Skocz do zawartości

Najpiekniejsze samochody Swiata.


Thanatos

Rekomendowane odpowiedzi

Wojtek: HUMVEE spisywaly sie dokladnie tak samo dobrze, jak w rzeczywistosci. Kilkucentymetrowe opancerzenie robi swoje. Zreszta, jak dokladnie patrzyliscie, to zauwazyliscie, ze w koncu szyba "prysla" w jednym z samochodow i pokaleczyla kierowce. Aha, i poza tym po "pierwszej turze", jak konwoj wrocil do bazy, to musieli niezle odrestaurowac HMMWV, zeby mogly znopwu wyruszyc do akcji. Bylo rowniez widac pelno wkleslych miejsc, po odbitych kulach. Nie nalezy zapomniec, ze bron uzywana przez afrykanskich terrorystow byla przestarzala, glownie Kalasznikowy. A takie to maja mniejsza sile :wink:

 

 

Tak na marginesie to "Helikopter w ogniu" (polski tytul jest kretynski - oryg. to "Black Hawk down") to moj ulubiony film i najchetniej to bym go teraz jeszcze raz obejrzal...hmm...chyba tak zrobie :wink:

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu<

 

 

P.S. propozycja o oddzielnym temacie dot. Hummera i HMMWV jest dalej aktualna 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byla przestarzala, glownie Kalasznikowy. A takie to maja mniejsza sile

 

Może tot ruche nie w temacie forum, ale Kalasznikow to jedna z najlepszych broni w tym "segmencie rynku". A kula z Kałasznikowa ma zdecydowanie większe możliwości penetracji pancerza niż np. M-16.

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście strzelali do Hummerów z kałaszy ostrą amunicja i stąd te wgniecienia, prawda? :) :) :)

rzeczywiście polski tytuł jest idiotyczny, ale jak inaczej przetłumaczyłbyś "black hawk down"? "strącony czarny jastrząb"?

filmem też byłem mile zaskoczony, szczególnie zdjęcia S.Idziaka godne Oscara !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy, co sie rozumie pod "kilkucentymetrowa" :lol: . Mialem na mysli 1,5 -2 cm. Chociaz byly tez wersje HUMVEE, i dalej sa, z opancerzeniem o wiele mocniejszym (postaram sie dowiedziec jak najszybciej, ile dokladnie) - popatrzcie na zdjecie.

 

A co do Kalaszy - sorry, na broni sie nie znam :oops:

 

A tytul mozna bylo zostawic oryginalny. W Niemczech tak zrobili i wszystko jest cacy. A tutaj w Polsce obowiazuje, o ile wiem, zasada tlumaczenia wszystkiego. Ostatnio widzialem nawet reklame z napisem "mityng" zamiast "meeting" :x :evil::lol:

 

aha, i jeszcze powracajac do tematu opancerzenia. HMMWV jest raczej nieporownywalny do lazika. Jest to po prsotu cudo na kolach, zreszta na prawde BARDZO wytrzymale. To opancerzenie istotnie wytrzymywalo wiecej niz mozna bylo sie spodziewac!

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

Wsadze tu pare ciekawych fotek Hummera i HUMVEE. Zobaczycie tez ta mocno opancerzona wersje

 

HUMVEE sil specjalnych - zwroccie uwage na zamontowany CKM dla pasazera :!:

sfhum.jpg

 

niecodzienne zastosowanie Hummer'a

 

runover2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Skyline GTR ma istotnie napęd "na 4 łapy" jako standard.

W innych wersjach tylko jako opcja (nie wiem, czy jeszcze dostępna).

Ponadto GTR ma niewiele wspólnego z "normalnym" Skylinem - w przeszłości te różnice były mniejsze.

Ciekawostka na marginesie: mój syn został odebrany ze szpitala, w którym przyszedł na świat (oczywiście wspólnie z kochaną, jedyną Małżonką) Skylinem GTS (2.0, 6cyl. ceramiczne turbo, 210 KM).

Małżonka z dziecięciem podeszła wówczas do prawych drzwi, więc zapytałem, czy już zamierza prowadzić samochód. Dopiero wtedy spojrzała, czym właściwie przyjechałem i przeszła na drugą stronę.

 

Legenda:

Skyline - pojazd od początku lat 80-tych już wyłącznie "prawoskrętny"

Dziecię - jeszcze nieszkodliwa wersja potomka (ciągły update zmienia tę sytuację nieuchronnie !)

