Skocz do zawartości

Forek II 158KM vs. S-turbo 170KM - jakie różnice w dynamice?


RadziejS

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że jak bym skłamał i napisał, że Forek n/a jest szybki to by się obyło bez złośliwych komentarzy? Można lubić samochód, można lubić markę, ale nie odbiera to zdolności zauważania wad. Zresztą całe to forum roi się od uwag o wyższości osiągów XT w porównaniu z mułowatym n/a.

Edytowane przez Chefofrats
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tych 158 KM nie czuję nigdy. Z wielu samochodów o podobnej mocy, którymi jeździłem, Forek 2.0 n/a MT wydaje się zdecydowanie najwolniejszy. Chodzi zwłaszcza o przyspieszanie powyżej 100 km/h.

 

dodatkowo przy AT pojawia się jeszcze jeden feler- napęd na przód :P

ps:

dlatego napisałem, ze moje porównanie ma wady nie jeździłem manualem stąd nie wiem czy i jakie sa różnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dodatkowo przy AT pojawia się jeszcze jeden feler- napęd na przód

Heh, czego to się człowiek nie naczyta, aż oczy pieką ;)  

 

 

 

a co automat ma pełne 4X4

bo z tego co przeczytałem na TYM forum i się dowiadywałem to owszem na 1 biegu jest stałe 50-50

ale potem to już 80 - 20 -

ps:tak zastosowałem skrót myślowy :P

ps2: skoda i inne wynalzki tez mają na klapie 4X4

Edytowane przez gumas_72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inicjalnie 90-10, w czasie jazdy w zależności od warunków to się zmienia. Ja tam różnicy w napędzie między osiami nie czuje w porównaniu do Forka SF MT.. A zblokowane 50-50 masz tylko w trybie 1 skrzyni, nie na D i biegu 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam za mądrymi wpisami tego forum:) Między innymi Twoimi wpisami:) Co nieco jest też tu : http://www.awdwiki.com/en/subaru/#With_TZ1_ACT_4__Active_Torque_Split__4_speed_automatic_transmission_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dodatkowo przy AT pojawia się jeszcze jeden feler- napęd na przód

Heh, czego to się człowiek nie naczyta, aż oczy pieką ;)  

 

 

polecam krople z apteki

pieczenie ustaje :P

Powtarzam za mądrymi wpisami tego forum:) Między innymi Twoimi wpisami:) Co nieco jest też tu : http://www.awdwiki.com/en/subaru/#With_TZ1_ACT_4__Active_Torque_Split__4_speed_automatic_transmission_

 

no i po temacie :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrobinę się wysiliłem i poszukałem info w materiałach subaru:

 

tu jest info o MPT 95:5

http://www.subaru.co...r_ActiveAWD.pdf

tu jest info że MPT jest 80:20 (data???)
http://www.cars101.c...baru_terms.html

tu jest oficjalne info o MY08 MPT 60:40
http://www.kigjamaic... ... er2008.pdf

tu jest olicjalne info z 2008 że MTP ma 60:40
http://www.subaru-gl...008n000858.html

I tu jest najciekawsza animacja (w połowie strony)

http://www.subaru.co...c144cba19e1f8af

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też już brakuje mojego XT a jeszcze go nie sprzedałem...Ale wolnego ssaka bym nie kupił bo nie takiego auta potrzebuję  B)  Co wcale nie oznacza że są gorsze. Po prostu nie ma tego czegoś.... :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tematu: Zdarzało się, iż tego samego dnia jeździłem trzema modelami forestera. Dla mnie jazda z wiatrakiem i bez, to zupełnie różne auta. Na co dzień śmigam STurbo, w garażu stoi XT, ale w teren biorę najczęściej 125konne auto z reduktorem. Gdybym miał wybierać do jazdy codziennej i miał do wyboru 158KM i 170KM to bez wahania brał bym tego z turbiną. Może to jest kwestia momentu obrotowego. Nawet do turbodziury się przyzwyczaiłem. Poza tym, z wolnym ssakiem nie da się wiele poprawić w osiagach, a turbo ma spory zapas do poprawy.

Edytowane przez tzd
wyczyszczenie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem co prawda wersją 170/177KM, bo mój forester nabyłem już "po tuningu", ale mam porównanie do 165KM outbacka. 

 

Zależy co kto potrzebuje, ale do miasta, na codzień i nawet w trasę, biorąc pod uwagę zalety reduktora, większą bezproblemowość NA, nie dyskwalifikowałbym NA, chociaż oczywiśćie, Turbo daje nieporównywalnie większą frajdę z jazdy i opcję na tuning.

 

To jest pytanie z cyklu "co kto lubi"... kupujący musi sam rozstrzygnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...