Jump to content

pomoc w doborze panewek! ej20 wrx 04r ACL race, czy Clevite77?


kamilwro

Recommended Posts

Posted

Witam, jak w temacie. Kupiłem nowy wał od kolegi z tutejszego forum, po dokładnym zmierzeniu wychodzi, ze na głównych wymiar mam 59,99mm a na korbach 52,00mm i teraz moje pytanie brzmi: Jakich panewek muszę użyć i które będą najlepsze jesli chodzi o długą i bezawaryjną eksploatację (nie chodzi mi tutaj o przebieg 300tys km) w normalnych warunkach ulicznych i czasami jakies lekkie upalanie na krótkich torach? to jest raz, a dwa:  jakich panewek powinienem szukać jesli chodzi o te wymiary? czy to jest nominał czy jakis podwymiar bo sie nie orientuje. Następnie: której firmy polecili byście zakup nowych panewek bo ostatnio słyszałem rzekomo ACL race wypuściło jakieś felerne panewki i duzo silników jest porozbieranych przez to, co sądzicie o panewkach Clevite77? bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi poniewaz chce złożyc silnik jeszcze przed nadejsciem wiosny :) dziekuję Kamil :)

 

dodam, ze korby mam od STI i chce je wsadzic rowniez na ten wał, tłoki HBR z wrx 04r

Posted

 

 

Jakich panewek muszę użyć i które będą najlepsze jesli chodzi o długą i bezawaryjną eksploatację

 

Uzyj OEM SPEC C STD :)


 

 

bo ostatnio słyszałem rzekomo ACL race wypuściło jakieś felerne panewki i duzo silników jest porozbieranych przez to

Bzdura , takie plotki to puszczają firmy co chcą wprowadzic nowy produkt na rynek , lub mechanicy co im remont nie wyszedł i zwalają na panewki :)

Posted

Kamil,

 

użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ;) ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki.

Posted

 

 

zajrzyj na stronkę Carfita,będzie szybciej.

 

no tak, dzięki :) 


te OEM spec-c to jakieś dobre panewki? gdzie to montowali? jaki koszt za komplet, głowne i korby? za pozno juz dzisiaj zeby dzwonic gdziekolwiek bo robota mnie pochłonęła :)

Posted

 

 

te OEM spec-c to jakieś dobre panewki? gdzie to montowali? jaki koszt za komplet, głowne i korby?

Montowali to w silniku 2.0 wersji Spec C,wersji produkowanej jako podstawa do budowy rajdówek.

Cały komplet tych panewek to ok.1200 zł,ale może coś utargujesz. ;)  

Posted

 

 

Cały komplet tych panewek to ok.1200 zł,ale może coś utargujesz.  

 

cena powala w porównaniu np do ACL zwykłych czy tez Race, ale chyba i tak je zamówie ponieważ bardzo do mnie przemawia to co napisałeś :) dzięki, pzdr 

Posted

Kamil,

 

użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ;) ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki.

 

 

Owe  mityczne panewki  główne ze Spec C  czyli  nr OEM 12209AA360

 

to najzwyklejsze panewki stosowane w silnikach EJ257 i 255  czyli w  zwykłych seryjnych WRX i STI.

 

Tylko korbowodowe ze Spec C są rzeczywiście inne  niż z  Europejczyka tj mają inny numer OEM

Posted

 

Kamil,

 

użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ;) ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki.

 

 

Owe  mityczne panewki  główne ze Spec C  czyli  nr OEM 12209AA360

 

to najzwyklejsze panewki stosowane w silnikach EJ257 i 255  czyli w  zwykłych seryjnych WRX i STI.

 

Tylko korbowodowe ze Spec C są rzeczywiście inne  niż z  Europejczyka tj mają inny numer OEM

 

Czyli panewki w wrx i sti były takie same? A forki XT miały jakieś inne?

Posted

ale właśnie chodzi o panewki korbowodowe ..... przecież z głównymi nigdy praktycznie nie ma problemów , padają korbowodowe

Posted

główne  były takie same  tez w forkach 2.0 NA  oraz  2.5  turbo

Dzięki Szociu za informacje. 

