Martinez3433 Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Panowie ma to sens co nam daję ta Tuleja Dartona ???? Pytam teoretycznie ,bo jeszcze silnik jest w samochodzie ale jak miało by to zniwelować stały ból silnika 2,5 z uszczelkami i głowicami to może warto zainwestować raz a porządnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 to nie jest dobre rozwiązanie do auta na co dzień, zazwyczaj jak pęknięta jest tuleja jest to jedna z dróg reanimacji bloku Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Hehe tyle za tuleje wybulisz co za zmianę uszczelek z robocizna ale za to wsadzasz nie standardowa uszczelkę w TVN turbo było o tych tulejach bodajże honde tam robili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Panowie ma to sens co nam daję ta Tuleja Dartona ???? Pytam teoretycznie ,bo jeszcze silnik jest w samochodzie ale jak miało by to zniwelować stały ból silnika 2,5 z uszczelkami i głowicami to może warto zainwestować raz a porządnie Poszukaj informacji o sposobie osadzania,jego trwałości itp. Parę wypowiedzi w temacie można znaleźć na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted January 27, 2015 Author Share Posted January 27, 2015 Samochodu nie używam na codzień dlatego chce go zrobić tak żeby za chwile się nie rozleciał silnik ogólnie jest zakuty itp ,ale uszczelka padła Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Bęben w białasie chyba miał Dartony, a i tak UPG padło za kadencji Beavisa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Dartony nie mają zabezpieczać przed podającą upg. To są dużo mocniejsze i wytrzymalsze tuleje cylindrów jak ktoś chce mocno dmuchać. Remedium na pękające tuleje w ej25 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 Dartony nie mają zabezpieczać przed podającą upg. To są dużo mocniejsze i wytrzymalsze tuleje cylindrów jak ktoś chce mocno dmuchać. Remedium na pękające tuleje w ej25 Otóż to. Natomiast problemem jest brak w kraju fachowców umiejących je właściwe osadzić. Generalnie ostatnia deska ratunku i niestety dość wątpliwa... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 28, 2015 Share Posted January 28, 2015 (edited) W Warszawie Krasnobrodzka ma spore doświadczenie z Dartonami. W hondowskich silnikach z serii H22 się to często robi przy uturbianiu, żeby zastąpić seryjne tuleje z FRMu bo z nimi większość kutych tłoków nie współpracuje ze względu na inną rozszerzalność cieplną. Edited January 28, 2015 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Takie mają doświadczenie, że moje osiadły parę "setek" i uszczelka dmuchnieta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 2 godziny temu, ferdek napisał: Takie mają doświadczenie, że moje osiadły parę "setek" i uszczelka dmuchnieta. Dartony osadza się wyżej niż blok. Pytałem Dartona jak dokładnie to zrobić aby banglało, problem w tym że ten kto to osadza tego nie wie. Możesz zrobić wyrównać blok z tulejami a dodatkowo zrobić o-ringi na bloku i powinno banglać, albo zejść poniżej tulei ale nie będzie to łatwe. Mam dartony w kartonie i między innymi czekam albo na mega zaufanego fachowca albo na dostęp do frezarki CNC . Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 A mnie ciekawi co lepsze. Zamknięty blok czy tuleje... pomijam kwestie samego wykonania.Pozdrawiam - Krzysztof Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Zdecydowanie darony solidna stal na całej długości i konkretny kołnierz pod uszczelkę. Zamknięty blok to 10 mm aluminium a poniżej po staremu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Są jeszcze dartony z kołnierzem, tych to już chyba nic nie zabije, poza kiepskim montażem Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Z tego co kojarzę Darton nie robi MIDów do Subaru, za to AEBs robi takie tuleje: http://www.aebsracing.com/products-t-sleeves Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 http://fmic.pl/darton-sleeves/42938-tuleje-cylindrow-darton-sleeves-z-kolnierzem-subaru-impreza-ej25.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 (edited) Zdjęcie wprowadza w błąd bo wg kodu produktu to Dartony z serii 300, a nie M.I.D Edited March 27, 2017 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 W takim razie mój błąd, tzn fmic.pl Posiada ktoś wiedzę gdzie mogę kupić tłoki o wymiarze 101, teraz mam 100,5 ale na gładzi cylindra pojawiły się wżery i raczej czeka mnie szlif albo blok na śmietnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Niestety tulejowanie albo blok na śmietnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Ciekaw jestem czy da się operacje tulejowania powtórzyć na tym samym bloku 2X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Masz Dartony? Bo jak tak to je możesz rozwiercić nawet do 102mm. Myślałem że mowa o seryjnych tulejach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 No mam, tylko nigdzie nie widzę tlokow większych niż 100,5, a moja jedna tuleja jakimś dziwnym trafem skorodowala od środka Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Powyżej 100,5 musisz pisać do producentów i robić customowe tłoki bo z tego co pamiętam nikt większych nie robi. Najpierw dowiedz się na szlifierni ile będziesz musiał zjechać z tulei żeby usunąć te wżery i potem zamawiaj. P.S. Jesteś pewien że skorodowały? Bo zazwyczaj wżery robią się albo od przytarcia albo od spalania stukowego, ale to na tłokach też by było widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Te wżery nie są głębokie, a ślady wyglądają na rdzę, tloki są jak nówki. Daj maila, to wyślę zdjęcia, bo tu nie chcą się załadować Link to comment Share on other sites More sharing options...
arkadius 73 Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 (edited) , myślałem nad dartonami do bloku ej207 , co by dmuchąć porządnie ale nie znalazłem u nas kto to zrobi według specyfikacji dartona i odpuściłem ale znam kto ma oringowane ej207 niby pancerne , i robione u nas jak sie wys.............a to będę wiedział pierwszy http://images.tinypic.pl/i/00885/xhcxbvi4uff6.jpg oem 207 vs darton Edited March 27, 2017 by arkadius 73 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now