MDsuperstar Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 16 godzin temu, arkadius 73 napisał: i robione u nas To podziel się (chociaż geograficznie) gdzie robione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 21 godzin temu, ferdek napisał: Te wżery nie są głębokie, a ślady wyglądają na rdzę, tloki są jak nówki. Daj maila, to wyślę zdjęcia, bo tu nie chcą się załadować Widziałem fotki, dziwnie to wygląda, jakby silnik stał długo nieodpalany z wodą w środku. 16 godzin temu, arkadius 73 napisał: , myślałem nad dartonami do bloku ej207 , co by dmuchąć porządnie ale nie znalazłem u nas kto to zrobi według specyfikacji dartona i odpuściłem ale znam kto ma oringowane ej207 niby pancerne , i robione u nas jak sie wys.............a to będę wiedział pierwszy Xbike ma oringowane Dartony u siebie. Chyba na Krasnobrodzkiej robił, jeszcze Dziak się tym zajmuje ale w Subaru nie robiłem u nich bloku. P.S. Ja wolę zamknięty blok ej20 od ej207 z Dartonami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Tak wygląda, a stał max 4 dni i do tego te wżery są od górnej strony tulei, więc musiałby długo stać na dachu a nie przypominam sobie żebym tym egzemplarzem strzelił dacha Dzisiaj oglądał to biegły metaloznawca z Politechniki Krakowskiej i też stwierdził, że takie wżery nie mogły powstać w zamkniętym silniku przez kilka i to nawet z wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Dnia 28.03.2017 o 08:45, MDsuperstar napisał: To podziel się (chociaż geograficznie) gdzie robione mazowieckie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Odkopuję temat. Czy jest ktoś gody polecenia do osadzenia Dartonów w EJ257? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Może Tomson? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Przed zakupem hawka STi ogladałem wiele aut. Jednym z nich było auto na Dartonach. Auto robione było na mazowszu. Miała być igła. Przebieg od remontu 3,5tys kmDartony, oringowanie bloku pod uszczelki głowic, panewki, tłoki, smoki itp. Właściciel auta widać, że nie żałował kasy aby to jeździło. Sam ma dużo wspólnego z motosportem. Widziałem fakturę na gruuubo powyżej 20 tysi Test kompresji + CO2 w jednym z lepszych zakładów na mazowszu nie pozostawiał złudzeń . Właściciel przecierał oczy ze zdumienia. Edytowane 12 Lutego 2019 przez _scooby_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Czyli temat dalej dość ryzykowny, myślałem że osadzanie zostało już rozpracowane. Jest jakaś inna opcja na mocny blok poza fabrycznym closed deck 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) No można zamknąć blok... Edytowane 15 Lutego 2019 przez MDsuperstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Albo kupić cały customowy blok silnika od WillAlla:https://www.carmodsaustralia.com.au/Willall-Racing-WREJBB-EJ25-Billet-Block-Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Takie 2.5 zamykaniem wzmacniasz tylko górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 A co niepokojącego dzieje się na dole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Górę wzmacniasz na długości kilkunastu mm, poniżej grubość ścianki pozostaje bez zmian. Patrz poprzednia strona wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 To jasne, ale ja pytam co niepokojącego dzieje się na dole w kwestii grubości ścianek. Większość problemów (pęknięcie tulei i upg) wystepuje przecież w górnej części w miejscu styku z uszczelką i głowicą. Zamknięcie bloku ma za zadanie przede wszystkim zniwelować/wykluczyć ruchy tulei względem uszczelki i głowicy. Czy Ty już miałeś zrobiony "pierwszy" i "drugi" szlif i po prostu skończyły się opcje? Czy też robisz jakieś monstrum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Planuje budowę silnika od podstaw i rozważam różne opcje (silnik nie na ulice). Chciałbym bazować na możliwie najmocniejszym bloku gdyż uważam to za podstawę. 2.5 kusi pojemnością dlatego tez dementuje/potwierdzam info o potencjale, możliwościach i usterkach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 1 godzinę temu, andrev napisał: Planuje budowę silnika od podstaw i rozważam różne opcje (silnik nie na ulice). Chciałbym bazować na możliwie najmocniejszym bloku gdyż uważam to za podstawę. 