kamilwro Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Witam, jak w temacie. Kupiłem nowy wał od kolegi z tutejszego forum, po dokładnym zmierzeniu wychodzi, ze na głównych wymiar mam 59,99mm a na korbach 52,00mm i teraz moje pytanie brzmi: Jakich panewek muszę użyć i które będą najlepsze jesli chodzi o długą i bezawaryjną eksploatację (nie chodzi mi tutaj o przebieg 300tys km) w normalnych warunkach ulicznych i czasami jakies lekkie upalanie na krótkich torach? to jest raz, a dwa: jakich panewek powinienem szukać jesli chodzi o te wymiary? czy to jest nominał czy jakis podwymiar bo sie nie orientuje. Następnie: której firmy polecili byście zakup nowych panewek bo ostatnio słyszałem rzekomo ACL race wypuściło jakieś felerne panewki i duzo silników jest porozbieranych przez to, co sądzicie o panewkach Clevite77? bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi poniewaz chce złożyc silnik jeszcze przed nadejsciem wiosny dziekuję Kamil dodam, ze korby mam od STI i chce je wsadzic rowniez na ten wał, tłoki HBR z wrx 04r
carfit Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Jakich panewek muszę użyć i które będą najlepsze jesli chodzi o długą i bezawaryjną eksploatację Uzyj OEM SPEC C STD bo ostatnio słyszałem rzekomo ACL race wypuściło jakieś felerne panewki i duzo silników jest porozbieranych przez to Bzdura , takie plotki to puszczają firmy co chcą wprowadzic nowy produkt na rynek , lub mechanicy co im remont nie wyszedł i zwalają na panewki
BartZ Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Kamil, użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki.
kamilwro Posted February 5, 2015 Author Posted February 5, 2015 Uzyj OEM SPEC C STD Carfit, masz takie na stanie? jaki prais? pw
cybel Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 @@kamilwro zajrzyj na stronkę Carfita,będzie szybciej.
kamilwro Posted February 5, 2015 Author Posted February 5, 2015 zajrzyj na stronkę Carfita,będzie szybciej. no tak, dzięki te OEM spec-c to jakieś dobre panewki? gdzie to montowali? jaki koszt za komplet, głowne i korby? za pozno juz dzisiaj zeby dzwonic gdziekolwiek bo robota mnie pochłonęła
kamilwro Posted February 5, 2015 Author Posted February 5, 2015 ja Ci już pisałem, włóż kolbenschmidty... Mateusz, nie wiem czy jestem godzien założyć takie cudo
cybel Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 te OEM spec-c to jakieś dobre panewki? gdzie to montowali? jaki koszt za komplet, głowne i korby? Montowali to w silniku 2.0 wersji Spec C,wersji produkowanej jako podstawa do budowy rajdówek. Cały komplet tych panewek to ok.1200 zł,ale może coś utargujesz.
kamilwro Posted February 5, 2015 Author Posted February 5, 2015 Cały komplet tych panewek to ok.1200 zł,ale może coś utargujesz. cena powala w porównaniu np do ACL zwykłych czy tez Race, ale chyba i tak je zamówie ponieważ bardzo do mnie przemawia to co napisałeś dzięki, pzdr
szociu Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Kamil, użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki. Owe mityczne panewki główne ze Spec C czyli nr OEM 12209AA360 to najzwyklejsze panewki stosowane w silnikach EJ257 i 255 czyli w zwykłych seryjnych WRX i STI. Tylko korbowodowe ze Spec C są rzeczywiście inne niż z Europejczyka tj mają inny numer OEM
docencik12 Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Dokładnie są we wszystkich silnikach w G11 począwszy od 1.5
Herostrates Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 Kamil, użyj tych, o których pisze Edwin. Zakładałem takie do Enterprise'a (tzn. Marek zakładał ). IMHO to najlepsze "cywilne" panewki. Owe mityczne panewki główne ze Spec C czyli nr OEM 12209AA360 to najzwyklejsze panewki stosowane w silnikach EJ257 i 255 czyli w zwykłych seryjnych WRX i STI. Tylko korbowodowe ze Spec C są rzeczywiście inne niż z Europejczyka tj mają inny numer OEM Czyli panewki w wrx i sti były takie same? A forki XT miały jakieś inne?
szociu Posted February 5, 2015 Posted February 5, 2015 główne były takie same tez w forkach 2.0 NA oraz 2.5 turbo
carfit Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 ale właśnie chodzi o panewki korbowodowe ..... przecież z głównymi nigdy praktycznie nie ma problemów , padają korbowodowe
Herostrates Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 główne były takie same tez w forkach 2.0 NA oraz 2.5 turbo Dzięki Szociu za informacje.