Posted

czyli co? moze ktoś podać dokładnie ,które panewki powinienem kupić i napisać ich numery OEM? bede wdzieczny bo bym dzisiaj do ASO podjechał i zabrał jesli mają oczywiscie :) biedne te nasze wrocławskie ASO ale niekiedy mozna coś trafić, jeśli mi się nie uda to bede dzwonił do kolegów znanych z forum :D napiszcie proszę ile wyjdzie za cały komplet tych wzmacnianych panewek i czy to są czarne panewki czy jasne? bo juz nic nie kumam, ile panewek tyle opini :) dzięki


a czy ACL race odpowiednik do moich wymiarów wału ma ktoś  na stanie? zeby mozna było dzisiaj wysłać? jaki koszt za kpl? bo moze skoro są takie dobre i wszyscy je chwalą to po co przepłacac i wstawiac SPEC-C, sam juz nie wiem co robić :( wiem tylko, ze potrzebuje czesci i chciałbym zacząc skladac motorek :) pzdr

Posted

Panewki główne OEM Subaru-680 zł nr.12209AA360

Panewki korbowodowe Spec C-495 zł nr.1218AB010

Panewki ACL główne-440 zł nr 5M8309H.STD

Panewki korbowodowe ACL -205 zł nr 4B8296H.STD

Sam rozważ które.

ACL raczej w ASO nie kupisz.

Posted

Nie pamiętam kto i w jakich okolicznościach, ale ktoś tutaj prezentował opinie, że ACL Race nie są idealnym wyborem do jazdy codziennej.

 

Moje np. się rozsypały po 1500km :mrgreen:

Posted

 

 

Nie pamiętam kto i w jakich okolicznościach, ale ktoś tutaj prezentował opinie, że ACL Race nie są idealnym wyborem do jazdy codziennej.

 

Bartek to ja mówiłem, ale z tego co tez Edwin mówił to rzeczywiscie moze byc prawda, ze firmy inne gadają na ACL bo swoj produkt chca wpuscic na rynek a druga sprawa to to, ze twoj mechanik mogł dac dupy i panewki ci tak szybko poleciały, zreszta to sa słowa Carfita i tu bym sie z nim zgodził bo na codzien mam do czynienia z poprawkami po innych warsztatach i widze co potrafia odwalić :) niemozliwe jest zeby panewki po 1500km tak szybko poleciały, albo syf w misce albo zle cos spasowane raczej! mam tylko nadzieje, ze ten twoj wał (a w zasadzie juz mój :) ) nie jest po jakichs przejsciach i dłuzej sie bede cieszył niz ty ze swoich panewek :)

 

zreszta odezwe sie i napisze jak mi to wszystko wyszlo :)


 

 

Panewki główne OEM Subaru-680 zł nr.12209AA360 Panewki korbowodowe Spec C-495 zł nr.1218AB010 Panewki ACL główne-440 zł nr 5M8309H.STD Panewki korbowodowe ACL -205 zł nr 4B8296H.STD Sam rozważ które. ACL raczej w ASO nie kupisz.

 

cybel jak zwykle najwiecej pomogłeś, pewnie czytasz moje posty ze zrozumieniem w przeciwienstwie do innych :D dzieki! 


prezenty w postaci zielonych strzałek rozdane :) chociaz tyle :D

Posted

Kamil,

wał jest piko belo i będzie latał jak głupi :)

a co do mojego pierwszego remontu motoru, to wiadomo, że spieprzyli robotę i taki był własnie efekt. To z pewnością nie była wina panewek ;)

Posted

Ja np. Od jednego mechanika usłyszałem, że jak jest tendencja do obracania panewek to rowki trzeba mocniej młotniem je*** i będą się trzymać na amen :)

Posted

Ja np. Od jednego mechanika usłyszałem, że jak jest tendencja do obracania panewek to rowki trzeba mocniej młotniem je*** i będą się trzymać na amen :)

W silnikach okrętowych,można. :mrgreen:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...