2.5 kusi pojemnością dlatego tez dementuje/potwierdzam info o potencjale, możliwościach i usterkach. Też tak planowałem więc mam ciekawe części do 2.5 i raczej będę musiał je niestety sprzedać ponieważ nowe plany się pojawiły na horyzoncie. Mocniejszej propozycji nie znajdziesz Mam kute tłoki Wiseco Motorpsort niższe niż te od STI , tuleje Dartona, wał korbowy STI hartowany indukcyjnie - ten kolorowy i blok silnika półzamkinęty. Zestaw obliczony na stopień sprężania 8-2-8.5 i głowice od GT pod ciśnienie ok. 1.2 bara. Wszystko czeka.....zamontować dartony, dokupić korbowody, panewki i poskładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 W dniu 15.02.2019 o 14:13, MDsuperstar napisał: No można zamknąć blok... Jedyne sensowne rozwiązanie... W dniu 15.02.2019 o 15:03, andrev napisał: Takie 2.5 zamykaniem wzmacniasz tylko górę. Czyli dokładnie tam gdzie jest problem W dniu 2.03.2019 o 20:52, 4mamut napisał: Też tak planowałem więc mam ciekawe części do 2.5 i raczej będę musiał je niestety sprzedać ponieważ nowe plany się pojawiły na horyzoncie. Mocniejszej propozycji nie znajdziesz Mam kute tłoki Wiseco Motorpsort niższe niż te od STI , tuleje Dartona, wał korbowy STI hartowany indukcyjnie - ten kolorowy i blok silnika półzamkinęty. Zestaw obliczony na stopień sprężania 8-2-8.5 i głowice od GT pod ciśnienie ok. 1.2 bara. Wszystko czeka.....zamontować dartony, dokupić korbowody, panewki i poskładać. Przy tych planach sprzedaż to najlepszy pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Bez przesady........To że Marian z rebucie baciuty nie umie to nie znaczy że innym też się nie uda. Wiedza + taka zabawka i będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Reasumujac, jest ktoś w PL godny polecenia do osadzenia Dartonow czy nadal loteria? Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 13 godzin temu, andrev napisał: Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? Ja bym się raczej skupił na sprawdzonych informacjach a nie krążących teoriach, bo tworzą je głównie osoby kompletnie nie znające tematu. Jakieś przykłady? Najlepiej zapytać warsztaty, które to robią i ile mieli z tego tytułu reklamacji. Ze swojego doświadczenia powiem, że miałem "zakute" 2,5T upalane przez praktycznie 3 lata. Blok był seryjny nie ruszany czyli półzamknięty. Auto kilkakrotnie modyfikowane i strojone legitymowało się parametrami 330-350KM/500Nm a na koniec 400KM/600Nm. Jak wspomniałem zbudowane jedynie do upalania, więc lekko nie miało. Jeździ do dziś i silnik żyje, więc wszystko zależy od tunera, stroiciela i użytkownika. Niektórym przy serii nawet Dartony nie pomogą, bo te silniki nie są idioto odporne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrev Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Doświadczenia z 2.5 nie mam żadnego, dlatego też staram się weryfikować te wszystkie "urban legend". Simon WRC 2 godziny temu, Simon WRC napisał: Ze swojego doświadczenia powiem, że miałem "zakute" 2,5T upalane przez praktycznie 3 lata. Blok był seryjny nie ruszany czyli półzamknięty. Auto kilkakrotnie modyfikowane i strojone legitymowało się parametrami 330-350KM/500Nm a na koniec 400KM/600Nm. Jak wspomniałem zbudowane jedynie do upalania, więc lekko nie miało. Jeździ do dziś i silnik żyje, więc wszystko zależy od tunera, stroiciela i użytkownika. Niektórym przy serii nawet Dartony nie pomogą, bo te silniki nie są idioto odporne. Dziękuje za rzeczową informację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 W dniu 4.03.2019 o 23:12, andrev napisał: Reasumujac, jest ktoś w PL godny polecenia do osadzenia Dartonow czy nadal loteria? Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? Ad1 jest Ad2 tak tam gdzie idzie śruba głowicy jest mniej niż 7 mm z czego połowa to AL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proto Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 (edytowane) Trochę naszych realizacji na mokrych tulejach, może komuś się przyda jako alternatywa dla Dartona. www.facebook.com/protosleeve Edytowane 17 Stycznia 2022 przez Proto 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się