kamilwro Posted February 6, 2015 Author Posted February 6, 2015 czyli co? moze ktoś podać dokładnie ,które panewki powinienem kupić i napisać ich numery OEM? bede wdzieczny bo bym dzisiaj do ASO podjechał i zabrał jesli mają oczywiscie biedne te nasze wrocławskie ASO ale niekiedy mozna coś trafić, jeśli mi się nie uda to bede dzwonił do kolegów znanych z forum napiszcie proszę ile wyjdzie za cały komplet tych wzmacnianych panewek i czy to są czarne panewki czy jasne? bo juz nic nie kumam, ile panewek tyle opini dzięki a czy ACL race odpowiednik do moich wymiarów wału ma ktoś na stanie? zeby mozna było dzisiaj wysłać? jaki koszt za kpl? bo moze skoro są takie dobre i wszyscy je chwalą to po co przepłacac i wstawiac SPEC-C, sam juz nie wiem co robić wiem tylko, ze potrzebuje czesci i chciałbym zacząc skladac motorek pzdr
cybel Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Panewki główne OEM Subaru-680 zł nr.12209AA360 Panewki korbowodowe Spec C-495 zł nr.1218AB010 Panewki ACL główne-440 zł nr 5M8309H.STD Panewki korbowodowe ACL -205 zł nr 4B8296H.STD Sam rozważ które. ACL raczej w ASO nie kupisz.
BartZ Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Nie pamiętam kto i w jakich okolicznościach, ale ktoś tutaj prezentował opinie, że ACL Race nie są idealnym wyborem do jazdy codziennej. Moje np. się rozsypały po 1500km
kamilwro Posted February 6, 2015 Author Posted February 6, 2015 Nie pamiętam kto i w jakich okolicznościach, ale ktoś tutaj prezentował opinie, że ACL Race nie są idealnym wyborem do jazdy codziennej. Bartek to ja mówiłem, ale z tego co tez Edwin mówił to rzeczywiscie moze byc prawda, ze firmy inne gadają na ACL bo swoj produkt chca wpuscic na rynek a druga sprawa to to, ze twoj mechanik mogł dac dupy i panewki ci tak szybko poleciały, zreszta to sa słowa Carfita i tu bym sie z nim zgodził bo na codzien mam do czynienia z poprawkami po innych warsztatach i widze co potrafia odwalić niemozliwe jest zeby panewki po 1500km tak szybko poleciały, albo syf w misce albo zle cos spasowane raczej! mam tylko nadzieje, ze ten twoj wał (a w zasadzie juz mój ) nie jest po jakichs przejsciach i dłuzej sie bede cieszył niz ty ze swoich panewek zreszta odezwe sie i napisze jak mi to wszystko wyszlo Panewki główne OEM Subaru-680 zł nr.12209AA360 Panewki korbowodowe Spec C-495 zł nr.1218AB010 Panewki ACL główne-440 zł nr 5M8309H.STD Panewki korbowodowe ACL -205 zł nr 4B8296H.STD Sam rozważ które. ACL raczej w ASO nie kupisz. cybel jak zwykle najwiecej pomogłeś, pewnie czytasz moje posty ze zrozumieniem w przeciwienstwie do innych dzieki! prezenty w postaci zielonych strzałek rozdane chociaz tyle
BartZ Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Kamil, wał jest piko belo i będzie latał jak głupi a co do mojego pierwszego remontu motoru, to wiadomo, że spieprzyli robotę i taki był własnie efekt. To z pewnością nie była wina panewek
kamilwro Posted February 6, 2015 Author Posted February 6, 2015 Kamil, wał jest piko belo i będzie latał jak głupi mam taką cichą nadzieję dzieki
SOpEL Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Ja np. Od jednego mechanika usłyszałem, że jak jest tendencja do obracania panewek to rowki trzeba mocniej młotniem je*** i będą się trzymać na amen
cybel Posted February 6, 2015 Posted February 6, 2015 Ja np. Od jednego mechanika usłyszałem, że jak jest tendencja do obracania panewek to rowki trzeba mocniej młotniem je*** i będą się trzymać na amen W silnikach okrętowych,można.
kamilwro Posted February 6, 2015 Author Posted February 6, 2015 rowki trzeba mocniej młotniem je*** i będą się trzymać na amen a to na pewno
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.