie podróży po autostradzie, ale zdarzają się takie przypadki.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za porady.

czekam cały cas na informacje z warsztatu.

dopiero im się udało wyjąć akumulator!!! zabiły ich polskie zabezpieczenia - alarm! :mrgreen:

a ktoś z was miał jakieś doświadczenia z uznaniem gwarancji???

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Awaria panewki na pewno nie ma związku z nieefektywnoscią intercoolera. O ile to panewka oczywiscie.

 

Azi, wydaje mi się że może mieć związek. Nieefektywność intercoolera może spowodować spalanie stukowe, szczególnie w połączeniu z dużym obciążeniem silnika, gorącą temp. otoczenia, i słabym paliwem. A spalanie stukowe powoduje nienaturalne obciążenie tłoków, a szczególnie korbowodów, zanim czujnik spalania stukowego zadziała może paść najszłabsze ogniwo, czyli panewka.

Link to comment
Share on other sites

mati masz kogos kto sensownie dopasuje mi wlot w 2005 do 2001? Bo wlot lezy ale nie wiem jak sie do tego zabrac ;)

 

W przypadku WRX'ów od MY01 rozwiązanie jest banalnie proste, zakłada się wlot od STi, który jest dwa razy wyższy od seryjnego WRX'owego.

Link to comment
Share on other sites

Przyjżyj się z boku jak wygląda wlot na masce, jego górna krawędz schodzi lekko w dół. Powyżej ok 160 kph powietrze omija wlot i przepływa nad nim, w tym momencie intercooler przestaje chłodzić i zaczyna podgrzewać.

Mati czy ten wlot ktory Ty masz zasadniczo poprawia sprawe ??

chodzi mi o predkości powyzej 160

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...