Małżonka - nie wiecie :?: no to nie będę Was straszył :D

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! To może Wielce Szanowna Dyrekcja podzieli się swoimi doświadczeniami z jazdy autem z kierownicą z niewłasciwej strony? Czy trudno sie przestawić?

 

Jak się jeździ takim Nissanem?

 

 

Azrael

 

legenda:

Wielce Szanowna Dyrekcja - kopalnia informacji która zdaje sie nie mieć dna

 

właściwa strona - ta którą ja uważam za własciwą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Jazda "prawoskrętnym" samochodem po autostradzie - a po takich drogach głównie jeździłem - nie jest żadnym problemem. Jedyny, drobny kłopot to przyzwyczajenie się do zmiany biegów lewa ręką. To przy częstej zmianie samochodu czasem sprawiało kłopot. Na normalnych drogach dużą trudnością jest oczywiście wyprzedzanie - bez pilota (czyt szanownej Małżonki :D ) było b. trudno. Samochód był - na swój czas, czyli przed 17 laty - nadzwyczaj dynamiczny. Ceramiczna sprężarka miała minimalną masę własną, w związku z czym "dziura" pomimo wysokiej jak 2.0 l była prawie nieodczuwalna. Często kierowcy popularnych wówczas Mercedesów 190 E próbowali na autostradzie sprawdzić co to takiego jedzie (auto było dość dziwaczne - 2 drzwi, kanciate i ponad 4,6m długości) - we wstecznym lusterku widywałem nieraz mocno zdziwione miny. Ponadto samochód miał pierwszą wersję systemu aktywnego skręcania tylnych kół (HI-CAS). Odczucie dziwaczne - jak by z tyłu coś się przy wchodzeniu w zakręt urwało. Ale stabilność w zakręcie - pomimo dość miękkiego zawieszenia - była fenomenalna.

Jeżeli znajdę jakąś starą fotkę, to ją zamieszczę na forum. :D

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Brak ograniczenia prędkości = spokojna jazda 8)

Ale kiedyś koledzy - tak dla checy - wstawili na lewy fotel typową "Dummy". A w "ręce" Bild Zeitung. Na skrzyżowaniu w Düsseldorfie zatrzymała samochód na sąsiednim pasie poważna pani w wieku powiedzmy mocno średnim. Spojrzała, jak to przy czerwonym świetle bywa w prawo, w lewo i nagle jeszcze raz gwałtownie w prawo, po czym zaczęła (prawdopodobnie, bo przy zamkniętych oknach nie było słychać) wrzeszczeć. Odjechałem na zielonym i jeszcze w lusterku widziałem panią za kierownicą dalej stojącego samochodu z mocno rozdziawioną buzią. :twisted:

Aby jednak nie powodować niepotrzebnego niebezpieczeństwa na drodze zabroniłem kolegom na przyszłość takich kawałów - reakcja przekroczyła zdecydowanie nasze oczekiwania.

 

 

 

Legenda:

Dummy - taki facet (a raczej bezpłciowiec) bez twarzy w kolorze brązowawym, którego zawodem jest zasiadanie w samochdzie gdy ma być rozbity (nie mylić z kierowcami rajdowymi, strretracerami i "moim" dummy, który był właśnie na urlopie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyline Dyrekcji to taki :?:

 

hr32_r.jpg

 

hr32_s.jpg

 

A tak poza tym, to ten Skyline mk.si przypomina mi ta wersje wyscigowa stuningowana przez odpowiednika STi, czyli NISMO:

 

2001%20JGTC%20Pennzoil%20front%20right2.jpg

 

 

NISMO tuningowalo tez "normalne" samochody. Oto NISMO 400R, stary model, majacy 400KM:

 

Nismo%20400R%20vorne%20links%20n%E4her.jpg

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

P.S. jakby to byl jednak inny model Dyrekcyji, to chetnie poszukam dalej :D !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza tym Dyrekcja wspomniala kiedys o Gti-R'ze Sunny. Moznaby poprosic o podzielenie sie z nami doswiadczeniem? :D

 

Tak na marginesie to Nissan wyprodukowal pare fajnych sportowek. Obok Skyline'a i Gti-R'a tez 300ZX.

 

 

01H2A195801807A.jpeg

wild3002.jpg

300zx-front.jpg

 

p.s. znalazlem fotke jednego z pierwszych Skyline'ow :lol:

 

PGC10%20front.gif

 

KPGC10%20front%20left.gif

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

P.S. Czy ten grafitowy Gti-R nie jest sliczny? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...